Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zelf sushi maken

4 plaatsers

Ga naar beneden

Zelf sushi maken Empty Zelf sushi maken

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 2:48

Zijn hier nog meer fans van zelf sushi maken? Ik heb het een tijdje terug voor het eerst gedaan en het is me alles meegevallen qua moeilijkheid/prijs. Wij houden vooral van verse zalm, dus vandaar dat ik me beperkt had tot een mooie rauw stuk zalm van de markt voor 5 euro (echt een behoorlijk stuk was dat), daarnaast nori vellen, sushi rijst, sesamzaadjes en avocado's.

Bepaalde dingen waren verder vrij prijzig, maar die koop je één keer en kun je daarna super lang mee vooruit, zoals:
- tube wasabi
- gember in azijn
- rijstazijn voor door de rijst
- soja

Al met al lijkt het misschien ingewikkeld, maar het is echt supersimpel en ook gezellig voor bijvoorbeeld een etentje met vriendinnen. Wat wij doen is alle ingrediënten op tafel zetten (in mooie kommetjes enzo) en dan om en om een rol maken, snijden, eten en dan maakt de volgende weer een rol waarvan je ongeveer 6 of 8 stukjes sushi maakt. Ook reserveren we de mooiste stukken van de zalm om zo als sashimi te eten. Ideaal! Wijn erbij en lekker kletsen, terwijl je ook nog wat aan het doen bent. Very Happy Zelfs de sushi waarbij de rijst aan de buitenkant zit met lekker veel sesamzaadjes erop en de zalm/avocado in het midden is goed te doen.

Natuurlijk kun je nog veel meer variëren, qua wat je er allemaal instopt, maar persoonlijk ben ik met alleen een mooi stuk zalm ook al zeer blij smile Dit maakt ook dat ik nu voor een euro of 8 enórm veel heerlijke sushi kan maken. Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf sushi maken Empty Re: Zelf sushi maken

Bericht  Minx vr 18 maa 2011 - 3:22

Vond je de rijstazijn duur?? wij hadden laatst een fles van nog geen 2 euro en echt goede azijn was dat. Daar hadden we ook nog eens veel minder van nodig dan die flesjes die je bij de ah koopt. Je moet gewoon even bij de toko langs daar kun je alles zo veel goedkoper halen. Ter vergelijking 5 bladen nori voor 2,15 bij de albert heijn. 50 nori bladen voor 5,95 bij de toko.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf sushi maken Empty Re: Zelf sushi maken

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 1:10

Fairytale schreef:Vond je de rijstazijn duur?? wij hadden laatst een fles van nog geen 2 euro en echt goede azijn was dat. Daar hadden we ook nog eens veel minder van nodig dan die flesjes die je bij de ah koopt. Je moet gewoon even bij de toko langs daar kun je alles zo veel goedkoper halen. Ter vergelijking 5 bladen nori voor 2,15 bij de albert heijn. 50 nori bladen voor 5,95 bij de toko.
De AH? Nee, echt niet dat ik daar mijn inkopen doe hoor, waarom denk je dat? ... ik ga altijd naar de toko. Ik bedoel meer dat al die dingen bij elkaar aardig wat geld kosten (ik had speciale japanse rijstazijn en die was 5 euro voor een grote fles), maar ik heb wel even veel aankopen gedaan daar, zodat ik vooruit kan de komende tijd, was wel een eurootje of 30 kwijt, maargoed dat is eenmalig. Nu kan ik dus gewoon verse vis kopen en dan ben ik klaar.

In mijn omgeving merk ik namelijk dat veel mensen zoiets hebben: sushi zelf maken? Dat is enorm duur en veel gedoe, maar eigenlijk valt dat dus erg mee. angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf sushi maken Empty Re: Zelf sushi maken

Bericht  Susan za 19 maa 2011 - 1:27

Ik zou het best willen, maar sushi is niet zo populair in mijn omgeving en om het nou alleen voor mezelf te maken, dat vind ik ook weer zoiets.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf sushi maken Empty Re: Zelf sushi maken

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 3:53

Het is natuurlijk leuker om het voor en met anderen te maken, toch maak ik het soms ook wel voor mezelf. Dan huur ik een leuke film, of pak er een boek bij en ga lekker de hele avond rustig aan sushi maken en eten :P Heeeeerlijk is dat Very Happy

Maargoed, ik snap dat als je kinderen hebt je dit soort dingen minder snel doet...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf sushi maken Empty Re: Zelf sushi maken

Bericht  Blond za 19 maa 2011 - 23:00

Ik heb het wel eens gedaan met een vriendin, maar moet toegeven dat ik sushi toch net wat leuker vind in een restaurant.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf sushi maken Empty Re: Zelf sushi maken

Bericht  dolfijntje24 ma 21 maa 2011 - 3:27

Mijn vriend en ik maken ook vaker sushi. Ik vind het uiteindelijk lekkerder dan bijv. van de ah.
Het is heel simpel en het duurt ook niet zo lang. Het is wel vrij prijzig, maar ik heb de spullen die je ervoor nodig hebt los gekocht en doe je toch ook lang mee en zal goedkoper zijn dan een doosje dat je in de supermarkt koopt.
dolfijntje24
dolfijntje24
Prater
Prater

Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf sushi maken Empty Re: Zelf sushi maken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum