Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een kitten aanschaffen, hoe pak je dat aan...

+8
Raindrop
Pien
Winegum
Mint
TukTuk
Inge
Snoes
Jerry
12 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Een kitten aanschaffen, hoe pak je dat aan... - Pagina 2 Empty Re: Een kitten aanschaffen, hoe pak je dat aan...

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 22:24

_Donnaa schreef:Ik wil wel een poes van Snoes! Very Happy
laughcry

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kitten aanschaffen, hoe pak je dat aan... - Pagina 2 Empty Re: Een kitten aanschaffen, hoe pak je dat aan...

Bericht  Pien zo 13 maa 2011 - 22:34

Ik wil graag even de andere kant laten zien van het feit of eigenlijk de mening dat 2 kittens/katten samen leuker zijn.

Wij hebben altijd 2 katten gehad, helaas is er toen één doodgereden. Gevolg, onze kat Chappy bleef alleen achter. We zagen ineens een hele andere kat, lag altijd maar te slapen en daarnaast wilde hij de hele dag alleen maar eten en zat daar ook uitgebreid om te bedelen. Wij dachten dat Chappy eenzaam was en zo namen we er weer en kitten bij. Gelijk veranderde Chappy weer (hij was toen pas 8 maanden!) Hij ging weer spelen, lag niet alleen maar te slapen, at gewoon op de gewende tijden, zeurde niet meer tussendoor... Wat waren wij blij, we hadden weer ons oude katje terug en dat door er weer een kitten bij te doen..

2 jaar later is helaas dat katje die we toen als kitten erbij genomen hebben, ook doodgereden (nu 4 weken terug) en weer is onze Chappy (inmiddels 3 jaar) alleen. Maar dit keer, is hij alleen maar liever geworden. Hij komt kroelen, komt op schoot liggen, is veel vaker thuis, speelt weer met muisjes en balletjes.... Gaat naar visite toe om aandacht te krijgen, vind mijn neefje van 1 interresant terwijl hij voorheen niks van hem wilde weten!

Voor ons genoeg redenen om het voorlopig bij 1 kat te houden, want wij zien dat hij het heerlijk vind!!!

En dan nog even op je vragen antwoord geven:
- wij hebben 2 van onze katten uit het asiel en de derde via marktplaats. vanuit het asiel was alles super geregeld, we moesten 85 euro per kitten betalen maar daarbij zat: ontvlooien, ontwormen, eerste inenting, chip en castratie/ sterrilisatie. de kitten die wij via marktplaats kochten, kostte ons 200euro (vader was een raskat, we zagen zijn fototje op marktplaats en waren verliefd! en dat terwijl we gewoon een huistuinenkeuken kat wilde)
hij was wel ontvlooid en ontwormd maar verder niks! we moesten dus de inentingen nog laten doen, het chippen zelf betalen én het castreren.

- een kittten kun je het allerbest sowieso tot 12weken bij de moeder laten, dit is gewoon veel beter voor de kitten! wij kregen onze eerst kat pas met 15 weken, de tweede met 12 weken en de derde met 9 weken. Degene met 12 weken vond ik het fijnst om op te voeden. Deze ging ook gelijk op de kattenbak en heeft nooit ongelukjes gehad, de andere alletwee wel.

het verschil in prijs tussen 1 en twee katten vind ik zelf opzich wel meevallen, wij hebben het geluk dat we geen dure dierenartskosten gehad hebben. enkel het castreren en chipje laten plaatsen, en verder 1 keer per jaar de check up en inenting. we gingen dat met 2 katten tegelijk en betaalde dan maar 1 keer consult kosten. verder bestellen wij het eten per 10 kilo zak op zooplus, gingen ze beide op 1 kattenbak, qua speeltjes hebben we gewoon van die goedkope balletjes en muisjes, we hebben 3 poezenmanden, 1 krabpaal, 2 krabplanken en 2 kattenreismandjes.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  TukTuk zo 13 maa 2011 - 22:38

_Donnaa schreef:
AngelNyn schreef:
Winegum schreef:
AngelNyn schreef:
Snoes schreef:AngelNyn, wij gaan niet zomaar lukraak onze poes zwanger laten worden hoor, we weten waar we mee bezig zijn. Het gaat overigens over een britse korthaar, silver tabbey.

Ok, het kwam een beetje over als "oh leuk een nestje!", zonder dat je er echt veel van af leek te weten. Fokken is nog een heel gedoe (Mijn zus heeft een cattery dus weet er genoeg van af) en veel mensen onderschatten het. En door dat soort mensen worden rassen verpest. Maar dan heb ik niks gezegd.

Waarom vraag je dat dan niet? Je stelt je gelijk zo aanvallend op alsof ze een of andere blonde doos is die poesjes ooh zo schattig vinden? Erg onnodig om dan gelijk zo te reageren.
Ja heb je misschien ook wel gelijk in, ik nam gewoon in eerste instantie aan dat het om een niet-raskat ging:)
Het staat al in haar eerste reactie.. laughcry

Ik heb het toch ook over mijn eerste reactie op haar? Doe toch niet zo triest! Ik las later pas dat het om een raskat ging.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 22:41

AngelNyn schreef:
Ik heb het toch ook over mijn eerste reactie op haar? Doe toch niet zo triest! Ik las later pas dat het om een raskat ging.
Pardon.. Jij denkt ook dat je alles kan zeggen he?! No

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 13 maa 2011 - 22:46

_Donnaa schreef:
AngelNyn schreef:
Pardon.. Jij denkt ook dat je alles kan zeggen he?! No

Of je reageerd inhoudelijk? Ga nou niet met vingertjes wijzen als je zelf begint.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Pien zo 13 maa 2011 - 22:47

Angelnyn, wat kun jij toch een vervelend persoon zijn!
Doe eens wat met de kritieken die je krijgt door eerst te vragen en dan pas mensen te beoordelen!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk zo 13 maa 2011 - 22:55

Pien schreef:Angelnyn, wat kun jij toch een vervelend persoon zijn!
Doe eens wat met de kritieken die je krijgt door eerst te vragen en dan pas mensen te beoordelen!

Ik gaf Winegum daar toch gelijk in? Ik snap het probleem niet zo?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Jerry zo 13 maa 2011 - 23:18

Pien schreef:Ik wil graag even de andere kant laten zien van het feit of eigenlijk de mening dat 2 kittens/katten samen leuker zijn.

Wij hebben altijd 2 katten gehad, helaas is er toen één doodgereden. Gevolg, onze kat Chappy bleef alleen achter. We zagen ineens een hele andere kat, lag altijd maar te slapen en daarnaast wilde hij de hele dag alleen maar eten en zat daar ook uitgebreid om te bedelen. Wij dachten dat Chappy eenzaam was en zo namen we er weer en kitten bij. Gelijk veranderde Chappy weer (hij was toen pas 8 maanden!) Hij ging weer spelen, lag niet alleen maar te slapen, at gewoon op de gewende tijden, zeurde niet meer tussendoor... Wat waren wij blij, we hadden weer ons oude katje terug en dat door er weer een kitten bij te doen..

2 jaar later is helaas dat katje die we toen als kitten erbij genomen hebben, ook doodgereden (nu 4 weken terug) en weer is onze Chappy (inmiddels 3 jaar) alleen. Maar dit keer, is hij alleen maar liever geworden. Hij komt kroelen, komt op schoot liggen, is veel vaker thuis, speelt weer met muisjes en balletjes.... Gaat naar visite toe om aandacht te krijgen, vind mijn neefje van 1 interresant terwijl hij voorheen niks van hem wilde weten!

Voor ons genoeg redenen om het voorlopig bij 1 kat te houden, want wij zien dat hij het heerlijk vind!!!

En dan nog even op je vragen antwoord geven:
- wij hebben 2 van onze katten uit het asiel en de derde via marktplaats. vanuit het asiel was alles super geregeld, we moesten 85 euro per kitten betalen maar daarbij zat: ontvlooien, ontwormen, eerste inenting, chip en castratie/ sterrilisatie. de kitten die wij via marktplaats kochten, kostte ons 200euro (vader was een raskat, we zagen zijn fototje op marktplaats en waren verliefd! en dat terwijl we gewoon een huistuinenkeuken kat wilde)
hij was wel ontvlooid en ontwormd maar verder niks! we moesten dus de inentingen nog laten doen, het chippen zelf betalen én het castreren.

- een kittten kun je het allerbest sowieso tot 12weken bij de moeder laten, dit is gewoon veel beter voor de kitten! wij kregen onze eerst kat pas met 15 weken, de tweede met 12 weken en de derde met 9 weken. Degene met 12 weken vond ik het fijnst om op te voeden. Deze ging ook gelijk op de kattenbak en heeft nooit ongelukjes gehad, de andere alletwee wel.

het verschil in prijs tussen 1 en twee katten vind ik zelf opzich wel meevallen, wij hebben het geluk dat we geen dure dierenartskosten gehad hebben. enkel het castreren en chipje laten plaatsen, en verder 1 keer per jaar de check up en inenting. we gingen dat met 2 katten tegelijk en betaalde dan maar 1 keer consult kosten. verder bestellen wij het eten per 10 kilo zak op zooplus, gingen ze beide op 1 kattenbak, qua speeltjes hebben we gewoon van die goedkope balletjes en muisjes, we hebben 3 poezenmanden, 1 krabpaal, 2 krabplanken en 2 kattenreismandjes.

Bedankt voor de info!
Vanmiddag vriendinnetje even vragen via welke site zij haar katten heeft, want momenteel nog geen succes via marktplaats (wil niet naar de andere kant van NL hoeven rijden voor een kat)...

De discussie 1 of 2 katten wordt hier op 't forum wel vaker gehouden volgens mij... AN, je zegt dat ik zelf moet weten wat ik doe, maar dan is het op mij wat verkeerd overgekomen, ik lees jouw posts namelijk wel een beetje als 'betoog om er toch twee te nemen'.

Vorige week al een poepschepje gekocht, hahahaha :P
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Winegum zo 13 maa 2011 - 23:21

Wij hebben onze katten wel via marktplaats gekocht (geen kittens). Wij hebben gewoon gekeken welke katten er hier in de buurt op marktplaats stonden, want we wilden ook niet ver rijden. Toen zijn we daar geweest om te kijken, waren gelijk om. Later in die week zijn we ze op gaan halen, want we hadden nog niks in huis om ze direct mee te nemen.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Snoes zo 13 maa 2011 - 23:23

Jerry schreef:
Die zat bij ons bij in de kattenbak haha :P Lekker handig om op te bergen ook!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Jerry zo 13 maa 2011 - 23:26

maar dan vraag ik me wel af... Als je dan de drollies eruit geschept hebt, wat doe je daar dan mee? Zo in de groene container gaat toch stinken? Ik zou er dan een zakje om heen willen ofzo, maarja, dan kan 't niet bij 't groenafval...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 23:41

Ik heb sinds december ook 2 kittens. Ik wilde eigenlijk 1 kitten maar vond deze in het asiel en kon ze niet meer uit mijn hoofd krijgen. Het zijn 2 broertjes en ze zijn zo gek op elkaar! Omdat wij niet altijd thuis zijn, hebben ze wel elkaar nog en kunnen ze lekker samen spelen. Ze gaan ook altijd lekker samen slapen, zo lief! Ik heb de kittens van stichting redcat, deze kittens zijn gevonden (zwervertjes vaak) en deze groeien dan een aantal weken op in een gastgezin. Na een aantal weekjes mogen ze dan naar hun nieuwe eigenaren. Dat is in regio Eindhoven maar dat hebben ze ook vast wel ergens anders in het land. Het is inderdaad wat duurder dan 1 katje maar je hebt er wel heel veel plezier van! En ik geef mijn kittens geen heel duur voer want dat kan ik niet betalen. Er zijn overigens nu nog maar heel weinig kittens, die komen van het voorjaar weer. Heel veel plezier met uitzoeken en mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel Very Happy

Een kitten aanschaffen, hoe pak je dat aan... - Pagina 2 Foto-IJLYLIUL-D
Dit zijn stip & storm smile

Edit: De kittens kostten 130 euro per stuk maar dan zijn ze ingeent, gecastreerd en gechipt! Dus dat is heel goedkoop.

Gast
Gast

Bericht  Pien zo 13 maa 2011 - 23:45

appeltje schreef:Edit: De kittens kostten 130 euro per stuk maar dan zijn ze ingeent, gecastreerd en gechipt! Dus dat is heel goedkoop.
bij ons bij het asiel betaal je voor dit alles 85 euro. vind dat wel een heel verschil!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Pien zo 13 maa 2011 - 23:46

Jerry schreef:maar dan vraag ik me wel af... Als je dan de drollies eruit geschept hebt, wat doe je daar dan mee? Zo in de groene container gaat toch stinken? Ik zou er dan een zakje om heen willen ofzo, maarja, dan kan 't niet bij 't groenafval...
wij doen het in een boterhamzakje en gooien het in de grijze container, de groene container gaat bij ons maar 1 keer in de 4 weken aan de weg en anders gaat het zo stinken!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 23:52

Pien schreef:
appeltje schreef:Edit: De kittens kostten 130 euro per stuk maar dan zijn ze ingeent, gecastreerd en gechipt! Dus dat is heel goedkoop.
bij ons bij het asiel betaal je voor dit alles 85 euro. vind dat wel een heel verschil!

Dat scheelt inderdaad best veel, ben dus nogal afgezet Wink

Ik heb overigens ook 2 jaar 1 kat gehad maar die was al wat ouder (3 jaar) en die vermaakte zich prima alleen. Ligt ook aan het karakter van de kat denk ik. Dus kies gewoon waar jullie je goed bij voelen Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 0:21

Wij hebben onze poes via marktplaats. Toen we groter gingen wonen wilden we er ook een bij en dan het liefst via het asiel maar die hadden nog geen nestjes dus ook de andere via marktplaats. Ze zijn anderhalf jaar samen geweest en nu we verhuisd zijn hebben we de jongste toch weggedaan. Het werkte niet samen en ze was zo schuw als het maar zijn kon.

Ow en onze poes krijgt alleen brokken en af en toe vlees smile

Gast
Gast

Bericht  Jerry ma 14 maa 2011 - 0:42

net een website gevonden waar je 'weeskittens' kunt adopteren. Alleen daar doen ze kittens alleen per twee weg :P

Iemand nog een goede website? Regio Gelderland...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Raindrop ma 14 maa 2011 - 0:49

Is er geen asiel in Gelderland?

Ik heb trouwens onze kitten gevonden via internet (zat bij een opvanggezin).
Wij hebben ook 1 poes.
Ik merk niet dat hij zich eenzaam voelt. Als wij werken of overdag thuis zijn ligt hij meestal te slapen.
Ook hebben we allerlei speelgoed (lijkt soms net op een slagveld) voor hem gekocht en daar vermaakt hij zich prima mee!
Ik zou er stiekem best nog een poes bijwillen maar mijn vriend vindt 1 poes genoeg.

Mocht hij ooit van gedachten veranderen of we merken dat onze poes zich eenzaam voelt wil ik ook een kitten van Snoes Very Happy
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Jerry ma 14 maa 2011 - 1:00

Zijn een aantal asiels in Gelderland. Maar als ik op de website kijk, staan daar wel foto's van de beestjes, maar daar zitten geen kittens bij. Of zouden ze dat expres doen?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Jeanette ma 14 maa 2011 - 1:36

Gewoon in het asiel kijken! Very Happy

Dat heb ik ook gedaan. De mijne is mishandeld geweest en in het begin zat ze voortdurend in de kast, maar na een maandje begon ze helemaal op te leven en nu wilt ze alleen maar kroelen en is ze bijna niet weg te slaan. Echt een schat eersteklas! Ook heeft het asiel pas nog gebeld hoe het nou met dr ging, vond ik erg lief!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jeanette ma 14 maa 2011 - 1:37

Jerry schreef:Zijn een aantal asiels in Gelderland. Maar als ik op de website kijk, staan daar wel foto's van de beestjes, maar daar zitten geen kittens bij. Of zouden ze dat expres doen?

Nee, die zetten ze meestal niet op de site als ze jong zijn, alleen als ze ouder zijn en nog in het asiel zitten. Dit omdat er telkens kittens blijven komen. Je kunt het beste langs een asiel gaan of even bellen, want kittens zitten meestal in een gast gezin.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  TukTuk ma 14 maa 2011 - 4:45

Jerry schreef:
De discussie 1 of 2 katten wordt hier op 't forum wel vaker gehouden volgens mij... AN, je zegt dat ik zelf moet weten wat ik doe, maar dan is het op mij wat verkeerd overgekomen, ik lees jouw posts namelijk wel een beetje als 'betoog om er toch twee te nemen'.

Sorry als het zo overkwam, natuurlijk probeer ik wel te laten zien dat het vaak voor een kat leuker/beter is om met zijn 2en te zijn, volgens mij heb ik ook wel eens gelezen dat asiels dat ook zoveel mogelijk proberen te promoten, maar dat weet ik niet zeker. Maar het was zeker mijn intentie niet om het als "slecht" te bestempelen dat je er maar 1 wilde smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk ma 14 maa 2011 - 4:55

Pien schreef:

Dat scheelt idd nogal! Hier betalen we bij de dierenarts voor enting 60 euro (30 euro per stuk, ze moeten er 2), 30 euro voor castratie (kater) en 79 euro voor sterilisatie (poes), ik weet niet wat chippen kost.
Dus 130 euro valt opzich nog wel mee hoor! Het ligt er een beetje aan of het een kater of een poes is, vragen ze daar nog verschillende prijzen voor? Of ze doen een gemiddelde, en dan dezelfde prijs. Want castratie is vaak veel goedkoper dan sterilisatie.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk ma 14 maa 2011 - 4:56

Jerry schreef:maar dan vraag ik me wel af... Als je dan de drollies eruit geschept hebt, wat doe je daar dan mee? Zo in de groene container gaat toch stinken? Ik zou er dan een zakje om heen willen ofzo, maarja, dan kan 't niet bij 't groenafval...

Ik gooi ze altijd in de gewone container, idd met een plastic zakje er omheen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Raindrop ma 14 maa 2011 - 6:33

AngelNyn schreef:

Ik gooi ze altijd in de gewone container, idd met een plastic zakje er omheen.

Wij hebben deze
Een kitten aanschaffen, hoe pak je dat aan... - Pagina 2 4kbf38

Echt ideaal! Je kan hem gewoon bestellen bij zooplus en in sommige dierenwinkels is hij ook verkrijgbaar.
Ook de navullingen zijn daar verkrijgbaar.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: