Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vriendschappen met oudere mensen?

+12
Zwoesj
luenca
Susan
Suus
Snoes
Laquisia
Jeanette
Parisienne
Blond
loura
smooch
TGR
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vriendschappen met oudere mensen? Empty Vriendschappen met oudere mensen?

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 22:52

Hebben jullie vriendschappen met mensen die van een heel andere generatie zijn? Dus echt minstens 20 jaar ouder dan jij?

Wat vinden jullie hiervan?

Heb de indruk dat dit soms als 'raar' wordt gezien, waarom zou dit zo zijn?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschappen met oudere mensen? Empty Re: Vriendschappen met oudere mensen?

Bericht  TGR za 19 maa 2011 - 22:54

Ik ga graag en vaak met de stiefmoeder van mijn ex koffiedrinken. We praten dan wat bij over alles wat leuk en niet leuk is en praten over haar kids, over alles eigenlijk. Vind het een fijne vrouw om mee te praten.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 22:55

Ja, ik.

Het is iemand die inderdaad meer van 20 jaar ouder is, maar wij hebben zo'n enorme klik dat dat voor ons echt niet uitmaakt. Die persoon heeft zo veel levenservaring en wijsheid, daar kan ik nog veel van leren, en we hebben altijd hele goede gesprekken waardoor ik dingen ook anders ga zien.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 22:59

Echte vriendschap niet, maar ik praat wel heel veel met mensen die zo'n 20 jaar ouder zijn. Ik kom geregeld op de thee bij iemand die het werk doet wat ik graag wil doen. We hebben heel veel dezelfde interesses en praten ook op hetzelfde niveau. Je kan niet merken dat er zo'n 20 jaar tussen zit.
Ik heb het idee dat dat sowieso niet zoveel meer uit maakt op gegeven moment.

Gast
Gast

Bericht  smooch za 19 maa 2011 - 23:00

Nee die heb ik niet.

Maar ik vind het niet raar als je bevriend bent met iemand die 20 jaar ouder is. Leeftijd maakt eigenlijk zoveel uit, als jullie het maar gezellig hebben en het goed met elkaar kunnen vinden.

Nu ik erover na denk ik kan het heel goed vinden met de vrouw van mijn vriend zijn neef en zij is dan 16 jaar ouder dan mij. We spreken regelmatig met zn 4-en af en hun kindjes logeren ook regelmatig bij ons. Maar we zijn geen dikke vriendinnen ofzo...
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 23:00

Ik vind het niet raar als je bevriend bent met een ouder iemand, soms klikt het gewoon.
Zelf heb ik er geen ervaring mee.

Gast
Gast

Bericht  loura za 19 maa 2011 - 23:02

Nee dat heb ik niet.. Ik denk dat mensen het misschien raar vinden omdat zo iemand ook je vader of moeder had kunnen zijn. Ik heb wel een aantal collegas waar ik altijd gezellig mee klets op werk die een stuk ouder zijn, maar ik heb er geen vriendschappelijke band mee buiten het werk om.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Blond za 19 maa 2011 - 23:06

Nee, mijn vriendinnen zijn allemaal van mijn leeftijd.
Maar natuurlijk kan dat, als je een klik met iemand hebt van 20 jaar ouder, waarom zou je daar niet bevriend mee kunnen zijn.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 23:12

Ik heb ook vriendschappen met enkele oudere mensen. Ik kan fijn met ze praten, veel van ze leren en ze weten veel van dingen die mij interesseren. Ook door mijn ziekte vind ik meer herkenning bij oudere mensen omdat mensen van mijn leeftijd zoiets minder vaak meemaken. Kan ik dus goed over praten. Mijn ouders doen hier spottend over...bijna alsof ze jaloers zijn.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne za 19 maa 2011 - 23:16

Ik kom erg vaak bij onze bovenburen, zij is zo'n 10 jaar ouder dan ik ben en hij is ruim 20 jaar ouder. We delen een opgang/voordeur en komen elkaar dus veel tegen. Toen mijn vriend en ik hier kwamen wonen werden we na een paar dagen al uitgenodigd om een avondje wat te komen drinken. Sindsdien zitten we eigenlijk altijd op vrijdagavond bij hun thuis. Zij is buitenlands (Kosovaars) en ze kookt altijd onwijs lekker. We worden dan ook vaak uitgenodigd om te komen eten of ze komt ons iets brengen.

Toen mijn bovenbuurvrouw zwanger was (ongeveer twee jaar geleden) hebben we alles van 'dichtbij' meegemaakt en hebben we op hun zoontje gepast toen zij ging bevallen. Nadat ze weer thuis was heb ik een aantal dagen geholpen met de visite, koffie en thee en de zorg voor hun zoontje (van toen 3 jaar oud). Hun dochtertje is een jaar ouder dan die van ons. Ik kom nog steeds vaak boven en neem N. dan mee. Als N. wat ouder is kunnen de kinderen leuk met elkaar spelen. De bovenburen hebben twee verdiepingen, wij maar 1. Zij hebben dus veel meer ruimte. Vandaar dat we altijd daar zitten en zij eigenlijk nooit bij ons.

We hebben met hun echt een goede vriendschap opgebouwd, zeker nu mijn vriend en ik ook een kindje hebben. In de zomer gaan we gezellig met elkaar wandelen en hier langs de plas zitten. Ik vind het leeftijdsverschil totaal geen probleem, vind het fijn met iemand te kunnen praten die dezelfde interesses heeft op het gebied van kinderen e.d.

Uiteraard hebben we ook genoeg vrienden van onze eigen leeftijd, maar omdat dit zo dichtbij is (letterlijk) is dit gewoon een heel goede vriendschap geworden.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Jeanette za 19 maa 2011 - 23:22

Zelf geen ervaring mee, maar ik vind wel dat zoiets kan.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Laquisia za 19 maa 2011 - 23:27

Nee. Ik heb persoonlijk geen vriendschappen met 'oudere' mensen. Maar ik kan mij wel goed voorstellen dat dit prettige vriendschappen kunnen zijn. Iemand die ouder is heeft veel meer levenservaring, ziet dingen vanuit een andere invalshoek. Ik denk dat hier mooie gesprekken uit voort kunnen komen en dat men veel van elkaar kan leren.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Snoes za 19 maa 2011 - 23:30

Ik vind dat niet abnormaal.

Sinds een jaar zijn wij goed bevriend met onze buren. Wij gaan regelmatig bij hen langs en zij ook regelmatig hier. Binnenkort gaan we ook gezellig samen uit eten. Het zijn echt zulke fijne, open mensen. Als we daar naartoe gaan, zitten we er ook echt uuuren. Vaak zeggen mijn vriend en ik op voorhand tegen elkaar dat we niet te lang gaan blijven, want dat we nog vanalles moeten doen, maar dat lukt ons nooit, het is gewoon zo gezellig. Ik heb heel veel aan mijn buurvrouw gehad ivm mijn werk en evt studie. Ze zijn 16 en 17 jaar ouder dan mij, maar ze zijn echt heel jong van geest. Binnenkort gaan wij verhuizen en het enige wat we hier echt gaan missen, is het feit dat we alleen maar even de trap af moesten lopen en bij hen konden binnenspringen. (Al gaan we nu ook maar 1,5 km verderop wonen hoor haha).

Ook heb ik héél leuk en goed contact met een collega van mij. Zij is zelfs 30 jaar ouder dan mij, maar de gesprekken die ik met haar heb, zijn echt een verademing. Zij heeft zo ontzettend veel levenskennis, is zo begripvol en heeft geen ouderwetse gedachten. Buiten het werk om hebben we al een paar keer afgesproken samen en nu ik al een week thuiszit van mijn werk en wellicht nog een week thuis zal zitten, is zij degene die mij elke dag opbelt. We kunnen ook echt heel lang bellen met elkaar, het is echt een hele lieve vrouw, en het voelt ook echt heel vertrouwd aan met haar.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 23:33

Minstens 20 jaar? Dat niet.
Maar ik kan het wel heel goed vinden met een aantal mensen rond de 40. Met die mensen heb ik ook wel echt een wederzijdse vriendschap. Klinkt misschien stom, maar ik vind het makkelijker om met hun om te gaan dan met mensen van mijn eigen leeftijd.

Gast
Gast

Bericht  Suus za 19 maa 2011 - 23:36

Ik heb het zelf niet, maar dat komt denk ik vooral omdat ik vooral in aanraking kom met mensen van mijn leeftijd of jonger. Ik vind het absoluut niet raar smile
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 0:14

Ik heb een collega die zo'n 25 jaar ouder is dan ik, maar ik kan het zo goed met haar vinden. We hebben een tijdje samen gesport, maar daar is de klad in gekomen, ik zal morgen eens tegen haar zeggen dat we weer moeten gaan Wink
Ook gaan we wel eens samen (of ook met andere meiden erbij) lunchen tussen de middag.
Ik heb ook altijd het gevoel dat ze mij erg goed begrijpt, beter dan anderen soms. Ze laat mij vaak tot andere inzichten komen en dat is erg fijn.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 20 maa 2011 - 0:17

Een goede vriend van ons, een oud-collega van Dion, is een stuk ouder dan wij. Ik weet niet precies hoeveel ouder, maar ik denk wel bijna 20 jaar. Ik vind zijn leeftijd echt niks uitmaken, ik zou het een enorm gemis vinden als we niet met hem om zouden gaan. Voor mij is hij familie.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 1:31

mozzarella schreef:Hebben jullie vriendschappen met mensen die van een heel andere generatie zijn? Dus echt minstens 20 jaar ouder dan jij?

Wat vinden jullie hiervan?

Heb de indruk dat dit soms als 'raar' wordt gezien, waarom zou dit zo zijn?

Ik heb wel kennissen die ongeveer 10 jaar ouder zijn, en ik kan met in principe elke leeftijdsgroep goed overweg. Éen daarvan was mijn beste vriend, maar omdat er roddels kwamen dat we wat zouden hebben, hebben we samen besloten niet meer af te spreken voor een theetje of wijntje. Daar ben ik heel verdrietig over geweest. Stom roddeldorp.

Vriendschappen van 20 jaar verschil vind ik absoluut niet raar. Vriendschap is leeftijdloos zover ik weet smile

Gast
Gast

Bericht  luenca zo 20 maa 2011 - 2:48

ja heb ik, ben zelf 23 en heb vriendinnen van alle leeftijden. de jongste is 20 en de oudste zelfs 57.daar kom ik wekelijks.merk geen eens verschil, in sommige dingen moet ze mij stimuleren, maar ook weleens andersom. en heb nog meer vriendinnen van 35-55 jaar.hartstikke prettig ervaar ik dat.
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Bericht  Zwoesj zo 20 maa 2011 - 2:52

Ik heb er verschillende, waarvan 1 van 36, 2 van 43 en 1 zelfs van 51. Ik merk haast nergens aan dat ze ouder zijn, het klikt gewoon enorm goed. Het stomme ervan vind ik dat mensen wel eens denken (en dan doel ik op de mannen) dat iets met veel oudere mannen heb. Dan zie je ze gewoon kijken, of hoor je de roddels op het werk. Dan denk ik ook van hallo, bemoei je met je eigen zaken, ook al zou het zo zijn wat dan nog, is toch mij keuze?
Ik merk vaak juist dat ik beter kan praten met oudere mensen, inderdaad mede vanwege de levenservaring, maar ook omdat zij me nemen zoals ik ben, en niet, zoals sommigen van mijn leeftijd, nog kijken naar uiterlijk en leefomgeving.
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Mint zo 20 maa 2011 - 3:52

Ik heb geen oudere vrienden/ vriendinnen. We zijn allemaal van dezelfde leeftijd 20-25.
@ tea leaf, waarom zou je je zoveel aantrekken van anderen?!
Ik woon zelf ook in een dorp waar veel geroddeld wordt.. Ik heb zelf al lang een vriend, en als ik een keer met een andere jongen thuis ben, vragen de mensen direct aan mijn ouders of ik soms een nieuw vriendje heb! En weet je, het interesseert me geen reet wat anderen daarvan vinden.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 4:50

Mint schreef:Ik heb geen oudere vrienden/ vriendinnen. We zijn allemaal van dezelfde leeftijd 20-25.
@ tea leaf, waarom zou je je zoveel aantrekken van anderen?!
Ik woon zelf ook in een dorp waar veel geroddeld wordt.. Ik heb zelf al lang een vriend, en als ik een keer met een andere jongen thuis ben, vragen de mensen direct aan mijn ouders of ik soms een nieuw vriendje heb! En weet je, het interesseert me geen reet wat anderen daarvan vinden.

Ik ben helaas heel gevoelig... Je hebt gelijk, moet er gewoon schijt aan hebben grof gezegd. Die jongen heeft notabene een vriendin, die dan wel in Azië woont, maar toch. Dat mensen dan zoiets denken... We zaten/zitten heel erg op 1 lijn in het spirituele en kunnen goed praten. Ik mis m ook echt en dat is wederzijds.

Maar er is 1 dame die ooit wel tijdens haar voormalige relatie met mijn beste vriend heeft gezoend en ik denk dat zij degene is die de roddels heeft verspreid. Die dame hoort namelijk ook bij de vriendengroep van mijn vriend, en ik heb geen hekel aan dr maar ze kan een echte bitch zijn. Zo jammer.
Zo heb ik vorig jaar een week voor zijn kat gezorgd dus ik kwam 2x per dag bij dat huis. Mensen zien dat en gaan gelijk dingen denken...

Gelukkig vertrouwd mijn vriend me, maar hij is wel 'blij' dat ik niet meer bij mijn beste vriend kom.

Stom hoe mensen graag roddelen over anderen he? Dat zou voor mij een reden ( de enige reden ) zijn om in een grote stad lekker anoniem te gaan wonen. Maar ik vind het hier veel te mooi en te fijn.

Oeh, t is weer een lang verhaal geworden, sorry...

Gast
Gast

Bericht  sonly zo 20 maa 2011 - 4:53

Het is nu een beetje verwaterd (m'n broertje woont bij m'n moeder en het gaat hier om de buurman van m'n vader), maar mijn broertje zijn beste vriend was de buurman, die ongeveer 65 jaar ouder dan hem is!
Hij kon daar altijd terecht, maar de buurman vond het ook leuk om te kletsen met m'n broertje, heeft hem leren dammen en schaken enzo. Was echt wel een vriendschap te noemen vind ik!
(overigens is het echt een schat van een man!)
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887

Bericht  Eris zo 20 maa 2011 - 5:35

Juist de afwisseling van omgaan met leeftijdsgenoten en mensen die wat ouder zijn vind ik heel prettig. Oudere mensen vind ik vaak inspirerend door hun levenservaring.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 5:37

Ik heb een vriendin van 14/15 jaar ouder. Ik zie haar niet heel vaak, maar we gaan wel eens in de maand samen op stad, gezellig wat eten naar de bios etc.

Verder doe ik heel veel met mijn paps smile . Ik ga dagjes shoppen, op het terras zitten.. We doen eigenlijk elke week wel 1 dag wat samen. Hij is echt mijn goede vriend haha

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: