Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic tot 12 weken

+61
miss piggy
Jazzlyn
Bimbam
koNijntje
Mamsie
Koffieleut
Didi
catgirl85
Lindsya
Susan
Papillio
Cranberrie
LindaK
_Blush_
Milamber
lief
CCC
ekjir@M
smooch
Roodkapje
liesje
Aimee
Supertalentje
Coco
Paper Crown
Flower_L
Printje
Dikkie_Dik
TGR
Weegschaal
sharky
Laced
_Lana_
Chelle
Mizzie
holaagirl
SarahKey
Earane
Tania
Clapperdie
Annie24
Fearie
Coccinelle
Amber-
*Lookie*
Flip Fluitketel
Happydobby
pitbullgup
blondje1313
studiebol
Lejow
Liadan
Hutselfuts
mimikske2
joyce0606
sweetgirl27.
Mida4you
Pien
Floor
Muppetje
mickey
65 plaatsers

Pagina 11 van 40 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 11 Empty Re: Zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  sharky ma 25 jul 2011 - 22:15

Lana; Voordeel voor mij is dat ik nog 4 weken vakantie heb.Dus op mijn werk kan ik nog even zwijgen, dat scheelt. Al krijgen we nu ook al wat smsjes van mensen die het willen weten hihi. Voordeel van een smsje is dat je een antwoord kunt geven zonder dat de ander je ziet. Want mijn familie zegt dat ze het aan me zien, mijn ogen stralen weer. Wij hebben trouwens ook 7 keer iui gehad, zonder resultaat. Heel lang ziekenhuistraject dus, maar nu met de eerste icsi behandeling meteen raak. Begin het langzaam te geloven al ben ik wel voorzichtig want ivf/icsi geeft een hogere kans op een miskraam, namelijk 15-20% ipv 9% bij een normale zwangerschap. Maargoed daar gaan we niet vanuit en bovendien weet ik nu dat ik zwanger kan raken en dat heb ik bijna 3 jaar niet geweten.

Earane: succes vandaag, hoe laat heb je de echo? Misschien heb je hem zelfs al gehad!

Hutselfruts: Vervelend dat je nu misselijk wordt, maarja dat hoort erbij en het is voor het goede doel he! Elke ochtend als ik wakker word denk ik 'pfioeuw nog niet misselijk' haha. Ben ontzettend bang om over te geven dus misselijk zijn is niks voor mij. Al heb ik heel lang geroepen dat ik graag misselijk wilde zijn haha.

sharky
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 161
Punten : 163
Registratiedatum : 16-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 11 Empty Re: Zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Clapperdie ma 25 jul 2011 - 22:16

Earane: bounce bounce bounce bounce
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Earane ma 25 jul 2011 - 22:17

Bedankt voor het succeswensen! Ben net terug en het hartje klopt!! Wat een opluchting is dat zeg. Ik ben een dagje korter, dus nu 6 weken en 2 dagen. Het wordt pas definitief vastgesteld bij de 12-weken echo. Wel heb ik een cyste van 4 cm... Het kon niet zo veel kwaad als het zo blijft en de kans is groot dat het zal verdwijnen. Zolang ik er geen last van heb is het goed. Als bij de volgende echo blijkt dat het een stuk gegroeid is, is het wel een probleem.

Ik moet me nu aanmelden bij een verloskundigenpraktijk en mijn volgende echo zal dan de 12-weken echo zijn. Had gehoopt vaker echo's te krijgen, haha. Ben echt blij dat het hartje klopt!

Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  sharky ma 25 jul 2011 - 22:20

Yeah Earane wat fijn!!! wel vervelend van die cyste zeg. Maar die verdwijnen vaak vanzelf, heeft een vriendin van mij ook gehad. Rond de 20 weken was hij helemaal weg. 4 cm is wel groot zeg, heb je er geen last van?
En nu dan echt gaan genieten, nu je weet dat het hartje klopt!

sharky
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 161
Punten : 163
Registratiedatum : 16-06-11

Bericht  Clapperdie ma 25 jul 2011 - 22:23

Wat goed Earane! Fijn gevoel is dat he! Wel jammer dat je niet meer echo's krijgt. Ik heb dan geluk dat ik met 9 weken nog eentje krijg.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Earane ma 25 jul 2011 - 22:27

Thanks meiden! Ik ga proberen te genieten, al denk ik dat het toch spannend blijft tot de volgende echo. De kans dat het daarna nog mis gaat is dan een stuk kleiner. Maar ik ga ervan uit dat het gewoon goed blijft gaan! Was zo zenuwachtig!

@ Sharky: dat is fijn om te horen dat de cyste bij je vriendin helemaal weg was gegaan! Ik heb geloof ik geen last van de cyste. Heb wel eens last van mijn buik, maar niet dat het echt pijn doet.
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Hutselfuts ma 25 jul 2011 - 22:35

Goed zo Earane! Probeer inderdaad te genieten! Very Happy

Nou wil ik oooook.... Maar moet nog wachten tot vrijdag...
Hutselfuts
Hutselfuts
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 86
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Earane di 26 jul 2011 - 3:32

@ Hutselfuts: Nog eventjes wachten en dan heb je ook eindelijk je echo!

@ Clapperdie: Even een vraagje hè, klopte het hartje bij jou snel toen je de echo had? Bij mij klopte het nog traag en nu begin ik mij daar een beetje zorgen om te maken. Het zou vaak voorkomen, maar toch. Onzekere ik...
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Clapperdie di 26 jul 2011 - 3:56

Earane: Uhh bij mij klopte het hartje wel snel. Maar de verpleegkundige gaf ook aan dat voor de duur van de zwangerschap het hartje al heel goed klopte. Misschien was bij jullie "net" het hartje gaan kloppen en moet het nog op gang komen? Geen idee of dat ook zo is hoor. Maar kloppen is kloppen toch?
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Earane di 26 jul 2011 - 5:07

@ Clapperdie: Ja, die vrouw zei ook dat het kon zijn dat het hartje aan het opstarten was en daarom traag klopte. Maar het viel haar wel op dat het traag was. Ik moet gewoon wat minder onzeker zijn, haha.
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Clapperdie di 26 jul 2011 - 5:34

Ik ken het hoor! Had vandaag een paar krampjes en dan schiet ik ook meteen in de stress ook al hebben we het hartje gezien. Ben ook erg blij dat we over 2 1/2 week weer een echo krijgen!

Vandaag heb ik me ook aangemeld bij een verloskundigepraktijk. Morgen belt ze terug om een afspraak in te plannen. Spannend allemaal!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  _Lana_ di 26 jul 2011 - 5:52

@Earane: Wat een goed nieuws! cheers Ik snap je onzekerheid heel goed hoor... ik zou dat ook hebben. Maar rond 6 weken gaat het hartje pas kloppen, dus het kan heel goed, dat het nét begonnen is met kloppen. Eigenlijk is het al heel bijzonder dat er al echt een kloppend hartje te zien is.
Jammer hè dat je met 12 weken pas weer een echo krijgt.
Geniet in ieder geval van het goede nieuws.

@Hutsefluts: Jij hebt ook vrijdag de echo? Ik ook!! Very Happy Spannend hè! Ik hoop dat wij net zulk goed nieuws hebben!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Annie24 di 26 jul 2011 - 6:19

sharky schreef:Yeah Earane wat fijn!!! wel vervelend van die cyste zeg. Maar die verdwijnen vaak vanzelf, heeft een vriendin van mij ook gehad. Rond de 20 weken was hij helemaal weg.

Bedoel je mij? Of heb jij nog meer vriendinnen met cystes angel

Earane; ik heb dus ook een cyste gehad tijdens mijn zwangerschap en ik kom je nu even geruststellen Very Happy
Je cyste groeit door het HCG hormoon. Dit hormoon neemt toe en daarna langzaam af en rond de 20 weken is het (bijna) helemaal weg. Je cyste zal dus eerst groeien omdat je HCG oploopt en daarna zal de cyste weer kleiner worden doordat je HCG afneemt (daarom is de periode dat je bij Moeders voor Moeders mag plassen ook tot 16 weken)

Mijn cyste was bij mijn 1e echo met 7 weken (ben ook via het ziekenhuis zwanger geworden, vandaar die vroege echo) 2,5 cm. Bij de 12-weken echo bij de vk was hij 6 cm. Bij de geslachtsbepaling met 16 weken was hij nog 4,5cm en met de 20-weken echo was hij gewoon normaal en mocht het geen cyste meer genoemd worden, dus bijna weg.

En nu lekker slapen vanavond en positief dromen Very Happy
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Clapperdie wo 27 jul 2011 - 1:52

Sleep

Pff ik ben me toch zo ontzettend moe... Ik zit nu op mn werk maar er komt echt helemaal niets uit handen. Ik voel me gewoon zo moe dat ik niet weet wat ik met mezelf aan moet.

En morgen moet ik een hele dag(!) notuleren.... Zie er zo tegen op. Het is altijd al iewat slaapverwekkend maar nu ben ik echt bang dat ik het gewoon niet vol kan houden.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Weegschaal wo 27 jul 2011 - 6:26

@ Clapperdie; Wat vervelend om zo moe te zijn! Ik hoop voor je dat je je ogen open kan houden, vooral als het al wat slaapverwekkend is...

@ Earane; Wat fijn dat het hartje klopte! En idd hopen dat het mee gaat vallen met de cyste, maar als ik de verhalen van anderen zo lees is er een grote kans van wel.

@ Hutsefluts en Lana; succes met de echo vrijdag!

Ik heb me aangemeld bij de verloskundigenprakijk. Heb over 3 weken mijn eerste echo al, ben dan 7 wkn en 5 dgn. Als het hartje klopt gaan we het aan de ouders vertellen. Met 11 weken heb ik dan de 2e echo, als die goed is willen we het iedereen vertellen. En vrijdag komt moeders voor moeders langs. Ben best een beetje zenuwachtig of ik door hun test heen kom. Heb nog steeds geen verschijnselen, dus voel me ook nog niet echt zwanger...
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893

Bericht  Laced wo 27 jul 2011 - 6:44

Clapperdie schreef: Sleep

Pff ik ben me toch zo ontzettend moe... Ik zit nu op mn werk maar er komt echt helemaal niets uit handen. Ik voel me gewoon zo moe dat ik niet weet wat ik met mezelf aan moet.

En morgen moet ik een hele dag(!) notuleren.... Zie er zo tegen op. Het is altijd al iewat slaapverwekkend maar nu ben ik echt bang dat ik het gewoon niet vol kan houden.

*breekt in*

Nog 2 dagen meis en dan mag je lekker gaan genieten van je vakantie! Al snap ik wel dat het morgen geen pretje gaat worden met het notuleren. En dan ook nog een hele dag! Ik denk aan je ;-)

*breekt uit*

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Earane wo 27 jul 2011 - 7:05

@ Lana: Thanks, voel me nu ook minder onzeker en probeer het positief in te zien! Vrijdag de echo, wat spannend! Hoop dat je ook een mooi kloppend hartje te zien krijgt.

@ Annie: Bedankt voor je reactie. Fijn dat de cyste bij jou gewoon weggegaan is. Ik maak me geen zorgen om de cyste, zeker niet toen ik hoorde dat het geen kwaad kan voor de zwangerschap. Had je er nog veel last van gekregen toen het was gegroeid?

@ Clapperdie: Vervelend hè, dat moe zijn... En dan ook nog notuleren morgen, dat lijkt me wel erg vermoeiend inderdaad! Ik hoop voor je dat de dag morgen snel gaat! Was jij het trouwens die geen goede ervaring heeft met moeders voor moeders?

@ Weegschaal: Fijn dat je over 3 weken al je eerste echo hebt! Kan me voorstellen dat je onzeker bent omdat je niet echt last hebt van kwaaltjes. Er zijn echter genoeg meiden die in het begin weinig kwaaltjes hebben, dus het is niet zorgwekkend ofzo.

@ All: Vandaag valt de moeheid mij mee. Wel heb ik een erg slechte conditie sinds ik zwanger ben! Hebben jullie dat ook? Oh ja, en ik verlies echt veel haar gewoon! Wel jammer, want ik heb al geen dikke bos haar... Merken jullie trouwens al wat aan jullie buik? Die van mij is 's avonds echt opgezet en heb dan echt een buikje. Ook overdag al een beetje. Toen ik net zwanger was heb ik mijn buik opgemeten en vanmiddag weer en het scheelde 4 cm! Het is niet van te veel eten want ik eet gewoon hetzelfde Wink.

Oh, vergeet ik te vertellen dat ik me ook heb aangemeld bij een verloskundigenpraktijk en ik heb 11 augustus de intake. Dan wordt ook de 12-weken echo gepland. Ook heb ik mij aangemeld voor moeders voor moeders dus ik zal daar binnenkort wel een telefoontje van krijgen. Voel me wel verplicht daaraan mee te doen omdat ik een pregnylspuit heb gekregen. Alleen ga dat niet doen als het kratje voor de deur wordt gezet omdat de buren het nog niet hoeven te weten.
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Clapperdie do 28 jul 2011 - 18:48

Even snel via mijn telefoon! Meiden succes met de echo's! Ik hoop dat er 2 mooie hartjes te zien zijn!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Earane do 28 jul 2011 - 21:03

Ik wil jullie ook succes wensen met de echo's, Nana en Hutselfuts! Ik hoop zo dat jullie ook een mooi kloppend hartje zullen zien!
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Hutselfuts do 28 jul 2011 - 21:36

Dank jullie wel!

Moet om 11u, dus niet heel lang daarna zal ik het laten weten! Ben trouwens wel een beetje zenuwachtig....

Lana, jij ook succes!
Hutselfuts
Hutselfuts
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Clapperdie do 28 jul 2011 - 22:18

bounce En hoe was het?
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Hutselfuts do 28 jul 2011 - 23:11

Het hartje klopt!!! Very Happy

Man, ik ben echt opgelucht! Ja, het was allemaal prima! moet 15 augustus weer. Ze heeft me nu op 6 weken en 6 dagen gezet, dus dat ga ik maar ff veranderen smile
Hutselfuts
Hutselfuts
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Earane do 28 jul 2011 - 23:23

Wat super meis!! Ik hoop dat je vanaf nu een beetje kunt genieten en fijn dat je 15 augustus weer een echo krijgt!
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Clapperdie vr 29 jul 2011 - 3:58

Earane: Hoe gaat het nu met je?
- Moeders voor moeders: De vorige keer heb ik hieraan meegedaan (was maar voor 1 week maar goed). De geur van die flessen werkte bij mij echt op mn misselijkheid. Alleen als ik daar nu al aan denk word ik misselijk. Aan de andere kant voel ik me ook wel schuldig want als de Clomid bij mij niet had gewerkt dan had ik ook medicatie nodig gehad wat door de urine gemaakt kan worden. Toch geef ik me deze keer niet op.
- groei buik Wink: Ik merk het 's avons ook aan mijn buik hoor! Gister waren we even in de stad wat eten en toen moest ik gewoon mn knoop los maken na het eten. Mijn moeder vertelde dat zij en al haar zussen zo rond de 15 liter! vruchtwater hadden. (het klinkt het ongelovelijk) en zij was ook al heel snel "zwanger" in haar buik. Ben benieuwd of ik ook die kant op ga?
- Verloskundige: Ik heb ook een afspraak gemaakt en deze heb ik op 17 augustus. Ze zaten een beetje vol dus is iets later dan de bedoeling is. Gelukkig heb ik 11 augustus nog een echo.

Weegschaal: Hoe gaat het met jou? Is moeders voor moeders al langs geweest? Door de test gekomen? Wink

Hutselfluts: Wat fijn dat je een goede echo had vandaag! Lekker gevoel is dat he! Fijn dat je ook over 3 weken weer mag komen! Geniet er lekker van!

Lana: Hoe was je echo?! Ben heel erg benieuwd! Hoe gaat het verder met je?

Iedereen: Yeah! Ik heb vakantie! Ben er echt zo aan toe.. Lekker 2 weken vrij. De komende week ben ik alleen vrij en die week daarna is mijn vriend ook vrij. Lekker even 2 weken niets doen. Enig nadeel is dat er deze week schilders waren voor de buitenkant en een gedeelte binnen. Nu zouden ze vandaag klaar zijn maar dat lukte ze niet dus komen ze maandag terug.. Om half 9 staan ze al voor de deur. Hoe vervelend! Verder ga ik dinsdag naar mijn moeder en blijf daar dan slapen en dan gaan we woensdag gezellig de stad in samen met mn zusje. Verder geen plannen nog.

Oh haha ik kwam net binnen en toen hield ik de deurpost vast... Heel mn hand wit. pale laughcry Gelukkig zie je er niets van

Hebben jullie trouwens ook wel eens last van hele lichte menstruatieachtige krampjes? Ik heb dat sinds gistermiddag en ben in mn achterhoofd best een beetje ongerust. Ik lees op internet wel overal dat mn baarmoeder aan het uitzetten is enzo dus dat je dat best kunt voelen maar ja de vorige keer had ik ook krampjes en toen zat het fout.

Fijn weekend meiden!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  _Lana_ vr 29 jul 2011 - 5:28

Hai meiden, wat lief dat jullie aan me gedacht hebben! Very Happy
En sorry voor mijn late reactie.

@Hutsefluts: Wat goed!! Helemaal super! Spannend hè zo'n echo.

@All: Nou ik was zo ontzettend zenuwachtig vanmorgen, pff. Zo bang dat er een leeg vruchtzakje zat ( al was er helemaal geen reden voor de angst natuurlijk, maar toch, jullie zullen het vast wel herkennen Wink .

Maarrr ik heb goed nieuws: Er klopte niet 1 hartje, maar 2!!!!!!!! I love you I love you cheers
Helemaal geweldig en we zijn zo blij!! Heel mooi om te zien. Het waren 2 vruchtzakjes, dus het wordt 2 eiig.

Ik ga even ego doen, want mijn man neemt me lekker mee uiteten, dus ik kom snel even verder kletsen hoor!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 11 van 40 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: