Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dood gaan

+20
RioolSpook
Beachgirl
Shisha
Zininzon
CCC
Error
klavertje
Snoes
TGR
Lotus
Shy
Mariposa
Roze Roos
Laquisia
Qiara
minoessepoes
Arwyn
Mamsie
May
Jeanette
24 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Dood gaan - Pagina 2 Empty Re: Dood gaan

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 20:26

Shygirl85 schreef:Ik ben er niet bang voor, ben er eigenlijk heel erg benieuwd naar.

Dat heb ik ook. Ik denk eigenlijk vaker over mijn begrafenis dan over mijn dood. Wie er zouden komen en hoe de dienst eruit zou zien enzo. Ik weet niet waarom eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dood gaan - Pagina 2 Empty Re: Dood gaan

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 21:10

Ik weet hoe het voelt een een ouder te verliezen Sad En ik moet zeggen dat ik sinds het overlijden van mijn vader toch meer met de dood bezig ben dan voorheen. Ik maakt me er nooit druk om en nu ben ik erg bang dat ik mijn vriend zal verliezen dat hij er op een dag niet meer is en mij alleen achterlaat. Bizar eigenlijk! Het is niet dat het mijn leven in beslag neemt, maar denk er wel vaker wat als nou....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dood gaan - Pagina 2 Empty Re: Dood gaan

Bericht  Lotus za 19 maa 2011 - 21:16

Ik ben niet bang om zelf dood te gaan. Ik verlang er niet meer naar de laatste tijd. Wel ben ik heel erg bang voor de dood van mijn moeder. Het is niet zo dat ik daar constant mee bezig ben, maar ik ben me er wel regelmatig van bewust dat ze niet eeuwig zal blijven leven. Bij de rest van mijn familie is de angst niet zo groot. De meeste mensen die ouder zijn dan ik die zijn al dood (dan heb ik het over naaste familie) en ik kan me er weinig bij voorstellen dat mijn broertjes dood zullen gaan. Natuurlijk gaan die ook een keer dood, maar de kans is bij hen natuurlijk veel groter dat ik dat helemaal niet meemaak.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dood gaan - Pagina 2 Empty Re: Dood gaan

Bericht  TGR za 19 maa 2011 - 21:33

Ik geef me er gewoon aan over.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dood gaan - Pagina 2 Empty Re: Dood gaan

Bericht  Shy za 19 maa 2011 - 21:42

Chipp schreef:
Shygirl85 schreef:Ik ben er niet bang voor, ben er eigenlijk heel erg benieuwd naar.

Dat heb ik ook. Ik denk eigenlijk vaker over mijn begrafenis dan over mijn dood. Wie er zouden komen en hoe de dienst eruit zou zien enzo. Ik weet niet waarom eigenlijk.
Ja apart he? Ik ben er ook veel mee bezig.
Nadat mijn moeder is overleden is alles wat met de dood te maken heeft boeiend.
Als ik het weer is ergens over heb wat met de dood te maken heeft, denkt hij ooh heb je haar weer Embarassed
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dood gaan - Pagina 2 Empty Re: Dood gaan

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 21:44

Voor mezelf vind ik het niet eng of wat dan ook. Ik vind het veel erger als andere mensen overlijden waar ik veel van hou. En ik moet er niet aan denken dat ik mijn ouders ga verliezen. Dat gaat echt gebeuren en die gedachte maken me wel echt bang

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dood gaan - Pagina 2 Empty Re: Dood gaan

Bericht  Snoes za 19 maa 2011 - 23:33

Razz_ schreef:Voor mezelf vind ik het niet eng of wat dan ook. Ik vind het veel erger als andere mensen overlijden waar ik veel van hou. En ik moet er niet aan denken dat ik mijn ouders ga verliezen. Dat gaat echt gebeuren en die gedachte maken me wel echt bang
+ 1!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dood gaan - Pagina 2 Empty Re: Dood gaan

Bericht  klavertje zo 20 maa 2011 - 0:41

Snoes schreef:
Razz_ schreef:Voor mezelf vind ik het niet eng of wat dan ook. Ik vind het veel erger als andere mensen overlijden waar ik veel van hou. En ik moet er niet aan denken dat ik mijn ouders ga verliezen. Dat gaat echt gebeuren en die gedachte maken me wel echt bang
+ 1!

ik ben er ook soms zo bang voor mn ouders te verliezen.. heel stom mijn ouders roken dan ook en ik kan daar echt heel slecht tegen.. bang dat ze daar wat overkomt oid.. stom ik weet t.. mja..
klavertje
klavertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 646
Punten : 693
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dood gaan - Pagina 2 Empty Re: Dood gaan

Bericht  Error zo 20 maa 2011 - 0:52

Ik ben er wat mezelf betreft eigenlijk in het dagelijks leven niet zoveel mee bezig, omdat ik het gewoon ook geen fijne gedachte vind en ik nu lekker wil leven. Maar ik heb ook wel momenten waarop ik er over spreek, met mijn ouders en vriendinnen etc.
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Dood gaan - Pagina 2 Empty Re: Dood gaan

Bericht  CCC zo 20 maa 2011 - 0:56

Ik denk er soms weleens aan... Ik ben daar eigenlijk heel nuchter in... Ik ben er absoluut niet bang voor, ik ben meer bang om mensen om me heen te verliezen zoals mijn vriend en ouders... Die gedachte maakt me dan wel weer bang... Ben meer bang voor het verdriet denk ik... Heel apart... Ik heb niet een supergoede band met mijn ouders, maar ben wel bang om ze te verliezen...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dood gaan - Pagina 2 Empty Re: Dood gaan

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 1:18

Ik ben vaak met de dood in aanraking geweest. Onlangs nog zelfs. Ik ben er heel erg mee bezig op het moment. Ik denk er weleens aan, maar dan ben ik vooral nieuwsgierig wat 'hierna' komt. Maar ik ben er niet bang voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dood gaan - Pagina 2 Empty Re: Dood gaan

Bericht  Zininzon zo 20 maa 2011 - 1:28

Ik hoorde net dat m'n opa erg achteruit gaat, dus ik zit er nu al een uur constant mee in m'n hoofd.
De dood zelf zegt me niks, maar het afscheid, daar ben ik bang voor.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dood gaan - Pagina 2 Empty Re: Dood gaan

Bericht  klavertje zo 20 maa 2011 - 1:36

Zininzon schreef:Ik hoorde net dat m'n opa erg achteruit gaat, dus ik zit er nu al een uur constant mee in m'n hoofd.
De dood zelf zegt me niks, maar het afscheid, daar ben ik bang voor.

sterkte met je opa zininzon.. mijn opa helaas net zo.. Sad
klavertje
klavertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 646
Punten : 693
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dood gaan - Pagina 2 Empty Re: Dood gaan

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 1:48

Ik ben ontzettend bang om dood te gaan.
Het idee dat ik er niet meer ben, dat mijn lichaam begraven is en zal vergaan, dat het leven zonder mij gewoon verder gaat boezemt mij ongelofelijk veel angst is.

Dit is begonnen toen ik een jaar of 7 was, toen mijn oma overleed. Ik durfde niet te gaan slapen, heb avonden bij m'n ouders gezeten die mij uitlegden wat dood gaan was, ze vertelden vanalles om die angst maar weg te nemen.
Maar dat is nooit helemaal gelukt.
Ik heb al minder paniekaanvallen dan vroeger, maar soms krijg ik weer dat beklemmende gevoel als ik denk 'ooit ben ik er niet meer'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dood gaan - Pagina 2 Empty Re: Dood gaan

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 1:52

Nee daar ben ik niet bang voor..

Ik besef me alleen wel heel goed dat ik zo m`n oma`s en opa kan verliezen omdat zij ook over de 80 zijn inmiddels.. Dat vind ik wel eng.. En m`n moeder, natuurlijk smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dood gaan - Pagina 2 Empty Re: Dood gaan

Bericht  Shisha zo 20 maa 2011 - 2:00

Ik vind de gedachte om mijn dierbaren te verliezen erger dan de gedachte dat ik ooit dood ga. Ik denk er wel eens aan en alleen de gedachte maakt mij soms al verdrietig.
Ik denk er ook wel eens aan wat er na de dood is, hoe het dan verder gaat of dat er juist niks is. Ik ben daar best wel benieuwd naar maar hopelijk duurt het nog lang voordat ik daar achter kom!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Dood gaan - Pagina 2 Empty Re: Dood gaan

Bericht  Zininzon zo 20 maa 2011 - 2:04

klavertje schreef:
Zininzon schreef:Ik hoorde net dat m'n opa erg achteruit gaat, dus ik zit er nu al een uur constant mee in m'n hoofd.
De dood zelf zegt me niks, maar het afscheid, daar ben ik bang voor.

sterkte met je opa zininzon.. mijn opa helaas net zo.. Sad

Dank je, jij ook..
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dood gaan - Pagina 2 Empty Re: Dood gaan

Bericht  Beachgirl zo 20 maa 2011 - 2:09

Ben zelf niet bang om dood te gaan. Ik hoop alleen dat als het zover is, het snel gaat, en mijn familie niet lang hoeft te lijden.

Ben een stuk banger om mijn ouders (en andere dierbaren) te verliezen. Dat mijn moeder bijv. een ongeluk krijgt of wat dan ook, daar ben ik echt heel bang voor. Mijn vader gaat het echt niet redden in zijn eentje. En andersom ook niet.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dood gaan - Pagina 2 Empty Re: Dood gaan

Bericht  RioolSpook zo 20 maa 2011 - 4:04

Ik ben alleen bang voor de manier waarop ik dood zou kunnen gaan. Maar voor de dood zelf ben ik niet bang.

RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dood gaan - Pagina 2 Empty Re: Dood gaan

Bericht  Mida4you zo 20 maa 2011 - 4:49

Razz_ schreef:Voor mezelf vind ik het niet eng of wat dan ook. Ik vind het veel erger als andere mensen overlijden waar ik veel van hou. En ik moet er niet aan denken dat ik mijn ouders ga verliezen. Dat gaat echt gebeuren en die gedachte maken me wel echt bang

Ik moet er ook niet aan denken dat ik mijn ouders ga verliezen. Wordt al verdrietig bij de gedachten.....
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Dood gaan - Pagina 2 Empty Re: Dood gaan

Bericht  Honey*Bee zo 20 maa 2011 - 7:43

Ik denk best vaak aan de dood.

'Vroeger' was je niet zo bezig met het feit dat je ouders ook een keer doodgaan, maar de laatste tijd denk ik daar toch steeds vaker aan, en het lijkt me verschrikkelijk.

Ik ben zelf ook best bang voor de dood, vooral omdat je niet weet wat er dan gaat gebeuren zeg maar..
Honey*Bee
Honey*Bee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 77
Punten : 102
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dood gaan - Pagina 2 Empty Re: Dood gaan

Bericht  frolic ma 21 maa 2011 - 12:41

Je hebt maar 1 zekerheid in je leven , en dat is dat je dood gaat.
Daar kan je bang voor zijn , logisch ook maar het zal toch gebeuren..

Ook hier een berg overleden geliefden , mijn liefste mama samen met het overgrote deel van mijn familie ( het lijkt wel een sport om vroeg dood te gaan ) mijn generatie is de langstlevende ondertussen en ik ben 28 laughcry ( van moeders kant dan hé )

Lees in bijna elke reactie dat iedereen bang is om een ouder te verliezen , en ja dat doet pijn tot diep in je ziel maar geloof me de volgende dag komt dan de zon weer gewoon op , je gaat door met adem halen .. je leeft verder..

Het is zo zonde om bang te zijn voor wat komen gaat , kan beter ten volste genieten van wat nog is !

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dood gaan - Pagina 2 Empty Re: Dood gaan

Bericht  Smurf ma 21 maa 2011 - 23:15

Mijn moeder is een paar jaar geleden overleden en ben sindsdien bang mijn vader ook kwijt te raken. Ik probeer die gedachte maar zoveel mogelijk van me af te zetten.

Zelf ben ik niet bang om dood te gaan, maar vind het heel erg voor de mensen die ik achterlaat. Pijn en verdriet, dat wil je een ander niet aandoen...
Smurf
Smurf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 63
Punten : 93
Registratiedatum : 22-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dood gaan - Pagina 2 Empty Re: Dood gaan

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum