Verstandskies
+18
Ella
Kqip
ChocoChip
Niekske
marjoleinnn
Miss G
Enelya
**_pearl_**
Rapunzel
Arwyn
Suus
Bimbam
Baby
Lynn_
Monte
Meintjuh
Caramba
Muppetje
22 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Verstandskies
Als je bang bent om over je tandartsverzekering te komen, dan kan je ook vragen om doorverwijzing naar een kaakchirurg. Als het goed is valt dit namelijk niet onder je tandartsverzekering.
Miss G- Fluisteraar
- Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11
De twee onderste zijn door de kaakchirurg gedaan bij mij. De 1e was een hel met twee weken napijn. De kaakchirurg trok mijn kaak uit zijn fatsoen. En na de 2e zat ik de zelfde avond bij de macDonalds te eten . De twee bovenste zijn vorig jaar tegelijk getrokken door de tandarts. Rechterkant niks van gevoeld, linkerkant kon hij niet helemaal lekker bij, dus mijn wang werd enorm opgerekt. Vooral van die wang heb ik 2 weken last gehad. Maar al met al viel het allemaal wel mee die verstandskiezen eruit laten halen.
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
XxXGeesje schreef:Als je bang bent om over je tandartsverzekering te komen, dan kan je ook vragen om doorverwijzing naar een kaakchirurg. Als het goed is valt dit namelijk niet onder je tandartsverzekering.
Goede tip!
Gast- Gast
Giacomo schreef:XxXGeesje schreef:Als je bang bent om over je tandartsverzekering te komen, dan kan je ook vragen om doorverwijzing naar een kaakchirurg. Als het goed is valt dit namelijk niet onder je tandartsverzekering.
Goede tip!
Heb even deze info gekopieerd:
Vergoedingen die verdwijnen uit het basispakket
Per 1 januari 2011 zijn de volgende vergoedingen uit het basispakket verwijderd:
tandheelkundige zorg (controle en behandeling) voor personen van 18 jaar en ouder;
de pil, het spiraaltje en andere anticonceptiemiddelen voor vrouwen ouder dan 21 jaar;
antidepressiva worden niet meer voor alle vormen van depressie vergoed. Gebruikt u nu antidepressiva, dan kan uw behandelend arts u vertellen of deze verandering ook voor u geldt;
eenvoudige extracties (tand of kies trekken) door een kaakchirurg.
Wordt dus niet meer vergoed
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
He bah wat een nare verhalen.
Die van mij hadden er allang uit gemoeten. Inmiddels zitten er gaatjes in en hoe langer ik ermee wacht des te meer het steeds lastiger gaat worden.
Toen ik pas 11 was had ik ze al, erg jong en in de 1e klas van de basisschool had ik al helemaal gewisseld, ook erg jong.
Een aantal jaren geleden was ik op gesprek geweest bij de kaakchirurg in het ziekenhuis compleet met vragenlijst.
Zo he ik kreeg al angst bij het zien van dat kleine ^&% kamertje. Zodra je de deur open doet staat die stoel er al dus heb je helemaal geen enkele privacy zodra jij er ligt en er iemand binnen komt of naar buiten gaat.
Af en toe merk/voel ik wel wat, maar echt last heb ik niet.
Mijn tandartsen (heb er de afgelopen jaren 3 gehad die allemaal keer op keer erover begonnen) zeiden ook dat het beter was dat ze eruit gingen.
Toen was het een keer zo zat toen ik er weer was en heb ik gezegd dat ik het nu wel wist en dat zolang ik geen last heb ik niet in zie dat het nodig is.
Ben het zo zat dat ik een andere wil, maar die zal misschien wel hetzelfde zeggen.
Mijn broertje heeft het bij de tandarts zelf gedaan en ik moet naar de kaakchirurg ervoor, maar heb nooit gevraagd waarom dus maar eens gaan vragen dan.
Ik schijt 11 kleuren als ik het eenmaal laat doen.
Ben zooooooo bang dat door de adreline de verdoving niet werkt, want zulke verhalen hoor je ook wel eens.
Ook ben ik bang dat ondanks dat je niks voelt (als het goed is) dat ik wel teveel hoor qua kraken ed...................blegh!
Nee, geef mij maar een knal en ik ben buiten westen .
Voordat ik een beugel kreeg moesten er kiezen worden getrokken en bij een werkte de verdoving niet goed waardoor ik het wat gevoeld heb en dat zal ik NOOIT vergeten.
Mijn broertje is vroeger naar de kaakchirurg geweest omdat er een kies tevoorschijn gehaald moest worden ofzo iig z'n kaak moest open worden gehaald.
Hij lag jankend in bed van de pijn en dat zal me ook altijd bijblijven.
Vandaar dat ik zo erg bang ben!
Ik zou het onder gehele verdoving doen zodat ze alle 4 tegelijk kunnen, maar ik schijt al in me broek van die naald die in me hand moet voor het infuus.
Heb een keer op de hartbewaking gelegen en toen wilde die naald er niet in dus kapte ze ermee.
Heb het uitgeschreeuwd van de pijn.
Achteraf zou een infuus sowieso niet eens nodig geweest moeten zijn omdat ze niet goed overlegd hadden met elkaar. Dus heb ik voor niks lopen lijden, de mutsen!
Sinds ik weet dat ik hartfalen heb is het voor mij riskant om onder narcose te gaan en dus mag het niet.
Binnenkort moet ik weer naar de cardiologe en zal het dan vragen.
Wil het nog steeds op die manier en ik hoop dat ik dan als een kind een ballonnetje op mag blazen en dan steken ze die naald maar in mijn hand voor het infuus als dat echt moet. Ik voel dat dan toch niet.
Vind het wel vreemd dat bij sommigen ze in 1x alle 4 eruit zijn gegaan onder plaatselijke verdoving aangezien je je tong in kan slikken en dat is levensgevaarlijk!!!
Zouden ze tandartsen/kaakchirurgen moeten verbieden, echt waar!
Mijn man heeft ze helemaal niet. Er zijn nooit foto's gemaakt, maar ze kunnen er wel zitten.
Boft hij ff.
Dacht dat iedereen ze wel kreeg/had................niet dus!
Hij mag wel ruilen met me.
Die van mij hadden er allang uit gemoeten. Inmiddels zitten er gaatjes in en hoe langer ik ermee wacht des te meer het steeds lastiger gaat worden.
Toen ik pas 11 was had ik ze al, erg jong en in de 1e klas van de basisschool had ik al helemaal gewisseld, ook erg jong.
Een aantal jaren geleden was ik op gesprek geweest bij de kaakchirurg in het ziekenhuis compleet met vragenlijst.
Zo he ik kreeg al angst bij het zien van dat kleine ^&% kamertje. Zodra je de deur open doet staat die stoel er al dus heb je helemaal geen enkele privacy zodra jij er ligt en er iemand binnen komt of naar buiten gaat.
Af en toe merk/voel ik wel wat, maar echt last heb ik niet.
Mijn tandartsen (heb er de afgelopen jaren 3 gehad die allemaal keer op keer erover begonnen) zeiden ook dat het beter was dat ze eruit gingen.
Toen was het een keer zo zat toen ik er weer was en heb ik gezegd dat ik het nu wel wist en dat zolang ik geen last heb ik niet in zie dat het nodig is.
Ben het zo zat dat ik een andere wil, maar die zal misschien wel hetzelfde zeggen.
Mijn broertje heeft het bij de tandarts zelf gedaan en ik moet naar de kaakchirurg ervoor, maar heb nooit gevraagd waarom dus maar eens gaan vragen dan.
Ik schijt 11 kleuren als ik het eenmaal laat doen.
Ben zooooooo bang dat door de adreline de verdoving niet werkt, want zulke verhalen hoor je ook wel eens.
Ook ben ik bang dat ondanks dat je niks voelt (als het goed is) dat ik wel teveel hoor qua kraken ed...................blegh!
Nee, geef mij maar een knal en ik ben buiten westen .
Voordat ik een beugel kreeg moesten er kiezen worden getrokken en bij een werkte de verdoving niet goed waardoor ik het wat gevoeld heb en dat zal ik NOOIT vergeten.
Mijn broertje is vroeger naar de kaakchirurg geweest omdat er een kies tevoorschijn gehaald moest worden ofzo iig z'n kaak moest open worden gehaald.
Hij lag jankend in bed van de pijn en dat zal me ook altijd bijblijven.
Vandaar dat ik zo erg bang ben!
Ik zou het onder gehele verdoving doen zodat ze alle 4 tegelijk kunnen, maar ik schijt al in me broek van die naald die in me hand moet voor het infuus.
Heb een keer op de hartbewaking gelegen en toen wilde die naald er niet in dus kapte ze ermee.
Heb het uitgeschreeuwd van de pijn.
Achteraf zou een infuus sowieso niet eens nodig geweest moeten zijn omdat ze niet goed overlegd hadden met elkaar. Dus heb ik voor niks lopen lijden, de mutsen!
Sinds ik weet dat ik hartfalen heb is het voor mij riskant om onder narcose te gaan en dus mag het niet.
Binnenkort moet ik weer naar de cardiologe en zal het dan vragen.
Wil het nog steeds op die manier en ik hoop dat ik dan als een kind een ballonnetje op mag blazen en dan steken ze die naald maar in mijn hand voor het infuus als dat echt moet. Ik voel dat dan toch niet.
Vind het wel vreemd dat bij sommigen ze in 1x alle 4 eruit zijn gegaan onder plaatselijke verdoving aangezien je je tong in kan slikken en dat is levensgevaarlijk!!!
Zouden ze tandartsen/kaakchirurgen moeten verbieden, echt waar!
Mijn man heeft ze helemaal niet. Er zijn nooit foto's gemaakt, maar ze kunnen er wel zitten.
Boft hij ff.
Dacht dat iedereen ze wel kreeg/had................niet dus!
Hij mag wel ruilen met me.
Gast- Gast
Ik heb hier eerder gepost dat ik niet durfde. Ondertussen had ik toch de afspraak gemaakt en er zijn gisteren bij mij 2 verstandskiezen uit gehaald. Ik ging voor rechts onder, maar de kaakchirurg besloot ook die rechtsboven eruit te halen. Rechts onder lag bij mij ook echt scheef.
Ik moet toegeven, ik vraag me achteraf af waar ik me zo druk om gemaakt heb vantevoren.
De verdoving werkte heel goed, ik voelde tijdens het trekken echt niks. (terwijl ik vantevoren ook echt bang was dat de verdovingen niet goed zouden werken omdat verdovingen bij mij vaak snel uitwerken. Nou die waren 4 uur later pas uitgewerkt)Ik dacht dat de scheve eruit gesneden zou worden, maar de chirurg heeft hem er zo uit kunnen halen. Net als de bovenste. Het ging echt super snel!
Ik heb verder ook bijna geen pijn, wel neem ik nog paracetamollen. Vanmorgen had ik dat niet gedaan, maar toen kreeg ik toch wel wat pijn (niet super veel ofzo) maar ik voelde me er niet zo lekker door, dus heb ik toch maar een pijnstiller genomen.
Dus je moet gewoon geluk hebben, je kan wel 1000 verhalen lezen maar je weet toch nooit hoe het bij je gaat.
Ik had trouwens een mp3 speler meegenomen, had 1 oortje in gedaan zodat ik de chirurg nog wel kon horen.
Ik moet toegeven, ik vraag me achteraf af waar ik me zo druk om gemaakt heb vantevoren.
De verdoving werkte heel goed, ik voelde tijdens het trekken echt niks. (terwijl ik vantevoren ook echt bang was dat de verdovingen niet goed zouden werken omdat verdovingen bij mij vaak snel uitwerken. Nou die waren 4 uur later pas uitgewerkt)Ik dacht dat de scheve eruit gesneden zou worden, maar de chirurg heeft hem er zo uit kunnen halen. Net als de bovenste. Het ging echt super snel!
Ik heb verder ook bijna geen pijn, wel neem ik nog paracetamollen. Vanmorgen had ik dat niet gedaan, maar toen kreeg ik toch wel wat pijn (niet super veel ofzo) maar ik voelde me er niet zo lekker door, dus heb ik toch maar een pijnstiller genomen.
Dus je moet gewoon geluk hebben, je kan wel 1000 verhalen lezen maar je weet toch nooit hoe het bij je gaat.
Ik had trouwens een mp3 speler meegenomen, had 1 oortje in gedaan zodat ik de chirurg nog wel kon horen.
Laatst aangepast door marjoleinnn op di 3 mei 2011 - 6:01; in totaal 1 keer bewerkt
marjoleinnn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10
Goed dat je toch gegaan bent, een weekje uit je mond stinken en dan is het weer helemaal prima.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Ja inderdaad:) moet vanaf morgen beginnen met het schoonmaken met zo'n zoutoplossing (blegh). Maar ik kan m'n tanden enzo gewoon poetsen gelukkig
marjoleinnn- Fluisteraar
Mijn man heeft moest half februari ook naar de kaakchirurg om de verstandskies eruit te laten trekken. Nou dat was echt geen pretje want een maand later had er nog gigantische last van.... Paar keer weer heen geweest, verdovingszalf erin gekregen en toch maar afwachten wanneer het beter wordt. Uiteindelijk is de pijn na 1,5 maand weggetrokken... Maar goed er zijn ook genoeg mensen die er na genoeg een paar dagen last van hebben en dan alles weer goed is.
OMG ik denk dat ik zelf ook aan de beurt ben ( heb net vandaag een afspraak gemaakt bij de tandarts ) mijn verstandskies komt rechts onder door en doet veel pijn.. als ik voel met mijn vinger is het helemaal dik.... :S Ik vrees straks ook het ergste en ik ben doodsbang...
OMG ik denk dat ik zelf ook aan de beurt ben ( heb net vandaag een afspraak gemaakt bij de tandarts ) mijn verstandskies komt rechts onder door en doet veel pijn.. als ik voel met mijn vinger is het helemaal dik.... :S Ik vrees straks ook het ergste en ik ben doodsbang...
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Ja het scheelt heel erg per persoon. Mijn broer die heeft hem er een tijd geleden uit laten halen, die kwam super wit uit dat kamertje en had best veel pijn erna. Maar bij hem ging die verstandskies er ook heel moeilijk uit. En hij had niet aangegeven dat hij nog wat voelde..tsjah dan heb je wel pijn in die stoel ja :p
marjoleinnn- Fluisteraar
Ik vond vooral de verdoving heel vervelend voelen. De tweede keer was er wat verdoving in mijn keel gekomen en heb ik voor en na de behandeling lopen kokhalzen. Dat was echt niet leuk. De napijn was ook niet fijn, maar wel uit te houden met pijnstilling, al heb ik een week op vloeibaar eten en ijsjes geleefd. Achteraf ben je zo blij dat ze eruit zijn dat je alle ellende snel vergeet!
Rapunzel- Prater
- Aantal berichten : 657
Punten : 732
Ik heb 2 verstandskiezen er uit: 1 rechtsonder (bij de kaakchirurg) en 1 linksboven bij de tandarts.
Het verwijderen ging bij de kaakchirurg prima. Ik werd verdoofd, voelde niks van de prikken en vervolgens hebben ze 'm er uit gehaald. Dat kostte nog wat moeite, maar alles zonder iets te voelen ondergaan.
Toen de verdoving uitgewerkt was, voelde ik wel een dof pijnachtig gevoel en helaas heb ik nog een ontsteking in de wond gekregen, waardoor ik een week later weer terug moest komen zodat de kaakchirurg de hechtingen door konden knippen. Ik heb toen ook hele zware pijnstillers gehad waar ik echt zweverig van werd..
Toen de ontsteking over was, was de ellende voorbij.
De kies linksboven begon te rotten (ja, ik noem het beestje maar gewoon bij de naam) en er vielen steeds stukjes af. Toen het ook nog pijn begon te doen, ben ik bij de tandarts geweest, die durfde het wel aan, zei hij en heeft 'm (onder verdoving uiteraard) er uit gehaald. Dit keer geen hechtingen, ook geen ontsteking gehad.
Het voelde even vreemd, zo'n groot gat in m'n kaak, maar daar heb ik achteraf geen last meer van gehad, gelukkig.
Het verwijderen ging bij de kaakchirurg prima. Ik werd verdoofd, voelde niks van de prikken en vervolgens hebben ze 'm er uit gehaald. Dat kostte nog wat moeite, maar alles zonder iets te voelen ondergaan.
Toen de verdoving uitgewerkt was, voelde ik wel een dof pijnachtig gevoel en helaas heb ik nog een ontsteking in de wond gekregen, waardoor ik een week later weer terug moest komen zodat de kaakchirurg de hechtingen door konden knippen. Ik heb toen ook hele zware pijnstillers gehad waar ik echt zweverig van werd..
Toen de ontsteking over was, was de ellende voorbij.
De kies linksboven begon te rotten (ja, ik noem het beestje maar gewoon bij de naam) en er vielen steeds stukjes af. Toen het ook nog pijn begon te doen, ben ik bij de tandarts geweest, die durfde het wel aan, zei hij en heeft 'm (onder verdoving uiteraard) er uit gehaald. Dit keer geen hechtingen, ook geen ontsteking gehad.
Het voelde even vreemd, zo'n groot gat in m'n kaak, maar daar heb ik achteraf geen last meer van gehad, gelukkig.
Gast- Gast
Ik heb alle vier mijn verstandskiezen laten verwijderen in twee keer door de kaakchirurg. De eerste keer viel het uithalen opzich me heel erg mee. Ik heb er niets van gevoeld. De tweede keer viel heel erg tegen. Mijn kies zat muurvast en het was echt breekwerk om hem eruit te krijgen. Het ging dwars door de verdoving heen. Beide keren ben ik wel een week ziek geweest. Dik en blauw gezicht, stinken en vooral pijn.
Maar je moet niet bang zijn. Ik ben ontzettend bang voor de tandarts en zag er als een berg tegen op maar het is opzich wel mee gevallen. Ik had de pech dat mijn kiezen muurvast in mijn kaak zaten en dicht bij zenuwen. Achteraf ben ik ontzettend blij dat ik ze heb laten verwijderen.
Maar je moet niet bang zijn. Ik ben ontzettend bang voor de tandarts en zag er als een berg tegen op maar het is opzich wel mee gevallen. Ik had de pech dat mijn kiezen muurvast in mijn kaak zaten en dicht bij zenuwen. Achteraf ben ik ontzettend blij dat ik ze heb laten verwijderen.
rozeblond- Fluisteraar
- Aantal berichten : 52
Punten : 54
Registratiedatum : 29-12-10
Ik heb ze alle 4 moeten laten verwijderen, 2 per keer. Ik had er op z'n zachts gezegd ook geen zin in, maar het viel me allemaal heel erg mee. Omdat er bij mij 2 verstandskiezen per keer getrokken werden kreeg ik wat meer verdovingsprikken, maar van de hele ingreep zelf heb ik niets gevoeld. Vooral goed koelen daarna om een dikke wang zoveel mogelijk te voorkomen en mij werd toen als tip meegegeven om zodra het kon kauwgom te gaan kauwen om de kaak minder stijf te maken.
Ik heb wel wat last gehad van dikke wangen, maar ze zijn beide niet verkleurd. En den pijn was ontzettend goed te bestrijden met de brufen die ik meekreeg.
Het is akelig, maar daarna ben je er wel vanaf en heb je mooi iets gedaan wat je doodeng vind. Dat is ook wat waard!
Weet je ondertussen al wanneer je aan de beurt bent? (of heb ik daar misschien overheen gelezen)
Ik heb wel wat last gehad van dikke wangen, maar ze zijn beide niet verkleurd. En den pijn was ontzettend goed te bestrijden met de brufen die ik meekreeg.
Het is akelig, maar daarna ben je er wel vanaf en heb je mooi iets gedaan wat je doodeng vind. Dat is ook wat waard!
Weet je ondertussen al wanneer je aan de beurt bent? (of heb ik daar misschien overheen gelezen)
ixis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Verstandskies?
» Verstandskies
» Au :( ontstoken verstandskies!
» Verstandskies trekken
» Kies los na trekken verstandskies?
» Verstandskies