Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Roltrap: stilstaan of blijven lopen?

+29
Caro
Melis_je
Flippin' Bitch
SleepingBeauty
silly-one
Miss G
rapa nui
Roxi3
Alias
girli
loura
SuperGrover
Kiara
Tyrael
Atelier Madame
Snoes
Sterre
Serena
Kabouter
CaptainSpectacular
Zwerver
Phileine
Parisienne
Susan
Janelie
Toet
Chocolate Cookie
Blond
Jerry
33 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Roltrap: stilstaan of blijven lopen? - Pagina 2 Empty Re: Roltrap: stilstaan of blijven lopen?

Bericht  Phileine di 22 maa 2011 - 1:59

CaptainSpectacular schreef:Ik neem altijd een vaste trap waar mogelijk. De meeste mensen nemen de roltrap, dus de vaste trappen zijn meestal vrij leeg. Dat, en ik heb moeite met roltrappen Embarassed

Je bent niet de enige Very Happy
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roltrap: stilstaan of blijven lopen? - Pagina 2 Empty Re: Roltrap: stilstaan of blijven lopen?

Bericht  Kabouter di 22 maa 2011 - 2:00

Ik loop eigenlijk altijd op de roltrap..wanneer ik stilsta ga ik altijd aan de rechter kant staan zodat andere mensen wel gewoon door kunnen lopen.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 2:01

Ligt eraan of ik haast heb of niet.

Gast
Gast

Bericht  Zwerver di 22 maa 2011 - 2:04

Ik vind zo'n rol trap trouwens echt niet handig om naar boven te lopen. Als ik echt naar boven wil lopen met haast pak ik liever de trap. De treden van een roltrap zijn vaak erg hoog.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 2:05

Oow en bij mij ligt het ook helemaal aan mijn bui en of ik wat haast heb of niet. Maar als ik stil sta is dat wel rechts.

Gast
Gast

Bericht  Jerry di 22 maa 2011 - 2:07

Chocolate Cookie schreef:
Lily schreef:
toetje_ schreef:
Caribbeanlover schreef:
Chocolate Cookie schreef:Ik blijf altijd gewoon staan :P Waarom zou ik lopen als ik vanzelf ook boven kom?

Idd. Lekke boeiend ook dit topic.

O.. mijn.. god. Komt dit echt uit jouw mond? Hahahhahaha.

ik dacht het jij zegt het

En ik dacht: laat ik even mijn mond houden, dacht het dus wel :P

Duuuussss smile

@ Jen, heel raar, die kerel. Zou toch hetzelfde zijn als dat je in een winkel niks koopt en langs de kassa-rij moet en iemand in de rij zegt 'je wacht maar even tot je aan de beurt bent'.

Nu ik erover nadenk, helemaal niet erg als mensen blijven staan, maar ga dan in ieder geval rechts (want volgens mij 'hoort' 't ook rechts, in de metro in de Londen iig wel, maarja, das engeland en daar rijden ze ook aan de andere kant...hm, dilemma) staan zodat mensen die wel willen lopen, er gewoon langs kunnen!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Serena di 22 maa 2011 - 2:08

wat een rare reactie Jen!

En volgens mij is het andersom ja :P links lopen en rechts stilstaan Wink

Ik loop trouwens meestal, alleen als iemand alles ophoudt en ik heb geen haast ga ik ook staan :P Vooral bij de stations en bussen kan ik me ergeren aan mensen die dan niet rechts staan...
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694

Bericht  Sterre di 22 maa 2011 - 2:10

Isabella schreef:
Jen_ schreef:
+1000! Vooral in de spits! Een roltrap is ook helemaal niet ontworpen om op stil te staan, maar om op te lopen, gewoon zodat je nog sneller boven bent, aangezien het ding rolt.

Edit: links is stilstaan, rechts doorlopen. En helemaal irritant als er 1 iemand in de spits lekker rechts stil gaat staan, zodat 'ie de hele boel ophoudt. Ik vroeg een keer heel beleefd 'meneer mag ik er even langs?' Hij 'nee je wacht maar mooi tot we boven zijn!'

Dat is toch andersom? Mensen lopen bij mij er links langs, als ik rechts stil blijf staan, rechts inhalen mag niet 🐷

Volgens mij ook Isabella... Hoewel ik me bedenk dat het in Londen ook rechts staan en links lopen is, terwijl ze daar links rijden en dus rechts inhalen Question

Maar eens met Susan: in de spits loop (of liever: ren) ik de roltrap op of af, daarbuiten sta ik vaak stil tenzij ik erge haast heb.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 2:11

Ik heb nog nooit gehoord van deze roltrapregels, haha.. laughcry

Gast
Gast

Bericht  Jerry di 22 maa 2011 - 2:12

_Donnaa schreef:Ik heb nog nooit gehoord van deze roltrapregels, haha.. laughcry

Je bent niet de enige, anders waren mijn ergernissen er niet geweest (en dit lekker-boeiend-onderwerp-topic ook niet Laughing )
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Toet di 22 maa 2011 - 2:12

_Donnaa schreef:Ik heb nog nooit gehoord van deze roltrapregels, haha.. laughcry

Hahaha ik ook niet. Maar ik kom ook ook niet zovaak op roltrapplaatsen. Behalven in de H&M, maar daar hebben mensne geen haast.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 2:12

Er zijn er (helaas) meer meer die die regels niet kennen, Donnaa. Ik erger me rot aan mensen die lekker breeduit op de roltrap gaan staan. Ik vind het veel te langzaam ging en wil dus doorlopen. Irritant dus als dat niet kan. En zeker als er van dat soort figuren voor je staan waar Jen het over heeft.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 2:15

Gast
Gast

Bericht  Jerry di 22 maa 2011 - 2:16

jeej prorail!

Krijg al jeuk als ik op 't filmpje die mensen zo opgepropt over de hele roltrap verspreid zie staan...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 2:17

was overigens van 2008 hahaha :P Maar het is dus blijkbaar wel de bedoeling om rechts stil te gaan staan en links lopen.

Gast
Gast

Serena schreef:wat een rare reactie Jen!

En volgens mij is het andersom ja :P links lopen en rechts stilstaan Wink

Ik loop trouwens meestal, alleen als iemand alles ophoudt en ik heb geen haast ga ik ook staan :P Vooral bij de stations en bussen kan ik me ergeren aan mensen die dan niet rechts staan...

Ik had eerst getypt 'links lopen en recht stilstaan' maar toen raakte ik in de war, omdat anderen het andersom zeiden. Toen heb ik het aangepast Sad

Gast
Gast

Alex schreef:Er zijn er (helaas) meer meer die die regels niet kennen, Donnaa. Ik erger me rot aan mensen die lekker breeduit op de roltrap gaan staan. Ik vind het veel te langzaam ging en wil dus doorlopen. Irritant dus als dat niet kan. En zeker als er van dat soort figuren voor je staan waar Jen het over heeft.
Ja, dat kan ik me voorstellen in de grote steden.. Ik erger me juist altijd aan mensen die gaan lopen op de roltrap, maar dat schijnt dus normaal te zijn.. Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 2:19

Dat Friezen überhaupt roltrappen kennen vind ik al heel wat. Laughing

Gast
Gast

Bericht  Blond di 22 maa 2011 - 2:20

Roltrappen zijn ontworpen vanwege efficiëntie, om sneller van A naar B te gaan. Er werd dus niet bedacht dat mensen het uit luiheid gingen gebruiken om van A naar B te komen smile
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 2:20

Ja ik ook.. Vroegahhh, had je die alleen in de V&D, mwoahaha.. bounce

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 2:24

Huh? Ik wist niet eens dat er gelopen hoort te worden op een roltrap! Ik sta er dus ook al jaren gewoon stil op... Ik zie er ook bijna nooit iemand op lopen eigenlijk. laughcry

Gast
Gast

Bericht  Jerry di 22 maa 2011 - 2:26

_Donnaa schreef:Ja ik ook.. Vroegahhh, had je die alleen in de V&D, mwoahaha.. bounce

Daarom sta jij natuurlijk stil; je wilt zo lang mogelijk van het moment genieten!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 2:32

Jerry schreef:
_Donnaa schreef:Ja ik ook.. Vroegahhh, had je die alleen in de V&D, mwoahaha.. bounce

Daarom sta jij natuurlijk stil; je wilt zo lang mogelijk van het moment genieten!
Hahaha.. Ik ben gewoon lui denk ik.. Heerlijk om even om je heen te kijken terwijl je gebracht wordt waar je heen wilt..

Gast
Gast

Bericht  Snoes di 22 maa 2011 - 2:32

Meestal sta ik stil op een roltrap (maar dat is dan meer in winkelcentra oid). En sowieso, als ik stilsta, sta ik rechts. Dan kunnen degenen die wel willen lopen, er gewoon langs.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 2:42

Wij hebben hier zelf bij de tramhalte een roltrap, hoe lui haha.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: