Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opdringerige mannelijke kennis

+3
Moon
Jeanette
Lalala
7 plaatsers

Ga naar beneden

Opdringerige mannelijke kennis  Empty Opdringerige mannelijke kennis

Bericht  Lalala ma 14 maa 2011 - 14:04

Hoi,

Even kort door de bocht: een mannelijke kennis van mij begint zich heel erg opdringerig te gedragen en ik weet echt niet meer wat ik met hem aan moet..
Ik heb hem ongeveer 1.5 jaar geleden ontmoet via gezamenlijke vrienden, gewoon gezellig gekletst, niets aan de hand. Op den duur kwam ik hem wat vaker tegen tijdens het uitgaan, ook weer leuk gepraat, samen naar een concert geweest, op vriendschappelijke basis.. (Nu grote spijt daarvan;) ) Verder heb ik niet echt contact met hem gezocht, we hebben niet veel overeenkomsten behalve muzieksmaak dus dat concert was een eenmalig iets.
Maar, sinds ongeveer 9 maanden begint hij heel opdringerig te worden.. Als ik met een vriendin afspreek bij haar thuis, komt hij 'toevallig' ook langs bij haar (zij is dus een gezamenlijke vriendin). Als ik naar huis ga, gaat hij ook naar huis en wil mij dan thuis brengen terwijl hij de andere kant op moet (woont aan de andere kant van de stad). De eerste keer zocht ik er niets achter, misschien ongerust om mijn veiligheid, gezellig enz.. Maar het gebeurt elke keer weer. Hij sms't constant en belt constant. Als ik niet reageer belt hij nog eens 2 keer achter elkaar. Ik voel me dan compleet opgejaagd.. Soms krijg ik dan smsjes van 'ik ben vlak bij je in de buurt, moest hier toevallig wezen, zal ik langskomen?'. Ik word er helemaal gek van.. ik negeer zijn telefoontjes en smsjes en laat niets van mijn kant horen. Het is nu zelfs zo ver gekomen dat ik geen zin meer heb om bij die gezamenlijke vriendin langs te gaan omdat hij er dan ook weer zit.. Erover praten met haar durf ik niet omdat zij hem langer kent dan mij en ik bang ben dat ze zich helemaal niet in mijn verhaal kan herkennen..
Ik heb ook geen zin meer om naar feesten te gaan waar hij ook komt, omdat hij dan de hele avond om mij heen hangt en ik nauwelijks een gesprek met iemand anders kan voeren.

Vanmiddag had ik het helemaal gehad want toen sms'te hij dat hij het raar vond dat ik andere gordijnen heb, of 'was ik soms verhuisd?'. (geen grap, het is net iets uit een slechte horrorfilm, I know) Toen vond ik het ook behoorlijk eng worden, vooral omdat ik hem (bewust) nooit verteld heb op welk nummer ik woon en ik hem altijd aan het begin van de straat afpoeier als hij mij 'thuis wil brengen'.

Ik heb een vriend en dat heb ik bij hem ook meerdere keren duidelijk benadrukt. Ik heb zelfs (heel kinderachtig) demonstratief klef met mijn vriend gedaan waar hij bij was. Ik heb ook hem ook nooit signalen gegeven dat ik hem wel zie zitten oid.. Ik heb ook al bij hem aangegeven dat ik niets van hem wil (zowel direct als indirect). Voor degenen die denken dat het hier om een puber gaat; nee het is een kerel van eind 30.. Dat maakt het nog achterlijker..
Ik weet niet meer wat ik met hem aan moet, ik wil niet dat dit uitgroeit tot een of ander stalkgebeuren waarbij ik steeds bang moet zijn om hem tegen te komen.. Dat begint er wel op te lijken aangezien ik bang ben dat als hij mij niet kan bereiken (ik neem zijn telefoontjes niet aan) hij straks ook op mijn werk gaat langskomen ofzo en hij daar met een domme smoes gaat rondhangen(ik werk in een winkel).
Heeft iemand ideeën om van hem af te komen?

Lalala
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 1
Punten : 3
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opdringerige mannelijke kennis  Empty Re: Opdringerige mannelijke kennis

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 14:11

Wow, dit begint al aardig op stalken te lijken :S
Ik denk dat je het beste toch de confrontatie aan moet gaan, hem heel duidelijk uitleggen dat je er niet van gediend bent,heel zelfverzekerd: wil je me vanaf nu met rust laten, want ik ben niet van je gediend! Als je zo doorgaat zal ik de politie op de hoogte moeten stellen namelijk. Kan je zijn nummer niet laten blokkeren? Anders misschien je telefoonprovider op de hoogte stellen?

Gast
Gast

Bericht  Jeanette ma 14 maa 2011 - 21:58

Wat een creep! Ik zou de confrontatie gewoon aan gaan en die gezamenlijke vriendin het wel laten weten. Wat gaf hij eerst als reactie toen je hem erop aansprak?
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Moon ma 14 maa 2011 - 22:45

Ik zou zelf eerder juist hem aanspreken, hij krijgt jouw signalen duidelijk niet door. Maar misschien moet je echt duidelijk zeggen dat je het niet prettig vind. Zo geef je hem ook een kans om daarin te veranderen.
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 23:20

Blijkbaar werkt negeren niet, heb je hem al duidelijk aangegeven dat je geen enkel contact met hem wilt? Los van dat je hem niet ziet zitten op liefdesgebied.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 23:27

Ik denk dat ie je boodschap niet helemaal begrepen heeft, maar ook niet inziet wat hij fout doet. De manier waarop Yasmin je aanraad om m aan te spreken, lijkt me ook echt de enige manier om hem erop aan te spreken. En dan niet met een verlegen zachte stem, maar fel en hard.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 23:28

dit begint aardig op stalken te lijken, wat creepy zeg. Maare misschien zou je het hem nogmaals duidelijk kunnen maken dat geen contact meer met hem wilt.

Gast
Gast

Bericht  kimz ma 14 maa 2011 - 23:52

Bah, kan me voorstellen dat je je hier niet lekker bij voelt!
Heb je hem duidelijk aangegeven dat je geen contact met hem wil? Zowel op liefdesgebied en ook op vriendschappelijk gebied?
Misschien moet je dat tóch nog eens duidelijk zeggen. Wellicht heb je het de vorige keer 'te aardig' gezegd/verpakt en is de boodschap niet duidelijk overgekomen?
Buiten dat is het geen reden om je zo te gedragen natuurlijk!
kimz
kimz
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 72
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Susan ma 14 maa 2011 - 23:55

Ik denk ook dat je het nog eens heel duidelijk tegen hem moet zeggen. Verder zou ik het toch met die vriendin ook bespreken. Het lijkt mij onzin dat ze het per definitie niet gelooft omdat ze hem langer kent en zich er zelf niet in herkent, ik mag toch hopen dat ze verder kan kijken dan haar neus lang is en genoeg vertrouwen in jou heeft om te weten dat jij zoiets niet zomaar verzint. En waarom zou je ook?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Fayebella di 15 maa 2011 - 4:11

Jeetje dat lijkt behoorlijk veel op stalken. Ik zou hem er inderdaad op aanspreken en heel erg duidelijk zijn dat je er niet van gediend bent en dat je niets voor niets nergens op reageerd. Ook zou ik het met je vriendin bespreken, ook al herkent ze hem er dan misschien niet in, dan weet ze wel wat er gebeurd is.
Als hij echt niet stopt, zou ik hem nog 1 x waarschuwen dat je naar de politie gaat en het daarna ook echt doen. En bewaar alle smsjes enzo, dan heb je eventueel ook "bewijs".
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  CCC di 15 maa 2011 - 22:01

Jeetje gatsie... wat een verhaal. Snap dat je je niet helemaal 'chill' hieronder voelt! Ik denk dat je hem toch echt heel duidelijk en direct moet aanspreken over zijn gedrag en dat je dit niet wilt.... Is hij via de vriendin erachter gekomen op welk nr je woont? Lijkt me ook een beetje iemand die geen leven heeft... hoe vaak kan je zomaar in de buurt zijn, of toevallig even langs komen als jij er net even elke keer bent....

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven