Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Blunder!!! O.M.G. wat te doen...

+7
Susan
Monte
Highway
Lynn_
Kqip
blondje1313
Silva
11 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Blunder!!! O.M.G. wat te doen... - Pagina 2 Empty Re: Blunder!!! O.M.G. wat te doen...

Bericht  Lynn_ vr 18 maa 2011 - 7:04

Dat van de rapporten vind ik een twijfelgeval als ik eerlijk ben. Je bent een LIO-er en je hebt dus verantwoordelijkheid voor de groep. Je moet je opstellen als collega en niet meer als stagiaire. Natuurlijk ben je nog wel een stagiaire maar zo hoor je je niet meer op te stellen. Als jij ziet dat de rapporten over vier weken klaar moeten zijn dan moet je actie ondernemen. Niet pas op het moment dat je haar er mee bezig ziet... De andere kant van het verhaal is natuurlijk dat jouw begeleidster aan had kunnen geven dat ze op dat moment een actievere houding wilde zien. Van dat soort dingen kun jij leren. Het is niet goed van haar dat ze daar nu pas mee komt...
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blunder!!! O.M.G. wat te doen... - Pagina 2 Empty Re: Blunder!!! O.M.G. wat te doen...

Bericht  Silva vr 18 maa 2011 - 7:05

Monte schreef:Jeetje deze situatie lijkt me echt zwaar overdreven(van de kant van directeur dan), alsof je niet een keer een foutje kan maken en er iets uitflapt, echt totaal onbegrijpelijk dat die vent dat niet snapt. Dat van die muziekles moet je jezelf al helemaal niet aanrekenen, dat vind ik echt niet jouw fout. Dus als ik het goed begrijp ben je na deze stage klaar met stage lopen?
Ik denk wel dat het goed is om er nog eens over te praten met de directeur alleen en dat ook uitleggen wat je hier doet(bijna geen fouten, altijd netjes naar kinderen en goede voorbereiding enz.) Ik zou het zeker wel nog 3 weken volhouden, aangezien je niet zeker weet dat je een onvoldoende krijgt(toch?)

Mijn mentor heeft aangegeven mij momenteel geen voldoende te willen geven voor mijn stage. Ik heb toen op de man af gevraagd of ik dat in drie weken kan veranderen, want dat leek mij niet het geval omdat dat zo kort dag was. Hierop waren de directeur en mijn mentor ineens op tegen omdati k volgens hen niet nog maar 3 weken moest maar 10 weken. Terwijl dat niet in 't contract staat.... Moeilijk dus. Ik heb aangegeven dat als dit niet binnen drie weke nopgelost gaat worden dati k mijn stage vroegtijdig wil afbreken.
Silva
Silva
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 265
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Monte vr 18 maa 2011 - 7:05

Silva schreef:Daarnaast vind ze dat ik te weinig initiatief toon om mee te draaien in 't team.
Bijvoorbeeld gericht op rapportgesprekken en invullen van de rapporten. Ik heb totaal geen verstand van 't invullen van de rapporten. Destijds heb ik haar meerdere keren aangegeven dat ik daar graag meer vanaf wilde weten, dati k mee wilde schrijven en dat ik graag ook oudergesprekken wilde voeren. Ik had verwacht dat zij op dat moment dat zij zover was wel zou aangeven dat we daar samen mee rond de tafel gingen zitten. Maar zij gaf aan dat ze dit juist van mij had verwacht en ik dus te weinig initiatief toonde. Want ik had zelf naar haar toen moeten gaan op dat moment om er bij te gaan zitten.
Ik wist dat ze met rapporten bezig was, maar ze had ze in twee dagen zelf geschreven en thuis. Ik stond van half 8 tot kwart voor 6 voor de klas en was als een van de laatsten op school, waardoor ik geen tijd zag om haar daar voor te benaderen. Ik had dus verwacht dat zij als begeleider mij hier in mee zou nemen, nadat ik dus een aantal keer had aangegeven dat ik hier meer van af wilde weten.

Ook zoiets... toon ik nou echt te weinig initiatief? Of is zij een onbekwame begeleider? Het lijkt mij dat begeleiders buiten tips om ook feedback en hulp moeten bieden en moeten begeleiden, dus ook met dit soort dingen...

Dat van die rapporten is niet jouw schuld dan als ze het zo snel al had gedaan. Maar qua oudergesprekken misschien wel te weinig initiatief. Ik neem aan dat je wel aanwezig was bij de oudergesprekken? want je kunt je natuurlijk goed voorbereiden en dan op die dag/avond tegen haar zeggen: mag ik de volgende doen?. Ik ben namelijk wel van mening dat je dat moet kunnen als lio stagiaire(oudergesprekken voeren) en je daar zelf op moet aandringen, anders kunnen mensen denken dat ze het niet aandringen omdat je er nog niet klaar voor bent, of nog niet wilt.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 7:07

Jeetje wat worden je foute opgeblazen zeg!
Ook dat foutje met die muziekles!
Ik ben zelf enorm chaotisch, en ook niet al mijn lessen lopen zoals t zou moeten of zoals ik t graag zou willen, maar om nou zo enorm te vallen over een misgelopen muziekles en 1 x een verkeerde uitspraak?!
Ik vind het compleet uit zijn verband gerukt, en ook niet netjes van de directeur dat hij niet achter jou staat.

Ga je nu nog wel met plezier naar je stage?
Ik vind niet dat je moet opgeven, vooral niet nu je nog maar drie weekjes moet, maar probeer het achter je te laten, als de school jou om deze twee dingen een slechte beoordeling geeft terwijl ze niet eerder aan de bel hebben getrokken dan zal jou stagebegeleidster of SLB-er toch ook wel weten dat het niet helemaal klopt?

Gast
Gast

Bericht  Silva vr 18 maa 2011 - 7:11

Lynn_ schreef:Dat van de rapporten vind ik een twijfelgeval als ik eerlijk ben. Je bent een LIO-er en je hebt dus verantwoordelijkheid voor de groep. Je moet je opstellen als collega en niet meer als stagiaire. Natuurlijk ben je nog wel een stagiaire maar zo hoor je je niet meer op te stellen. Als jij ziet dat de rapporten over vier weken klaar moeten zijn dan moet je actie ondernemen. Niet pas op het moment dat je haar er mee bezig ziet... De andere kant van het verhaal is natuurlijk dat jouw begeleidster aan had kunnen geven dat ze op dat moment een actievere houding wilde zien. Van dat soort dingen kun jij leren. Het is niet goed van haar dat ze daar nu pas mee komt...

Oké, dank je voor je eerlijke antwoord. Daar heb ik wel 't meest aan. Ik heb wel bij de oudergesprekken gezeten en meegepraat over de leerlingen, wat goed ging, maar ja dat is natuurlijk nog niet voldoende. Ik merk dat ik 't tijdens deze stage moeilijk vind om in te schatten wat er van me verwacht word. Juist omdat mijn mentor die dingen dus op zich zou nemen, terwijl ik daarin mee wilde werken. Zij heeft alle zorgdingen op zich genomen en ik het lesgeven van de klas.

Ik denk ook dat 't te maken heeft met 't feit dat dit mijn eerste stage weer is sinds 1,5 jaar, waardoor ik er weer erg in moest komen en ik juist behoefte had aan een begeleider die mij even goed kon inwerken, zodat ik de meeste ins en outs een beetje te wetn zou komen.
Silva
Silva
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Lynn_ vr 18 maa 2011 - 7:14

Ja precies, van eerlijkheid leer je wel het meeste. Denk jij dat je klaar bent om zelfstandig een groep te draaien? Jouw begeleidster heeft volgens mij niet helemaal begrepen wat haar taken zijn en voor jou is het blijkbaar ook niet duidelijk. Uiteindelijk zorgt dit er voor dat je dit jaar waarschijnlijk minder hebt geleerd dan mogelijk was. Want als je geen oudergesprekken en zorgtaken hebt gedaan dan heb je toch wel behoorlijk wat gemist hoor.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Bericht  Silva vr 18 maa 2011 - 7:16

Maar ja... 't is nu heel moeilijk. Kijk of ik bekwaam ben of niet, dat vind ik nog niet eens zo relevant. Ja, tuurlijk wil ik graag mijn diploma halen, maar als ik er nog niet klaar voor ben, dan is dat helaas zo.
Ik vind wel dat ze er een heel groot punt van maken waardoor alles zo vervelend voelt. Ik ga er totaal niet met plezier meer naartoe natuurlijk. Het voelt alsof er continu in mn nek gehijgd wordt en er overal op gelet wordt. Mij kennende kan ik daar niet tegen. Ik wil daar niet zo'n druk op voelen.
Silva
Silva
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Silva vr 18 maa 2011 - 7:26

Lynn_ schreef:Nou, dit is niet normaal hoor. Ik heb ook een stagiaire en een heel andere manier van begeleiden. Ik zou bijna zeggen dat jij je LIO stage maar bij mij moet komen afronden :-). Ik hoop dat je geen deuk in je zelfvertrouwen oploopt...

Trouwens... waar geef jij les? Dan kom ik wel even bij jou Wink Hahaha. Ben je tenminste al op de hoogte van alle ins en outs Laughing
Silva
Silva
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Lynn_ vr 18 maa 2011 - 8:25

Haha, ik woon in Noord-Brabant. Jij?
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lynn_ vr 18 maa 2011 - 8:28

Trouwens, als ze jou niet bekwaam vindt had ze dat al veel eerder met je moeten bespreken. Niet drie weken voor het einde van je stage.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 9:10

Lynn_ schreef:Trouwens, als ze jou niet bekwaam vindt had ze dat al veel eerder met je moeten bespreken. Niet drie weken voor het einde van je stage.

+ een dikke vette 1!

Inderdaad, zo snel mogelijk een begeleider van school erbij halen. Van te voren misschien bespreken hoe en wat met die begeleider, zodat hij ook jouw kant van het verhaal goed kent.

Wat een rot situatie en wat een ongelovelijk opgeblazen situatie! Het is zo naar dat in dit soort gevallen de stagescholen zo'n groot oordeel leveren.. Toen ik de pabo nog deed heb ik ook op een school stage gelopen waar het zo ontzettend achter de elleboog er aan toe ging.. De ene week wilden ze me graag als LIO-stagiaire en er was eigenlijk al geopperd dat ik 2 dagen in de week die en die klas zou krijgen (dit was de stage voor mijn LIO). Toen werd ik een paar keer goed ziek, waardoor ik echt niet voor de klas kon staan en toen was ik volgens mijn mentrix ineens onbekwaam en deugde dit niet en dat niet enzovoort. Ik heb toen een gesprek gehad met mijn mentrix en een stagebegeleider van mijn school en ben toen echt finaal afgezeken. Echt te bizar voor woorden. Terwijl al mijn stages voor die stage perfect waren, mensen waren altijd vol lof. Je hoeft er maar 1 rotte appel bij te hebben helaas..

Sterkte met de situatie!

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 18 maa 2011 - 9:15

Wat een rotsituatie zeg.

Ik kan me er trouwens echt niets bij voorstellen dat ik om zo'n futiliteit zou gaan klagen bij de school. Hebben die ouders niets beters te doen of zo?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lynn_ vr 18 maa 2011 - 9:32

Susan schreef:Wat een rotsituatie zeg.

Ik kan me er trouwens echt niets bij voorstellen dat ik om zo'n futiliteit zou gaan klagen bij de school. Hebben die ouders niets beters te doen of zo?
Ik merk dat in de praktijk helaas heel regelmatig...
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Bericht  Silva za 19 maa 2011 - 0:18

Nou, ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt... Gelukkig maar! Ik begon inmiddels behoorlijk aan mijzelf te twijfelen.
Ik heb dinsdag een gesprek met de pabobegeleiders. Dan kan ik mijn verhaal doen.
Verder ben ik wel behoorlijk zenuwachtig om weer naar de school te gaan, omdat dat gesprek zo verkeerd gelopen is.
Maar goed, we zien wel hoe dat gaat...
Ik snap niet waarom er zo'n ophef over gemaakt wordt. Natuurlijk hoort het niet, dat snap ik ok wel. Maar je hoeft iemand niet op 5, 6 verschillende manieren in te peperen dat dit niet klopt.
Silva
Silva
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 0:26

Nouja, ouders weten niet hóé het daadwerkelijk gebeurd is en misschien heeft dat kindje het wel enorm overdreven.

Misschien dat het wel gezegd is, maar ik denk dat je het misschien vóór had kunnen zijn door direct aan het einde van die dag zelf al aan te geven dat je een blunder gemaakt hebt. Dan wist de schoolleiding er al van en denk ik dat het minder uit de hand was gelopen dan het nu is gegaan.

Gast
Gast

Bericht  Silva za 19 maa 2011 - 0:41

Maple schreef:Nouja, ouders weten niet hóé het daadwerkelijk gebeurd is en misschien heeft dat kindje het wel enorm overdreven.

Misschien dat het wel gezegd is, maar ik denk dat je het misschien vóór had kunnen zijn door direct aan het einde van die dag zelf al aan te geven dat je een blunder gemaakt hebt. Dan wist de schoolleiding er al van en denk ik dat het minder uit de hand was gelopen dan het nu is gegaan.

Ja klopt wat je zegt. Had ik alleen helemaal niet aan gedacht, omdat ik het met de kinderen zelf al uitgebreid besproken had, waardoor het voor mijn gevoel gewoon klaar was. Vandaar.
Silva
Silva
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 2:20

Vervelend he, dit soort dingen? Ik heb zelf een soortgelijke ervaring in de zorg, ik was eerstejaars en moest 10 weken stage lopen in een verzorgingstehuis. 2 weken voor het einde van mijn stage werd me ook ineens out of the blue meegedeeld dat ik mijn stage niet ging halen. De wekelijkse gesprekken de weken daarvoor waren juist altijd prima geweest, alleen mijn leeftijd was duidelijk te merken, ik was 18 destijds en mijn medestagiaire van dezelfde opleiding was 26 en had al veel meer ervaring als doktersassistente. Ze vergeleken mij continue met haar, terwijl haar niveau door ervaring gewoon veel hoger lag. Uiteindelijk heb ik idd een onvoldoende gehad vanuit de instelling, maar een voldoende vanuit school. Omdat zij het met mij eens waren en ik alles altijd heb aangegeven wat er niet lekker liep vanuit hun (en dat was veel!). Overigens was ik nog wel welkom om daar de hele zomer vakantiewerk te komen doen, en wel zelfstandig, dus zonder begeleiding! Terwijl ik daar in het eindgesprek niet klaar voor zou zijn...Ik heb uiteraard vriendlijk bedankt, krijg de tering zeg...

Gast
Gast

Bericht  Silva za 19 maa 2011 - 2:50

_Leaf_ schreef:Vervelend he, dit soort dingen? Ik heb zelf een soortgelijke ervaring in de zorg, ik was eerstejaars en moest 10 weken stage lopen in een verzorgingstehuis. 2 weken voor het einde van mijn stage werd me ook ineens out of the blue meegedeeld dat ik mijn stage niet ging halen. De wekelijkse gesprekken de weken daarvoor waren juist altijd prima geweest, alleen mijn leeftijd was duidelijk te merken, ik was 18 destijds en mijn medestagiaire van dezelfde opleiding was 26 en had al veel meer ervaring als doktersassistente. Ze vergeleken mij continue met haar, terwijl haar niveau door ervaring gewoon veel hoger lag. Uiteindelijk heb ik idd een onvoldoende gehad vanuit de instelling, maar een voldoende vanuit school. Omdat zij het met mij eens waren en ik alles altijd heb aangegeven wat er niet lekker liep vanuit hun (en dat was veel!). Overigens was ik nog wel welkom om daar de hele zomer vakantiewerk te komen doen, en wel zelfstandig, dus zonder begeleiding! Terwijl ik daar in het eindgesprek niet klaar voor zou zijn...Ik heb uiteraard vriendlijk bedankt, krijg de tering zeg...

Tjongejonge... idioot he?? Eerst laten ze je weten dat ze je lang niet goed genoeg vinden en vervolgens gaan ze je nog vragen voor vakantiewerk ook! Ongelofelijk.
Silva
Silva
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Mint za 19 maa 2011 - 5:35

Jeetje, dit lijkt me dus echt vreselijk. Ikzelf loop ook LIO stage in groep 5/6 (2 dagen per week) en ben ook wel eens bang dat ik verkeerde dingen zeg (op 1 keer 'shit' na, is dit nog niet vaker gebeurd.) Naar voor je dat de directeur niet achter je staat in zo`n kwestie en vooral belachelijk van jouw begeleider, die hoort jou te ondersteunen. Fouten maken is menselijk.
Maar wat ik echt niet snap is dat je begeleider zo boos werd om die muziekles! Ik geef mijn muziekles soms niet eens omdat ik daar geen tijd voor over heb gehouden. Mijn begeleider maakt zich daar echt niet druk om. Ik ben benieuwd hoe je je voelt nu, want ik kan me voorstellen dat je hele weekend is verpest.. Sterkte.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Silva za 19 maa 2011 - 5:40

Nou, ik zou deze week met mijn vriend voor vijf daagjes naar Spanje gaan, was in goed overleg met de school gegaan (dat dan weer wel) .
Ik zit nu dus in Spanje met de hele tijd school in mijn achterhoofd. Ik kan het maar niet loslaten. We doen veel leuke dingen en 't is heel gezellig, maar 't blijft maar in m'n hoofd zitten.
Hoe ga ik woensdag dat gesprek voeren, ga ik nog voor de klas staan, zet ik mijn trots opzij en maak ik die laatste weekjes af ook al geeft ze me een onvoldoende of stop ik en probeer ik het op een andere manier af te ronden... Ik weet 't niet zo goed.
Dinsdag eerst een gesprek op de pabo. Ben benieuwd hoe ze daar reageren op deze twee voorvallen.
Silva
Silva
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Mint za 19 maa 2011 - 5:57

Oh, dat meen je niet!
Ik zou het maar gewoon uit mijn hoofd proberen te zetten, genieten van Spanje en daarna zie je wel weer. Je kunt de situatie nu toch niet veranderen. Waar zit je in Spanje? Ik ga binnenkort ook en ben wel benieuwd hoe warm het nu is daar smile
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Silva za 19 maa 2011 - 6:09

Ik zit nu in Valencia, het is er echt giga warm! 22 graden (vind ik 'gigawarm' vergeleken met Nl dan Wink) Maar je kunt hier dus in t-shirtje, hempje en rokje lopen. Heeerlijk! Echt beter Very Happy!
Waar ga jij heen?
Ik ga vanaf nu ook stoppen met posten gericht op het topiconderwerp, want ik weet genoeg, heb genoeg fijne en nuttige reacties gehad en ga er nu ook niet meer proberen op te reageren i.v.m. de vakantie en mijn gedachten. Komt daarna wel weer. Ik ga 't NU uit mijn hoofd zetten tot dinsdag Wink

Veel plezier op je vakantie!
Silva
Silva
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Lynn_ ma 21 maa 2011 - 6:20

Ik hoop dat je van je vakantie genoten hebt :-). Ben heel benieuwd hoe het gesprek morgen gaat. En woensdag natuurlijk.

Veel succes!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Bericht  Bliss ma 21 maa 2011 - 8:50

Jezus, wat een kutsituatie! Ik sta zelf ook voor de klas en denk aan sommige stages niet bepaald met een fijn gevoel terug. Dit liep ook niet altijd lekker, één keer moest ik zelfs weg van een school omdat er een kind over me had geklaagd en ik ben er ook een tijd mee gestopt geweest. Ik dacht echt dat ik nooit meer voor de klas zou gaan staan, maar uiteindelijk jaren later is het toch gebeurd. Van jouw verhaal krijg ik een heel naar gevoel, want je staat zo machteloos! Een kind zegt thuis iets, het wordt enorm opgeblazen en vervolgens is het hun woord tegen het jouwe! Slechte zaak dat de directeur dus niet aan jouw kant staat. Dit heb ik vaker meegemaakt op scholen en ben erg blij dat mijn huidige directeur heel duidelijk achter zijn team staat en dit ook laat merken.
Ik hoop dat je de stage toch nog met een voldoende af kunt sluiten, want als het hierop mis loopt, zou ik het ronduit belachelijk vinden! Je bent de hele dag aan t praten, dan is t niet zo gek als je je een keer verspreekt. Heb ik zelf ook wel eens en moet soms ook wel even op mijn woorden letten (ben altijd bang dat ik er ineens "godverdomme" uit gooi als ik boos wordt, dat vloekt zo lekker Wink gelukkig heb ik me nog in weten te houden!).

Veel sterkte en ik ben benieuwd hoe het verder gaat!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Filoria ma 21 maa 2011 - 9:08

Pfff inderdaad een rotsituatie! Een vriendin van mij is haar baan op een dagverblijf verloren door dit:

Kind zegt: 'ik ga je slaan!'
Zij zegt - grappend: 'ik zou het niet doen, want ik sla je terug hoor!'

Dezelfde dag werd ze ontslagen. Zoo kut. Natuurlijk had ze dat niet mogen zeggen, maar het floepte eruit en ze bedoelde het niet zo. Als ik haar leidinggevende was geweest had ik het bij een waarschuwing gelaten.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: