Vliegen/rijden naar Kopenhagen?
+2
Atelier Madame
Effie_O
6 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Vliegen/rijden naar Kopenhagen?
Effie_O schreef:Dat probeerde ik, maar de prijslijst leek niet in het Engels te krijgen. Wel Engelse omschrijving van de camping, maar als ik daarna naar de tarieven ga is het weer Deens. En als ik daarna weer op de Engelse vlag klik, kom ik bij de beschrijving uit
Bedankt voor de uitleg Marin, denk dat ik me nu aardig kan redden in mijn zoektocht. Even afwachten of mijn vriend vrij kan krijgen, als ik dan ga bestellen en ik snap het niet meld ik me!
Nou ik krijg het wel gewoon?
http://www.camping-absalon.dk/en/prices_2/prices2010.html
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zag het op die eerste link van AngelNyn inderdaad ook in het Engels.
En ja, is goed hoor! Alvast veel voorpret plezier
En ja, is goed hoor! Alvast veel voorpret plezier
Gast- Gast
Oh dat kon ik niet zien, forum nu mobiel maar dat ding is niet zo hyper modern dat ik zo'n link kan openen
Zal er morgen nog eens naar kijken, bedankt voor de tip!
Zal er morgen nog eens naar kijken, bedankt voor de tip!
Effie_O- Prater
- Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10
Ik ben ook naar Kopenhagen geweest, destijds met de trein. Aangezien ik geen auto tot mijn beschikking heb, was de keuze tussen vliegtuig, bus en trein.
Vliegen kan alleen dus vanaf Schiphol en vanaf het noorden van het land was dit niet heel handig (en goedkoop). Destijds was retour ongeveer 120 euro & eventuele kosten voor naar Schiphol te reizen.
Bus: Eurolines, wel goedkoop. Een vriendin heeft die toen genomen, die vond het een hel! Was niet aan te raden en duurde ook enorm lang. Daarbij was het niet veel goedkoper dan treinen.
Trein: nachttrein vanaf Arnhem. Ik betaalde 29 euro (vanaf grens) voor de heenweg en 69 voor de terugweg (slaapplek van 49 euro was al weg). Op zich is zo'n slaaptrein best ok. Voordeel is dat je 's morgens aankomt en nog een dag voor je hebt.
Auto: Vanaf het noorden van Nederland ben je best snel in Kopenhagen (8.00 uur vertrokken, waren er rond 15.00 uur geloof ik). Het is natuurlijk afweging wat je wil en hoe je nog zit qua benzinekosten/tolkosten/veerpontkosten.
Met de trein, bus en vliegtuig sta je enorm snel in het midden van de stad. Maar over het geheel was trein voor mij het goedkoopst/relaxed van de 3 opties die ik had.
Wat ik ook leuk vond om mee te maken, was de wisseling van de wacht bij de Amalienborg (koninklijke residentie). Verder heb je wat leuke parkjes, die in de zomer waarschijnlijk mooi in bloei staan. Verder heb je nog een leuk haventje vlakbij Amalienborg, mooi om te zien. Verder is de binnenstad ook leuk om te bekijken.
Vliegen kan alleen dus vanaf Schiphol en vanaf het noorden van het land was dit niet heel handig (en goedkoop). Destijds was retour ongeveer 120 euro & eventuele kosten voor naar Schiphol te reizen.
Bus: Eurolines, wel goedkoop. Een vriendin heeft die toen genomen, die vond het een hel! Was niet aan te raden en duurde ook enorm lang. Daarbij was het niet veel goedkoper dan treinen.
Trein: nachttrein vanaf Arnhem. Ik betaalde 29 euro (vanaf grens) voor de heenweg en 69 voor de terugweg (slaapplek van 49 euro was al weg). Op zich is zo'n slaaptrein best ok. Voordeel is dat je 's morgens aankomt en nog een dag voor je hebt.
Auto: Vanaf het noorden van Nederland ben je best snel in Kopenhagen (8.00 uur vertrokken, waren er rond 15.00 uur geloof ik). Het is natuurlijk afweging wat je wil en hoe je nog zit qua benzinekosten/tolkosten/veerpontkosten.
Met de trein, bus en vliegtuig sta je enorm snel in het midden van de stad. Maar over het geheel was trein voor mij het goedkoopst/relaxed van de 3 opties die ik had.
Wat ik ook leuk vond om mee te maken, was de wisseling van de wacht bij de Amalienborg (koninklijke residentie). Verder heb je wat leuke parkjes, die in de zomer waarschijnlijk mooi in bloei staan. Verder heb je nog een leuk haventje vlakbij Amalienborg, mooi om te zien. Verder is de binnenstad ook leuk om te bekijken.
Gast- Gast
Ik woon in het noorden van het land, dan is Schiphol inderdaad best lastig. Als ik alle reistijd en wachttijd op het vliegveld optel, ben ik in de auto al ergens in Denemarken denk ik Aangezien het ook niet heel goedkoop blijk te zijn, valt dat af. Bus ook, als ik alle reacties hier lees.
Trein is nog een optie, maar denk niet dat mijn vriend er blij van wordt daar te slapen. Moet je daar slapen in stoelen of heb je een soort bed? En kun je ook een privé coupe krijgen? Zal vast wel weer duurder zijn.
Voordeel van de auto is dat we de tent mee kunnen nemen om te kamperen. Ga nog even rekenen wat goedkoper is, met de trein en in een hotel slapen, of met de auto en kamperen (denk het laatste).
Ben al eens in Kopenhagen geweest, heb al veel van de genoemde dingen gezien, maar heb de parkjes toen gemist. Bedankt voor de tip!
Trein is nog een optie, maar denk niet dat mijn vriend er blij van wordt daar te slapen. Moet je daar slapen in stoelen of heb je een soort bed? En kun je ook een privé coupe krijgen? Zal vast wel weer duurder zijn.
Voordeel van de auto is dat we de tent mee kunnen nemen om te kamperen. Ga nog even rekenen wat goedkoper is, met de trein en in een hotel slapen, of met de auto en kamperen (denk het laatste).
Ben al eens in Kopenhagen geweest, heb al veel van de genoemde dingen gezien, maar heb de parkjes toen gemist. Bedankt voor de tip!
Effie_O- Prater
Effie_O schreef:Ik woon in het noorden van het land, dan is Schiphol inderdaad best lastig. Als ik alle reistijd en wachttijd op het vliegveld optel, ben ik in de auto al ergens in Denemarken denk ik Aangezien het ook niet heel goedkoop blijk te zijn, valt dat af. Bus ook, als ik alle reacties hier lees.
Ik had op de heenreis een 6 persoons zitcoupé, en op de terugreis een 6 persoons ligcoupé. Dat laatste vond ik eigenlijk best ok. Je hebt ook luxer en daar betaal je dan ook weer naar. Meer info:
http://www.nshispeed.nl/nl/overige-internationale-treinen/nachttrein-citynightline
Kastellet (vlakbij de Zeemeermin) kreeg al een mooi uiterlijk in februari.
Gast- Gast
Volgens mij is de zeemeermin zelf trouwens nog steeds weg. Ze staat in China! (als ze niet al terug is, maar volgens mij nog niet).
Wel ironisch, dat het toch een van de toonbeelden van Kopenhagen en al die tijd die ik er ben geweest, heb ik haar nog nooit gezien!
Wel ironisch, dat het toch een van de toonbeelden van Kopenhagen en al die tijd die ik er ben geweest, heb ik haar nog nooit gezien!
Gast- Gast
Je hebt er ook weinig aan gemist Had hoge verwachtingen van de zeemeermin, maar ze was zo klein! Echt bijzonder vond ik het niet. Leuk om even te zien, maar deed me verder niks. Vond vooral al die toeristen die er mee op de foto willen irritant
Effie_O- Prater
Haha nee inderdaad. Ik wist wel dat ze zo klein was hoor. En ze staat ook nog eens heel achteraf.
Oh ja leuke tip, ga de Rundetårn op! Die kan je voor een paar DKK beklimmen (is geen trap, maar een soort omhoog lopend pad wat je makkelijk kan bewandelen) en het uitzicht is erg mooi.
Oh ja leuke tip, ga de Rundetårn op! Die kan je voor een paar DKK beklimmen (is geen trap, maar een soort omhoog lopend pad wat je makkelijk kan bewandelen) en het uitzicht is erg mooi.
Gast- Gast
Dat lijkt me wel erg leuk!
Toen ik er was hadden we de keus om de toren te beklimmen of iets anders te doen (geen idee meer wat), ben het toen niet gaan beklimmen. Achteraf spijt, ga ik nu goedmaken
Leuke tip, bedankt!
Toen ik er was hadden we de keus om de toren te beklimmen of iets anders te doen (geen idee meer wat), ben het toen niet gaan beklimmen. Achteraf spijt, ga ik nu goedmaken
Leuke tip, bedankt!
Effie_O- Prater
Ja ik ben er al twee keer op geweest, vind het erg leuk. Er zit binnenin ook een soort klein museumpje, dat is ook leuk. En op goede dagen kan je zelfs Malmo in Zweden zien!
Gast- Gast
Zeemeermin valt inderdaad zwaar tegen qua grootte, maar het parkje erbij vond ik wel mooi.
Het strand bij Kopenhagen is ook zeker een aanrader ja, kan je heerlijk wandelen. Toen ik er was, was het ook vrij helder. Ik ben ook een dagje naar Lund (zweden) geweest met de trein... dan ga je over de brug die je ziet!
Het strand bij Kopenhagen is ook zeker een aanrader ja, kan je heerlijk wandelen. Toen ik er was, was het ook vrij helder. Ik ben ook een dagje naar Lund (zweden) geweest met de trein... dan ga je over de brug die je ziet!
Gast- Gast
Welk strand bij Kopenhagen? Ik ben wel naar Ishøj geweest, met de S-Tog richting Køge, maar daar vond ik weinig aan. Nog saaier dan de Hollandse stranden
En ja die trein over de Øresund is gaaf inderdaad, ineens ben je dan in Zweden! Daar ben ik toen naar Malmö geweest, dat is ook nog een leuk uitstapje, als je nog iets zoekt, Effie!
En ja die trein over de Øresund is gaaf inderdaad, ineens ben je dan in Zweden! Daar ben ik toen naar Malmö geweest, dat is ook nog een leuk uitstapje, als je nog iets zoekt, Effie!
Gast- Gast
Marin schreef:Welk strand bij Kopenhagen? Ik ben wel naar Ishøj geweest, met de S-Tog richting Køge, maar daar vond ik weinig aan. Nog saaier dan de Hollandse stranden
Amager Strandpark, te bekijken via google streetview het kan er wel hard waaien. Je ziet ook alle vliegtuigen opstijgen/landen, ook wel grappig en wat windmolens staan... Volgens mij was er een mooi verhaal bij die windmolens... iets met gedeelde aandelen etc.
Gast- Gast
Ah da's aan de andere kant van het eiland waar m'n vriend op woonde (in Islands Brygge). Daar zat jouw ex toch ook vlakbij?
Aww ik mis het!
Aww ik mis het!
Gast- Gast
Zo'n treinreis zou denk ik wel leuk zijn, helemaal omdat ik zelf al eens in Kopenhagen geweest ben. Wel leuk om er dan iets extra's bij te doen. Maar ja, mijn vriend kent Kopenhagen nog niet. Misschien ter plekke kijken of we de stad uit willen of niet. Wel een erg leuke tip!
Effie_O- Prater
Ja dat valt echt prima in 1 dagje te doen. Wij waren toen een nachtje naar Malmö gegaan, maar hadden het met een paar uur wel gezien. Scheelt wel dat het toen januari was en ijskoud, dus we hebben meer tijd in de sauna in 't hotel doorgebracht dan in de stad. Maar het is wel een heel schattig stadje, toch weer net iets Scandinavischer dan Kopenhagen.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Goedkoop ticket naar Kopenhagen?
» Voor 1 dag vliegen naar een stad
» Vliegen, baby 7 maanden naar spanje
» Kopenhagen
» Kopenhagen
» Voor 1 dag vliegen naar een stad
» Vliegen, baby 7 maanden naar spanje
» Kopenhagen
» Kopenhagen