Dromen over de dood
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Dromen over de dood
In een week tijd heb ik al 3x gedroomd dat er iemand in mijn omgeving stierf. De eerste keer was het een kennis, de tweede keer een collega en de derde droom ging over een vriendin.
Is er hier iemand die dromen uit kan leggen en een beetje kan verklaren waarom ik zo vaak over de dood droom?
Is er hier iemand die dromen uit kan leggen en een beetje kan verklaren waarom ik zo vaak over de dood droom?
Gast- Gast
Re: Dromen over de dood
Dit vond ik op internet:
Als je droomt over de dood van een geliefde, suggereert dit dat je een bepaalde eigenschap mist die de geliefde met zich meedroeg. Vraag jezelf eens af wat deze persoon zo speciaal maakt en wat je zo in hem/haar waardeert. Wellicht is het precies datgene dat je mist in jezelf of in je relatie.
Als je droomt over je eigen dood, duidt dit op een overgangsfase in je leven. Je wordt spiritueler en wijzer. Een alternatieve uitleg daarentegen is dat je wanhopig probeert te ontkomen aan de verplichtingen van het dagelijske leven.
Lijkt met wel heel vervelend, ben je wel een beetje uitgerust als je wakker wordt?
Als je droomt over de dood van een geliefde, suggereert dit dat je een bepaalde eigenschap mist die de geliefde met zich meedroeg. Vraag jezelf eens af wat deze persoon zo speciaal maakt en wat je zo in hem/haar waardeert. Wellicht is het precies datgene dat je mist in jezelf of in je relatie.
Als je droomt over je eigen dood, duidt dit op een overgangsfase in je leven. Je wordt spiritueler en wijzer. Een alternatieve uitleg daarentegen is dat je wanhopig probeert te ontkomen aan de verplichtingen van het dagelijske leven.
Lijkt met wel heel vervelend, ben je wel een beetje uitgerust als je wakker wordt?
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Ik kan het niet echt verklaren... maar droom vaak erg vaak over de dood.
De ene keer is het mijn vriend die doodgaat, en de andere keer ik zelf,
de enige overeenkomst is altijd dat ik het vantevoren aan zie komen maar niks kan doen (omdat ik bijvoorbeeld vast zit of niet kan praten)
volgens mijn pshych had het te maken met met moeder, maar volgens haar had alles te maken met mijn moeder :S
De ene keer is het mijn vriend die doodgaat, en de andere keer ik zelf,
de enige overeenkomst is altijd dat ik het vantevoren aan zie komen maar niks kan doen (omdat ik bijvoorbeeld vast zit of niet kan praten)
volgens mijn pshych had het te maken met met moeder, maar volgens haar had alles te maken met mijn moeder :S
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10
Ik droom vaak over de dood en mensen die overlijden, regelmatig dat ik bij iemand moet zitten tot diegene overleden is. Mijn dromenboek zegt erover dat het te maken heeft met veranderingen en aankomende veranderingen in je leven, hier kan ik mij wel in vinden. Op het moment dat er veel veranderingen aankomen of als ik daar midden in zit dan droom ik veel over de dood. Het is niet altijd te verklaren op het moment zelf, maar achteraf wel.
Maar los daarvan zijn het verdrietige dromen en hou je er een naar gevoel aan over de dag nadat je het gedroomt hebt.
Maar los daarvan zijn het verdrietige dromen en hou je er een naar gevoel aan over de dag nadat je het gedroomt hebt.
Roze Roos- Ratel
- Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10
De dood staat voor een verandering of de afsluiting van een hoofdstuk, een nieuw begin van iets dus. Msschien heb je er wat aan?
Gast- Gast
Inderdaad afsluiting en een nieuw begin. Het kan ook zijn dat je in je omgeving iets heftigs mee maakt natuurlijk maar dan was je je denk ik niet gaan afvragen waarom je zo veel over de dood droomt. Ik ben ooit zo met de dood geconfronteerd dat ik er nachtmerries over kreeg. Ik heb iedereen om me heen toen wel begraven in de weken daarna. Nare periode was dat. Toen kwam het dus wel duidelijk daar vandaan. Soms heb ik overigens ook dat een droom zo veel indruk op me maakt dat ik het idee heb dat ik er daarom onbewust toch weer een beetje om vraag iets gelijks te dromen. Of klinkt dat gek? Ik kan voor mezelf meestal wel een onderscheid maken. Soms zoek ik dingen op internet op en kan die dingen dan meestal wel plaatsen. Dromen zijn best interessant .
Gast- Gast
Hmm ja het is wel een beetje vaag maar het zou wel een verklaring kunnen zijn, inderdaad.Liva schreef:De dood staat voor een verandering of de afsluiting van een hoofdstuk, een nieuw begin van iets dus. Msschien heb je er wat aan?
Gast- Gast
Storm schreef:In een week tijd heb ik al 3x gedroomd dat er iemand in mijn omgeving stierf. De eerste keer was het een kennis, de tweede keer een collega en de derde droom ging over een vriendin.
Ik droom vaak heel naar. Zo droomde ik van de week dat mijn vriend van de trap viel, en hard op zijn hoofd terecht kwam. Er was overal bloed en ik belde huilend en schreeuwend de ambulance. Ik werd wakker met hartkloppingen en trilde van top tot teen.
Dromen kunnen heel veel zeggen, ze komen uit je onderbewuste en hebben altijd een betekenis. Ik weet echter niet wat het bij jou betekend en ik denk ook dat je het zelf beter uit kan vogelen dan een ander. Het kan een verwerking van iets zijn, een boodschap, een angst voor iets.. Ik hoop voor je dat het niet blijft terugkomen.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: