Hoeveel kinderen zou je graag willen hebben?
+46
Koffieleut
Filoria
*Lookie*
Floor
pitbullgup
Pien
Kat1980
kletskousje
mickey
Monnie
Printje
Happydobby
luenca
Lavendel
Jeanette
Moon
Roze Roos
L!ND@
Le Chat Noir
Bloem86
Makamba
loesje
bolus26
xxDila
Snoes
Merai
Flip Fluitketel
Teddyaapje
Arwyn
Dora
Darius
Susan
Thunder
maiadebij
mauwmauw
Lindsya
PapillonRose
pindaatje
Tania
Bruintje Beer
May
Annemie
Mamsie
Tsjip
smooch
silly-one
50 plaatsers
Pagina 4 van 5
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Hoeveel kinderen zou je graag willen hebben?
Ik denk wel dat er een verschil zit in hoeveelste zwangerschap het is. Bij de 1e x een tweeling krijgen is heel anders dan bij de 3e x. Je lichaam krijgt voor de 3e x een aanslag en bij mamarosa waren het ook al 2 flinke en nu weer 2 die niet mager zijn. Plus dat jij er nu ook 2 hebt rondlopen.
Ik vond de 3e zwangerschap ook echt veeel zwaarder dan de 1e en 2e. Ookal was het elke x maar 1 kindje wat ik bij me droeg. Mijn buik was op het einde wel die van een 2 ling zowat ( zei de vk ) dus qua buik is het ook niet altijd te zeggen.
Daarbij ervaart iedereen dingen anders natuurlijk.
Ik vond de 3e zwangerschap ook echt veeel zwaarder dan de 1e en 2e. Ookal was het elke x maar 1 kindje wat ik bij me droeg. Mijn buik was op het einde wel die van een 2 ling zowat ( zei de vk ) dus qua buik is het ook niet altijd te zeggen.
Daarbij ervaart iedereen dingen anders natuurlijk.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Susan schreef:Ik heb ook nergens ontkend dat een tweelingzwangerschap zwaarder is, MamaRosa. Maar goed, ik ga er verder niet meer op in, Coco vat het niet echt leuk op.
Ik weet het, ik wilde gewoon even mijn ervaring delen. Ik snap wel hoe jij hebt bedoelde.
Gast- Gast
1 en misschien 2.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Ik riep altijd 2 of 3, maar ik zou me nu al extreem gelukkig voelen als het er 1 mag worden
Gast- Gast
Voor degene die bewust maar 1 kind willen. Vinden jullie het voor je kind niet moeilijk dat hij later nooit iemand heeft om op terug te vallen mocht er iets met jullie gebeuren? Als is het maar om over vroeger en over jullie te praten maar ook in het geval van ziekte dat je de zorgen (of verzorging zelfs) kunt delen.. (natuurlijk heeft je kind dan vast wel vrienden of een partner maar in dat soort situaties is een broer of een zus hebben toch wat anders denk ik..) Behalve de gezeligheid van een groot gezin zou dit voor mij toch ook echt meewegen om meerdere kinderen te willen.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Lavendel schreef:Voor degene die bewust maar 1 kind willen. Vinden jullie het voor je kind niet moeilijk dat hij later nooit iemand heeft om op terug te vallen mocht er iets met jullie gebeuren? Als is het maar om over vroeger en over jullie te praten maar ook in het geval van ziekte dat je de zorgen (of verzorging zelfs) kunt delen.. (natuurlijk heeft je kind dan vast wel vrienden of een partner maar in dat soort situaties is een broer of een zus hebben toch wat anders denk ik..) Behalve de gezeligheid van een groot gezin zou dit voor mij toch ook echt meewegen om meerdere kinderen te willen.
Nee! We hebben een hele hechte familie (dochter van me zus is 5 weken ouder dan J.) en ben zeker niet bang dat hij alleen achter blijft. Dit zou ook echt geen reden voor mij zijn om 2 kinderen te nemen.
Gast- Gast
Wij willen er graag 2.
Mocht het allemaal lukken qua financieen e.d. dan zouden we een derde misschein ook nog wel willen.
Maar dat ligt er ook aan hoe de zwangerschap bij een tweede zou verlopen en het hertsel daarna.
Mocht het allemaal lukken qua financieen e.d. dan zouden we een derde misschein ook nog wel willen.
Maar dat ligt er ook aan hoe de zwangerschap bij een tweede zou verlopen en het hertsel daarna.
Gast- Gast
1 leek mij altijd ideaal,maar toen bedacht ik dan heeft hij-zij geen broertjes of zusjes.
nu heb ik dat niet meer want mijn vriend heeft er al 2
ik wil er sowieso 1, mocht het me goed afgegaan, wil ik er wel meer. maar hoeveel?? altijd lastig te zeggen gezien ik niet weet hoe het gaat lopen. maar denk niet meer dan 3.
nu heb ik dat niet meer want mijn vriend heeft er al 2
ik wil er sowieso 1, mocht het me goed afgegaan, wil ik er wel meer. maar hoeveel?? altijd lastig te zeggen gezien ik niet weet hoe het gaat lopen. maar denk niet meer dan 3.
luenca- Prater
- Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11
Lavendel schreef:Voor degene die bewust maar 1 kind willen. Vinden jullie het voor je kind niet moeilijk dat hij later nooit iemand heeft om op terug te vallen mocht er iets met jullie gebeuren? Als is het maar om over vroeger en over jullie te praten maar ook in het geval van ziekte dat je de zorgen (of verzorging zelfs) kunt delen.. (natuurlijk heeft je kind dan vast wel vrienden of een partner maar in dat soort situaties is een broer of een zus hebben toch wat anders denk ik..) Behalve de gezeligheid van een groot gezin zou dit voor mij toch ook echt meewegen om meerdere kinderen te willen.
Wij zijn met drie kinderen thuis. Met mijn ene zus heb ik nog redelijk contact met mijn andere geen. Toen mijn moeder vorig jaar een tia kreeg kwam bijna alles op mij neer. De ene zus hielp niet omdat zij te druk was met werk (20 uur en woont ook nog eens in het zelfde dorp) de andere was net zwanger en mocht niks doen van mijn moeder. Dus ook al heb je zussen/broers je hebt er niet altijd wat aan. Ik kan op beide niet terugvallen mocht er wat zijn. Die band hebben wij niet.
Gast- Gast
Wij willen er 3, bij meer kinderen zouden we weer moeten verhuizen enzo. En wil je met z'n allen weg dan moet je een hele grote auto kopen.
Praktisch gezien vinden wij 3 een mooi aantal.
Ik kom zelf van 2 en mijn vriend van 3 kinderen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Als het financieel zou kunnen, en ze worden net zo makkelijk als mijn ventje nu;) dan zouden we graag 3 kindjes krijgen. Maar 2 zou ook helemaal prima zijn!
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Wij zouden graag 3 of 4 kinderen willen als het financieel allemaal kan.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Happydobby schreef:Wij willen er 3, bij meer kinderen zouden we weer moeten verhuizen enzo. En wil je met z'n allen weg dan moet je een hele grote auto kopen.
Toen wij voor de 3e gingen dachten we ook dat het mooi paste in onze net nieuwe auto. Toen bleken het er dus 2, en moeten we alsnog een nieuwe auto kopen, dit keer een 7-zits, anders lukt het dus niet meer. Dus tja, een 3e kindje kan ook samen met de 4e komen...
Gast- Gast
Wij zouden graag drie kinderen willen, zoals we er nu tegen aan kijken. Maar het zal nog een aantal jaar duren voor we aan kinderen willen gaan beginnen.
Gast- Gast
Voor mijn vriend is het met 1 kindje klaar, ik zou zelf wel 2 (of 3) willen, als dat lukt. Ik ben er dit weekend achter gekomen dat ik zwanger ben, dus eerst deze zwangerschap maar eens doorlopen. Wie weet denk ik (of mijn vriend ) er dan wel anders over. En wie weet is het een tweeling, dan is het meteen voor mijn vriend besloten
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Jawel, maar dat is voor mij geen reden om voor een tweede te gaan. De wens voor een tweede moet er zijn, je moet gewoon een tweede kindje willen omdat je het wil en niet omdat het fijner is voor het eerste kindje dat er later iemand is waarmee ze haar zorgen kan delen.
Gast- Gast
Wij riepen altijd 3 maar nu we er 1 hebben willen we er iig 2 en dan zien we wel weer verder.
Gast- Gast
Mijn gevoel zegt 3...praktisch gezien weet ik niet wat mogelijk is.
Dan zouden we een ander huis 'moeten' en een andere auto. Verhuizen doen we niet eerder dan over 5 jaar, en ik wil ook niet zo snel achter elkaar zwanger raken. Dus opzich zal dat wel loslopen...
Eerst maar eens van dit mannetje genieten, en over een jaar ofzo maar eens denken aan een evt. 2e zwangerschap.
Dan zouden we een ander huis 'moeten' en een andere auto. Verhuizen doen we niet eerder dan over 5 jaar, en ik wil ook niet zo snel achter elkaar zwanger raken. Dus opzich zal dat wel loslopen...
Eerst maar eens van dit mannetje genieten, en over een jaar ofzo maar eens denken aan een evt. 2e zwangerschap.
Gast- Gast
Wij zouden graag 3 kindjes willen als het ons gegund is.
Nu dadelijk met 2 kindjes gaat het hier wel passen, maar 3 lukt niet (echt) meer.
Dus dan zouden we wel moeten verhuizen en dat is de vraag of dat weer gaat lukken.
Maar we gaan eerst eens kijken hoe het straks met 2 kindjes is.
Nu dadelijk met 2 kindjes gaat het hier wel passen, maar 3 lukt niet (echt) meer.
Dus dan zouden we wel moeten verhuizen en dat is de vraag of dat weer gaat lukken.
Maar we gaan eerst eens kijken hoe het straks met 2 kindjes is.
kletskousje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 386
Punten : 455
_MamaRosa_ schreef:Happydobby schreef:Wij willen er 3, bij meer kinderen zouden we weer moeten verhuizen enzo. En wil je met z'n allen weg dan moet je een hele grote auto kopen.
Toen wij voor de 3e gingen dachten we ook dat het mooi paste in onze net nieuwe auto. Toen bleken het er dus 2, en moeten we alsnog een nieuwe auto kopen, dit keer een 7-zits, anders lukt het dus niet meer. Dus tja, een 3e kindje kan ook samen met de 4e komen...
Hihi, mijn schoonmoeder wilde er drie en zwangerschap 2 was een 1eiige tweeling, had ze er gelijk 3.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Ik zei altijd dat ik graag 2 kinderen zou willen en mijn vriend wilde dat ook. Nu heb ik er 2 en zit ik soms wel eens te denken of ik niet nog een derde zou willen. Mijn vriend zegt dat hij er 2 genoeg vind, in ieder geval voorlopig. Mochten we hier toch ooit voor een derde gaan, wil ik er eigenlijk ook wel 3 tot 3,5 jaar mee wachten om weer zwanger te worden. Ik vond het zwanger zijn terwijl ik hier al een peuter had rondlopen erg zwaar, daarom zou ik bij een eventuele derde graag willen dat ze allebei naar school gaan (of in ieder geval bijna). Ze zijn dan al wat zelfstandiger en overdag zitten ze op school, zodat tijdens mijn zwangerschap en zodra de baby er is een dutje kan doen. Dat lukt nu namelijk nooit, omdat ze nooit tegelijk slapen overdag.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Dromertje schreef:Lavendel schreef:Voor degene die bewust maar 1 kind willen. Vinden jullie het voor je kind niet moeilijk dat hij later nooit iemand heeft om op terug te vallen mocht er iets met jullie gebeuren? Als is het maar om over vroeger en over jullie te praten maar ook in het geval van ziekte dat je de zorgen (of verzorging zelfs) kunt delen.. (natuurlijk heeft je kind dan vast wel vrienden of een partner maar in dat soort situaties is een broer of een zus hebben toch wat anders denk ik..) Behalve de gezeligheid van een groot gezin zou dit voor mij toch ook echt meewegen om meerdere kinderen te willen.
Jawel, maar dat is voor mij geen reden om voor een tweede te gaan. De wens voor een tweede moet er zijn, je moet gewoon een tweede kindje willen omdat je het wil en niet omdat het fijner is voor het eerste kindje dat er later iemand is waarmee ze haar zorgen kan delen.
eens, het zou wat wezen als mensen voor een tweede kindje gaan puur gebaseerd op het feit dat het andere kindje anders alleen achter blijft... sowieso hebben wij voor ons kindje nu al geregeld dat mijn zus en zwager voogd worden, dus mocht er met ons iets gebeuren, komt ze in een liefdevol nest terecht met haar neefje en een eventuele tweede van mn zus en zwager.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Wij zijn nu bezig voor de eerste en we zouden het in de toekomst heel leuk vinden als we 2 kindjes krijgen. En als het ff kan een een jongen en een meisje maar ja ben al blij als het gezond zou zijn
pitbullgup- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Happydobby schreef:_MamaRosa_ schreef:Happydobby schreef:Wij willen er 3, bij meer kinderen zouden we weer moeten verhuizen enzo. En wil je met z'n allen weg dan moet je een hele grote auto kopen.
Hihi, mijn schoonmoeder wilde er drie en zwangerschap 2 was een 1eiige tweeling, had ze er gelijk 3.
Haha dat was hier ook het geval. Mijn moeder wilde nog graag een 2e. Mijn vader had het liever bij 1 gehouden maargoed het werden er wel ineens 2 kindjes. Dit was pas bij de bevalling dat ze daarachter kwamen want de VK had steeds gezegd dat het er 1 was maar toch kwam ik er nog achter aan.
Maar mijn vader was dol op zijn 2 meiden die hij kreeg
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Dromertje schreef:Lavendel schreef:Voor degene die bewust maar 1 kind willen. Vinden jullie het voor je kind niet moeilijk dat hij later nooit iemand heeft om op terug te vallen mocht er iets met jullie gebeuren? Als is het maar om over vroeger en over jullie te praten maar ook in het geval van ziekte dat je de zorgen (of verzorging zelfs) kunt delen.. (natuurlijk heeft je kind dan vast wel vrienden of een partner maar in dat soort situaties is een broer of een zus hebben toch wat anders denk ik..) Behalve de gezeligheid van een groot gezin zou dit voor mij toch ook echt meewegen om meerdere kinderen te willen.
Inderdaad. Bovendien is het geen garantie dat de kinderen de zorg zullen delen samen. Ik zie het bij mijn mans familie, daar ligt nu 1 ouder in het ziekenhuis (de ander is overleden) en de 2 kinderen willen elkaar nog steeds niet zien/horen. Ze communiceren totaal niet met elkaar en zorgen elk op hun eigen manier voor de ouder. Totaal niet handig al dat langs elkaar heen gedoe.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Wat zou jij écht graag willen hebben op dit moment?
» Welke eigenschap zou je graag willen hebben?
» Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...
» Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?
» We zouden er graag nog een bij willen
» Welke eigenschap zou je graag willen hebben?
» Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...
» Hoeveel spaar geld willen jullie minimaal hebben?
» We zouden er graag nog een bij willen
Pagina 4 van 5
Permissies van dit forum: