Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees!

+10
kimz
Caramba
Yzma
Jeanette
Zininzon
Inge
loura
Zwerver
Lynn_
VeryCherry
14 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees! - Pagina 4 Empty Re: Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees!

Bericht  Caramba ma 14 maa 2011 - 22:27

Misschien nam ze wel een hapje en was het gewoon vleesvervanger, weet je niet, want buiten de opnames om kunnen ze heel wat in scene zetten. Leuk voor alle commotie er omheen Wink Neem het niet te letterlijk. En dan nog, lekker boeiend dat Hannie vlees eet. Een mens is daar vrij in.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees! - Pagina 4 Empty Re: Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees!

Bericht  loura ma 14 maa 2011 - 22:41

Boeie!!!


je moet blij zijn dat ze er iig mee bezig is zo weinig mogelijk vlees te eten. En dat ze zich zelf vegetarier noemt moet ze lekker zelf weten.. niet iedereen is zo sterk.. Ik vind het alleen maar goed als mensen bewust bezig zijn met wel of geen vlees eten.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees! - Pagina 4 Empty Re: Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees!

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 22:46

loura schreef:Boeie!!!


je moet blij zijn dat ze er iig mee bezig is zo weinig mogelijk vlees te eten. En dat ze zich zelf vegetarier noemt moet ze lekker zelf weten.. niet iedereen is zo sterk.. Ik vind het alleen maar goed als mensen bewust bezig zijn met wel of geen vlees eten.

Bewust bezig zijn met vlees eten bestaat niet omdat de meeste het eten, het niet eten ervan wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees! - Pagina 4 Empty Re: Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees!

Bericht  VeryCherry ma 14 maa 2011 - 22:48

Ja, nou weten we het wel.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees! - Pagina 4 Empty Re: Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees!

Bericht  loura ma 14 maa 2011 - 22:51

Caribbeanlover schreef:
loura schreef:Boeie!!!


je moet blij zijn dat ze er iig mee bezig is zo weinig mogelijk vlees te eten. En dat ze zich zelf vegetarier noemt moet ze lekker zelf weten.. niet iedereen is zo sterk.. Ik vind het alleen maar goed als mensen bewust bezig zijn met wel of geen vlees eten.

Bewust bezig zijn met vlees eten bestaat niet omdat de meeste het eten, het niet eten ervan wel.

De mensen die het eten, eten het bewust'Wink
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees! - Pagina 4 Empty Re: Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees!

Bericht  Yzma ma 14 maa 2011 - 22:56

Ik noem mezelf overigens ook een niet-alcoholdrinker. Maar tja, soms voor mijn werk moet ik wel even wat proeven. Mag ik nu ook niet meer zeggen dat ik geen alcohol drink?
Yzma
Yzma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 392
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees! - Pagina 4 Empty Re: Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees!

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 22:56

De meningen zijn duidelijk verschillend dus we komen er toch nooit uit.

Vegetarier = iemand die nooit vlees en vis eet.
Eet je beiden of 1 van de 2 wel, dan ben je het niet en dat wilde ik alleen even duidelijk maken oke.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees! - Pagina 4 Empty Re: Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees!

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 22:58

Ik snap het punt nu wel wat Lucky/CBL met dit topic duidelijk probeert te maken. Het kernonderwerp van dit topic is wel interessant. Over het algemeen is het inderdaad zo dat als je vegetariër bent dat je dan geen vlees mag eten. Dat weet een kind van 5 zelfs. Ik snap ook dat Lucky/CBL het stom vind dat je als je vegetariër bent dat als nog uit nieuwsgierigheid een stukje vlees wilt gaan proeven. Maar eigenlijk kunnen we hiermee stellen dat de meesten hier het niet met haar eens zijn. Er zijn geen vastgelegde regels of vaste gestelde boetes, straffen, wetten die je vertellen hoe je en wat je als vegetariër moet eten en leven. Ieder voor zichzelf lijkt me. De een eet wel kip (of zoals Barbie), frikandellen, biefstukken, kroketten, kipcorn en kipnuggets. De ander houd zich strak aan het eten van geen vlees.

Maar wat ik me afvraag. Is kip wel vlees? Ik heb hierover zoveel verschillende dingen gehoord.

(En kom op, Lucky. Wil je eens serieus ingaan op mijn vraag? En niet met de nodige oordelen en mijn-wil-is-wet-en-daarom-is-het-zo-opmerkingen?)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees! - Pagina 4 Empty Re: Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees!

Bericht  Yzma ma 14 maa 2011 - 23:00

Ik mis het zinnetje: En zijn veel beter dan de rest van de wereld.
Yzma
Yzma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 392
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees! - Pagina 4 Empty Re: Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees!

Bericht  Yzma ma 14 maa 2011 - 23:02

Bitterkoek_ schreef:Maar wat ik me afvraag. Is kip wel vlees? Ik heb hierover zoveel verschillende dingen gehoord.
Het gaat erom dat je geen (dode) dierlijke producten eet. En van je de kip eet je ook het vlees...
Yzma
Yzma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 392
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees! - Pagina 4 Empty Re: Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees!

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 23:08

Hmm... oke. Ik dacht dat er nog onderscheid werd gemaakt in gevogelte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees! - Pagina 4 Empty Re: Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees!

Bericht  loura ma 14 maa 2011 - 23:08

Yzma schreef:
Bitterkoek_ schreef:Maar wat ik me afvraag. Is kip wel vlees? Ik heb hierover zoveel verschillende dingen gehoord.
Het gaat erom dat je geen (dode) dierlijke producten eet. En van je de kip eet je ook het vlees...

Volgens mij is kip gevogelte, maar dan nog mag je het niet eten als je vegetarier bent..
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees! - Pagina 4 Empty Re: Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees!

Bericht  Caramba ma 14 maa 2011 - 23:16

Ik was dus vegetariër en at geen vlees, wel vis, ik had er meer waarde aan door vis te eten dan vlees. En ja ik noemde mij wel vegetariër, iedereen moet dat toch zelf weten?
Jij wilt graag dat iedereen die geen vlees eet ook geen vis eet en dan ben je in jou ogen vergetariër, dus in mijn ogen is het: jou wil is wet!
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees! - Pagina 4 Empty Re: Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees!

Bericht  Yzma di 15 maa 2011 - 2:23

loura schreef:
Yzma schreef:
Bitterkoek_ schreef:Maar wat ik me afvraag. Is kip wel vlees? Ik heb hierover zoveel verschillende dingen gehoord.
Het gaat erom dat je geen (dode) dierlijke producten eet. En van je de kip eet je ook het vlees...

Volgens mij is kip gevogelte, maar dan nog mag je het niet eten als je vegetarier bent..
Ja, natuurlijk is kip gevogelte, maar van de kip eet je wel het vlees af. En op mijn werk heb ik al een paar keer meegemaakt dat vegetariers altijd heel verontwaardigd vertellen dat sommige mensen denken dat daar onderscheid in wordt gemaakt. (Overigens lijkt het mij vrij logisch dat je ook geen gevogelte eet, als je zegt geen vlees te eten, ondanks dat er een onderscheid in zit.)
Yzma
Yzma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 392
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees! - Pagina 4 Empty Re: Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees!

Bericht  kimz di 15 maa 2011 - 3:02

Spetterdespat schreef:Ik was dus vegetariër en at geen vlees, wel vis, ik had er meer waarde aan door vis te eten dan vlees. En ja ik noemde mij wel vegetariër, iedereen moet dat toch zelf weten?
Jij wilt graag dat iedereen die geen vlees eet ook geen vis eet en dan ben je in jou ogen vergetariër, dus in mijn ogen is het: jou wil is wet!
Maar volgens mij is het toch ook zo dat je vegetariër bent als je én geen vis én geen vlees én geen gevogelte eet?
Dus als je één of meerdere van de drie wel eet ben je toch geen vegetariër? Volgens mij valt daar niet veel van te vinden en is het meer een kwestie van: het is zo of het is niet zo
kimz
kimz
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 72
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees! - Pagina 4 Empty Re: Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees!

Bericht  Yzma di 15 maa 2011 - 5:08

@ Kimz, als je kijkt naar hoe het in het woordenboek staat, dan klopt dat inderdaad. Maar mensen die alleen vis eten noemen zichzelf ook zo vaak vegetariër.

Maar als je een keertje vlees eet, ben je dan meteen van de titel 'Vegetariër' af? Als je een sigaret rookt, ben je meteen roker en geen niet-roker meer?
Yzma
Yzma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 392
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees! - Pagina 4 Empty Re: Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees!

Bericht  Alias di 15 maa 2011 - 6:43

oke hannie is een parttime vegetariër dus! blij dat we er uit zijn?
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees! - Pagina 4 Empty Re: Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees!

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 7:00

Ik ga lekker nog even spuit11 spelen in dit topic.


De benamingen met bijbehorende eetgewoontes zijn als volgt:

Een vegetariër eet geen producten die zijn verkregen door het doden van dieren, zoals vis, vlees en gevogelte. Strikt genomen eten vegetariërs ook geen dierlijk stremsel (verwerkt in de meeste soorten kaas) en geen gelatine, sommige vegetariërs zullen echter om praktische redenen toch nog gelatine en dierlijk stremsel eten.

Ook is er een groep mensen die helemaal geen van dieren afkomstige voedingsmiddelen eet, zoals eieren en zuivel. Dit noemt men strikt-vegetarisme of veganisme. Veganisten beperken hun inzichten niet tot etenswaren. Zij gebruiken bijvoorbeeld ook geen wol of leer.

Vegetariërs die wel eieren eten, maar geen zuivel, worden "ovo-vegetariërs" genoemd. Vegetariërs die wel zuivel eten, maar geen eieren, worden "lacto-vegetariërs" genoemd. Deze groep is voornamelijk te vinden onder aanhangers van het hindoeïsme. Vegetariërs die zowel eieren als zuivel eten, heten "ovo-lacto-vegetariërs".

Een pescotariër is iemand die ervoor kiest geen zoogdieren en vogels te eten, maar wel vis of andere zeedieren. Andere dierproducten zoals eieren en zuivelproducten worden wel gebruikt. De Britse Vegetarian Society erkent pescotariërs niet als vegetariërs[1], ook de Nederlandse Vegetariërsbond definieert het eten van vis als niet-vegetarisch[2].



De verzamelnaam vegetariër wordt gebruikt voor mensen die geen voedsel eten waar dieren voor zijn doodgemaakt. De term schept nogal eens verwarring, omdat de grens niet helemaal duidelijk gelegd kan worden. Er is een grens tussen het rechtstreekse eten van dierlijk voedsel waar het dier voor is gedood en de afgeleide producten zoals leer, stremsel en gelatine. Dan is er de grens waarbij men kan spreken van veganist. Bij dit principe staat het niet willen exploiteren van welk dier dan ook centraal. Verder zijn er mensen die om verschillende redenen minder vlees eten. Deze mensen vallen strikt genomen niet onder de definitie van vegetariër omdat bij dit eetpatroon wel dieren worden gedood.


Of iemand die zich af en toe eens niet aan de "regels" die bij bovengenoemde labels horen houdt, daarover verschillen de meningen dus sterk. Ik noem mezelf overwegend pescotariër, omdat ik wel eens vlees eet. Zelden, maar het gebeurd.
Anderen vinden dat ik dan gewoon helemaal geen pesco ben. Ook prima.

Geniet van deze lap tekst Very Happy



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees! - Pagina 4 Empty Re: Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees!

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 7:09

Yzma schreef:Ik snap nooit waarom vegatariërs zich altijd moeten verantwoorden. Je bent toch vegatariër voor jezelf en uit eigen overwegingen en niet voor iemand anders?
En daarnaast liever inconsequent goed, dan inconsequent fout. Oftewel, als iemand een keer wel een stukje vlees eet of wat dan ook, maar verder niet, wat is daar dan zo erg aan? Mag je dan de 'titel' vegatariër niet meer dragen omdat je een keer een stukje vlees eet? Je houdt er in ieder geval de rest van het jaar rekening mee. Jammer dan, wat iemand anders vindt.

Vult aan hoe ik mezelf zie. Mee eens dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees! - Pagina 4 Empty Re: Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees!

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 7:12

Francaise_ schreef:Hehe ;-) Pm maar even door want in April wil ik nog wel even een weekendje weg.
\

Echt? Dan moeten we meeeeten!!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees! - Pagina 4 Empty Re: Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees!

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 7:21

Tea-Leaf schreef:
Francaise_ schreef:Hehe ;-) Pm maar even door want in April wil ik nog wel even een weekendje weg.
\

Echt? Dan moeten we meeeeten!!!
He, nu vind ik het wel K dat ik anoniem wil blijven want er waren 3 mensen op het oude forum waarmee ik zeker een keertje zou gaan afspreken en daarvan zijn jullie er al 2. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees! - Pagina 4 Empty Re: Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees!

Bericht  Qiara di 15 maa 2011 - 7:41

Ik wil even de situatie toelichten waarin Hannie het stukje vlees at: de gastheer had een hoofdgerecht met vlees bereid, dus voor Hannie ook vlees. Om het gerecht toch volledig te kunnen beoordelen, wat een belangrijk deel van het programma 'Komen eten' uitmaakt, proefde zij een hapje vlees. Ik vind het eigenlijk vooral raar dat zij een gerecht met vlees kreeg. Wist de gastheer hier dan niet vanaf? Was het vanuit het programma bewust zo gedaan dat hij er niet vanaf wist? Ik vind het ook eigenlijk van respect naar de gastheer getuigen dat zij wel een stukje proefde en in dat kader even van haar vegetarier-zijn af kon stappen. Misschien is zij wel een niet-zo-strikte-vegetarier. Ik ben benieuwd hoe het vanaf nu in het programma gaat. Of zij nu elke dag toch gerechten met vlees krijgt voorgeschoteld of de gastheren/-vrouwen er rekening mee gaan houden en wat Hannie zelf gaat doen.
Qiara
Qiara
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees! - Pagina 4 Empty Re: Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees!

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 8:04

Purple schreef:
Tea-Leaf schreef:
Francaise_ schreef:Hehe ;-) Pm maar even door want in April wil ik nog wel even een weekendje weg.
\

Echt? Dan moeten we meeeeten!!!
He, nu vind ik het wel K dat ik anoniem wil blijven want er waren 3 mensen op het oude forum waarmee ik zeker een keertje zou gaan afspreken en daarvan zijn jullie er al 2. laughcry

Just do it. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees! - Pagina 4 Empty Re: Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees!

Bericht  Qiara di 15 maa 2011 - 8:06

Oh, ze is pescotarier, ze eet wel vis!
Qiara
Qiara
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees! - Pagina 4 Empty Re: Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees!

Bericht  Qiara di 15 maa 2011 - 8:07

Tea-Leaf schreef:
Purple schreef:
Tea-Leaf schreef:
Francaise_ schreef:Hehe ;-) Pm maar even door want in April wil ik nog wel even een weekendje weg.
\

Echt? Dan moeten we meeeeten!!!
He, nu vind ik het wel K dat ik anoniem wil blijven want er waren 3 mensen op het oude forum waarmee ik zeker een keertje zou gaan afspreken en daarvan zijn jullie er al 2. laughcry

Just do it. :P

Ja joh, gezellig meeten :-)
Qiara
Qiara
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees! - Pagina 4 Empty Re: Hannie Veerkamp is vegetarier, maar eet wel vlees!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum