Roltrap: stilstaan of blijven lopen?
+29
Caro
Melis_je
Flippin' Bitch
SleepingBeauty
silly-one
Miss G
rapa nui
Roxi3
Alias
girli
loura
SuperGrover
Kiara
Tyrael
Atelier Madame
Snoes
Sterre
Serena
Kabouter
CaptainSpectacular
Zwerver
Phileine
Parisienne
Susan
Janelie
Toet
Chocolate Cookie
Blond
Jerry
33 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Roltrap: stilstaan of blijven lopen?
Jen_ schreef:Jerry schreef:Ik kan me altijd zo ergeren aan mensen die stil blijven staan op een roltrap. Het is toch een stuk effectiever om al rollend ook te blijven lopen? Anders is het hele idee van een roltrap weg...
(mensen die niet anders kunnen buiten beschouwing latend).
Wat vinden jullie?
+1000! Vooral in de spits! Een roltrap is ook helemaal niet ontworpen om op stil te staan, maar om op te lopen, gewoon zodat je nog sneller boven bent, aangezien het ding rolt.
Edit: links is stilstaan, rechts doorlopen. En helemaal irritant als er 1 iemand in de spits lekker rechts stil gaat staan, zodat 'ie de hele boel ophoudt. Ik vroeg een keer heel beleefd 'meneer mag ik er even langs?' Hij 'nee je wacht maar mooi tot we boven zijn!'
Mee eens, afhankelijk van mijn bui loop ik of sta ik stil. Maar ik moet eerlijk zeggen als ik haast heb en mensen gaan niet makkelijk aan de kant, dan beuk ik ze wel aan de kant
Heb wel is een hele tv documentaire gezien over de roltrap, oorspronkelijk was het ook bedoeld om sneller naar boven te lopen
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik ben zo iemand die stilstaat op de roltrap en dan ook nog in het midden ja (mensen die haast hebben kunnen toch de gewone trap op rennen?).
Tyrael- Prater
- Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10
Purple schreef:Huh? Ik wist niet eens dat er gelopen hoort te worden op een roltrap! Ik sta er dus ook al jaren gewoon stil op... Ik zie er ook bijna nooit iemand op lopen eigenlijk.
+1
Gast- Gast
Tyrael schreef:Ik ben zo iemand die stilstaat op de roltrap en dan ook nog in het midden ja (mensen die haast hebben kunnen toch de gewone trap op rennen?).
Het gaat sneller via de roltrap, wat ik ook wel begrijp. Het is een kleine moeite om aan de kant te gaan staan voor haast mensen, toch?
Gast- Gast
Isabella schreef:Tyrael schreef:Ik ben zo iemand die stilstaat op de roltrap en dan ook nog in het midden ja (mensen die haast hebben kunnen toch de gewone trap op rennen?).
Het gaat sneller via de roltrap, wat ik ook wel begrijp. Het is een kleine moeite om aan de kant te gaan staan voor haast mensen, toch?
Ja, de laatste tijd ben ik daar wel wat minder asociaal in hoor, vooral tijdens de spits. Maar als het rustig is kan ik gerust midden op dat ding stil blijven staan.
Edit: ik ben trouwens nog nooit aan de kant gebeukt/geduwd door mensen, dus het zal toch wel meevallen wat ik doe
Tyrael- Prater
Tyrael schreef:Isabella schreef:Tyrael schreef:Ik ben zo iemand die stilstaat op de roltrap en dan ook nog in het midden ja (mensen die haast hebben kunnen toch de gewone trap op rennen?).
Ja, de laatste tijd ben ik daar wel wat minder asociaal in hoor, vooral tijdens de spits. Maar als het rustig is kan ik gerust midden op dat ding stil blijven staan.
Edit: ik ben trouwens nog nooit aan de kant gebeukt/geduwd door mensen, dus het zal toch wel meevallen wat ik doe
Mensen denken alleen aan zichzelf, dus ik heb regelmatig een elleboog in mijn zij gehad, omdat ze te gehaast naar boven renden haha
Gast- Gast
Tyrael schreef:Ik ben zo iemand die stilstaat op de roltrap en dan ook nog in het midden ja (mensen die haast hebben kunnen toch de gewone trap op rennen?).
Niet overal hebben ze én een roltrap én een gewone!
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Jerry schreef:Tyrael schreef:Ik ben zo iemand die stilstaat op de roltrap en dan ook nog in het midden ja (mensen die haast hebben kunnen toch de gewone trap op rennen?).
Niet overal hebben ze én een roltrap én een gewone!
Oh waar ik kom wel haha, ben nog nooit ergens geweest waar ze alleen een roltrap hebben en geen gewone, want als dat zo zou zijn zou ik ook niet op mijn dooie gemak midden op die roltrap blijven staan.
Tyrael- Prater
Ik erger me juist aan mensen die mensen inhalen op een roltrap. Is het druk, dan blijf ik net als de meeste mensen staan en anders loop ik rustig door, totdat ik bij iemand kom die ik zou moeten inhalen om verder te gaan. Dan wacht ik achter diegene rustig tot ik boven of beneden ben. Als ik stilsta, ga ik wel rechts staan. Heb ik echter bagage bij me (wat vaak voorkomt), dan is dat niet mogelijk en neem ik de hele breedte van de roltrap in beslag. Pech voor de mensen die er dan langs willen. Eigenijk vind ik dat de roltrap is om stil te staan. Als je haast hebt, neem je maar de trap.
Kiara- Fluisteraar
- Aantal berichten : 73
Punten : 76
Registratiedatum : 13-01-11
Ik heb hier een keer een interview over gezien met de bandleden van Nirvana (toen Kurt Cobain ook nog leefde). Haha, was erg interessant, vooral omdat ze allemaal stoned waren.
Maar to the point, ik heb nooit haast, dus ik sta bijna altijd stil op roltrappen. Wel aan de rechterkant.
Maar to the point, ik heb nooit haast, dus ik sta bijna altijd stil op roltrappen. Wel aan de rechterkant.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Die treden zijn toch ook veel te hoog om normaal op te kunnen lopen?
Gast- Gast
euh.... nee?
Jerry- Ratel
Ze zijn voor mij ook veel te hoog..Purple schreef:Die treden zijn toch ook veel te hoog om normaal op te kunnen lopen?
Gast- Gast
Dacht al dat het aan mij lag._Donnaa schreef:
Ze zijn voor mij ook veel te hoog..
Gast- Gast
Kiara schreef:Ik erger me juist aan mensen die mensen inhalen op een roltrap. Is het druk, dan blijf ik net als de meeste mensen staan en anders loop ik rustig door, totdat ik bij iemand kom die ik zou moeten inhalen om verder te gaan. Dan wacht ik achter diegene rustig tot ik boven of beneden ben. Als ik stilsta, ga ik wel rechts staan. Heb ik echter bagage bij me (wat vaak voorkomt), dan is dat niet mogelijk en neem ik de hele breedte van de roltrap in beslag. Pech voor de mensen die er dan langs willen. Eigenijk vind ik dat de roltrap is om stil te staan. Als je haast hebt, neem je maar de trap.
Ja maar dat is dus gewoon niet zo. Kun jij wel vinden, maar daarvoor is 't ding niet uitgevonden.
Gast- Gast
Jen_ schreef:Kiara schreef:Ik erger me juist aan mensen die mensen inhalen op een roltrap. Is het druk, dan blijf ik net als de meeste mensen staan en anders loop ik rustig door, totdat ik bij iemand kom die ik zou moeten inhalen om verder te gaan. Dan wacht ik achter diegene rustig tot ik boven of beneden ben. Als ik stilsta, ga ik wel rechts staan. Heb ik echter bagage bij me (wat vaak voorkomt), dan is dat niet mogelijk en neem ik de hele breedte van de roltrap in beslag. Pech voor de mensen die er dan langs willen. Eigenijk vind ik dat de roltrap is om stil te staan. Als je haast hebt, neem je maar de trap.
Ja maar dat is dus gewoon niet zo. Kun jij wel vinden, maar daarvoor is 't ding niet uitgevonden.
Eens. Plus dat niet overal een gewone trap is.
Gast- Gast
Alex schreef:Jen_ schreef:Kiara schreef:Ik erger me juist aan mensen die mensen inhalen op een roltrap. Is het druk, dan blijf ik net als de meeste mensen staan en anders loop ik rustig door, totdat ik bij iemand kom die ik zou moeten inhalen om verder te gaan. Dan wacht ik achter diegene rustig tot ik boven of beneden ben. Als ik stilsta, ga ik wel rechts staan. Heb ik echter bagage bij me (wat vaak voorkomt), dan is dat niet mogelijk en neem ik de hele breedte van de roltrap in beslag. Pech voor de mensen die er dan langs willen. Eigenijk vind ik dat de roltrap is om stil te staan. Als je haast hebt, neem je maar de trap.
Eens. Plus dat niet overal een gewone trap is.
I rest my case
Jerry- Ratel
Ik sta ook vaak stil gewoon omdat ik lui ben.... Laat me lekker stil staan zou ik zeggen. Of dat ding er nou voor bedoeld is of niet.. Als ik haast heb dan loop ik erop. Ik vind wel dat als je stil staat dat je ruimte moet laten voor mensen die er langs willen en niet met zn tweeen naast elkaar blijft stil staan.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Dat heb ik dus ook. En meestal heb ik te veel bagage bij dat ik toch al wel de driekwart van de trede in beslag neem. Ik neem ook nooit een stilstaande roltrap. Dat kan ik al helemaal niet fatsoenlijk.Purple schreef:Dacht al dat het aan mij lag._Donnaa schreef:
Ze zijn voor mij ook veel te hoog..
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ik dacht altijd dat een roltrap bedoeld was om lekker lui vanzelf boven te komen. Niet om sneller boven te zijn. Wie heeft er nou zo'n haast bij de v&d ofzo...hoogstens op het station begrijp ik dat.
Gast- Gast
mozzarella schreef:Ik dacht altijd dat een roltrap bedoeld was om lekker lui vanzelf boven te komen. Niet om sneller boven te zijn. Wie heeft er nou zo'n haast bij de v&d ofzo...hoogstens op het station begrijp ik dat.
+1 bij het station enzo snap ik natuurlijk wel dat mensen haast kunnen hebben, maar in een winkel...nee.
Alias- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Kiara schreef:Ik erger me juist aan mensen die mensen inhalen op een roltrap. Is het druk, dan blijf ik net als de meeste mensen staan en anders loop ik rustig door, totdat ik bij iemand kom die ik zou moeten inhalen om verder te gaan. Dan wacht ik achter diegene rustig tot ik boven of beneden ben. Als ik stilsta, ga ik wel rechts staan. Heb ik echter bagage bij me (wat vaak voorkomt), dan is dat niet mogelijk en neem ik de hele breedte van de roltrap in beslag. Pech voor de mensen die er dan langs willen. Eigenijk vind ik dat de roltrap is om stil te staan. Als je haast hebt, neem je maar de trap.
+ 1 Ik vind het juist reuze vervelend als mensen mij opzij duwen omdat ze persé de roltrap op moeten rennen, neem dan lekker de trap zou ik zeggen.
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
Ik vind het enorm vervelend als mensen gaan lopen op de roltrap en je dan inhalen door je half mee te nemen. Ik sta altijd netjes aan de zijkant. Ik vind de roltrap naar beneden eng dus sta ik daar stil. Als ik naar boven ga wil ik soms nog lopen maar ook daar sta ik liever stil. Als je er langs wil let dan wel op dat je niemand raakt.
Gast- Gast
Op zich vind ik dat ze hier op stations best wel het systeem uit de Londense metro's kunnen invoeren dus alleen stilstaan aan de rechterkant van de roltrap zodat er voldoende ruimte is voor mensen die haast hebben om aan de linkerkant voor bij te lopen. Ik zelf blijf trouwens meestal staan, komt dan vanzelf wel boven/beneden. Op die liggende roltrappen/loopdingen op Schiphol loop ik trouwens wel en dan erger ik mee aan de mensen die het dan blokkeren.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Ik blijf meestal ook staan... alleen als ik echt haast heb niet. Ga wel altijd netjes rechts staan zodat mensen er langs kunnen. Als we met zn 2e zijn, staan we ook niet naast elkaar. Dus ik hou er wel rekening mee!
Miss G- Fluisteraar
- Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Blijven oefenen :)
» Wie blijven er allemaal...
» sokken die aan blijven
» in huurhuis blijven
» Naar bed of op blijven?
» Wie blijven er allemaal...