Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...

+23
Jasmine
Bolleke
loesje
Juutjepetuutje
Silke
Shopaholic
Pineco
Pink!
SarahKey
Filoria
Annemie
Balloon
Parel
Susan
Printje
Knillis
NoMercy
PapillonRose
Liadan
Mamsie
Flower_L
Tania
Twellie
27 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben... Empty Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...

Bericht  Twellie do 8 aug 2013 - 9:51

maar het is niet echt nodig, krijgen ze het dan alsnog?

Hier las ik net wat over in het broodtrommeltopic.

Ik ben hier redelijk makkelijk mee. Als het niet al te duur is, mag ze het wel hebben. Deze week heeft ze een portemonneetje gekregen van de Action omdat ze dat zo graag wilde, heeft ze natuurlijk met drie jaar niet nodig. En tegen de tijd dat ze er wel één nodig heeft, zal deze wel kwijt / kapot zijn. Maar wat duurdere onnodige aankopen zal ik niet doen en ook niet te vaak.

Jullie?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben... Empty Re: Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...

Bericht  Tania do 8 aug 2013 - 9:54

Ja dan koop ik het wel. Niet altijd natuurlijk want dan blijven we bezig maar als er dingen zijn die hij al een tijdje heel graag wil hebben en het is niet iets van 100 euro dan krijgt hij dat wel.
Zo waren we vandaag bijvoorbeeld bij de Zeeman en daar hebben ze van die Cars nachtlampjes, die wilde hij al heel lang hebben. Nu hadden ze er nog maar eentje en die vond hij zo mooi, dus die heeft hij toen gekregen (echt een koopjes trouwens 1,25).

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben... Empty Re: Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...

Bericht  Flower_L do 8 aug 2013 - 9:54

Weet niet. L vraagt eigenlijk nooit om iets (behalve om eten smile ..maar ik koop ook eigenlijk nooit iets voor hem waar hij bij is. Wellicht scheelt dat.

Als, dan zou ik het beperken tot 1x p.m. ofzo

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben... Empty Re: Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...

Bericht  Mamsie do 8 aug 2013 - 9:55

Dat ligt geheel aan t moment, wat het is, waar we zijn en wat het kost. Ooh en ook nog aan hoe ze zich gedragen. Laughing 

Ik was bij de action vanmiddag en zag een bal, de oude is stuk, dus die hebben ze gekregen. Ze hebben daarna heel de middag gevoetbald.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben... Empty Re: Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...

Bericht  Liadan do 8 aug 2013 - 9:56

Ligt er een beetje aan wat het is. Ik vind 1 broodtrommel bijvoorbeeld genoeg en die krijgt ze niet nog 1, ook niet als ze 'm heel mooi vindt. Als ze een playmobilpoppetje ziet dat ze heel mooi en leuk vindt dan ga ik sneller overstag.
Maar ik heb vorige maand besloten dat ik dat laatste ook ga proberen niet meer te doen, want ik koop te snel speelgoed voor ze. Lukt me tot nu toe vrij aardig om eraan te houden.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben... Empty Re: Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...

Bericht  PapillonRose do 8 aug 2013 - 9:58

Ook hier ligt het eraan wat het is. Een kleinigheidje mag ze zo nu en dan best hebben. Zo kan ze helemaal blij worden van een flesje bellenblaas, nouja, waarom niet denk ik dan.

Maar ik koop niet snel 'zomaar' grotere dingen als ze erom zou vragen. Al doet ze dat nog niet, dus dat is nog makkelijk gelukkig. Maar ik zie geen kwaad in iets kopen waar je kindje om zou vragen, zolang je niet altijd maar alles koopt wat ze vragen en geen buitensporige dingen, dan zie ik er geen kwaad in.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben... Empty Re: Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...

Bericht  NoMercy do 8 aug 2013 - 9:59

Ja hoor, als ik het kan missen, waarom niet. smile
NoMercy
NoMercy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben... Empty Re: Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...

Bericht  Knillis do 8 aug 2013 - 10:15

Ik koop het meestal ook wel. Zolang we het kunnen missen en ze er niet standaard vanuit gaan dat ze iets krijgen als we in een winkel staan... ze krijgen hier best wel veel maar ik kan prima met ze naar de speelgoedwinkel gaan om een cadeautje voor een ander te kopen zonder dat zij iets krijgen. Dat vind ik wel belangrijk, dat het niet dikke drama is als ze een keertje niets krijgen.
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben... Empty Re: Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...

Bericht  Printje do 8 aug 2013 - 10:16

Knillis schreef:Ik koop het meestal ook wel. Zolang we het kunnen missen en z
e er niet standaard vanuit gaan dat ze iets krijgen als we in een winkel staan... ze krijgen hier best wel veel maar ik kan prima met ze naar de speelgoedwinkel gaan om een cadeautje voor een ander te kopen zonder dat zij iets krijgen. Dat vind ik wel belangrijk, dat het niet dikke drama is als ze een keertje niets krijgen.
Precies dit idd. Eigenlijk is R best een verwend strontje maar zo gedraagt hij zich gelukkig niet. Hij is zielsgelukkig wanneer hij een keer bij de action zo'n goedkoop zooitje mag uitkiezen, binnen no time is het kapot en gooi ik het weg.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben... Empty Re: Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...

Bericht  Susan do 8 aug 2013 - 10:41

Bij Yrsa ligt het eraan wat het is en of ze niet net nog een cadeautje heeft gekregen, ze krijgt best veel, dus daar moet ik wel een beetje op letten. Ezra vraagt eigenlijk helemaal nooit ergens om en geeft ook niet veel om cadeaus, als hij opeens iets heel graag zou willen hebben en dat ook aangeeft dan zou hij het waarschijnlijk wel krijgen, want dat zou heel bijzonder zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben... Empty Re: Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...

Bericht  Parel do 8 aug 2013 - 10:48

I'm a sucker for my baby.
Ja. Ik geef eigenlijk altijd wel toe, kleine dingen dan, grote dingen krijgt ze met feestdagen of haar verjaardag. En omdat ze net voor de feestdagen jarig is, vieren we met zijn 3en ook haar halve verjaardag, dan krijgt ze ook nog een gericht cadeautje.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben... Empty Re: Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...

Bericht  Balloon do 8 aug 2013 - 18:21

Onze kinderen krijgen best vaak iets. Dus ik ga niet altijd overstag anders zouden ze dagelijks cadeaus krijgen. 

Vooral mijn oudste zoon weet de duurste dingen uit te zoeken. De jongste daarentegen zoekt altijd autootjes uit van 7 à 8 euro.
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben... Empty Re: Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...

Bericht  Annemie do 8 aug 2013 - 18:54

Nee, dan blijven we bezig. Vooral als we in de speelgoedwinkel zijn, dan wil hij alles wat auto is hebben, als wij daar dan aan toe zouden geven, dan denkt hij elke keer dat hij wat krijgt. Ik koop wel zonder hem af en toe een kleinigheidje.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben... Empty Re: Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...

Bericht  Filoria do 8 aug 2013 - 19:03

Het is wel goed voor de economie natuurlijk, onnodige spullen kopen Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben... Empty Re: Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...

Bericht  SarahKey do 8 aug 2013 - 19:15

S vraagt er zelf nog niet om, maar hij zou niet alles krijgen waar hij om zou vragen. Hij mag best leren dat je niet alles zomaar kan krijgen, wij kunnen ook niet alles kopen wat we graag willen hebben. Nu vind ik ergens een ijsje kopen wel iets anders dan telkens wat uitzoeken in de speelgoedwinkel.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben... Empty Re: Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...

Bericht  Pink! do 8 aug 2013 - 19:52

Nee.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben... Empty Re: Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...

Bericht  Pineco do 8 aug 2013 - 19:57

Nee, niet altijd, want ze wil nogal snel iets hebben als we bijvoorbeeld door een winkelstraat lopen Laughing Ik koop eerder iets kleins voor haar als ze er niet bij is en er dus niet om gevraagd heeft. Een ijsje of zo vind ik dan weer anders, maar ook dat kopen we niet op iedere hoek van de straat. Ze zeurt gelukkig ook nooit lang om iets, gewoon omdat ze weet dat dat toch geen zin heeft.

Als ze boodschappen met me gaat doen (gebeurt niet vaak, alleen als ze vakantie heeft), spreken we van tevoren af dat ze één ding voor zichzelf mag uitzoeken. Dat werkt gewoon goed, dan zeurt ze verder nergens om en ze weet dat ze het pas mag open maken als we thuis zijn. Ik vind het nooit heel fijn om mensen alvast verpakkingen te zien openmaken voordat ze afgerekend zijn, omdat hun kind niet langer kan wachten. Mijn dochter kan ook wel ongeduldig zijn, maar daar probeer ik dan toch niet aan toe te geven.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben... Empty Re: Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...

Bericht  Shopaholic do 8 aug 2013 - 20:00

NoMercy schreef:Ja hoor, als ik het kan missen, waarom niet. smile

+1
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben... Empty Re: Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...

Bericht  Silke do 8 aug 2013 - 20:01

Nee, dat krijgen ze niet. Vaak vragen ze er ook niet om. Pas geleden was de eerste keer dat mijn oudste probeerde 'stiekem' een stepje in het winkelmandje bij de Kruidvat te doen, omdat hij die graag wilde hebben. Toen heb ik gezegd dat hij die maar voor zijn verjaardag of aan Sinterklaas moest vragen en dat was ook goed.

Wel neem ik af en toe kleine dingetjes voor hen mee, een bal of een belleblaas. Maar het is niet dat ze daar zelf om vragen.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben... Empty Re: Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...

Bericht  Juutjepetuutje do 8 aug 2013 - 20:01

hij krijgt niet alles wat hij wil maar ik zie zelf wel vaak leuke dingen dat ik denk oeh leuk! Wat dat betreft krijgt hij wel regelmatig iets ook omdat het me zelf erg leuk lijkt Embarassed
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben... Empty Re: Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...

Bericht  Pineco do 8 aug 2013 - 20:08

Juutjepetuutje schreef:hij krijgt niet alles wat hij wil maar ik zie zelf wel vaak leuke dingen dat ik denk oeh leuk! Wat dat betreft krijgt hij wel regelmatig iets ook omdat het me zelf erg leuk lijkt Embarassed
Het scheelt denk ik wel dat ik hier zelf ook helemaal niet gevoelig voor ben, ik kan heel goed overal langs lopen en bedenken waarom ik iets echt niet nodig heb. Ik kom niet snel in de verleiding om zomaar iets te kopen eigenlijk, ook niet met kleding. Dat maakt het wel makkelijker om niet zo snel overstag te gaan Very Happy
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben... Empty Re: Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...

Bericht  loesje do 8 aug 2013 - 20:41

Annemie schreef:Nee, dan blijven we bezig. Vooral als we in de speelgoedwinkel zijn, dan wil hij alles wat auto is hebben, als wij daar dan aan toe zouden geven, dan denkt hij elke keer dat hij wat krijgt. Ik koop wel zonder hem af en toe een kleinigheidje.
zo gaat het hier precies zo
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben... Empty Re: Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...

Bericht  Bolleke do 8 aug 2013 - 20:48

Soms wel en soms niet smile Ligt aan een heleboel factoren.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben... Empty Re: Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...

Bericht  Knillis do 8 aug 2013 - 21:05

Het scheelt wel dat ze hier niet zoveel om dingen vragen. Het is niet zo dat als J. zegt dat hij  een bepaald treintje van Thomas de Trein wil, ik ze de auto inzet om hem te gaan halen. Dan blijf ik ook bezig Laughing  

Maar zoals het zoontje van Printje met zijn crush op smurfin, dan zou ik wel als ik iets daarvan tegenkom het meenemen. Vaak neem ik dingen mee als ze er niet bij zijn, en ik doe dat veel minder dan als ze er wel bij zijn bedenk ik me nu.
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben... Empty Re: Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...

Bericht  Jasmine do 8 aug 2013 - 21:15

Ligt eraan wat het is, wat het kost en of ze het verdiend heeft.

Als ze in de stad een leuk shirt ziet krijgt ze het soms wel. Ook als ze een klein dingetje ziet waar ze heel enthousiast over is en het is niet te duur, krijgt ze het ook wel eens. Maar het moet niet iets zijn waar ze al 10 exemplaren van heeft liggen.

Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben... Empty Re: Als jullie kindjes iets heel graag willen hebben...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum