Sollicitatie Topic!
+22
Dolphinne
Monte
Tsjip
M@niek
Jezzie
Sterre
ixis
Jente10
Primrose
Phileine
SnowWhite
Laquisia
Cheesegirl
Mermaid
Cow
klavertje
Snoes
RioolSpook
Blond
Rovine
Kqip
Jeanette
26 plaatsers
Pagina 7 van 8
Pagina 7 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Sollicitatie Topic!
Oh Dolphinne spannend inderdaad, hopen dat je mag komen. Ik heb net toch maar ook op de functies gesolliciteerd waar ze minimaal mbo voor vroegen, dan heb ik meer kans op een baan. Ik snap helemaal dat je niet zo ver zou werken i.v.m je zoontje en toch huis e.d. Maar ik ben nog jong en woon nog thuis en wil binnenkort toch op mijzelf gaan wonen. Als ik ergens verder weg een baan vind is dat een prima gelegenheid om daar een huisje te huren. Maar ach ik zie wel hoe het allemaal loopt.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
*
Laatst aangepast door SnowWhite op za 26 nov 2011 - 6:27; in totaal 1 keer bewerkt
SnowWhite- Kletskop
- Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
SnowWhite: wat spannend, ga je morgen gelijk bellen voor een afspraak?
Ik heb vandaag mijn eerste afwijzing gehad. Had 6 sollicitaties verzonden naar 6 verschillende vacatures maar deze had ik dus niet voldoende ervaring voor volgens hun. Had ik ook wel verwacht maar toch is het jammer. Nu heb ik nog 2 sollicitaties die ik heel erg leuk vind, dus hopen dat ik daar op gesprek mag komen. Bij de andere 3 brieven die ik verstuurd heb zitten 2 mbo+ functies en 1 functie een eind weg + veel reizen.
Ik heb vandaag mijn eerste afwijzing gehad. Had 6 sollicitaties verzonden naar 6 verschillende vacatures maar deze had ik dus niet voldoende ervaring voor volgens hun. Had ik ook wel verwacht maar toch is het jammer. Nu heb ik nog 2 sollicitaties die ik heel erg leuk vind, dus hopen dat ik daar op gesprek mag komen. Bij de andere 3 brieven die ik verstuurd heb zitten 2 mbo+ functies en 1 functie een eind weg + veel reizen.
Monte- Ratel
*
Laatst aangepast door SnowWhite op za 26 nov 2011 - 6:27; in totaal 1 keer bewerkt
SnowWhite- Kletskop
SnowWhite schreef:Vorige keer had ik ook een tweede gesprek, ik helemaal door het dolle heen (gewoon erg enthousiast dat ik door was), ging die aan mijn neus voorbij. Dus ik ben wat meer terughoudend nu en heb niet teveel hoop, dan kan het alleen meer meevallen.
Same here! Ik ben pas ook afgewezen na een tweede ronde, met ook nog eens een reden waar ik geen f*ck mee kan. Dat is toch een klein deukje he?! Ik probeer het niet op mezelf te betrekken, maar bij een volgende sollicitatie ben ik ook wat terughoudender en ga ik niet meer zoveel mensen vertellen dat ik dat gesprek heb . Ik moest het daarna namelijk 100 keer uitleggen, haha.
Ik heb nog wat dingen lopen, maar niks concreets helaas. Gisteren weer vacatures gezocht maar echt niks leuks gevonden. Vanavond nog een poging!
Succes jullie!
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
*
SnowWhite- Kletskop
@snowwhite, hopen dat je door de 2e ronde komt!
Ik ben voor beide sollicitaties afgewezen helaas. In de 2e brief stond wel dat ze mij voor deze functie nog wel even vasthouden totdat de huidige sollicitanten op gesprek zijn geweest!
Ik ben voor beide sollicitaties afgewezen helaas. In de 2e brief stond wel dat ze mij voor deze functie nog wel even vasthouden totdat de huidige sollicitanten op gesprek zijn geweest!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
@Snowwhite, ik was daar gewoon op in gegaan, als ze 24 al oud vinden..
Gast- Gast
Yasmin schreef:@Snowwhite, ik was daar gewoon op in gegaan, als ze 24 al oud vinden..
Er staat toch nergens dat ze 24 jr te oud vonden? Alleen dat de andere kandidaat qua leeftijd beter bij het team pastte. Maar sowieso heeft 'er op ingaan' niet zoveel zin denk ik. Je kunt hooguit doorvragen om het voor jezelf helder te krijgen, maar of je een echte reden te horen krijgt waar je ook nog iets mee kunt, is een tweede.
Sterre- Ratel
Hoe doen jullie dat trouwens met wachten? Ik heb nu nog 4 brieven liggen bij organisaties en een daarvan was maandag de sluitingsdatum(de andere 3 deze week). Maar ik ben zo ontzettend zenuwachtig en totaal uit mijn doen. Ik ben zo bang dat ik afgewezen wordt en dan heb ik niets meer lopen. Ik kijk elke dag maar nu vind ik niets meer dat geschikt is(ze vragen veel ervaring en dat heb ik niet, dus ja dan houdt het op).
Monte- Ratel
Morgen een gesprek. Spannend, omdat ik geen ervaring heb in hun specifieke producten. Maar hoop toch dat het wat wordt, en benieuwd.
Jullie allemaal heel veel succes!
en ik ga voor de zekerheid nog wat sollicitaties eruit doen.
Jullie allemaal heel veel succes!
en ik ga voor de zekerheid nog wat sollicitaties eruit doen.
Tabbert- Prater
- Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11
@Monte: als ik na 1 a 2 weken na de sluitingsdatum niks heb gehoord dan bel ik er achteraan. Ik vind het sowieso fijn om een ontvangstbevestiging te krijgen, maar ook dat sturen ze soms niet. Irritant is dat! Hopelijk krijg je gauw positief bericht
Ik heb net een mailtje binnen dat ik ben uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek voor een leuke functie . Whoepiee! Leuk om iets concreets te hebben lopen.
Succes morgen Tabbert!
Ik heb net een mailtje binnen dat ik ben uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek voor een leuke functie . Whoepiee! Leuk om iets concreets te hebben lopen.
Succes morgen Tabbert!
Sterre- Ratel
Sterre en Tabbert: Wat een leuk bericht en inderdaad fijn dat er iets concreets gaande is. Dan heb je gewoon veel meer kans op een baan, dus hopen dat er iets moois voort komt uit de gesprekken.
Ik wacht alles gewoon netjes af en hoop echt dat ik van die ene functie snel wat hoor. Dat is namelijk ook de leukste functie waar ik op gesolliciteerd heb, dus hoop echt dat ik niet afgewezen wordt. Al is die kans voor iemand zonder ervaring natuurlijk wel veel groter. Hopen dus.
Ik wacht alles gewoon netjes af en hoop echt dat ik van die ene functie snel wat hoor. Dat is namelijk ook de leukste functie waar ik op gesolliciteerd heb, dus hoop echt dat ik niet afgewezen wordt. Al is die kans voor iemand zonder ervaring natuurlijk wel veel groter. Hopen dus.
Monte- Ratel
Monte, ik hoop dat je snel iets hoor. En soms is enthousiasme veel belangrijker dan ervaring. Maar je hebt al vast wel ervaring opgedaan al is het door bijbaantjes/stages/... dat telt ook mee.
Spannend zeg al dat solliciteren
Spannend zeg al dat solliciteren
Tabbert- Prater
Misschien een tip voor diegene die werk zoeken: maak een profiel aan op Monsterboard
Ik sta er nu denk ik 2 weken op maar zeker een paar keer per week wordt er contact met me opgenomen(oke soms is het ook echt het tegenovergestelde wat ik zoek..)
Ik sta er nu denk ik 2 weken op maar zeker een paar keer per week wordt er contact met me opgenomen(oke soms is het ook echt het tegenovergestelde wat ik zoek..)
Gast- Gast
*
Laatst aangepast door SnowWhite op za 26 nov 2011 - 6:29; in totaal 1 keer bewerkt
SnowWhite- Kletskop
Ik heb mijn CV daar ook geupload maar hij is nog amper bekeken en ik ben ook nog niet plat gebeld Het is wel pas een halve week geleden, maar toch. Heb jij je CV een opvallende naam gegeven? Ik heb gehoord dat als titel dingen als 'gedreven creatieveling' werken, maar zelf heb ik dat niet gedaan omdat ik daar nogal jeuk van krijg.
Sterre- Ratel
Jaaa wat goed Snowwhite! Gefeliciteerd!
Sterre- Ratel
Gefeliciteerd SnowWhite!
Monte- Ratel
Super Snowwhite!
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!
Tabbert- Prater
Dank jullie wel!
Ik ben echt aan het stuiteren. Op mijn werk moet ik mij inhouden, maar eenmaal thuis ga ik helemaal los, haha. En dit moet ik nog een aantal dag zien vol te houden
Ik ben echt aan het stuiteren. Op mijn werk moet ik mij inhouden, maar eenmaal thuis ga ik helemaal los, haha. En dit moet ik nog een aantal dag zien vol te houden
SnowWhite- Kletskop
Sterre schreef:Ik heb mijn CV daar ook geupload maar hij is nog amper bekeken en ik ben ook nog niet plat gebeld Het is wel pas een halve week geleden, maar toch. Heb jij je CV een opvallende naam gegeven? Ik heb gehoord dat als titel dingen als 'gedreven creatieveling' werken, maar zelf heb ik dat niet gedaan omdat ik daar nogal jeuk van krijg.
Ik heb helemaal geen creatieve naam, cv*voornaam+achternaam* maar ik denk dat de branche ook wel meespeelt natuurlijk. Blijkbaar had ik ook gedaan dat ik in alles geïnteresseerd was en werd voor een paar dingen gebeld waar ik echt geen interesse in heb. Ik heb nu meer gespecificeerd dus ik ben benieuwd
Gast- Gast
Ik ben vandaag voor het eerst gebeld door een recruiter aan de hand van mijn CV op Monsterboard . Morgen heb ik een gesprek met haar. Wel cool! De vacature waarvoor ze me heeft benaderd is wel in een hele andere, veel commercielere business dan waarin ik nu werkzaam ben, maar het kan een match zijn wellicht... spannend!
Sterre- Ratel
Volgens mij zoeken veel recruiters op trefwoorden. Ik had mijn grootste en enige klant erin staan (hele bekende multinational), dat leek veel van die mensen te triggeren. Wees dus specifiek ik je bewoordingen, ik beheers ook een aantal CAD-pakketten, volgens mij werd ook veel daarop gezocht. Specificeer dus heel goed je computerprogramma's (indien relevant) en smijt lekker met namen als je die hebt.
Ik kreeg 14 telefoontjes in 4 uur tijd met een half-af CV. Maar dat ligt ook een beetje aan de branche.
Ik kreeg 14 telefoontjes in 4 uur tijd met een half-af CV. Maar dat ligt ook een beetje aan de branche.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Was helemaal dit topic vergeten.
Ben helaas bij beide sollicitaties afgewezen. (al had ik dat ook wel een beetje verwacht).
Snowwhite, wat super dat je aangenomen bent!
Monte, jammer dat je ook al een paar afwijzingen gehad hebt. Hopelijk worden de andere nog wel wat.
Ik heb mezelf ook een keer ingeschreven op monsterboard en nationale vacaturebank, maar dat leverde toen weinig op. Al zocht ik toen ook meer een bijbaan en ben ik natuurlijk nog niet afgestudeerd.
Ik ga me nu in elk geval weer flink op het afstuderen storten en mocht ik toevallig ergens een vacature tegenkomen dan reageer ik er wel op.
Heb gelukkig nog een bijbaan waar ik ook terecht kan na mn afstuderen (en als het goed is ook voor meer uur dan).
Ben helaas bij beide sollicitaties afgewezen. (al had ik dat ook wel een beetje verwacht).
Snowwhite, wat super dat je aangenomen bent!
Monte, jammer dat je ook al een paar afwijzingen gehad hebt. Hopelijk worden de andere nog wel wat.
Ik heb mezelf ook een keer ingeschreven op monsterboard en nationale vacaturebank, maar dat leverde toen weinig op. Al zocht ik toen ook meer een bijbaan en ben ik natuurlijk nog niet afgestudeerd.
Ik ga me nu in elk geval weer flink op het afstuderen storten en mocht ik toevallig ergens een vacature tegenkomen dan reageer ik er wel op.
Heb gelukkig nog een bijbaan waar ik ook terecht kan na mn afstuderen (en als het goed is ook voor meer uur dan).
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Pagina 7 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Pagina 7 van 8
Permissies van dit forum: