Ipad/tablet voor wat oudere mensen,
+6
Marin
Reeza
Mamsie
Rush
Sarah1985
Monte
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ipad/tablet voor wat oudere mensen,
Ik denk erover om mijn ouders een samsung tablet te geven voor sinterklaas of kerst. Mijn vader zegt telkens dat het echt leuk zou zijn voor mijn moeder. Maar is het makkelijk voor mensen die met computers en mobieltjes niet echt veel ervaring hebben? Ze kunnen internetten, email versturen en bellen en daar houdt het wel op. Maar ze zouden het super leuk vinden voor op de bank. Wat denken jullie?
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Ipad/tablet voor wat oudere mensen,
de tante van mijn moeder 82 jaar. Die totaal geen verstand heeft van computers heeft laatst een tablet gekocht. En ze kan er super goed mee om gaan
Laatst aangepast door Sarah1985 op do 29 nov 2012 - 4:57; in totaal 1 keer bewerkt
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn moeder heeft sinds kort een tablet, gratis bij 1 of ander iets, maar die kan het best goed, ze zit zelfs al op Facebook en ze kijkt Boer zoekt Vrouw terug enzo. M`n moeder kan overigens alleen met haar mobieltje bellen en internetten op de normale PC doet ze niet want ze kan niet echt met de muis om gaan.
Dus dit is voor haar wel ideaal.
Dus dit is voor haar wel ideaal.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik denk van wel. De iPad is zo gemaakt dat iedereen het eigenlijk zo door heeft na een tijdje "spelen". Mijn zoontje was nog geen 1 en zat er al op. Als jij ze helpt met bepaalde apps of dingen komt dat vast goed.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn schoonouders (60-65) hebben een iPad. Ze hebben wel wat uitleg nodig gehad van mn vriend, maar nu weten ze prima hoe hij werkt!
Reeza- Prater
- Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12
Mijn ouders hebben een iPad en m'n schoonouders een Samsung tab. Kunnen er allemaal prima mee om gaan, maar scheelt ook wel dat ze gewoon smartphones hebben. Als jij gewoon de apps installeert, kan dat prima denk ik. En dan evt later uitleggen hoe je apps installeert zodat ze het daarna ook zelf kunnen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Dat kunnen ze toch gewoon leren? Wat Mamsie al zegt, piepkleine kinderen hebben het binnen no-time door.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ja hoor, mijn ouders hebben onze IPad. Wij deden er toch niets mee. Nou ze zijn niet van dat ding los te wurmen haha. En de oma van mijn man, 80 jaar, heeft het ook. Ze kunnen er erg goed mee.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Susan schreef:Dat kunnen ze toch gewoon leren? Wat Mamsie al zegt, piepkleine kinderen hebben het binnen no-time door.
Voor kinderen is dat juist vaak makkelijker te leren dan ouderen.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:
Voor kinderen is dat juist vaak makkelijker te leren dan ouderen.
Dat vind ik wel een beetje kort door de bocht. Ja, kinderen groeien ermee op en ja, kinderen zijn nog flexibeler in het leren van iets nieuws, maar ouderen zijn ook op heel veel vlakken in het voordeel. We hebben het wel over kinderen die nog niet kunnen lezen, die helemaal nog geen ervaring hebben met elektronische apparatuur. Het mag dan wel zo zijn dat kinderen in het algemeen makkelijker iets nieuws oppikken dan oudere mensen, maar je maakt mij niet wijs dat als een peuter het kan leren, dat een ouder iemand (die dus wel kan lezen, een veel grotere woordenschat heeft en dus een ingewikkelde uitleg en ook abstracte symbolen kan begrijpen en van bepaalde dingen al snapt hoe ze werken) het dan niet zou kunnen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Oh dat is absoluut waar. Maar voor kinderen die al zo veel vreemde nieuwe dingen leren is het over t algemeen makkelijker om computer dingen te leren, dan voor ouderen die 'computeren' vaak een heel abstract begrip vinden. Mijn oma kan best beetje computeren maar t is vaak zo lastig inschatten wat ze wel en niet snapt. Het hele concept van Apps of erger opklikken en het verschil tussen dubbel en gewoon klikken enzo is dan al zo lastig dan inschatten wát ze wel en niet snapt.
Maar goed, monte's ouders zijn stuk jonger nog natuurlijk en wel wat qua computers gewend. Dus neem aan dat ze dat echt wel kunnen leren.
Maar goed, monte's ouders zijn stuk jonger nog natuurlijk en wel wat qua computers gewend. Dus neem aan dat ze dat echt wel kunnen leren.
Marin- Lady Post-a-lot
Leuke antwoorden! Ze kunnen inderdaad wel wat met computers en het is denk ik ook een kwestie van aanleren en veel genoeg doen. En ze zijn nog niet echt oud(63 en 57). Ik denk dat dit wel een heel leuk cadeau voor ze zou zijn.
Monte- Ratel
Misschien is het ook leuk om van te voren al beetje te bedenken welke of wat voor soort Apps ze leuk zouden vinden. Bepaalde hobbies of interesses. Dan kan je die gauw downloaden voor ze en kunnen ze gauw zien wat ze er allemaal mee kunnen.
Mijn moeder zit bijv uren op de YouTube app funk liedjes te luisteren en m'n vader heeft allemaal auto Apps erop.
Mijn moeder zit bijv uren op de YouTube app funk liedjes te luisteren en m'n vader heeft allemaal auto Apps erop.
Marin- Lady Post-a-lot
Oh dat is wel een goede inderdaad.Marin schreef:Misschien is het ook leuk om van te voren al beetje te bedenken welke of wat voor soort Apps ze leuk zouden vinden. Bepaalde hobbies of interesses. Dan kan je die gauw downloaden voor ze en kunnen ze gauw zien wat ze er allemaal mee kunnen.
Monte- Ratel
Mijn opa snapte van de week na een paar minuutjes al een paar dingen van mijn iPad. Had hem achter de woordvoerder woordzoeker gezet haha.
Ik ken ook een vrouw van in de 80 die een iPad heeft die doet er puzzels op en kijkt foto's e.d.
Vanavond toevallig mijn schoonmoeder van 63 geholpen met alles instellen van haar iPad maar verder lukte het meeste haar al wel. Ze had een goedkopere tablet maar dat werkte niet fijn dus nu maar over op de iPad. En het voordeel vind ik daar dat je in principe overal op kan drukken behalve het prullebakje en het niet zo snel fout gaat.
Ik ken ook een vrouw van in de 80 die een iPad heeft die doet er puzzels op en kijkt foto's e.d.
Vanavond toevallig mijn schoonmoeder van 63 geholpen met alles instellen van haar iPad maar verder lukte het meeste haar al wel. Ze had een goedkopere tablet maar dat werkte niet fijn dus nu maar over op de iPad. En het voordeel vind ik daar dat je in principe overal op kan drukken behalve het prullebakje en het niet zo snel fout gaat.
Laatst aangepast door Minx op do 29 nov 2012 - 22:02; in totaal 1 keer bewerkt
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Mijn oma heeft een ipad om te kunnen skypen met haar zoon in Australië en met ons als ze weer op reis is. Ze vindt het een heel handig en fijn ding!
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Soortgelijke onderwerpen
» Vriendschappen met oudere mensen?
» De Arena en oudere mensen? Ik maak me een beetje zorgen...
» Wat doe jij met je ipad/tablet?
» ipad of samsung tablet?
» toetsenbord ipad/tablet
» De Arena en oudere mensen? Ik maak me een beetje zorgen...
» Wat doe jij met je ipad/tablet?
» ipad of samsung tablet?
» toetsenbord ipad/tablet
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: