appelbol zelf maken
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
appelbol zelf maken
Ik wil als toetje appelbollen maken zondag, maar ik moet het voor 7 personen maken, en heb niet zoveel zin in gedoe.
Wat is hét simpele recept om het te maken? Ik denk met kaneelijs.
Wat is hét simpele recept om het te maken? Ik denk met kaneelijs.
Gast- Gast
Re: appelbol zelf maken
Appels uitboren, en dan in dat gat suiker, kaneel en rozijnen doen. Bladerdeeg omheen, met suiker bestrooien en dan in de oven, ik doe op 180 graden en dan als het bladerdeeg bruin wordt zijn ze gaar
Gast- Gast
Rozijnen worden het niet; ieee!
Maar... hoeveel suiker doe je erin? En welke appels gebruik je ervoor?
Maar... hoeveel suiker doe je erin? En welke appels gebruik je ervoor?
Gast- Gast
Ik gebruik goudrenet appels. Hoeveel suiker moet je een beetje op gevoel doen eigenlijk, ik denk 2 a 3 theelepels in de binnenkant en dan nog een schepje over de appel heen
Gast- Gast
Klontje boter ook erin. Tenminste dat doen wij er ook nog in.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
klontje boter zou ik niet doen. Suiker maakt het al zoet genoeg en boter maakt het vettig. als je het bladerdeeg hebt dichtgevouwen om de appel heen bladerdeeg insmeren met eigeel dan krijgen de bollen een mooi kleurtje. Heerlijk met vanillesaus of kaneelijs!
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Ik maak graag de perenbol-versie Met appelboor uithollen en daar amandelspijs indoen. Bladerdeeg eromheen, papje van eigeel, kaneel en suiker erop smeren en wachten tot ze goudbruin worden. Heerlijk met warme vanillesaus of vanilleijs.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Appel uitboren en schil eraf, spijs erin met suiker en kaneel.
Dan bladerdeed eromheenen daaroverheensuiker
Dan bladerdeed eromheenen daaroverheensuiker
flower- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11
Ik heb van mijn moeder geleerd om amandelspijs op het bladerdeeg te smeren (even los prakken met wat water of appelsap en dan kan je het smeren) de appelbol schillen en een gat er in maken met een appelboor en dan vullen met suiker en kaneel, dat gewoon op de gok doen.
Je kan ook als je er toch 7 moet maken wat suiker en kaneel van te voren mengen en dat dan erin doen.
Dan het bladerdeeg om de appel vouwen en aan de onderkant bij elkaar laten komen (zodat de bovenkant dus mooi glad is) de bovenkant insmeren met eigeel en bestrooien met suiker. Lekker!
Je kan ook als je er toch 7 moet maken wat suiker en kaneel van te voren mengen en dat dan erin doen.
Dan het bladerdeeg om de appel vouwen en aan de onderkant bij elkaar laten komen (zodat de bovenkant dus mooi glad is) de bovenkant insmeren met eigeel en bestrooien met suiker. Lekker!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Proef appelbol gemaakt, ik moet natuurlijk wel weten wat ik mijn gasten ga voorschotelen morgen
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Zelf ijs maken
» zelf aioli maken?
» Zelf frikandelbroodjes maken?
» zelf een krant maken
» Zelf sushi maken
» zelf aioli maken?
» Zelf frikandelbroodjes maken?
» zelf een krant maken
» Zelf sushi maken
Pagina 1 van 1