Kopenhagen
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kopenhagen
Iemand weleens in Kopenhagen geweest? Wat mogen we niet missen?
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Kopenhagen
Muppetje schreef:Iemand weleens in Kopenhagen geweest? Wat mogen we niet missen?
Leuk wanneer ga je?? ben er zelf nog niet geweest, dus kan je geen tips geven.
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
In oktober. Duurt nog even dus...
Muppetje- Ratel
Ik vond in Kopenhagen de Nyhavn echt een bezoek waard, is erg gezellig met allerlei terrasjes. Ook als het koud is gaat men buiten zitten onder terrasheaters en overal liggen dekentjes die je om je heen kunt slaan.
Als je zin hebt en de kans krijgt kun je vanuit de Nyhavn een rondvaart boot nemen die je langs alle mooie plekken van de stad brengt.
Uiteraard is de kleine zeemeermin een bezoek waard.
De wisseling van de wacht bij het Amalienborg paleis is leuk om te zien, daar vlakbij staat ook de Marmorkirken.
De Rundetarn is leuk om te bezoeken omdat je vanaf daar een mooi uitzicht over de stad hebt.
En dan natuurlijk nog de Stroget, dat is het winkelcentrum in Kopenhagen en Tivoli, dat is een attractiepark midden in Kopenhagen.
Als tip wil ik je nog even wijzen op de Copenhagen Card. Is een kortingskaart voor vrije toegang tot veel attracties/bezienswaardigheden en je kunt gratis met het openbaar vervoer reizen.
Op de website visitdenmark.nl vind je hier meer informatie over..
Hoop dat je wat aan deze informatie hebt!
Alvast veel plezier in Kopenhagen!
Als je zin hebt en de kans krijgt kun je vanuit de Nyhavn een rondvaart boot nemen die je langs alle mooie plekken van de stad brengt.
Uiteraard is de kleine zeemeermin een bezoek waard.
De wisseling van de wacht bij het Amalienborg paleis is leuk om te zien, daar vlakbij staat ook de Marmorkirken.
De Rundetarn is leuk om te bezoeken omdat je vanaf daar een mooi uitzicht over de stad hebt.
En dan natuurlijk nog de Stroget, dat is het winkelcentrum in Kopenhagen en Tivoli, dat is een attractiepark midden in Kopenhagen.
Als tip wil ik je nog even wijzen op de Copenhagen Card. Is een kortingskaart voor vrije toegang tot veel attracties/bezienswaardigheden en je kunt gratis met het openbaar vervoer reizen.
Op de website visitdenmark.nl vind je hier meer informatie over..
Hoop dat je wat aan deze informatie hebt!
Alvast veel plezier in Kopenhagen!
Springflower- Fluisteraar
- Aantal berichten : 169
Punten : 171
Registratiedatum : 20-11-10
Bedankt Springflower, heb zeker wat aan je tips! zo' n kaart is ook wel handig denk ik!
Muppetje- Ratel
Ik vond Christiania tof om doorheen te lopen, vanwege de hele geschiedenis en de sfeer die er hangt. Erg apart, de laatste jaren hebben ze ook steeds meer problemen met de politie waardoor je ook nog op moet passen wat je op de foto zet Je moet er van houden, maar ik vond het bijzonder.
Effie_O- Prater
- Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10
Effie_O schreef:Ik vond Christiania tof om doorheen te lopen, vanwege de hele geschiedenis en de sfeer die er hangt. Erg apart, de laatste jaren hebben ze ook steeds meer problemen met de politie waardoor je ook nog op moet passen wat je op de foto zet Je moet er van houden, maar ik vond het bijzonder.
+1
De wisseling van de wacht bij de Amalienborg is ook leuk om mee te maken!
Gast- Gast
Ik kreeg de tip van Marin dat er hier veel staat over Kopenhagen:
https://yescafe.actieforum.com/t4590-kopenhagen?highlight=Kopenhagen
Daarbij heeft ze laatste een heel fotoverslag gemaakt, zie hier:
http://www.europa-forum.nl/viewtopic.php?f=46&t=142
Waarschijnlijk heb je hier wel wat aan!
https://yescafe.actieforum.com/t4590-kopenhagen?highlight=Kopenhagen
Daarbij heeft ze laatste een heel fotoverslag gemaakt, zie hier:
http://www.europa-forum.nl/viewtopic.php?f=46&t=142
Waarschijnlijk heb je hier wel wat aan!
Gast- Gast
Dankje, je, daar heb ik zeker wat aan, leuk. Had helemaal gemist dat Marin weg is, jammer....
Muppetje- Ratel
Muppetje schreef:Dankje, je, daar heb ik zeker wat aan, leuk. Had helemaal gemist dat Marin weg is, jammer....
Inderdaad jammer, ze vroeg aan mij of ik dit aan je wilde sturen
Gast- Gast
SunnyScience schreef:Muppetje schreef:Dankje, je, daar heb ik zeker wat aan, leuk. Had helemaal gemist dat Marin weg is, jammer....
Inderdaad jammer, ze vroeg aan mij of ik dit aan je wilde sturen
Ja top, bedank dr maar!
Muppetje- Ratel
Kopenhagen is erg leuk.
Voor Tivoli betaal je trouwens omgerekend 11 euro geloof ik voor maar dan kan je nergens in. Je kan dan nog een kaart kopen om in attracties te kunnen maar dat is wel erg duur. Je kan ook muntjes kopen voor 1 attractie. Als je niet in de achtbaan wil dan kan je in tivoli lekker eten en drinken, of naar een voorstelling op het podium.
Op nyhavn leuke terassen en wij hadden ook een rondvaart gedaan.
Mijn favo scandinavie hapje, zweedse Herring. oftewel haring in verschillende sausjes en marinades.
Op een terrasje op nyhavn Herring besteld, zo lekker!
Voor Tivoli betaal je trouwens omgerekend 11 euro geloof ik voor maar dan kan je nergens in. Je kan dan nog een kaart kopen om in attracties te kunnen maar dat is wel erg duur. Je kan ook muntjes kopen voor 1 attractie. Als je niet in de achtbaan wil dan kan je in tivoli lekker eten en drinken, of naar een voorstelling op het podium.
Op nyhavn leuke terassen en wij hadden ook een rondvaart gedaan.
Mijn favo scandinavie hapje, zweedse Herring. oftewel haring in verschillende sausjes en marinades.
Op een terrasje op nyhavn Herring besteld, zo lekker!
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: