Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sollicitatie Topic!

+22
Dolphinne
Monte
Tsjip
M@niek
Jezzie
Sterre
ixis
Jente10
Primrose
Phileine
SnowWhite
Laquisia
Cheesegirl
Mermaid
Cow
klavertje
Snoes
RioolSpook
Blond
Rovine
Kqip
Jeanette
26 plaatsers

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Sollicitatie Topic! - Pagina 2 Empty Re: Sollicitatie Topic!

Bericht  klavertje di 29 maa 2011 - 4:46

Ik meld me hier ook aan!! Isabella, wat een geluk heb je dan gehad leuk hoor..!! veel plezier met je nieuwe baan Wink
ik heb dat ook een keer gehad dat ik ergens had gesolliciteerd en ik hoorde maar niks vervolgens heb ik er maar eens achteraan gebeld bleek indd dat ze mijn sollicitatie niet hadden ontvangen.. maar de procedure was helaas al gestart..

ik wordt wel een beetje moedeloos van dat solliciteren telkens, ik heb voordat ik deze baan had (tijdelijk contract) bijna een jaar thuis gezeten en echt te vaak gesolliciteerd. wel werd ik heel vaak uitgenodigd op gesprek dus dat was zeker gunstig..
waar ik nu werk daar loopt mijn contract nog tot 10 april, en ik ben dus alweer druk aan het solliciteren ik denk dat ik in totaal zo'n 10 brieven heb verstuurd (er zijn niet veel vacatures voor) maar helaas allemaal afwijzingen gehad.. meteen al dus ik kon niet eens op gesprek komen!
momenteel heb ik nog maar 2 sollicitaties lopen.. ben benieuwd wat dat wordt..
in wat voor richting zoeken jullie allemaal?
en patriesje, wat leuk dat je gesprek zo goed bevallen is en dat je aangenomen bent!! Very Happy
klavertje
klavertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 646
Punten : 693
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  RioolSpook di 29 maa 2011 - 5:05

Kqip schreef:Je hebt nu te maken met een werkgeversmarkt en zij maken daar goed gebruik van..in de zin van niet meer reageren, wachten tot ze in hun ogen de perfecte match hebben etc..

Ja, ik merk ook dat ze soms echt belachelijke eisen stellen zoals een administratief baantje waarbij je WO niveau nodig hebt. Zelfs bij een callcenter vragen ze al HBO+.

Mijn vriend is ook al weer een tijdje aan het solliciteren en hij wordt echt nergens uitgenodigd. Het is om moedeloos van te worden.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Cow di 29 maa 2011 - 5:34

RioolSpook schreef:
Kqip schreef:Je hebt nu te maken met een werkgeversmarkt en zij maken daar goed gebruik van..in de zin van niet meer reageren, wachten tot ze in hun ogen de perfecte match hebben etc..

Ja, ik merk ook dat ze soms echt belachelijke eisen stellen zoals een administratief baantje waarbij je WO niveau nodig hebt. Zelfs bij een callcenter vragen ze al HBO+.

Mijn vriend is ook al weer een tijdje aan het solliciteren en hij wordt echt nergens uitgenodigd. Het is om moedeloos van te worden.

Ik zag laatst een vacature voor receptioniste, ze vroegen verder niks bijzonders (VMBO) maar je moest wel Pools, Russisch en bij voorkeur óók Tjechisch spreken :shock:
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  klavertje di 29 maa 2011 - 5:45

ILD schreef:
RioolSpook schreef:

Ik zag laatst een vacature voor receptioniste, ze vroegen verder niks bijzonders (VMBO) maar je moest wel Pools, Russisch en bij voorkeur óók Tjechisch spreken :shock:

echt?? haha
het kan ook te ver gaan :o
klavertje
klavertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 646
Punten : 693
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast di 29 maa 2011 - 6:58

Patriesje schreef:
Break Of Day schreef:

Ik kom uit het zuidwesten van Friesland, maar woon niet in 'Sûdwest Fryslân'.
(beetje cryptisch.. )

Huh, je komt er weg maar woont er niet?! ik snap het niet meer nerd
De eerst plaats wat bij me op kwam in die buurt is daar waar je altijd de .....week hebt.
Zit ik een beetje in de buurt?

Haha, ik bedoel dat ik niet in de nieuwe gemeente Sudwest Fryslan woon, maar wel in het Zuidwesten van de provincie.
Mijn gemeente valt straks als het goed is in de nog te vormen gemeente Friese Meren.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 29 maa 2011 - 6:59

klavertje schreef:
ILD schreef:
RioolSpook schreef:

echt?? haha

Hihi, nou gooi er maar wat LOI talencurussen tegenaan dan :P

Gast
Gast

Bericht  Mermaid di 29 maa 2011 - 10:10

Ik ben sinds eind januari op zoek naar werk, minsten 4 brieven per week verstuurd (lang leve de regels van t u.wv) Maar nu eindelijk 2 gesprekken gepland en een optie voor een derde gesprek.
meestal word ik meteen afgewezen bij gebrek aan ervaring, net niet de goede opleiding etc. beetje moedeloos word je er wel van.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814

Bericht  RioolSpook di 29 maa 2011 - 10:14

Break Of Day schreef:
klavertje schreef:
ILD schreef:
RioolSpook schreef:

echt?? haha

Hihi, nou gooi er maar wat LOI talencurussen tegenaan dan :P

WOW hahaha.. ja ik zie het steeds idd ook steeds vaker staan dat ze bijvoorbeeld ook arabisch vragen.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Bericht  Cow di 29 maa 2011 - 18:33

Gaat toch nergens meer over!! Ik woon vlak bij de grens van België dus hier zitten best wat transport bedrijven. Snap het ook nog dat ze Engels, Frans, evt Duits vragen maar komaan....Russisch!?!?

Helaas heb ik sowieso een talen-kuil (ipv de knobbel) dus alleen Engels lukt me maar de eisen zijn écht bizar soms!
Cow
Cow
Prater
Prater

Bericht  Gast di 29 maa 2011 - 18:36

Ik ben ook aan het solliciteren, alleen zonder succes.. Ik zie echt veel leuke vacatures en dan reageer ik(is wel allemaal via uitzendbureau trouwens) en dan mag ik soms ook op gesprek komen alleen tja.. ik kan pas in juni en dan houdt het gelijk al op voor de meeste Sad

Gast
Gast

Bericht  Kqip di 29 maa 2011 - 20:58

Ja ze stellen gewoon belachelijke eisen. En als ze dus al Pools, Russisch etc gaan vragen, dan moet jij of als werkloze maar eerst die cursussen gaan doen (van welk geld?) of je kan het toch proberen en aangeven dat je die talen graag wil leren op korte termijn, hebben ze niemand dan heb je misschien nog kans. Maar als ze pools gaan vragen en er komt een poolse dan weet je wel wie ze aannemen :shock: .

Ik heb zelf net telefoon gehad en ben eindelijk ergens aangenomen. Het is seizoenswerk en zeker niet op mijn niveau maar voor nu ben ik er blij mee en kan ik straks weer verder gaan zoeken..maar werk is werk en geld is geld smile
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Gast di 29 maa 2011 - 23:08

Kqip schreef:Ja ze stellen gewoon belachelijke eisen. En als ze dus al Pools, Russisch etc gaan vragen, dan moet jij of als werkloze maar eerst die cursussen gaan doen (van welk geld?) of je kan het toch proberen en aangeven dat je die talen graag wil leren op korte termijn, hebben ze niemand dan heb je misschien nog kans. Maar als ze pools gaan vragen en er komt een poolse dan weet je wel wie ze aannemen :shock: .

Ik heb zelf net telefoon gehad en ben eindelijk ergens aangenomen. Het is seizoenswerk en zeker niet op mijn niveau maar voor nu ben ik er blij mee en kan ik straks weer verder gaan zoeken..maar werk is werk en geld is geld smile

Mooi voor je! Kun je in ieder geval aan de slag en geld verdienen en ondertussen verder zoeken, is de druk er ook wat af, lijkt me..

Gast
Gast

Bericht  Gast di 29 maa 2011 - 23:10

Yasmin schreef:Ik ben ook aan het solliciteren, alleen zonder succes.. Ik zie echt veel leuke vacatures en dan reageer ik(is wel allemaal via uitzendbureau trouwens) en dan mag ik soms ook op gesprek komen alleen tja.. ik kan pas in juni en dan houdt het gelijk al op voor de meeste Sad

Dat is inderdaad een nadeel. Vaak vragen ze mensen voor per direct of op korte termijn. Ik heb nu werk en heb een opzegtermijn van een maand (opzeggen per de 1e van de maand ook nog). Dus stel dat ik nu op dit moment ergens word aangenomen, dan kan ik nog net voor de 1e opzeggen en kan ik per 1 mei beginnen bij een nieuwe werkgever, maar nog 1.5 dag en dan schuift het al weer een maand op..
Ja, en als er ook een kandidaat is die meteen kan beginnen, dan kan ik het vergeten..

Yasmin, en alle andere werkzoekers, veel succes!

Gast
Gast

Bericht  Cheesegirl di 29 maa 2011 - 23:14

Ik meld me hier ook maar aan!
Vandaag weer een afwijzing gekregen.
Heb er nog 1 lopen die sluit 8 april.
Straks nog een brief schrijven..

Bleeh, word er altijd zo moedeloos van!
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  RioolSpook wo 30 maa 2011 - 12:01

Ben vanmorgen door twee uitzendbureaus gebeld met de vraag of ik nog werk zocht. De een heeft een tijdelijke functie waarbij ik maandag zou kunnen beginnen. Daarvoor ga ik morgen langs het uitzendbureau en vrijdag heb ik een gesprek.
En de ander betreft een functie voor langere tijd en lijkt mij eigenlijk leuker. Daar heb ik morgen ook een gesprek staan bij het uitzendbureau. Dus spannend allemaal.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Bericht  Cow wo 30 maa 2011 - 18:26

Hoop dat het beide wat is Rioolspook!! Voor hoe lang is de tijdlijke functie en vanaf wanneer de vaste?
Cow
Cow
Prater
Prater

Bericht  Rovine wo 30 maa 2011 - 23:02

Pffff, ik had gisteren een gesprek. Ging best goed, tot die meneer meer over de functie vertelde. Bleek het om een totaal andere functie te gaan die mij verteld was en ook nog eens eentje waar ik zelf nooit op zou solliciteren. Vanaf toen werd het nogal pijnlijk, omdat ik ook gezegd heb dat dat niet echt was wat ik verwachtte. Allebei onze tijd zitten verdoen. En enorm genant... ik zou nog steeds best voor dat bedrijf willen werken, maar niet in die functie, maar ze zien me al afkomen nu.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Cheesegirl vr 1 apr 2011 - 1:36

Wat een rare situatie Nobucta!
Ik vind het wel knap dat je in het gesprek direct hebt aangegeven dat het een andere functie is dan je verwachtte. Succes met verder zoeken, heb je nog iets lopen?
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Bericht  Jeanette vr 1 apr 2011 - 1:58

Nobucta schreef:Pffff, ik had gisteren een gesprek. Ging best goed, tot die meneer meer over de functie vertelde. Bleek het om een totaal andere functie te gaan die mij verteld was en ook nog eens eentje waar ik zelf nooit op zou solliciteren. Vanaf toen werd het nogal pijnlijk, omdat ik ook gezegd heb dat dat niet echt was wat ik verwachtte. Allebei onze tijd zitten verdoen. En enorm genant... ik zou nog steeds best voor dat bedrijf willen werken, maar niet in die functie, maar ze zien me al afkomen nu.

Gewoon doen. Ik heb ooit een sollicitatie gehad en dat bleek om een andere locatie te gaan, namelijk bij mij om de hoek. Heb hen gezegd dat ik dat niet zie zitten omdat ik de clienten en ouders al persoonlijk ken. Nog geen week later werd mij een vast contract aangeboden op een andere locatie.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Laquisia vr 1 apr 2011 - 2:10

Ik heb voor a.s. donderdag een sollicitatiegesprek staan voor een stageplaats. Ik kreeg net de bevestiging waarin stond dat de sollicitatiecomissie uit 4 personen bestaat. Brr, ik vind het best eng om mijzelf voor 4 personen te moeten verkopen.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 2:39

_Leah_ schreef:Ik heb voor a.s. donderdag een sollicitatiegesprek staan voor een stageplaats. Ik kreeg net de bevestiging waarin stond dat de sollicitatiecomissie uit 4 personen bestaat. Brr, ik vind het best eng om mijzelf voor 4 personen te moeten verkopen.

Poe, dat is inderdaad een grote afvaardiging. IK wens je heel veel succes!

Gast
Gast

Bericht  Rovine vr 1 apr 2011 - 2:58

Jeanette schreef:
Nobucta schreef:Pffff, ik had gisteren een gesprek. Ging best goed, tot die meneer meer over de functie vertelde. Bleek het om een totaal andere functie te gaan die mij verteld was en ook nog eens eentje waar ik zelf nooit op zou solliciteren. Vanaf toen werd het nogal pijnlijk, omdat ik ook gezegd heb dat dat niet echt was wat ik verwachtte. Allebei onze tijd zitten verdoen. En enorm genant... ik zou nog steeds best voor dat bedrijf willen werken, maar niet in die functie, maar ze zien me al afkomen nu.

Gewoon doen. Ik heb ooit een sollicitatie gehad en dat bleek om een andere locatie te gaan, namelijk bij mij om de hoek. Heb hen gezegd dat ik dat niet zie zitten omdat ik de clienten en ouders al persoonlijk ken. Nog geen week later werd mij een vast contract aangeboden op een andere locatie.

Sowieso wil die ene detacheerder mij weer opnieuw voorstellen daar, maar ik heb misschien een andere -waar ik meer vertrouwen in heb- die nu dit verhaal kent en daar misschien op in zou willen springen.

Maar ik heb nog genoeg lopen, al gaat het allemaal veel te langzaam naar mijn zin.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Cheesegirl vr 1 apr 2011 - 3:03

Succes Leah!!

Ik heb zelf niet zo heel veel lopen nu, eentje, kan ook maar weinig vinden op dit moment.. Sad
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Bericht  Laquisia vr 1 apr 2011 - 3:32

Bedankt voor jullie succeswensen. smile Ik zal jullie op de hoogte houden.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  RioolSpook vr 1 apr 2011 - 8:21

Ik heb aanstaande maandag een gesprek bij een bedrijf staan waarbij de functie me erg aanspreekt. Dus hoop dat het wat wordt. Het detacheringsbureau was gelukkig positief. Alhoewel ik wel weer wat verkeerde dingen vertelde over mezelf.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: