Verstandskies
+18
Ella
Kqip
ChocoChip
Niekske
marjoleinnn
Miss G
Enelya
**_pearl_**
Rapunzel
Arwyn
Suus
Bimbam
Baby
Lynn_
Monte
Meintjuh
Caramba
Muppetje
22 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Verstandskies
Hoi allemaal.
Vanochtend kreeg ik bij de tandarts te horen dat mijn verstandskies eruit moet. Ik moet dit bij de kaakchirurg laten doen omdat hij wat scheef zit.
Ik ben echt een zeikerd en vind het wel een beetje eng. Bij wie zijn ze er ook uit? En viel het mee of juist tegen?
Thx!
Vanochtend kreeg ik bij de tandarts te horen dat mijn verstandskies eruit moet. Ik moet dit bij de kaakchirurg laten doen omdat hij wat scheef zit.
Ik ben echt een zeikerd en vind het wel een beetje eng. Bij wie zijn ze er ook uit? En viel het mee of juist tegen?
Thx!
Gast- Gast
Re: Verstandskies
Zoals je misschien nog wel weet is het mij niet meevallen, ik vond het ook best eng.
Maar bij mij zat ie gek, dat scheelt ook.
Tip, zeg dat je bezig bent voor een kindje, ze doen het niet als je zwanger bent. Je bent dan wellicht wat eerder aan de beurt, was ik ook, en er dus ook eerder vanaf.
Succes!
Maar bij mij zat ie gek, dat scheelt ook.
Tip, zeg dat je bezig bent voor een kindje, ze doen het niet als je zwanger bent. Je bent dan wellicht wat eerder aan de beurt, was ik ook, en er dus ook eerder vanaf.
Succes!
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ken wel iemand die zwanger is en die net haar verstandskies eruit heeft, dus ze doen het wel
Bij mij viel de eerste keer mee bij de kaakchirurg. De laatste keer was ik panisch, maar dat kwam doordat ik bij mijn tandarts alles voelde door de verdoving heen.
Mijn laatste kies brak ook nog eens bij de kaakchirurg. Meteen erna was ik een week ziek en had ik veel pijn. Ook omdat mijn laatste verstandkies te dicht bij de zenuwen zat en de kans was groot dat de chirurg mijn zenuw zou raken waardoor ik een flinke kneuzing kon oplopen. Niet gebeurt gelukkig.
Bij mij viel de eerste keer mee bij de kaakchirurg. De laatste keer was ik panisch, maar dat kwam doordat ik bij mijn tandarts alles voelde door de verdoving heen.
Mijn laatste kies brak ook nog eens bij de kaakchirurg. Meteen erna was ik een week ziek en had ik veel pijn. Ook omdat mijn laatste verstandkies te dicht bij de zenuwen zat en de kans was groot dat de chirurg mijn zenuw zou raken waardoor ik een flinke kneuzing kon oplopen. Niet gebeurt gelukkig.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Scheelt dan misschien per ziekenhuis
Hier doen ze het in principe niet....
Hier doen ze het in principe niet....
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Bij mij viel het ontzettend mee. Ik vond de verdoving alleen een beetje gek voelen. Heel vreemd dat ze van alles kunnen doen in je mond zonder het te kunnen voelen.
Ik zou me er niet te veel zorgen over maken en misschien voor de zekerheid alvast een ibruprofen van tevoren nemen. En daarna ook uit voorzorg, niet pas gaan slikken als je de pijn voelt opkomen.
Ik zou me er niet te veel zorgen over maken en misschien voor de zekerheid alvast een ibruprofen van tevoren nemen. En daarna ook uit voorzorg, niet pas gaan slikken als je de pijn voelt opkomen.
Meintjuh- Fluisteraar
- Aantal berichten : 29
Punten : 33
Registratiedatum : 24-02-11
Ik heb mijn 4 kiezen in twee keer laten trekken. De eerste keer kreeg ik verdoving en dat viel me verschrikkelijk tegen. De spuiten deden mij erg zeer(maar dat kwam omdat er waarschijnlijk al een ontsteking zat), vooral de spuit in het gehemelte. Toen ze wilde beginnen bleken ze niet goed te werken en moest ik nog meer verdoving . Uiteindelijk goed verdooft en van de behandeling voelde ik echt totaal niets. Daar was ik best angstig voor, maar dat was totaal niet erg.
Ik kreeg paracetemol met codeine mee voor de pijn(en verder geen spoelmiddel o.i.d). Eenmaal thuis kreeg ik na 4 uur pijn en nam ik dus paracetemol, maar dat was steeds na een uurtje uitgewerkt en dan kwam de vreselijke pijn weer. Ook mij wang was zo dik als een golfbal.
Na 5 dagen nam de pijn af en kon ik weer alles doen. Maar die nacht kreeg ik zoveel pijn dat ik het niet uit hield, dus weer pijnstilling genomen. De volgende dag de chirurg gebeld en kon de dag erna komen. Bleek dus flink ontstoken, vandaar ook de vieze lucht en vreselijke pijn. Het abcess moest toen open(en ja weer onder verdoving, geen pretje dus). Ik kreeg ibruprofen en spoelmiddel mee(en een spuitje om de troep uit te spuiten).
De tweede keer ging echt perfect(dus wees niet bang na mijn verhaal). Verdoving in een keer goed, het trekken ging op een andere manier(lees echt trekken/duwen i.p.v. vergruizen en uitboren, dus het duwen enzo was even ongemakkelijk maar niet vervelend). Daarna ibruprofen en spoelmiddel meegehad en dit 2-3 dagen gebruikt. Zwelling was ook veel minder dan de eerste keer.
Waarschijnlijk is de eerste keer zo'n hel geworden door een ontsteking die er al zat en het niet schoon houden van de wond na de operatie. Dus dit komt weinig voor. Vandaar dat je je ook niet al te veel zorgen moet maken(mijn tweede keer ging immers perfect). Ik heb wel wat tips voor je:
- vraag ibruprofen(is wat sterker en werkt gewoon beter/langer. Vraag daarbij wel een maagbeschermer)
- Vraag om spoelmiddel (ik had chloorhexidine en dat was stukken beter dan waterstofperoxide)
- De eerste 24 uur niet poetsen op de wond, maar de rest van de mond wel. Al krijg je je mond moeilijk open, wel poetsen. En zeker ook de wond poetsen na 24 uur(ik heb dat niet gedaan, met alle gevolgen van dien)
Ik kreeg paracetemol met codeine mee voor de pijn(en verder geen spoelmiddel o.i.d). Eenmaal thuis kreeg ik na 4 uur pijn en nam ik dus paracetemol, maar dat was steeds na een uurtje uitgewerkt en dan kwam de vreselijke pijn weer. Ook mij wang was zo dik als een golfbal.
Na 5 dagen nam de pijn af en kon ik weer alles doen. Maar die nacht kreeg ik zoveel pijn dat ik het niet uit hield, dus weer pijnstilling genomen. De volgende dag de chirurg gebeld en kon de dag erna komen. Bleek dus flink ontstoken, vandaar ook de vieze lucht en vreselijke pijn. Het abcess moest toen open(en ja weer onder verdoving, geen pretje dus). Ik kreeg ibruprofen en spoelmiddel mee(en een spuitje om de troep uit te spuiten).
De tweede keer ging echt perfect(dus wees niet bang na mijn verhaal). Verdoving in een keer goed, het trekken ging op een andere manier(lees echt trekken/duwen i.p.v. vergruizen en uitboren, dus het duwen enzo was even ongemakkelijk maar niet vervelend). Daarna ibruprofen en spoelmiddel meegehad en dit 2-3 dagen gebruikt. Zwelling was ook veel minder dan de eerste keer.
Waarschijnlijk is de eerste keer zo'n hel geworden door een ontsteking die er al zat en het niet schoon houden van de wond na de operatie. Dus dit komt weinig voor. Vandaar dat je je ook niet al te veel zorgen moet maken(mijn tweede keer ging immers perfect). Ik heb wel wat tips voor je:
- vraag ibruprofen(is wat sterker en werkt gewoon beter/langer. Vraag daarbij wel een maagbeschermer)
- Vraag om spoelmiddel (ik had chloorhexidine en dat was stukken beter dan waterstofperoxide)
- De eerste 24 uur niet poetsen op de wond, maar de rest van de mond wel. Al krijg je je mond moeilijk open, wel poetsen. En zeker ook de wond poetsen na 24 uur(ik heb dat niet gedaan, met alle gevolgen van dien)
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Ja ik moet er 1 uit laten halen omdat daar een klein gaatje in zit! Voelde jullie er helemaal niks van? Of voelde je wel wat door de verdoving heen?
Bedankt voor de tip muppet, ik heb alleen nog niet gebeld voor een afspraak dus ik heb geen idee wat de wachttijd is.
Bedankt voor de tip muppet, ik heb alleen nog niet gebeld voor een afspraak dus ik heb geen idee wat de wachttijd is.
Gast- Gast
Ik voelde het dus allemaal wel door de verdoving heen. De eerste keer niets, was bij de kaakchirurg. Maar nadat de tandarts er 2 had getrokken, voelde ik wel veel. De laatste keer was ik daarom dus ook panisch. Ze hebben 8 keer bij moeten verdoven Maar toen voelde ik het nog en brak hij dus ook nog eens.
En de laatste keer zei de chirurg ook, je blijft altijd wel iets voelen tijdens het trekken/snijden.
En de laatste keer zei de chirurg ook, je blijft altijd wel iets voelen tijdens het trekken/snijden.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ik voelde helemaal niks. Ik was zelfs verbaasd toen ze hem ineens liet zien. "Huh? Is ie er al uit?!"
Meintjuh- Fluisteraar
- Aantal berichten : 29
Punten : 33
Meintjuh schreef:Ik voelde helemaal niks. Ik was zelfs verbaasd toen ze hem ineens liet zien. "Huh? Is ie er al uit?!"
Oehh dat klinkt goed zeg
Gast- Gast
Ik heb ze er alle vier uit laten halen; door de kaakchirurg. Het viel me erg mee. Wel een aantal dagen een beetje last gehad maar ik ben niet thuis gebleven van het werk ofzo.
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Ik heb ze er alle vier uit laten halen door de kaakchirurg. En ik voelde er echt niets van.
Daarna wel een flinke dikke wang gehad (mijn moeder noemde me hamstertje) en pijn, maar daar had ik ibuprofen voor Dus het viel best wel mee eigenlijk...
Daarna wel een flinke dikke wang gehad (mijn moeder noemde me hamstertje) en pijn, maar daar had ik ibuprofen voor Dus het viel best wel mee eigenlijk...
Baby- Fluisteraar
- Aantal berichten : 59
Punten : 75
Registratiedatum : 13-03-11
Meintjuh schreef:Ik voelde helemaal niks. Ik was zelfs verbaasd toen ze hem ineens liet zien. "Huh? Is ie er al uit?!"
Haha, dat had ik bij de eerste ook, moest toen ook een gaatje laten vullen en dat vond ik echt veel pijnlijker. (Was gewoon bij de tandarts trouwens)
Ik had er ook een die scheef zat (met de wortels naar de zijkant ipv netjes naar onder), het verwijderen op zich viel me toen heel erg mee, maar ik heb er nog wel bijna een week flink last van gehad.
Bimbam- Kletskop
- Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Bij mij zat er ook een scheef, maar de tandarts heeft hem toen zelf verwijderd. Ik vond de verdoving nog het vervelendste, van het trekken heb ik niks gevoeld en ook achteraf geen last van gehad (wel iboprufen geslikt).
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Zoiets had ik ook :p merkte wel dat ze in m`n mond bezig waren. Maar ik had vooral last ervan toen de verdoving uitgewerkt was maar ook dat maar een paar daagjes.
Gast- Gast
Ik vond het echt doodeng steeds! Mijn beide onderste verstandskiezen zijn door de kaak chirurg er uit gehaald. Moest wel, omdat ze allebei horizontaal groeiden en vlakbij de zenuw zaten waardoor mijn tandarts het (gelukkig) niet aandurfde. De eerste keer pakte de verdoving niet zo goed bij mij, dus allemaal extra spuitjes gehad, haha. Lag helemaal te trillen in die stoel, haha, had ik zelf niet eens door, tot de verpleegster zei dat ik toch echt even stil moest gaan liggen.. Ik had gelukkig een heel aardige chirurg die precies zei wat hij allemaal deed en wanneer ik 'krak' kon horen (mijn kiezen zijn er in iets van 5 stukjes uit gegaan). Daar kon ik me dan steeds even op voorbereiden zeg maar.
Mij is het beide keren echt heel erg meegevallen! Het prikje van de verdoving voel je nog het meest en ik voelde dat echt nauwelijks, het is dat hij zei dat ik het nu kon gaan voelen.
Er na viel het me ook mee. Bij de eerste kies had ik 's avonds best wel pijn, dus goed aan de pijnstillers gezeten, maar de volgende dag had ik ze eigenlijk al niet meer nodig en ben ik nog lekker de stad in geweest overdag. De tweede was wel gevoeliger. Ik had er iets langer pijn aan (2 dagen ipv 1 zeg maar), maar het vervelendste was dat de hechting toen niet helemaal goed gezet was, waardoor het uiteinde in mijn wang zat. Ik kon daardoor mijn tanden niet fatsoenlijk poetsen, want elke keer scheurde die hechting weer in mijn wang.. :S Was dan ook blij toen die eindelijk opgelost was!
Mij is het beide keren echt heel erg meegevallen! Het prikje van de verdoving voel je nog het meest en ik voelde dat echt nauwelijks, het is dat hij zei dat ik het nu kon gaan voelen.
Er na viel het me ook mee. Bij de eerste kies had ik 's avonds best wel pijn, dus goed aan de pijnstillers gezeten, maar de volgende dag had ik ze eigenlijk al niet meer nodig en ben ik nog lekker de stad in geweest overdag. De tweede was wel gevoeliger. Ik had er iets langer pijn aan (2 dagen ipv 1 zeg maar), maar het vervelendste was dat de hechting toen niet helemaal goed gezet was, waardoor het uiteinde in mijn wang zat. Ik kon daardoor mijn tanden niet fatsoenlijk poetsen, want elke keer scheurde die hechting weer in mijn wang.. :S Was dan ook blij toen die eindelijk opgelost was!
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Ik heb er jarenlang tegen opgezien om mijn verstandskiezen eruit te laten halen bij de kaakchirurg. Toen ik dan eenmaal durfde vond ik het de ingreep op zich nog wel meevallen alleen de verdoving vond ik erg vervelend omdat ik ervan moest kokhalzen. Gelukkig waren mijn kiezen er zo uit ook al stierf ik bijna van angst. De napijn is vrij fors, ik werd de eerste dagen wakker met een plasje bloed op mijn kussen en kon pas na een week weer vast voedsel eten. Ik ben nu wel heel erg blij dat ze eruit zijn, dus het is het allemaal wel waard geweest. Maar ik zou het voor geen goud over doen!
Rapunzel- Prater
- Aantal berichten : 657
Punten : 732
hoi hoi
ik ben nu gelukkig alle 4 mijn verstandskiezen kwijt .
van 3 heb ik echt last gehad en 1 ging heel makkelijk .
ik moet er wel even bij vertellen dat 3 van de 4 nog niet door waren gekomen en er onstekingen zaten en gedraaide wortelen met weerhaken heb haha .dus eigelijk heb ik alles wat je maar vervelend kan vinden aan mijn tanden haha .
een tip geef gewoon aan dat je bang bent en dat je er tegen op ziet dan kan de tandarts daar ook rekening mee houden
suc6
ik ben nu gelukkig alle 4 mijn verstandskiezen kwijt .
van 3 heb ik echt last gehad en 1 ging heel makkelijk .
ik moet er wel even bij vertellen dat 3 van de 4 nog niet door waren gekomen en er onstekingen zaten en gedraaide wortelen met weerhaken heb haha .dus eigelijk heb ik alles wat je maar vervelend kan vinden aan mijn tanden haha .
een tip geef gewoon aan dat je bang bent en dat je er tegen op ziet dan kan de tandarts daar ook rekening mee houden
suc6
**_pearl_**- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10
Mijn twee onderste verstandskiezen zijn eruit. Heb er erg veel last van gehad. De eerste keer wou de kies er niet goed uit, zat behoorlijk vast. Die chirurg moest zo ongeveer bovenop me gaan zitten. Na die tijd ook goed last van gehad inclusief ontsteking. De tweede keer ging ik dus al behoorlijk angstig heen. Deze ging er makkelijker uit maar de verdoving werkte niet helemaal goed. Wou geen nieuwe verdoving want die vond ik ook niet erg fijn. Hier wel iets minder last van gehad gelukkig. Ben blij dat ze er uit zijn en die twee bovenste blijven voorlopig nog mooi zitten. Misschien komen ze wel nooit door. Die onderste waren ook nog niet helemaal door, ze konden niet verder en drukten mn andere tanden scheef. In ieder geval heel veel succes.
Enelya- Fluisteraar
- Aantal berichten : 147
Punten : 152
Registratiedatum : 21-12-10
Mijn onderste verstandskiezen zijn eruit gehaald door de kaakchirurg en (als het goed is) mogen de bovenste blijven zitten.
Ik was echt doodsbang de eerste keer! Ik moest gaan zitten en barste echt in huilen uit hihi. Echt niets voor mij maar ik was echt doodsbang! Kaakchirurg was heel aardig en zei nadat ik de verdoving had gehad dat dat het ergste was. Ik dacht van echt niet, maar dat was t wel. Na ong. 10 minuten stond ik buiten. Mijn moeder vroeg toen hoelang de verdoving in moest werken, ze dacht dat ze er nog niet uit waren zo snel ging het! Tweede keer was ik niet echt bang meer voor het trekken maar wel voor de napijn (dat was best heftig de eerste keer) kreeg toen sterkere pijnstillers mee (paracetamol met een beetje morfine erin, eerste keer kreeg ik met coadiene ofzo)
De sterkere werkten wel heel erg goed, maar zorg ervoor dat je niet meer hoeft te staan/lopen nadat je die hebt ingenomen.
Ik was echt doodsbang de eerste keer! Ik moest gaan zitten en barste echt in huilen uit hihi. Echt niets voor mij maar ik was echt doodsbang! Kaakchirurg was heel aardig en zei nadat ik de verdoving had gehad dat dat het ergste was. Ik dacht van echt niet, maar dat was t wel. Na ong. 10 minuten stond ik buiten. Mijn moeder vroeg toen hoelang de verdoving in moest werken, ze dacht dat ze er nog niet uit waren zo snel ging het! Tweede keer was ik niet echt bang meer voor het trekken maar wel voor de napijn (dat was best heftig de eerste keer) kreeg toen sterkere pijnstillers mee (paracetamol met een beetje morfine erin, eerste keer kreeg ik met coadiene ofzo)
De sterkere werkten wel heel erg goed, maar zorg ervoor dat je niet meer hoeft te staan/lopen nadat je die hebt ingenomen.
Miss G- Fluisteraar
- Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11
Ik moet mijn verstandskies er ook uit laten halen bij de kaakchirurg, ik heb de brief hiervoor al een aantal maanden klaarliggen maar ik durf ook niet haha
marjoleinnn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 450
Punten : 523
Ik vind kiezen eruit laten trekken echt niks voorstellen. Ze roppen en draaien een paar keer flink en dat ding is eruit. Is zo gedaan. Ik vind een gaatje vullen erger eigenlijk. Dat is al gevoelig en dan zitten ze er ook nog in te pielen.
Ik moet 3 verstandskiezen laten trekken bij de tandarts. Ze zijn nog helemaal goed, dus ik vraag me af hoeveel dat gaat kosten en of ik dat niet beter een jaar kan uitstellen. Heeft iemand enig idee hoeveel dat kost?
Ik moet 3 verstandskiezen laten trekken bij de tandarts. Ze zijn nog helemaal goed, dus ik vraag me af hoeveel dat gaat kosten en of ik dat niet beter een jaar kan uitstellen. Heeft iemand enig idee hoeveel dat kost?
Gast- Gast
wordt dat niet gewoon door je verzekering vergoed?
Ik moet ook een verstandskies laten trekken, hij komt niet snel genoeg door naar de zin van de tandarts... hij heeft ruimte zat, geen ontsteking ofzo, maar de tandarts wil em preventief verwijderen :S ik durf echt niet, ik heb werkelijk nog nooit iets aan mijn tanden gehad, geen gaatjes of wat dan ook, en ik ben dus echt als de dood voor de spuiten en andere ellende. Zeker na de meeste verhalen hier...
Ik moet ook een verstandskies laten trekken, hij komt niet snel genoeg door naar de zin van de tandarts... hij heeft ruimte zat, geen ontsteking ofzo, maar de tandarts wil em preventief verwijderen :S ik durf echt niet, ik heb werkelijk nog nooit iets aan mijn tanden gehad, geen gaatjes of wat dan ook, en ik ben dus echt als de dood voor de spuiten en andere ellende. Zeker na de meeste verhalen hier...
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Je hoeft ze niet te laten verwijderen hoor. Dat is nog altijd je eigen keus. Als je er verder geen gaatjes in hebt en geen last van hebt. Het is een mooie verdienste voor de tandarts, meer niet. Ik heb net met de tandarts gebeld en een verstandskies laten verwijderen kost zo'n 50 euro hier. Wel belangrijk om te weten voor mij, want ik heb een tandartsverzekering tot 450 euro en als je er overheen gaat moet je het zelf betalen. Ik heb besloten om het volgend jaar te laten doen aangezien ik al bijna aan mijn max zit voor dit jaar. Bovendien zijn mijn kiezen nog helemaal gaaf en heb er geen last van.
Gast- Gast
Ik heb gisteren 2 boven vestandskiezen die nog niet door waren laten trekken bij de kaakchirug. De ingreep zelf stelt niets voor, alleen ik heb enorm veel last van napijn. Maar blij dat ik het gedaan heb, die pijn trekt ook wel weer weg.
Onder schijnt het pijnlijker te zijn dan boven. Werd me gister verteld.
Succes
Onder schijnt het pijnlijker te zijn dan boven. Werd me gister verteld.
Succes
ChocoChip- Fluisteraar
- Aantal berichten : 150
Punten : 158
Registratiedatum : 03-01-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Verstandskies?
» Verstandskies
» Au :( ontstoken verstandskies!
» Verstandskies trekken
» Kies los na trekken verstandskies?