Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Creditcard aanschaffen

+2
Monte
Ster
6 plaatsers

Ga naar beneden

Creditcard aanschaffen Empty Creditcard aanschaffen

Bericht  Ster do 4 okt 2012 - 3:06

Ik wil graag een creditcard aangeschaffen, met name om een hotel te kunnen boeken via bookings.com, andere webshops en voor een eventuele vakantie, maar ik heb geen idee hoe dit werkt en waar ik op moet letten. Kan dit via je eigen bank of staat dit er helemaal los van? En hoe lang duurt het uiteindelijk voordat je hem kunt gebruiken, moet deze nog geactiveert worden ofzo?

Wie kan mij een beetje wegwijs maken?

Ster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 186
Punten : 240
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Creditcard aanschaffen Empty Re: Creditcard aanschaffen

Bericht  Monte do 4 okt 2012 - 3:12

Geen verstand van maar mijn ouders hebben een anwb visa card. Zijn ze heel tevreden over en ze betalen niet veel.
http://www.anwb.nl/creditcard/visa
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Creditcard aanschaffen Empty Re: Creditcard aanschaffen

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 3:16

Ik heb hem gewoon via mijn eigen bank.

Dan betaal je een bedrag per jaar voor je kaart en dat gaat automatisch elke jaar door.

Als je hem besteld duurt het volgens mij een week o.i.d. voordat je hem hebt.. en dan wordt de pincode en activeringscode allemaal apart verstuurd.


Je moet wel opletten hoe je wilt aflossen. Standaart staat het blijkbaar ingesteld op bijv. 10% per maand waardoor je een hele dikke schuld (+rente) kunt opbouwen. Je kunt ook aangeven dat ze gewon aan het einde van de maand het openstaande bedrag wat op je creditcard staat van je rekening afgeschreven wordt. Dan zit je ook niet met rentes en schuld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Creditcard aanschaffen Empty Re: Creditcard aanschaffen

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 3:17

.


Laatst aangepast door Yasmin op ma 8 okt 2012 - 5:31; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Creditcard aanschaffen Empty Re: Creditcard aanschaffen

Bericht  litllejoy do 4 okt 2012 - 3:18

Ik heb er een van de ANWB en ik vind dit prettig werken. Mocht je vragen hebben, dan stel je ze maar.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Creditcard aanschaffen Empty Re: Creditcard aanschaffen

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 3:21

Ster, ik heb al een paar jaar een ANWB Visa card.
Ik betaal voor het gebruik € 11.50 per jaar. Het eerste jaar was gratis.
Ik betaal er o.a. vliegtickets, huurauto tijdens vakantie, hotel e.d. mee, ik vind het erg makkelijk.
Eerst stortte ik nadat ik iets met mijn creditcard had betaald meteen het openstaande saldo weer op mijn cc-rekening, nu heb ik daar een maandelijkse automatische incasso geregeld. Dus mocht ik een uitgave met mijn cc hebben gedaan, dan wordt dat aan het eind van de maand automatisch van mijn betaalrekening geïncasseerd, hoef ik daar ook niet om te denken. (wel zorgen dat je genoeg saldo op je gewone rekening hebt natuurlijk nerd )


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Creditcard aanschaffen Empty Re: Creditcard aanschaffen

Bericht  mzcharlotte do 4 okt 2012 - 4:54

Ik heb 'm ook gewoon via mijn eigen bank. Ik heb het limiet op max. 1250 per maand met volledige aflossing (dus geen rente). Daar moet je idd wel op letten, welke aflossingsvorm je kiest.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Creditcard aanschaffen Empty Re: Creditcard aanschaffen

Bericht  Marin do 4 okt 2012 - 5:00

Ik heb 'm ook gewoon via de bank, ABN Amro in mijn geval. Wordt tegenwoordig wel uitgevoerd door ICS.
Ik heb een limiet van 1000 euro per maand en ingesteld dat ik standaard elke maand daarna het volledige bedrag terugbetaal. Dit om geen hoge schulden op te bouwen. Dat gaat altijd prima. Komt natuurlijk zelden voor dat ik echt tot de limiet kom, behalve op vakantie. Het handige van deze kaart is dat je ook een online overzicht hebt met je uitgaven en terug te betalen bedrag.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Creditcard aanschaffen Empty Re: Creditcard aanschaffen

Bericht  Minx do 4 okt 2012 - 5:24

Ik heb hem ook via de rabo,

Betaal 4,50 voor mijn rekening en 4 voor de creditcard per kwartaal. Met de kaar die ik heb heb ik een limiet van 1000 euro en moet verplicht de maand erna verplicht betalen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Creditcard aanschaffen Empty Re: Creditcard aanschaffen

Bericht  mzcharlotte do 4 okt 2012 - 5:37

Als ik benoem dat ik een lager krediet heb dan 2500, wordt ik voor raar verklaard ("waar heb je dan een CC voor?"). Ik ben dus blij te lezen dat anderen ook een lager krediet hebben! Ik ben in de 3 jaar dat ik 'm heb nog niet aan de max gekomen. Maar het is echt zo handig voor amazon, etsy en tickets. En als noodoplossing als er iets met m'n normale pinpas is (in Jordanië werden onze pinpassen in de eerste de beste ATM geblokkeerd, ik was echt zo blij met de CC!).
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Creditcard aanschaffen Empty Re: Creditcard aanschaffen

Bericht  Minx do 4 okt 2012 - 5:43

mzcharlotte schreef:Als ik benoem dat ik een lager krediet heb dan 2500, wordt ik voor raar verklaard ("waar heb je dan een CC voor?"). Ik ben dus blij te lezen dat anderen ook een lager krediet hebben! Ik ben in de 3 jaar dat ik 'm heb nog niet aan de max gekomen. Maar het is echt zo handig voor amazon, etsy en tickets. En als noodoplossing als er iets met m'n normale pinpas is (in Jordanië werden onze pinpassen in de eerste de beste ATM geblokkeerd, ik was echt zo blij met de CC!).

Ik kon niet eens een hoger krediet krijgen al zou ik het willen. en idd mensen lijken nog wel eens te vergeten dat 1000 euro onwijs veel geld is
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Creditcard aanschaffen Empty Re: Creditcard aanschaffen

Bericht  Marin do 4 okt 2012 - 5:48

Ik vind 1000 euro ook echt prima voor nu. Gaan we echt grotere reizen maken naar duurdere landen (Australie, Amerika), dan is een hoger limiet wellicht prettig, maar ik heb me tot nu toe echt altijd gered.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Creditcard aanschaffen Empty Re: Creditcard aanschaffen

Bericht  Ster do 4 okt 2012 - 7:14

Bedankt voor de tips, ik heb ook een rabobank rekening en een creditcard van hun zie ik ook wel zitten. Hoe lang zal het ongeveer duren voordat je m dan in huis hebt? Ik heb m eigenlijk woensdag nodigCreditcard aanschaffen 394967

Ster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 186
Punten : 240
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Creditcard aanschaffen Empty Re: Creditcard aanschaffen

Bericht  Marin do 4 okt 2012 - 7:16

Denk niet dat je dat gaat redden. Gaat wel een paar weken over de aanvraag, en dan ontvang je volgens mij nog een losse brief met de code, want die versturen ze natuurlijk niet tegelijk met de kaart.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Creditcard aanschaffen Empty Re: Creditcard aanschaffen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum