Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic tot 12 weken

+61
miss piggy
Jazzlyn
Bimbam
koNijntje
Mamsie
Koffieleut
Didi
catgirl85
Lindsya
Susan
Papillio
Cranberrie
LindaK
_Blush_
Milamber
lief
CCC
ekjir@M
smooch
Roodkapje
liesje
Aimee
Supertalentje
Coco
Paper Crown
Flower_L
Printje
Dikkie_Dik
TGR
Weegschaal
sharky
Laced
_Lana_
Chelle
Mizzie
holaagirl
SarahKey
Earane
Tania
Clapperdie
Annie24
Fearie
Coccinelle
Amber-
*Lookie*
Flip Fluitketel
Happydobby
pitbullgup
blondje1313
studiebol
Lejow
Liadan
Hutselfuts
mimikske2
joyce0606
sweetgirl27.
Mida4you
Pien
Floor
Muppetje
mickey
65 plaatsers

Pagina 7 van 40 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 7 Empty Re: Zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Floor ma 11 apr 2011 - 0:14

@pbg, wat had ik nou gezegd! je moet 's middags bellen Wink
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 7 Empty Re: Zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  pitbullgup ma 11 apr 2011 - 1:12

ja maar op de site stond tussen 9.00 en 18.00 angel

3 mei heb ik een afspraak voor een intake en ze bellen vanmiddag nog even terug voor een afspraak voor de echo. Met een beetje geluk heb ik die iets eerder aangezien mijn laatste menstruatie 19 februari was maar ik dus een hele lange cyclus heb.
Volgens hun computer zat ik al op 7 weken hahaha maar de verlos zei ook dat mijn eigen berekening waarschijnlijk wel de goede zou zijn aangezien ik getemperatuurd had en ovulatietesten heb gebruikt.
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Floor ma 11 apr 2011 - 3:04

7 weken, dat gaat snel bij jou Wink Ik denk dat je eigen berekening meer in de juiste richting is, omdat je het zo duidelijk hebt bijgehouden. Ben benieuwd wanneer je een echo hebt. Zit je bij dezelfde vk als mij?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  pitbullgup ma 11 apr 2011 - 3:18

Ja die beeb groeit als kool Laughing
Zit inderdaad bij dezelfde als jij Very Happy Kom je misschien nog wel ooit eens tegen in de wachtkamer Wink
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 3:56

@ PGB: Je kunt je aanvullende verzekering nog aanpassen ( tenminste wel bij CZ)! heb ik afgelopen week ook gedaan. Ik had een jongeren aanvullende verzekering, deze mocht ik omzetten naar aanvullend gezin ofzo iets dergelijks. Ik had verder geen keuze. Maar aangezien je niet van te voren had kunnen voorzien dat je zwanger zou raken, had je het nog niet voor het nieuwe jaar kunnen doen, aldus de mevrouw die ik aan de telefoon had. Ik ga nu wel 19 euro meer per maand betalen :o maargoed echt alles wordt vergoed, zelfs eigen bijdrage kraamzorg.
Als de kleine er is, zet ik m weer om naar jongeren denk ik.

Gast
Gast

Bericht  pitbullgup ma 11 apr 2011 - 4:59

@ Razz; Thanx voor de tip! ik zit bij het VGZ maar kan natuurlijk morgen altijd even bellen het lukte me in ieder geval niet via internet.
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Bericht  *Lookie* ma 11 apr 2011 - 6:52

@ Hazeltje: Ik heb volgens mij ook gemist dat jij zwanger bent! Jij dus ook nog gefeliciteerd!!! Hoeveel weken? Knap dat je je nog goed hebt kunnen inhouden voor de baby. Ik ben nu een weekje vrij, maar denk wel dat ik in ieder geval íets ga kopen. En een zwangerschapsdagboek.

@ Fearie: Dank je wel!! Hoe is het met jou?

@ Joyce: Ik weet nog niet exact wanneer we met de babykamer gaan beginnen. We moeten hem eerst leeg gaan halen (is nu logeer/rommelkamer) en we wachten zeker de eerste 12 weken wel af. Maar ik heb wel helemaal in mijn hoofd hoe het moet gaan worden.

Bedankt voor jullie uitleg over de echo's, ben benieuwd wanneer het zal gaan plaatsvinden. Morgen iig het zikenhuis maar even bellen om te laten weten dat ik zwanger ben, en dan ook even info inwinnen bij moeders voor moeders.

Wij hebben nog niemand iets verteld hoewel het wel heel moeilijk is om voor me te houden. Maar we hebben bedacht dat we het met moederdag aan onze moeders (en vaders) gaan vertellen, leek ons een leuk extra cadeautje! Dan ben ik ong 9 weken dus dan hoeven ze het ook nog maar een paar weekjes voor zich te houden. Ik vind het wel heel spannend allemaal, ik hoop zo dat alles goed blijft gaan! Maar verder voel ik me perfect gelukkig nu, soms een beetje moe maar dat hoort erbij toch?

Ik zit trouwens nog wel met een dilemma... Mijn zusje en haar vriend hebben een huis gekocht en ik had al beloofd dat ik zou gaan helpen klussen. Maar nu ben ik dus zwanger... Met verf op waterbasis verven mag toch wel? Ik weet ook niet of ze verf op terpentinebasis hebben trouwens, maar zit al te denken hoe ik het moet gaan indekken dat ik dus misschien niet in elke kamer kan gaan helpen, mochten ze wel met terpentine en dat soort rotzooi bezig gaan. Maar om het af te zeggen vind ik ook stom. Hebben jullie en idee hoe ik di kan aanpakken? Ik wil het liever ook nog niet vertellen...
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 2:47

@PBG: Nu weet ik niet over welke buikbanden Joyce het heeft maar je hebt ook gewoon van die stoffen buikbanden. Dat is eigenlijk een kledingstuk. Die kun je dagelijks dragen hoor. Die andere buikbanden (van die ondersteunende) die zou ik alleen dragen als je heel veel last hebt van je buik en bekken. Dan schijnen ze wel fijn te zijn.

@ Lookie: Volgens de berekening 6 weken maar ik weet wanneer het ongeveer gebeurd moet zijn dus ik gok nu op 4½ week...

Ik heb hier geverfd met een maskertje op toen ik zwanger was van H.
Als je dan alles goed op kunt zetten is er op die manier vrij weinig aan de hand. Op waterbasis zou nog beter zijn natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  pitbullgup di 12 apr 2011 - 2:57

@ crea; of gewoon zeggen dat je een ramp bent met verf Wink

@ Hazeltje; Nichtje is pas bevallen maar haar VK raadde elke buikband af om elke dag te dragen. Voor een keer was het niet zo erg maar liever niet vertelde zij.
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 2:59

Zo'n stoffen buikband kan echt geen kwaad hoor. Aan je broek zit toch ook een buikband??
Ik heb van die hele losse, dat is puur van de sier en je voelt niet eens dat je die omhebt haha.

Maar goed, elke VK is anders :P

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 wo 13 apr 2011 - 0:20

lookie: ik zou niet gaan verfen hoor... met een stofkapje lijkt mij een beetje onzin, aangezien het om de damp gaat, en die houdt een stofkapje niet tegen, die zijn alleen tegen stof zoals bij het schuren. als je je damp wil tegen wil houden, dan moet een gasmasker op...maar ik gok dan dat ze wel wat door krijgen Wink

de eerste 12 weken wordt het afgeraden, aangezien alles van het vruchtje aangelegt wordt, na de 12 weken is het vruchtje in princiepe "klaar" en groeit het vooral. (hoewel het natuurlijk altijd een risico blijft)

je moet natuurlijk zelf kiezen waar je je goed bij voelt, als je denkt dat het kan, moet je het doen.

ik zou het niet doen, omdat het afgeraden wordt door de wetenschap van tegenwoordig.

maar goed onze moeders stonden ook met de kwast in de handen onze kamertjes te verfen...daarbij is de verf van tegenwoordig minder schadelijk dan de troep van vroeger...

het is een afweging die je zelf moet maken...
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 1:49

Je hebt speciale maskertjes voor de verf...

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* wo 13 apr 2011 - 3:28

@ all: Ik denk eerlijk gezegd dat ze het wel doorhebben als ik ineens met een masker aan kom zetten (ik zit hier luidop te lachen om jou Joyce, met je gasmasker... dan hebben ze het zéker door! haha), ze hebben me veel vaker zien verven (vind ik leuk om te doen) en dan verf ik ook nooit met masker op. Maar verf op waterbasis is toch geen probleem? Of is dat ook schadelijk? Dan zou ik de muren en plafonds wel kunnen doen, volgens mij is dat altijd op waterbasis.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  joyce0606 wo 13 apr 2011 - 4:05

*Lookie* schreef:@ all: Ik denk eerlijk gezegd dat ze het wel doorhebben als ik ineens met een masker aan kom zetten (ik zit hier luidop te lachen om jou Joyce, met je gasmasker... dan hebben ze het zéker door! haha), ze hebben me veel vaker zien verven (vind ik leuk om te doen) en dan verf ik ook nooit met masker op. Maar verf op waterbasis is toch geen probleem? Of is dat ook schadelijk? Dan zou ik de muren en plafonds wel kunnen doen, volgens mij is dat altijd op waterbasis.

Op waterbasis moet geen probleem zijn. latex is op waterbasis. misschien is het wel handig om een raampje open te zetten, dit is sowieso wel lekker, en met dit weer moet het geen probleem zijn. en niet dagenlang erin staan, dan moet het geen probleem zijn hoor!!

hazeltje......ik heb even gegoogled, want dat leek mij interessant omdat ik namelijk ook nog heel wat verf werk heb te doen...maar die dingen zien er nog uit alsof je een wesp ben! ik denk dat dit nog steeds opvalt, het zijn niet de kleine witte kapjes met een plastic dingetje erop want dat zijn stofkapjes....heb je misschien een foto van die verfmaskertjes?
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  *Lookie* wo 13 apr 2011 - 4:17

joyce0606 schreef:
*Lookie* schreef:@ all: Ik denk eerlijk gezegd dat ze het wel doorhebben als ik ineens met een masker aan kom zetten (ik zit hier luidop te lachen om jou Joyce, met je gasmasker... dan hebben ze het zéker door! haha), ze hebben me veel vaker zien verven (vind ik leuk om te doen) en dan verf ik ook nooit met masker op. Maar verf op waterbasis is toch geen probleem? Of is dat ook schadelijk? Dan zou ik de muren en plafonds wel kunnen doen, volgens mij is dat altijd op waterbasis.

Op waterbasis moet geen probleem zijn. latex is op waterbasis. misschien is het wel handig om een raampje open te zetten, dit is sowieso wel lekker, en met dit weer moet het geen probleem zijn. en niet dagenlang erin staan, dan moet het geen probleem zijn hoor!!

hazeltje......ik heb even gegoogled, want dat leek mij interessant omdat ik namelijk ook nog heel wat verf werk heb te doen...maar die dingen zien er nog uit alsof je een wesp ben! ik denk dat dit nog steeds opvalt, het zijn niet de kleine witte kapjes met een plastic dingetje erop want dat zijn stofkapjes....heb je misschien een foto van die verfmaskertjes?

Jij ook al gegoogled? Ik ook! Ik las toch wel op de meeste sites dat het wordt afgeraden, ook met stofkapje omdat je de dampen daar doorheen kan ademen. Hoewel het volgens een schilder toch wel weer zou mogen omdat er tegenwoordig veel minder schadelijke stoffen in zitten. Maar je schijnt er in de 1e 3 maanden wel voorzichtig mee te moeten zijn. Toch maar even kijken wat ik doe, misschien toch maar iets eerder vertellen?
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 5:03

Een stofkapje schiet inderdaad niet op.
Ik heb er 1 geleend van een collega van ons.

Ik zal eens zoeken of ik een plaatje kan vinden!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 5:09

Hier lijkt het op:

Zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 7 Masker_1

Deze zijn veel beter tegen verf.
Maar goed, als je inderdaad nooit met masker op geverfd hebt en nu ineens wel zal het ze wel opvallen!

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 do 14 apr 2011 - 6:49

JA precies. valt dan wel op! en dan raden ze het, het is dan misschien leuker omzelf gewoon te zeggen.

heeft morgen niet iemand een echo?
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 7:07

Ik moet naar de gyn, weet niet of je dat bedoeld?

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* vr 15 apr 2011 - 1:28

@ Hazeltje: Hoe is het gegaan bij de gyn?

@ all: Ik denk dat ik, hoe lullig ook, me maar voor ziek moet houden op de klusdag en dat mijn vriend alleen gaat. Vind het nog wat vroeg om het al te vertellen..
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  Annie24 vr 15 apr 2011 - 22:42

*weet niet of het mag wat ik nu doe, maar ik bedoel het goed Very Happy *

Ik doe al mijn positiekleding weg en dit zijn allemaal maatje 34/36/xs en s. Omdat ik weet hoe moeilijk het is om deze maatjes te vinden als je zwanger bent meld ik het hier even. Veel kleding is nog nooit gedragen en hangen de prijskaartjes zelfs nog aan! Mocht je interesse hebben en een link willen naar de kleding kan je me een pb'tje sturen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 22:46

Helaas Annie, dat is ongeveer 4 maten te klein voor mij hahaha.

We hebben een kloppend hartje op de echo gezien!!!!
Ik ben toch een week verder dan ik zelf dacht! 6 Weken en 1 dag hahahaha.
Schiet al op dus Cool

Gast
Gast

Bericht  Floor vr 15 apr 2011 - 23:38

@annie, helaas pas ik niet meer in die maten anders had ik zeker wel interesse.

@ hazeltje, leuk dat je al zo ver bent. Voel je je goed?

@ all, Gisteravond hebben we op een haar na een ongeluk gehad met de auto, we moesten zo hard remmen voor iemand die haar auto de weg op gooide dat we de remschijven gewoon hoorden 'graven'. We hebben zo hard geremd dat ik gisteravond flink wat pijn had van de riem die op mijn buik had gezeten. Nu heb ik nog steeds buikpijn en verlies wat bloed, ik weet dat de baby nog erg laag zit en goed beschermd is maar toch vind het wel erg vervelend.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 2:06

Ja, ik voel me wel prima eigenlijk.
Weinig klachten Very Happy

Getsie wat naar joh!
Goed in de gaten houden!

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* za 16 apr 2011 - 6:49

@ Floor: Oh bah, dat lijkt me eng. Maar goed in de gaten ouden inderdaad en als je het niet vertrouwd zou ik toch even met de huisarts bellen.

@ Hazeltje: Super, toch 6 weken dus! Lijkt me zo geweldig als je het hartje hoort kloppen!!

@ Annie: Ook te klein voor mij helaas, maar wel lief dat je aan ons hier denkt! Ideaal toch om het op deze manier te proberen, en misschien heeft een van de andere meiden wel jouw maat.

@ all: Stof aangeschaft om zelf een boxkleed te maken. Maar wat voor maten moet ik aanhouden, wat is het formaat van een standaard box, weten jullie dat?
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 7 van 40 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: