Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vliegen/rijden naar Kopenhagen?

+2
Atelier Madame
Effie_O
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vliegen/rijden naar Kopenhagen? Empty Vliegen/rijden naar Kopenhagen?

Bericht  Effie_O di 22 maa 2011 - 21:36

Ik ben aan het uitzoeken of het haalbaar is in juni een weekendje naar Kopenhagen te gaan. Het idee is om daar een concert te bezoeken, een dag of 2 te blijven en dan weer terug. Twijfel alleen hoe ik die kant op kan gaan. Vliegen of met de auto? Ga met twee personen, kunnen het rijden afwisselen. Wel een optie.
Maar vliegen gaat veel sneller en is, als ik een leuke aanbieding kan vinden, misschien wel goedkoper. Ik vlieg alleen amper en heb geen idee waar ik moet zoeken naar goedkope vluchten. Ryanair ken ik, maar die lijkt niet vanuit Nederland of Duitsland naar/vlakbij Kopenhagen te vliegen (Berlijn volgens mij wel, maar dan kan ik qua afstand net zo goed naar Kopenhagen rijden met de auto).

Ik weet dat we hier een Kopenhagen kenner hebben, misschien heeft iemand tips over het vliegen naar Kopenhagen vanuit NL of Duitsland?
En Marin, kun jij een beetje Deens lezen? Ik wil hier heen gaan http://www.tivoli.dk/fredagsrock/kunstnere/saybia-the-rumour-said-fire, begrijp jij de tekst? Wat ik er van kan maken (als ik bij de praktische info kijk), is dat er twee verschillende tickets zijn, tot 20 uur en na 20 uur. Kun jij ontdekken welke ik dan moet hebben? Denk zelf die na 20.00 uur. Begrijp je ook hoe het zit met het kopen van de tickets?

Alvast bedankt voor de tips!
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen/rijden naar Kopenhagen? Empty Re: Vliegen/rijden naar Kopenhagen?

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 22:40

Hoi!

Leuk zeg!

Ik ben zelf nooit met de auto naar Kopenhagen gereden, maar wat ik weet is dat het best wel ver is. Toch minstens 8 uur rijden vanuit het noorden van Nederland.
Vliegen gaat helaas niet echt lowcost vanuit Nederland. Vanuit Stansted had ik het geluk dat ik altijd met Easyjet kon vliegen, maar dat gaat helaas niet vanuit NL.
SAS is de dure airline, maar je kunt ook prima met Norwegian vliegen. Die vliegen ook vanaf Schiphol naar Kopenhagen en is een stuk goedkoper. Ze adverteren met prijzen van 35 a 45 euro. Ik heb daar ook wel ooit mee gevlogen van CPH naar AMS en andersom, en kan me niet heel erg herinneren wat ik heb betaald, maar het is iig goedkoper dan SAS!

Ik heb even naar je link gekeken, en leuk dat het in Tivoli is! Dat is een pretpark midden in de stad. Even de tekst gelezen en wat ik er uit haal is het volgende:

Omdat het in Tivoli is, moet je gewoon een kaart voor het park kopen. Dit kan je doen bij de entree van het park of online. Met een online ticket kan je gewoon doorlopen, hoef je niet in de rij te staan. Je moet opletten dat je een ticket voor de juiste periode koopt:

14 april - 30 juni: ticket kost 75 DKK (10 euro)
1 juli - 25 september: ticket kost 95 DKK (12 euro)

(trouwens wat gek, onze winter Tivoli kaartjes waren wel 100 DKK!)

Kom wel op tijd voor de grote concerten.

Voor zover ik het begrijp koop je dus een kaartje voor een bepaald seizoen en die kan je dan gebruiken op de dag zelf.

Oh ik zie nu inderdaad dat verschil tussen voor 20.00 uur en na 20.00 kaarten. Ik ga er vanuit dat je inderdaad een na 20.00 kaart nodig hebt. Die kosten 125 DKK (16 euro)

Wat ik zelf niet helemaal kan vinden, maar waar ik wel vanuit ga, is dat je ook het pretpark in mag met dit ticket. Maar misschien is het al dicht tegen die tijd. Volgens mij begint het concert om 22.00 dus je zou om 20.00 er in kunnen en dan eerst even wat eten in het pretpark ofzo, en dan naar de zaal gaan (geen idee waar het is precies. Ik zag wel altijd aanplakbiljetten voor concerten in Tivoli).

Er werd trouwens ook nog aangeraden om de kaartjes dus idd online te kopen, omdat er maar beperkt aantal is. Dan heb je van te voren de kaartjes dus al. Wel zo verstandig. Kan je gewoon met een credit card doen.

Als je hulp nodig hebt met het invullen van het formulier voor de kaartjes geef je maar een gil, maar het spreekt vrij voor zich volgens mij.

Hopelijk heb je genoeg info. Als je nog tips wilt qua Kopenhagen, laatst heb ik aan iemand veel tips gegeven, kan je daar even kijken!

Gast
Gast

Bericht  Effie_O di 22 maa 2011 - 22:52

Super, bedankt voor de tips!

Ik ben een paar jaar terug in Kopenhagen geweest, ook in Tivoli. Het was een georganiseerde reis vanuit mijn studie, dus misschien was er al betaald voor de entree, maar ik kreeg toen het idee dat je het park gewoon gratis in kunt maar apart voor elke attractie moet betalen. Maakt verder ook niet uit, we houden sowieso wel van attractieparken dus gaan er denk ik al ergens in de middag heen.

Zal ook eens zoeken naar tickets bij Norwegian. We wonen in het noorden van het land, dat scheelt wel als we gaan rijden. Ik ga ook nog even dat andere topic zoeken, ook al heb ik al aardig wat gezien van Kopenhagen, heb nog lang niet alles gezien!

Bedankt!
Ohja, ik zal me laten horen als ik niet uit het kaartjes kopen kom!
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Bericht  Atelier Madame di 22 maa 2011 - 22:57

Volgens mij kan je ook heel goedkoop met de eurolines bussen richting Kopenhagen, zag iig eerst een retourtje voor 40 euro ofzo vanaf utrecht.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Mizz_S di 22 maa 2011 - 23:00

Ik weet niet of je dat ziet zitten, maar je zou ook met de trein kunnen gaan eventueel. Tivoli zit meteen naast het station meen ik me te herinneren, dus wat dat betreft wel gemakkelijk. Maar dan moet je ff goed kijken naar aanbiedingen, dan kun je het heel goedkoop doen eventueel.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Mizz_S di 22 maa 2011 - 23:01

Owja, trein is natuurlijk niet supersnel maar wel relaxed reizen vind ik zelf.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 23:05

Er is ook een nachttrein! Dat heeft een vriendin van me gedaan, toen ze een weekendje bij me op bezoek kwam. Tivoli ligt inderdaad recht tegenover het hoofdstation, dus dat is wel zo handig (alhoewel je toch eerst naar het hotel gaat neem ik aan haha).

Klopt inderdaad dat je extra moet betalen voor de attracties! Dat vonden wij toen zo achterlijk, want wij hadden dus net al iets van 25 euro betaald aan entree (voor 2 pers), en alsnog kon je alleen rondlopen en winkeltjes kijken. Dat vond ik een beetje stom. Maar je moet wel zeker betalen bij de entree.

Gast
Gast

Bericht  Effie_O di 22 maa 2011 - 23:07

Zat net al te kijken bij de trein inderdaad! Wel duur zie ik, als je wilt slapen (of zou dat niet nodig zijn?).
Weet niet of mijn vriend zo'n lange treinreis gaat waarderen, zal eens voorzichtig vragen. Moet nog een verrassing blijven wat we gaan doen, dus wil niet teveel kwijt als ik hem uit ga horen Wink
Edit: dat is die nachttrein inderdaad, als je echt een ligplek wilt is het iets van 200 euro voor een enkele reis als ik het goed zag.

Busreis is ook nog wel wat, heb ik een paar jaar terug ook gedaan. Ga ik ook bij kijken! Bedankt!

Oh en Tivoli, wel vreemd inderdaad dat je entree moet betalen en dat ook nog voor attracties moet betalen! Bij ons zat het dan bij de prijs in denk ik, daarom keek ik er nu zo raar tegen aan.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Bericht  Effie_O di 22 maa 2011 - 23:09

Die bus van Eurolines is wel super goedkoop! Maar wel 's nachts rijden, wel handig natuurlijk maar denk dat mijn vriend zijn bed gaat missen. Zeurpiet :P
Maar ga toch wel even aan hem vragen wat hij er van zou vinden.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 23:13

Welke data wil je gaan?

Gast
Gast

Bericht  Effie_O di 22 maa 2011 - 23:40

Denk dat 23 juni heen wel zo praktisch is, of ik moet de 24e al vroeg kunnen vliegen en er op tijd zijn. 26 juni weer terug.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 23:45

Effie_O schreef:Denk dat 23 juni heen wel zo praktisch is, of ik moet de 24e al vroeg kunnen vliegen en er op tijd zijn. 26 juni weer terug.

Op die dagen kan je met Norwegian voor 96 euro pp vliegen. Nog best prijzig dus, maar ook weer niet super duur en je hebt wel het comfort van vliegen.
Voordeel is ook dat Kastrup Airport (CPH) erg goed aansluit op de stad. De metro (die onbemand is, je kunt recht door de voorruit kijken, zo gaaf), is binnen een kwartier a half uur in de stad, of je kan de trein nemen naar het hoofdstation. Sowieso is OV goed geregeld in de stad, want je hebt ook nog de bus en de S Tog.

Gast
Gast

Bericht  Arwyn di 22 maa 2011 - 23:46

Ik had ook eens naar de Eurolines bussen gekeken, maar heb er zoveel slechte verhalen over gelezen dat ik het niet aandurf! Las bijvoorbeeld dat mensen de bus niet in mochten omdat ze niet op de lijst stonden (terwijl ze zelf alle bevestigingen hadden uitgeprint en dus wel bewijs hadden), bussen die 2uur te laat aankwamen of bussen die gewoon helemaal niet op kwamen dagen.. Daar sta je dan met je goeie gedrag! :S

Ik zou dan dus voor vliegen of rijden kiezen, aangezien de trein zo duur is. Wij zijn met school eens die kant op geweest met de bus en dat was prima te doen, denk dat rijden dus op zich ook wel kan, vooral als je om de beurt rijdt. Vliegen is echter wel meer relaxt denk ik.. Vooral als je op de heenweg 's ochtend kunt vliegen en terug 's avonds, dan heb je ook nog wat aan je dagen!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 23:48

Arwyn schreef:Vooral als je op de heenweg 's ochtend kunt vliegen en terug 's avonds, dan heb je ook nog wat aan je dagen!

Die vlucht op 23 juni vertrekt helaas om 21.40 dus je komt pas om 23.00 in CPH aan. De terugweg gaat om 19.45. Dus dat is wel jammer, van die eerste dag.

Oh ja ik zou zelf echt nooit met een Eurolines bus gaan, heb ik ook niet al te beste verhalen over gehoord.

Gast
Gast

Bericht  Effie_O di 22 maa 2011 - 23:53

Ik ken ook een slecht verhaal over een busreis, zal eens vragen of dat Eurolines was (ze kwam 5 minuten te laat, chauffeur stond nog druk tassen in te laden en anderen in te checken, maar ze mocht niet meer mee).
Die vliegreis de heenweg is wel erg jammer, qua tijd.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Bericht  Arwyn di 22 maa 2011 - 23:54

Oh ja, heen in inderdaad jammer.. Aan je laatste dag heb je dan iig nog wel wat, dat scheelt alweer.

Tsja, Eurolines kost niet veel, maar wat je ervoor terug krijgt.. Ik betaal liever wat meer en dat ik dan tenminste zeker weet dat ik op plaats van bestemming aan kom, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Effie_O di 22 maa 2011 - 23:58

Haha ik geef je helemaal gelijk!
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Bericht  Jente10 wo 23 maa 2011 - 0:40

Volgens mij is rijden ook wel goed te doen. Wij reden vroeger altijd naar Zweden in 1 dag en kwamen dan ook zo ongeveer langs Kopenhagen. Vond het nooit heel lang duren eigenlijk. Wij reden altijd naar Puttgarden, dan uurtje met de boot en dan waren we op het eiland waar Kopenhagen op ligt. Het eerste stuk door Duitsland kan wel vrij druk zijn (langs Hamburg/Bremen) maar als je beetje rekening houdt met de spits is het goed te doen! Is ook hele tijd snelweg smile

Maar denk dat vliegen, als je een goedkoop ticket vindt, wel goedkoper is.
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 0:54

Ik heb gevlogen, kost meestal zo'n 120 euro, soms heb je geluk met iets goedkopers maar echt low cost daarheen zou ik niet weten.

Ik heb het ook eens met de auto gedaan maar het ging toen ook meer om de roadtrip dan de bestemming al was die natuurlijk ook geweldig. De rit duurde 10 uur, met pauzes onderweg, vanuit Den Haag. We gingen niet met de boot trouwens.

Met de bus ben ik wel naar Londen en Zurich geweest maar zou het iedereen, naar elke bestemming, afraden.

Gast
Gast

Bericht  Effie_O wo 23 maa 2011 - 5:31

Ik bedacht me net pas dat we kunnen kamperen als we met de auto gaan! Erg leuke bijkomstigheid, aangezien we allebei heel erg van kamperen houden smile
Heb nu een camping gevonden in de buurt van Kopenhagen, maar ik snap de tekst natuurlijk weer niet helemaal.

Bij de prijslijst staan 2 dingen die denk ik van toepassing zijn op ons: 'Arealleje' is denk ik plek (area), 'Voksne' gaat denk ik om een persoon? En er staat nog iets over elektriciteit onder, dat kan ik nog niet ontcijferen. Volgens mij vallen we deels in het voorseizoen en met 1 nacht in het hoogseizoen.
Gaat om deze camping/prijslijst:
http://www.camping-absalon.dk/fakta/11175/

Edit: er zijn vast nog wel andere campings in de buurt, maar waarschijnlijk met dezelfde woorden in de prijslijst Wink Eerst dit maar eens ontcijferen, dan verder zoeken.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 5:58

Leje betekent huren, dus huren van een camping plek. En voksen is volwassene.
Ik kijk als ik zo thuis is wel even er naar.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 6:01

Marin schreef:Leje betekent huren, dus huren van een camping plek. En voksen is volwassene.
Ik kijk als ik zo thuis is wel even er naar.

Euh ik kan beter Nederlands leren ipv Deens, bedoel natuurlijk 'ben' haha

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 7:04

Wat je al zei klopt wel. Het is inderdaad laagseizoen en jullie zijn natuurlijk voksne. Ik weet zelf te weinig van kamperen af of je dan ook die area-huur moet betalen. Electriciteit snap ik ook niet echt, want ik weet niet hoe dat werkt bij kamperen.

Je zit trouwens vlakbij een natuurgebied met een soort kasteel Eremitagesletten. (sletten betekent vlakte haha).

Gast
Gast

Bericht  TukTuk wo 23 maa 2011 - 7:27

Waarom bekijk je de site niet gewoon in het engels?

http://www.camping-absalon.dk/en/
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Effie_O wo 23 maa 2011 - 8:07

Dat probeerde ik, maar de prijslijst leek niet in het Engels te krijgen. Wel Engelse omschrijving van de camping, maar als ik daarna naar de tarieven ga is het weer Deens. En als ik daarna weer op de Engelse vlag klik, kom ik bij de beschrijving uit Wink

Bedankt voor de uitleg Marin, denk dat ik me nu aardig kan redden in mijn zoektocht. Even afwachten of mijn vriend vrij kan krijgen, als ik dan ga bestellen en ik snap het niet meld ik me!
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: