Een kitten aanschaffen, hoe pak je dat aan...
+8
Raindrop
Pien
Winegum
Mint
TukTuk
Inge
Snoes
Jerry
12 plaatsers
Pagina 4 van 5
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Een kitten aanschaffen, hoe pak je dat aan...
Geen zin om te discussiëren één of twee katten
Dat van 'De rekenkamer' was ook niet bedoeld om katten in 'n kwaad daglicht te zetten, maar wel om mensen zich er een bewust van de maken.
En over miauwen: katten in het wild miauwen niet. Dat is 'aangeleerd' gedrag doordat ze bij mensen wonen (was op animal planet ofzo)
Net 'n asiel gebeld. Hebben momenteel geen kleine kittens (wel van 'n maand of 10). In juni/juli is het topdrukte en moeten ze wel 200 kittens plaatsen...
(eerst proberen mensen ze via marktplaats kwijt te raken, lukt dat niet, dan zetten ze ze op straat/brengen ze naar 't asiel)
M'n vader zei dat katten die in het najaar geboren worden, een slechtere weerstand hebben dan katten die in 't voorjaar geboren worden ('stoppelkatten' noemde hij dat, vaak ziek, problemen). Iemand hier ooit van gehoord?
Dat van 'De rekenkamer' was ook niet bedoeld om katten in 'n kwaad daglicht te zetten, maar wel om mensen zich er een bewust van de maken.
En over miauwen: katten in het wild miauwen niet. Dat is 'aangeleerd' gedrag doordat ze bij mensen wonen (was op animal planet ofzo)
Net 'n asiel gebeld. Hebben momenteel geen kleine kittens (wel van 'n maand of 10). In juni/juli is het topdrukte en moeten ze wel 200 kittens plaatsen...
(eerst proberen mensen ze via marktplaats kwijt te raken, lukt dat niet, dan zetten ze ze op straat/brengen ze naar 't asiel)
M'n vader zei dat katten die in het najaar geboren worden, een slechtere weerstand hebben dan katten die in 't voorjaar geboren worden ('stoppelkatten' noemde hij dat, vaak ziek, problemen). Iemand hier ooit van gehoord?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Ja klopt.
Najaarkatten schijnen zwakker te zijn. Heb ik ook wel eens gehoord
2 katten is wel heel erg gezellig en je lacht je rot om ze (oke om 1 ook natuurlijk )
Najaarkatten schijnen zwakker te zijn. Heb ik ook wel eens gehoord
2 katten is wel heel erg gezellig en je lacht je rot om ze (oke om 1 ook natuurlijk )
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Haha inderdaad, net waren ze bijvoorbeeld bezig een miniscuul klein vliegje te vangen met zijn tweeen.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik hoorde het ook dat najaarskatten minder "goed" zouden zijn. Daarom willen we ook pas volgend jaar onze kat zwanger laten worden.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
volgens mij valt het op zich wel mee mocht je voor 1 nestje gaan. Helaas is het vaak zo dat dit met name geld voor de boerderij katten. Die worden in het voorjaar krols krijgen een nest en vervolgens vlak daarna weer een nest. Dit gaat niet ten goede van de gezondheid.
@snoes heb je al een naam en alles aangevraagd dan of gaat dit allemaal op de naam van de fokker van je kat?
@snoes heb je al een naam en alles aangevraagd dan of gaat dit allemaal op de naam van de fokker van je kat?
Minx- Lady Post-a-lot
Fairytale, wij laten onze kat zwanger worden, maar gaan de katjes niet op internet zetten. Eentje houden we sowieso zelf, en we hebben nu al een kandidaten (vriendinnen) die ook een katje willen. We gaan uiteraard wel de nodige testen doen op onze poes en op de kater, maar dat is nog toekomstmuziek.
Snoes- Lady Post-a-lot
Maar je kat heeft toch een stamboom? wil je de kittens ook een stamboom laten krijgen dan moet je eerst een cattery naam aangevraagd hebben.
ik krijg hier stiekem toch een beetje leuk een nestje gevoel bij. en ook meer dat je bezig bent met vermeerderen ipv fokken
Minx- Lady Post-a-lot
Fijn dat jij er zo'n gevoel bij krijgt, maar dan moet ik je teleurstellen dat je gevoel toch echt fout zit.
Ik woon niet eens in Nederland, dat scheelt al helemaal qua regelingen.
Laat ook maar, wij weten echt wel waar we mee bezig zijn.
Snoes- Lady Post-a-lot
Snoes schreef:Fijn dat jij er zo'n gevoel bij krijgt, maar dan moet ik je teleurstellen dat je gevoel toch echt fout zit.
Deze post bevestigd mijn gevoel nog eens.
Minx- Lady Post-a-lot
Volgens mij gaat snoes toch gewoon op de juiste manier te werk. Ik neem aan dat de toekomstige vaderkat ook een stamboom heeft en ze zegt dat ze alle testen gaan doen. Dat is in ieder geval al het belangrijkste.
Maar volgens mij is het idd wel zo dat je degene waar je je kitten vandaan had ook op de hoogte moet stellen en volgens mij moet je ook een catterynaam hebben (ook in België dacht ik hoor)
Als de kat een stamboom heeft moet je voor de kittens ook een stamboom aanvragen en volgens mijn lid worden van 1 of andere vereniging
wow even gegoogled, wat een kosten komen er allemaal bij kijken :o
Maar volgens mij is het idd wel zo dat je degene waar je je kitten vandaan had ook op de hoogte moet stellen en volgens mij moet je ook een catterynaam hebben (ook in België dacht ik hoor)
Als de kat een stamboom heeft moet je voor de kittens ook een stamboom aanvragen en volgens mijn lid worden van 1 of andere vereniging
Laatst aangepast door Inge op di 15 maa 2011 - 5:22; in totaal 1 keer bewerkt
Inge- Ratel
het kittenseizoen begint vanaf maart/ april!
www.kittenopvangermelo.nl benoemt dit ook nog eens op hun site! ik weet niet of dat qua afstand voor jullie te doen is, maar je zou je kunnen inschrijven bij ze dat zodra ze kittens hebben ze jou contacteren!
www.kittenopvangermelo.nl benoemt dit ook nog eens op hun site! ik weet niet of dat qua afstand voor jullie te doen is, maar je zou je kunnen inschrijven bij ze dat zodra ze kittens hebben ze jou contacteren!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ja veel he dat verklaard gelijk waarom raskatten zo duur zijn en gewone katten veel goedkoper. Gewone katten worden niet getest en alles.
@ snoes ik kan met mijn gevoel helemaal fout zitten maar als ik allemaal lees wat er bij komt kijken krijg ik het idee dat je het gewoon heel erg onderschat. Ik moet er tenminste niet aan denken om kittens te krijgen.
@ snoes ik kan met mijn gevoel helemaal fout zitten maar als ik allemaal lees wat er bij komt kijken krijg ik het idee dat je het gewoon heel erg onderschat. Ik moet er tenminste niet aan denken om kittens te krijgen.
Minx- Lady Post-a-lot
Zou ook niet best zijn als jij kittens zou krijgen *flauwflauwflauw*
Mij lijkt het machtig mooi, maar vanwege kattenoverschot sowieso niks
Mij lijkt het machtig mooi, maar vanwege kattenoverschot sowieso niks
Inge- Ratel
zou ook raar staan te kijken ja
Minx- Lady Post-a-lot
Pien schreef:het kittenseizoen begint vanaf maart/ april!
Ermelo is wel te doen, maar dit 'systeem' hanteren ze ook bij 'n asiel dichterbij.
Heb 't er met m'n vriend over gehad en we denken dat we dan toch maar tot de zomer (juni) gaan wachten. Dan kunnen we in ieder geval een klein steentje bijdragen aan het kittenoverschot wat dan in de asiels zit!
Wel bedenken wanneer we op vakantie gaan. Ik wil niet een katje nemen en vervolgens 3 weken later op vakantie gaan..!
Jerry- Ratel
Inge schreef:Volgens mij gaat snoes toch gewoon op de juiste manier te werk. Ik neem aan dat de toekomstige vaderkat ook een stamboom heeft en ze zegt dat ze alle testen gaan doen. Dat is in ieder geval al het belangrijkste.
Idd, en vaak mag je niet zomaar fokken met een poes die een stamboom heeft. Daar moet je toestemming voor hebben van de fokker, ook omdat katten voor de liefheb vaak minder duur zijn dan de katten voor de fok.
Het kost idd een hoop geld.. Mijn zus fokt Maine Coons, deze gaan voor 600/700 euro per stuk weg.. Denk maar niet dat ze er veel van overhoud hoor!
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Fairytale schreef:Snoes schreef:Fijn dat jij er zo'n gevoel bij krijgt, maar dan moet ik je teleurstellen dat je gevoel toch echt fout zit.
Dat idee had ik dus ook.. Toen ik dit kenbaar maakte werd ik gelijk afgekat..
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Fairytale schreef:Snoes schreef:Fijn dat jij er zo'n gevoel bij krijgt, maar dan moet ik je teleurstellen dat je gevoel toch echt fout zit.
Dat idee had ik dus ook.. Toen ik dit kenbaar maakte werd ik gelijk afgekat..
Ik denk heus wel dat Snoes hierover nagedacht heeft.
Anders had ze haar katje toch al lang zwanger laten worden?
Ik snap niet dat die discussie hier nogmaals moet plaats vinden..
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
AngelNyn schreef:Inge schreef:Volgens mij gaat snoes toch gewoon op de juiste manier te werk. Ik neem aan dat de toekomstige vaderkat ook een stamboom heeft en ze zegt dat ze alle testen gaan doen. Dat is in ieder geval al het belangrijkste.
Idd, en vaak mag je niet zomaar fokken met een poes die een stamboom heeft. Daar moet je toestemming voor hebben van de fokker, ook omdat katten voor de liefheb vaak minder duur zijn dan de katten voor de fok.
Het kost idd een hoop geld.. Mijn zus fokt Maine Coons, deze gaan voor 600/700 euro per stuk weg.. Denk maar niet dat ze er veel van overhoud hoor!
Houdt ze er maar heel weinig van over dan? :o
Wij hebben geen raskat maar mogen niet met hem fokken.
Dat staat zo in het contract wat we hebben met het dierenasiel.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Snowflake schreef:AngelNyn schreef:Inge schreef:Volgens mij gaat snoes toch gewoon op de juiste manier te werk. Ik neem aan dat de toekomstige vaderkat ook een stamboom heeft en ze zegt dat ze alle testen gaan doen. Dat is in ieder geval al het belangrijkste.
Houdt ze er maar heel weinig van over dan? :o
Wij hebben geen raskat maar mogen niet met hem fokken.
Dat staat zo in het contract wat we hebben met het dierenasiel.
Ja, ze moeten getest worden de katten, zowel de poezen als de katers, die testen zijn niet goedkoop.. inentingen, aanvragen stamboom, lidmaatschap, controles van de kittens bij de dierenarts en wat dacht je van het eten? Ze krijgen speciaal voer, Royal Canine, 60/70 euro per 10 kilo geloof ik, nouja de kittens moeten minimaal tot 13 weken bij de moeder blijven, en eten dus ook allang mee dan. Noem maar op.
TukTuk- Ratel
AngelNyn.. Jij hebt ook o-ve-ral verstand van he?
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:AngelNyn.. Jij hebt ook o-ve-ral verstand van he?
Dus als er iets gevraagd wordt mag je niet eens antwoord geven?
Of als iemand zegt dat fokken duur is, mag ik daar niet op in gaan, dat het idd duur is?
Sommige mensen zeuren echt om het zeuren. Heb je niks beters te doen?
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Inge schreef:Volgens mij gaat snoes toch gewoon op de juiste manier te werk. Ik neem aan dat de toekomstige vaderkat ook een stamboom heeft en ze zegt dat ze alle testen gaan doen. Dat is in ieder geval al het belangrijkste.
Stel je koopt een raskat, voor de heb. Dat kost minder dan dat je ermee wilt fokken. En twee jaar later denk je 'ik wil hier toch een nestje bij', moet je de fokker dan dat extra geld nog betalen ofzo?
Ik vind 't trouwens een gekke, gekke wereld, waar gáát 't over 'nee, je moet toestemming vragen om te mogen fokken met je eigen huisdier'...
Jerry- Ratel
Jerry schreef:AngelNyn schreef:Inge schreef:Volgens mij gaat snoes toch gewoon op de juiste manier te werk. Ik neem aan dat de toekomstige vaderkat ook een stamboom heeft en ze zegt dat ze alle testen gaan doen. Dat is in ieder geval al het belangrijkste.
Stel je koopt een raskat, voor de heb. Dat kost minder dan dat je ermee wilt fokken. En twee jaar later denk je 'ik wil hier toch een nestje bij', moet je de fokker dan dat extra geld nog betalen ofzo?
Ik vind 't trouwens een gekke, gekke wereld, waar gáát 't over 'nee, je moet toestemming vragen om te mogen fokken met je eigen huisdier'...
Er staat vaak in het contract dat je er dan niet mee mag fokken, doe je het toch kan het volgens mij zo zijn dat je er misschien geen stamboom voor kan aanvragen, of idd de fokker moet bij betalen, maar dat weet ik niet zeker. Mijn zus heeft nog nooit in zo'n situatie gezeten.
En waar het over gaat? Het gezond houden van een ras. Een cattery moet zich aan allerlei regeltjes houden om te mogen fokken, maximaal zoveel nestjes per zoveel jaar per poes etc, als iemand maar luk raak gaat fokken met poezen, zonder er iets van te af te weten, verzwak je het ras dus, en ook de stamboom. Daarom zijn er zoveel regeltjes aan verbonden. Je tekent een contract en daarin staat dat je niet mag fokken, daar dien je je dan ook aan te houden, of toestemming te vragen aan de fokker. Anders moet je het contract ook niet tekenen Natuurlijk is het jou huisdier, maar zo gaat het er nou eenmaal aan toe in die wereld:)
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:PrinsesBo schreef:AngelNyn.. Jij hebt ook o-ve-ral verstand van he?
Dus als er iets gevraagd wordt mag je niet eens antwoord geven?
Of als iemand zegt dat fokken duur is, mag ik daar niet op in gaan, dat het idd duur is?
Sommige mensen zeuren echt om het zeuren. Heb je niks beters te doen?
Het valt me gewoon op dat jij altijd andere mensen zn keuzes af loopt te zeiken.
Gaat het over kinderen, dan weet je daar alles over.
Gaat het over angsten, dan weet je daar alles over.
Gaat het over katten en het fokken daarvan, dan weet je daar alles over...
Meid.. waar heb je geen 'verstand' van?
Heb je uberhaupt wel een kat?
Gast- Gast
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes
» Creditcard aanschaffen
» Jippie! Een kitten!
» Ontvlooien kitten
» Kitten probleem
» Creditcard aanschaffen
» Jippie! Een kitten!