Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hospiteer-tips

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hospiteer-tips Empty Hospiteer-tips

Bericht  Try do 17 maa 2011 - 3:02

Tja, de titel zegt het al, hebben jullie goede hospiteer tips voor me?

Ik ben uitgenodigd voor een hospiteeravond en it's a first for me dus ik ben wel benieuwd wat voor tips jullie hebben. Of degenen die zelf misschien wel eens een hospiteeravond hebben gehouden, waar lette je op?

Alvast bedankt!
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hospiteer-tips Empty Re: Hospiteer-tips

Bericht  Sneeuwvlok do 17 maa 2011 - 3:14

Heel erg cliche, maar wel waar: wees jezelf ( maar dat betekend niet dat je heel eerlijk moet zijn ineens! ) Je moet wel met die mensen in huis wonen, en als zij denken dat je bijvoorbeeld elk weekend daar bent. En dat is vervolgens niet zo, dan vinden ze dat waarschijnlijk jammer en word de sfeer niet beter.

Wees geïnteresseerd in de mensen die in het huis wonen. Haak in op gespreksonderwerpen die mensen hebben. Maar als jij niets met het onderwerp hebt, kan je je ook best even stil houden. Je hoeft je daar niet extreem in te gaan likken ofzo. Als het klikt, loopt het gesprek automatisch wel. Verder: kom op tijd! Als je om 8 uur daar moet zijn, kom dan om 2 minuten over 8 ofzo. Bel ook gelijk als je onverwacht toch wat later bent.
Heb zelf wel een aantal keer gehospiteerd en ben het ook 2x geworden, dus ik zal wel iets goed doen hoop ik :P
En als je het niet word: wees niet getreurd! En ga vooral niet vragen waarom niet, dan krijg je toch een onzinverhaal
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604

Bericht  Atelier Madame do 17 maa 2011 - 4:13

Ik sluit me aan bij sneeuwvlok, wees jezelf en probeer gewoon je beste beentje voor te zetten. Laat zien dat je de kamer graag wil hebben, maar niet overdreven (heb in mijn oude studentenhuis wel is een meisje gehad dat tot 3x toe door de huiskamer heenschreeuwde dat ze zooooo graag bij ons wilde komen wonen en dat ze het zooooooooo leuk vond :affraid: ). En neem ook niets mee, of iig wij kregen wel is flessen wijn ofzo maar dat komt zo desperate over. Vooral niet te vroeg komen, maximaal 2/3 minuten van te voren, desnoods wacht je maar ff om de hoek :p
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Blond vr 18 maa 2011 - 1:57

Haha ik was slecht in hospiteren. Waar ik uiteindelijk een kamer kreeg, was gewoon een huis waar het klikte met de mensen. Ik heb toen enorm gezellig met die mensen gekletst, en toen werd ik een half uur later gebeld dat ze me zo leuk vonden dat ik de kamer kreeg.

Ik merkte wel dat je meer kans hebt als je één van de latere kandidaten bent, dan zit je beter in hun hoofd.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Atelier Madame vr 18 maa 2011 - 2:09

_Chance schreef:Haha ik was slecht in hospiteren. Waar ik uiteindelijk een kamer kreeg, was gewoon een huis waar het klikte met de mensen. Ik heb toen enorm gezellig met die mensen gekletst, en toen werd ik een half uur later gebeld dat ze me zo leuk vonden dat ik de kamer kreeg.

Ik merkte wel dat je meer kans hebt als je één van de latere kandidaten bent, dan zit je beter in hun hoofd.
Dat hoeft echt niet zo te zijn hoor. Iig bij mij in huis schreven we gewoon altijd op wie iemand was, wat voor hobies e.d. maar het ligt er ook wel een beetje aan hoeveel mensen komen hospiteren. Wij kregen 15 mensen op een lijst, nja dan moet je zelf en avond plannen en moet je iedereen uitnodigen, nja gemiddeld kunnen er 8-10 mensen daarvan. Een gedeelte heeft soms al een kamer, een ander gedeelte kan soms niet.. van die 8-10 mensen komen er vaak de avond zelf ook nog eens een paar niet opdagen.. maar goed we hebben voor 2 kamers ook wel is 30 mensen gehad Very Happy.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Try vr 18 maa 2011 - 7:38

Oeh tegenstrijdig: "wees op tijd" en "meer kans hebt als je één van de latere kandidaten bent, dan zit je beter in hun hoofd"

Ik vind het spannend, ik ben op zich wel een makkelijke prater maar ik loop nu op krukken en dat maakt me extra onzeker (maarja, ik blijf wel beter hangen). We'll see i guess
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 7:48

Try schreef:Oeh tegenstrijdig: "wees op tijd" en "meer kans hebt als je één van de latere kandidaten bent, dan zit je beter in hun hoofd"

Ik vind het spannend, ik ben op zich wel een makkelijke prater maar ik loop nu op krukken en dat maakt me extra onzeker (maarja, ik blijf wel beter hangen). We'll see i guess
Maar met 'een van de latere' wordt toch gewoon bedoeld dat je niet de eerste van de avond moet zijn. Als er 15 mensen komen en jij bent als 3e dan blijf je minder hangen dan wanneer ju nummer 12 bent. Als ze na die 15 mensen gaan beslissen, zit jij nog vers in het geheugen en nummer 3 waarsch. niet.

edit: en als je als 3e leuk overkomt houden ze nog heel erg in hun achterhoofd dat er een leukere kan komen. Als je als 13e leuk overkomt en ze hebben daarvoor al een aantal minder leuke gehad zullen ze sneller blij met je zijn omdat ze al bang waren dat er niets leuks tussen zou zitten.

Gast
Gast

Bericht  Try vr 18 maa 2011 - 7:54

Dat klinkt best logisch Smikkel.. Maaruhm, hoelaat moet ik dan aan komen? Stel we zijn vanaf 8 uur welkom? Wil ook niet te laat zijn..
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sneeuwvlok vr 18 maa 2011 - 20:49

Je moet gewoon om 8 uur komen dan.
Soms is het zo dat ze alle mensen in rondes laten komen, dus dan moet jij bv om 8 uur, maar iemand anders hoeft pas om 9 uur te komen. Zo hebben ze genoeg tijd voor iedereen. Dat is wat de rest bedoeld met, als je later op de avond komt blijf je misschien beter hangen.. daar heb je dus zelf niet zoveel invloed op ( tenminste, ik denk dat ze dat bedoelen :P )
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud