Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

We zouden er graag nog een bij willen

4 plaatsers

Ga naar beneden

We zouden er graag nog een bij willen Empty We zouden er graag nog een bij willen

Bericht  Angel1982 vr 22 jun 2012 - 0:55

Hey meiden

Heb ruim een jaar niet meer meegeschreven op yescafe, had mijn account destijds ook verwijderd maar ben wel altijd mee blijven lezen, maar vandaag toch maar een nieuw account aangemaakt.



Mijn zoon is inmiddels 3,5 jaar en mijn dochter word bijna 2 jaar en nu komt het, we willen er toch nog graag eentje bij, maar het probleem is, ik ben gewoon bang.

Vraag me niet waarom, maar ik ben gewoon bang bij de gedachte hoe meer kinderen hoe meer kans op een ongezond kindje, bang om als we een ongezond kindje zouden krijgen we het hele gezin om zijn kop zetten enz.

Zijn er meerdere die dit hebben ? En hoe gaan jullie hiermee om ?

Echt een reden voor die angst heb ik niet, maar toch blijft het knagen

Angel1982
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 19
Punten : 25
Registratiedatum : 22-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

We zouden er graag nog een bij willen Empty Re: We zouden er graag nog een bij willen

Bericht  Coco vr 22 jun 2012 - 1:05

Die angst ken ik wel. Wij zouden graag een groot gezin willen, maar om deze reden twijfel ik daar steeds meer aan. Momenteel doe ik er niet zoveel mee omdat we sowieso nog minimaal 1,5 jaar willen wachten op een volgende zwangerschap.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

We zouden er graag nog een bij willen Empty Re: We zouden er graag nog een bij willen

Bericht  MamaDaan vr 22 jun 2012 - 1:21

Die angst kan ik goed begrijpen, hoe sta je tegenover de verschillende onderzoeken in het begin van de zwangerschap, en wat zou je doen met de eventuele uitslag? Je kunt dan natuurlijk nog niet 100% zeker zijn dat je een gezond kindje krijgt, maar bepaalde aandoeningen vallen dan wel al af.
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

We zouden er graag nog een bij willen Empty Re: We zouden er graag nog een bij willen

Bericht  Angel1982 vr 22 jun 2012 - 1:26

eerlijk gezegd ben ik niet zo van de onderzoeken, bij onze vorige zwangerschappen heb ik geen extra onderzoeken laten doen,



ik heb wel 2 miskramen gehad en 1 gyn wilde destijds dat ik onderzoek liet doen ( dat was tussen beide kinderen in ) maar ik zag dat totaal niet zitten.



sowieso onderzoek naar downsyndroom vind ik al helemaal nutteloos, want je hebt alleen een kans berekening en verder niets,

vind het allemaal maar lastig, ene moment denk ik laat het maar gewoon bij 2 kinderen houden, maar toch is er die wens naar een 3de

Angel1982
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 19
Punten : 25
Registratiedatum : 22-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

We zouden er graag nog een bij willen Empty Re: We zouden er graag nog een bij willen

Bericht  Filoria vr 22 jun 2012 - 2:20

Angel, leuk om weer wat van je te lezen! Je angsten herken ik niet, maar ik wil je wel veel succes wensen met het doorhakken van de knoop.

Je bent nog vrij jong he, dus de kans op een kindje met een afwijking is toch minder groot dan bij vrouwen van 40. Maar het absoluut mogelijk natuurlijk. Goed dat je er bij stilstaat.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

We zouden er graag nog een bij willen Empty Re: We zouden er graag nog een bij willen

Bericht  Angel1982 vr 22 jun 2012 - 2:25

Filoria schreef:Angel, leuk om weer wat van je te lezen! Je angsten herken ik niet, maar ik wil je wel veel succes wensen met het doorhakken van de knoop.

Je bent nog vrij jong he, dus de kans op een kindje met een afwijking is toch minder groot dan bij vrouwen van 40. Maar het absoluut mogelijk natuurlijk. Goed dat je er bij stilstaat.



Ja ben inderdaad nog steeds jong, 26 haha ja misschien dat het ook komt omdat in mijn omgeving toch veel mensen zijn die hun kindjes tijdens de zwangerschap zijn verloren ..dat raakt me toch iedere keer weer



Maar zie dat jij ook weer zwanger bent !! WAUW !!! gefeliciteerd

Angel1982
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 19
Punten : 25
Registratiedatum : 22-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

We zouden er graag nog een bij willen Empty Re: We zouden er graag nog een bij willen

Bericht  Gast vr 22 jun 2012 - 3:07

Ik herken het precies.

Wij hebben tweede gezonde kindjes van 3,5 en 1,5 jaar en onze wens voor een derde kindje is erg groot. Maar door verschillende verhalen over ongezonde kindjes of kinderen die overlijden in de buik, word ik toch wel erg bang en begin ik ook te twijfelen.

Onlangs heeft mijn nicht haar kindje verloren bij 38 weken zwangerschap en dat maakt me toch wel bang....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

We zouden er graag nog een bij willen Empty Re: We zouden er graag nog een bij willen

Bericht  Gast vr 22 jun 2012 - 3:21

Ik heb die angst ook gehad, en de hele zwangerschap had ik ook de angst dat er iets met het kindje was. Was bang dat dat ook een voorgevoel was. Ik had het véél sterker dan bij de oudste twee. Maar hij is gezond, er zijn absoluut geen aanwijzingen dat het een voorgevoel is geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

We zouden er graag nog een bij willen Empty Re: We zouden er graag nog een bij willen

Bericht  Gast vr 22 jun 2012 - 4:02

Wij moeten na deze zwangerschap helaas onze wens voor een 3e op zij zetten, dit omdat ik zwangerschapscholestase heb en ontwikkel bij een zwangerschap. Dit is voor mij niet zo zeer ernstig op ernstige jeuk na, maar voor de baby wel.

En bij een evt 3e zwangerschap is de kans weer met zoveel % gestegen dat ik het in een nog ergere vorm zou kunnen krijgen..dus helaas, wij houden het straks bij 2.

Dus ik snap je twijfel wel hoor, hopelijk komen jullie er samen alsnog uit hoe of wat..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

We zouden er graag nog een bij willen Empty Re: We zouden er graag nog een bij willen

Bericht  Filoria vr 22 jun 2012 - 4:17

Wat naar zeg Anniej_S, dat wist ik niet. Wat kan er met de baby gebeuren?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

We zouden er graag nog een bij willen Empty Re: We zouden er graag nog een bij willen

Bericht  Gast vr 22 jun 2012 - 4:20

Om te beginnen een groeiachterstand, evt vroeggeboorte of zelfs doodgeboren...........

Graag geen van beiden tekst quoten ajb!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

We zouden er graag nog een bij willen Empty Re: We zouden er graag nog een bij willen

Bericht  Gast vr 22 jun 2012 - 8:31

Ik herken je angst en dat is ook de reden waarom ik absoluut geen derde wil.
Mijn man zou nog wel willen maar ik durf het echt niet aan. Ik heb nu tweegezonde prematuren, beide bevallingen zijn risicovol geweest en ik ben veel te bang dat het een derde keer wel echt mis gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

We zouden er graag nog een bij willen Empty Re: We zouden er graag nog een bij willen

Bericht  Filoria vr 22 jun 2012 - 8:54

AnnieJ_S wat heftig... Cry Maak je je veel zorgen?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

We zouden er graag nog een bij willen Empty Re: We zouden er graag nog een bij willen

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 3:52

Filoria schreef:AnnieJ_S wat heftig... Cry Maak je je veel zorgen?

Bij de 1e gedaan en nu weer....logisch is dat wel. Ik krijg wel hele strenge controle bij de gyn met wekelijks een echo of alles goed gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

We zouden er graag nog een bij willen Empty Re: We zouden er graag nog een bij willen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum