Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meer mensen die het heerlijk vinden alleen??

+4
Zininzon
Merai
Tullow
Bolleke
8 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Meer mensen die het heerlijk vinden alleen?? - Pagina 2 Empty Re: Meer mensen die het heerlijk vinden alleen??

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 0:23

Heb je SATC 2 gezien? Daarin stellen Carrie en Big voor om 1 dag per week lekker even alleen te zijn. Zoiets dergelijks kan ik me best goed voorstellen. Dat zegt helemaal niets slechts over een relatie denk ik, eerder goed, dat je zo open kan zijn over je eigen wensen en aan kan geven wat je wilt. Ik vind dat echt absoluut niet raar van je.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meer mensen die het heerlijk vinden alleen?? - Pagina 2 Empty Re: Meer mensen die het heerlijk vinden alleen??

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 0:28

Tea-Leaf schreef:Ik vind het ook heerlijk om alleen te zijn. Lekker lezen met een kop thee, internetten, muziek luisteren, alleen boodschappen doen, zelfs alleen shoppen. Ik kan me thuis prima een hele dag vermaken. Maar als ik niks te lezen/internetten/tv of dvd's te kijken heb, en mijn poezen niet zou hebben, zou ik gek worden van de saaiheid.
En te vaak alleen vind ik ook niks.

Maar aan de andere kant vind ik het ook lekker als mijn vriend 's avonds thuis komt, gezellig babbelen! En verder heb ik ook juist een hele sociale kant en zoek ik mensen heel graag op! Leuke dingen ondernemen, theetje doen.. etc etc. Ben dus een echte Tweeling haha.

Wow ik lees dit en dacht 'hier herken ik me helemaal in' en ben ook een tweeling! Toeval?
Alleen zijn is zo fijn maar ben ook aan de andere kant een echt gezelligheidsmens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meer mensen die het heerlijk vinden alleen?? - Pagina 2 Empty Re: Meer mensen die het heerlijk vinden alleen??

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 0:29

Elodie schreef:
Tea-Leaf schreef:Ik vind het ook heerlijk om alleen te zijn. Lekker lezen met een kop thee, internetten, muziek luisteren, alleen boodschappen doen, zelfs alleen shoppen. Ik kan me thuis prima een hele dag vermaken. Maar als ik niks te lezen/internetten/tv of dvd's te kijken heb, en mijn poezen niet zou hebben, zou ik gek worden van de saaiheid.
En te vaak alleen vind ik ook niks.

Maar aan de andere kant vind ik het ook lekker als mijn vriend 's avonds thuis komt, gezellig babbelen! En verder heb ik ook juist een hele sociale kant en zoek ik mensen heel graag op! Leuke dingen ondernemen, theetje doen.. etc etc. Ben dus een echte Tweeling haha.

Wow ik lees dit en dacht 'hier herken ik me helemaal in' en ben ook een tweeling! Toeval?
Alleen zijn is zo fijn maar ben ook aan de andere kant een echt gezelligheidsmens.
Dat hebben superveel mensen (ik ook) en ik ben geen tweeling! Toeval?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meer mensen die het heerlijk vinden alleen?? - Pagina 2 Empty Re: Meer mensen die het heerlijk vinden alleen??

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 0:32

Ja dat zal wel toeval zijn aangezien jij volgens mij op meer dingen een uitzondering bent Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meer mensen die het heerlijk vinden alleen?? - Pagina 2 Empty Re: Meer mensen die het heerlijk vinden alleen??

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 0:34

Elodie schreef:Ja dat zal wel toeval zijn aangezien jij volgens mij op meer dingen een uitzondering bent Wink
Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meer mensen die het heerlijk vinden alleen?? - Pagina 2 Empty Re: Meer mensen die het heerlijk vinden alleen??

Bericht  TGR wo 16 maa 2011 - 0:34

Nee hoor, ik herken het wel. Ik vraag me daardoor eigenlijk ook af wat een relatie precies inhoudt als ik de omgangsvormen die ik nu heb met mannen me veel prettiger aanvoelen dan die plakkerige exclusiviteit. Verder heb ik heel veel vrienden en vriendinnen en eigenlijk zie ik iedere dag wel iemand waar ik dan even mee kan praten of iets leuks mee ga doen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meer mensen die het heerlijk vinden alleen?? - Pagina 2 Empty Re: Meer mensen die het heerlijk vinden alleen??

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 0:36

TGR schreef:Nee hoor, ik herken het wel. Ik vraag me daardoor eigenlijk ook af wat een relatie precies inhoudt als ik de omgangsvormen die ik nu heb met mannen me veel prettiger aanvoelen dan die plakkerige exclusiviteit. Verder heb ik heel veel vrienden en vriendinnen en eigenlijk zie ik iedere dag wel iemand waar ik dan even mee kan praten of iets leuks mee ga doen.
Zo hoeft een relatie niet te zijn hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meer mensen die het heerlijk vinden alleen?? - Pagina 2 Empty Re: Meer mensen die het heerlijk vinden alleen??

Bericht  TGR wo 16 maa 2011 - 1:00

Noa schreef:
TGR schreef:Nee hoor, ik herken het wel. Ik vraag me daardoor eigenlijk ook af wat een relatie precies inhoudt als ik de omgangsvormen die ik nu heb met mannen me veel prettiger aanvoelen dan die plakkerige exclusiviteit. Verder heb ik heel veel vrienden en vriendinnen en eigenlijk zie ik iedere dag wel iemand waar ik dan even mee kan praten of iets leuks mee ga doen.
Zo hoeft een relatie niet te zijn hoor.

Dat snap ik smile Ik vind exclusiviteit alleen wel bij een relatie horen. Ik ben nogal hypocriet wat dan betreft. Ik ga nu weer om met beide exen (met alle gevolgen van dien) en dat weten ze van elkaar, maar ik zou het niet accepteren als zij mij er voor "erbij" zouden willen. Misschien voelen zij het wel als een relatie, maar voor mij voelt dat niet zo omdat ik mezelf niet aan 1 persoon kan en wil geven nu. Als ik dat weer kan, dan heb ik een relatie op ieder vlak.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meer mensen die het heerlijk vinden alleen?? - Pagina 2 Empty Re: Meer mensen die het heerlijk vinden alleen??

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 1:02

maar exclusiviteit hoeft toch niet perse plakkerig te zijn, TGR?

Dat je monogaam bent, hoeft toch niet te betekenen dat je altijd op elkaars lip moet zitten en maar alles moet delen? Denk dat dat eerder ongezond is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meer mensen die het heerlijk vinden alleen?? - Pagina 2 Empty Re: Meer mensen die het heerlijk vinden alleen??

Bericht  TGR wo 16 maa 2011 - 1:04

Marin schreef:maar exclusiviteit hoeft toch niet perse plakkerig te zijn, TGR?

Dat je monogaam bent, hoeft toch niet te betekenen dat je altijd op elkaars lip moet zitten en maar alles moet delen? Denk dat dat eerder ongezond is.

Nee, maar je wilt de ander wel voor jezelf en "iets" met die ander hebben wat je niet met iemand anders wilt hebben. Ik denk dat ik altijd teveel geclaimd ben en ervaring heb met iemand die mij niet gerust kan stellen. En daar ben ik even klaar mee Wink

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meer mensen die het heerlijk vinden alleen?? - Pagina 2 Empty Re: Meer mensen die het heerlijk vinden alleen??

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 1:07

Ja dat kan ik me wel voorstellen. Het moet niet claimerig voelen denk ik. Het moet meer een soort van vanzelfsprekend zijn van 'ok wij zijn samen, en dat vinden we heerlijk, maar ik ben en blijf ook gewoon mezelf, en als ik die ruimte even nodig heb, kan ik dat nemen, zonder dat het een probleem is, want dat begrip is er'.

zo zie ik het denk ik. Maar ja, what do I know about relationships? :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meer mensen die het heerlijk vinden alleen?? - Pagina 2 Empty Re: Meer mensen die het heerlijk vinden alleen??

Bericht  TGR wo 16 maa 2011 - 1:16

Marin schreef:Ja dat kan ik me wel voorstellen. Het moet niet claimerig voelen denk ik. Het moet meer een soort van vanzelfsprekend zijn van 'ok wij zijn samen, en dat vinden we heerlijk, maar ik ben en blijf ook gewoon mezelf, en als ik die ruimte even nodig heb, kan ik dat nemen, zonder dat het een probleem is, want dat begrip is er'.

zo zie ik het denk ik. Maar ja, what do I know about relationships? :P

Zo ervaar ik het ook wel altijd, ik zit al bijna 9 jaar non stop in relaties en (op mijn eerste relatie na) ik ga altijd mijn eigen gang wel, laat me niet afremmen door de onzekerheid van een ander. Ik ben gewoon (nog) niet die persoon tegengekomen waar ik van krijg wat ik wil en verwacht voor een toekomst samen en als ik dat niet voel, dan kap ik het af voor ik te diep in de relatie zit. Maar ik ben wel een volhouder, ik kap het pas af als ik voor mijn gevoel alles heb geprobeerd.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meer mensen die het heerlijk vinden alleen?? - Pagina 2 Empty Re: Meer mensen die het heerlijk vinden alleen??

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 1:20

Nou goed zo, en meer kan je niet doen denk ik. Het is al goed om te weten wat je wilt. En je hoeft niets overhaast te doen. Ga nou eerst maar eens vrijgezel zijn, volgens mij zal dat je alleen maar goed doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meer mensen die het heerlijk vinden alleen?? - Pagina 2 Empty Re: Meer mensen die het heerlijk vinden alleen??

Bericht  Bolleke wo 16 maa 2011 - 3:34

Ik vidn het niet erg om alleen naar feestjes te gaan, of met andere stellen naar de bioscoop bijvoorbeeld. Ik ben al zonlang sigle, mensen kennen me de laatste jaren niet anders, dus ik voel mij dan niet opgelaten ofzo.

Marin, nou ja ik vind het ook heel erg leuk, en ben ook wel trots op mijzelf, en ik wil de onafhankelijkheid die ik nu heb niet opgeven. Je gaat je altijd aanpassen in een relatie, misschien dingen opgeven die je eigenlijk zou willen blijven doen, en dat wil ik niet. En ik hoop dat mijn zoon straks zegt, dat hij een super jeugd heeft gehad met alleen mama..

Elodie, heb nog eens negedacht over dat je zo graag een vader voor je zoon wilt, ik had dit in het begin ook heel erg. Omdat ik het gevoel had dat ik hem iets ontnam, maar dat gevoel is bij mij nu helemaal weg. Ik geloof niet dat 2 mensen voor eeuwig samen gelukkig kunnen zijn, en voor mijn zoon vind ik dit dan de meest stabiele manier van leven. Ieder voor zich natuurlijk, maar ik zie het zo vaak mis gaan, en dan ben niet alleen ik, maar ook mijn zon de dupe.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meer mensen die het heerlijk vinden alleen?? - Pagina 2 Empty Re: Meer mensen die het heerlijk vinden alleen??

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 6:28

Ik begrijp dat ook enigszins wel. Jij én je zoon weten dan gewoon echt waar je aan toe bent.
Was nu 4 jaar alleen (in ieder geval niets heel erg serieus gehad) en dat is dan veilig omdat je dus niet afhankelijk bent van iemand anders. Voor mij moet het dan ook echt wel helemaal goed voelen om wel iemand toe te laten en als dat gebeurd, dan ben ik veel gelukkiger dan alleen samen met mijn zoon. En dat betekend niet dat ik het niet super fijn met hem heb. Maar dat voelt voor mij gewoon completer. Ook wil ik ooit heel graag nog meer kinderen.
En ja, het doet mij nog steeds heel veel pijn dat ik mijn zoon geen vader kan geven. Daar blijf ik last van houden. Al weet ik dat ik daar niks aan heb kunnen doen en er juist alles, maar dan ook echt alles, aan heb gedaan zodat zijn biologische vader interesse zou tonen.

Ik snap je wel echt helemaal hoor. Ik vind het ook knap van je dat je, je er dus bij neer hebt gelegd dat je zoon geen vader heeft. Maar dat kan jij omdat jullie samen gelukkig zijn en dat helemaal compleet is. Hartstikke fijn natuurlijk! Ook weet ik zeker dat een kind dan eigenlijk niks te kort hoeft te komen omdat jij in deze situatie het gelukkigst bent, en dat breng je ook over naar je kind. Ik ben opgegroeid in een gezin waar ouders altijd ruzie hadden. Nou no way dat het dan altijd beter is om zogenaamd samen te blijven voor de kinderen. Echt hoor, beter 1 gelukkige ouder dan 2 ongelukkige. En dat is ook de reden dat ik niet meer achter de biologische vader van mijn zoon ben aangelopen op een gegeven moment. Ik maakte mezelf zo gek en werd toch elke keer teleurgesteld, dus dan beter zo smile

Verder wil ik nog even zeggen dat ik, voor zover dat via een forum duidelijk is, denk dat jij het echt heel goed doet! :flower:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meer mensen die het heerlijk vinden alleen?? - Pagina 2 Empty Re: Meer mensen die het heerlijk vinden alleen??

Bericht  Bolleke wo 16 maa 2011 - 7:36

Haha dankjewel wat lief! Maar ik heb altijd gezegd ik wil maar 1 kindje, en als jij er nog meer wilt voelt het voor jou niet als compleet, en dat heb ik inderdaad wel. Ruziënde ouders is helemaal nietleuk, en dat wil ik voor mijn zoon dus echt niet meer, en ook niet dat hij zich gaat hechten aan een vaderfiguur en die relatie zou dan mislopen.
Ik zeg ook niet dat ik nooit een relatie wil, maar dan moet het iemand zijn die ook op zijn eigen dingetjes gesteld is, die niet perse iedere avond samen op de bank wilt zitten, en die mij de ruimte laat om gewoon lekker in mijn eigen huisje te leven.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meer mensen die het heerlijk vinden alleen?? - Pagina 2 Empty Re: Meer mensen die het heerlijk vinden alleen??

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 7:41

Een relatie betekent toch niet per definitie ruzie? En gelukkig getrouwde mensen, die tot de dood bij elkaar blijven bestaan echt wel hoor...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meer mensen die het heerlijk vinden alleen?? - Pagina 2 Empty Re: Meer mensen die het heerlijk vinden alleen??

Bericht  Prosecco wo 16 maa 2011 - 19:40

Marin schreef:Prosecco, echt waar, heb jij een vriendje joh, dat wist ik helemaal niet! smile

Kruimeltje, als jij zo gelukkig in je leven staat, zie ik niet in waarom je dat niet zou doen smile Als het financieel haalbaar is in je eentje en je het huishouden ook nog allemaal kan doen, dan vind ik dat alleen maar heel erg knap. En als je daar dan ook nog gelukkig mee bent, wow, ik heb er wel respect voor. Het was vroeger stiekem mijn droom, om single mom te worden. Klinkt gek, maar ik zag mezelf gewoon eerder met kind dan met man. En eigenlijk nog steeds wel. Maar ik denk dat er vast wel een man komt waarbij ik m'n geluk ook vind, maar nu nog niet. Ik hoef het nu gewoon nog niet. Zou best willen, maar realistisch gezien zie ik mezelf er echt nog geen energie in steken nu. Komt vanzelf wel weer. En tot die tijd vind ik het heerlijk alleen.

Het is ook pas een maandje, en ik had er nog geen speciaal topic voor geopend Wink
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meer mensen die het heerlijk vinden alleen?? - Pagina 2 Empty Re: Meer mensen die het heerlijk vinden alleen??

Bericht  Bolleke wo 16 maa 2011 - 19:53

Noa schreef:Een relatie betekent toch niet per definitie ruzie? En gelukkig getrouwde mensen, die tot de dood bij elkaar blijven bestaan echt wel hoor...

Vast wel, maar ik geloof niet in een vaste partner voor heel je leven. Daar ben ik van af gestapt van dat idee.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meer mensen die het heerlijk vinden alleen?? - Pagina 2 Empty Re: Meer mensen die het heerlijk vinden alleen??

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 21:04

Ik heb het ook heerlijk gevonden, de jaren dat ik vrijgezel was, af en toe een paar maanden iemand wat vaak stuk liep. Ik vond het ook niet erg om alleen thuis te komen, vaak zat ik vol met plannen en was ik maar weinig thuis trouwens. Ik had ook een groot sociaal netwerk, geen enkel probleem.

Ik denk alleen wel dat je maar net de juiste tegen moet komen. Vaak weet ik binnen een maand of drie wel of ik met zo iemand verder wil of niet dus mijn relatie liepen vaak al snel kapot omdat er gewoon irritante mannen rondlopen haha. Toen leerde ik mijn huidige vriend kennen en met hem liep het allemaal vanzelf. Het was niet moeilijk, ik hoefde me niet aan te passen etc. Nu wonen we alweer bijna twee jaar samen.

Ik vind beiden dus heerlijk, eerlijk gezegd. Ik kan me voorstellen dat iemand het heerlijk vindt om vrijgezel te zijn en ik kan het me voorstellen dat iemand het heerlijk vindt om in een relatie te zitten. Maar zie het los van elkaar. Dat het 1 fijn is wil niet zeggen dat het ander maar per definitie niet fijn is. Daar heb je gewoon de juiste persoon voor nodig en die zijn er nu eenmaal niet in overvloed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meer mensen die het heerlijk vinden alleen?? - Pagina 2 Empty Re: Meer mensen die het heerlijk vinden alleen??

Bericht  Gast do 17 maa 2011 - 1:04

Elodie schreef:
Tea-Leaf schreef:Ik vind het ook heerlijk om alleen te zijn. Lekker lezen met een kop thee, internetten, muziek luisteren, alleen boodschappen doen, zelfs alleen shoppen. Ik kan me thuis prima een hele dag vermaken. Maar als ik niks te lezen/internetten/tv of dvd's te kijken heb, en mijn poezen niet zou hebben, zou ik gek worden van de saaiheid.
En te vaak alleen vind ik ook niks.

Maar aan de andere kant vind ik het ook lekker als mijn vriend 's avonds thuis komt, gezellig babbelen! En verder heb ik ook juist een hele sociale kant en zoek ik mensen heel graag op! Leuke dingen ondernemen, theetje doen.. etc etc. Ben dus een echte Tweeling haha.

Wow ik lees dit en dacht 'hier herken ik me helemaal in' en ben ook een tweeling! Toeval?
Alleen zijn is zo fijn maar ben ook aan de andere kant een echt gezelligheidsmens.

Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meer mensen die het heerlijk vinden alleen?? - Pagina 2 Empty Re: Meer mensen die het heerlijk vinden alleen??

Bericht  Bolleke do 17 maa 2011 - 3:26

ZvB, nee het een is niet beter dan het ander, en ik geloof ook best dat als je de juiste persoon tegen komt die dezelfde dingen wilt dat het dan anders is.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meer mensen die het heerlijk vinden alleen?? - Pagina 2 Empty Re: Meer mensen die het heerlijk vinden alleen??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum