Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes

+8
Snoes
TukTuk
Raindrop
Inge
MADDIE
TGR
Lejow
Sarah1985
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes Empty een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes

Bericht  Sarah1985 za 29 okt 2011 - 21:53

Wij hebben er 1

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes 30-10-11%2B-%2B1

we moeten nog een naam bedenken, het is een mannetje.
Wat voor eten moet die want de brokjes die we hebben lijkt die niet te willen


Laatst aangepast door Sarah1985 op zo 30 okt 2011 - 7:36; in totaal 1 keer bewerkt
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes Empty Re: een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes

Bericht  Lejow za 29 okt 2011 - 22:13

Ik had al een kat van een jaar of 8 (poes) toen ik er een kitten bij nam. Heb ze gewoon bij elkaar gezet en dit is eigenlijk vanaf het begin gewoon goed gegaan. Die kleine had eerst wel wat grootspraak, maar had al snel door dat die ander de 'baas' was. Dit liet ze soms dan ook weten door de kleine een pets te geven, maar vechten hebben ze nooit gedaan.
De kleine was ook een poes trouwens.

Toen de kleine 1 was ben ik bij mijn vriend gaan wonen die al een kater had. Ook dit is goed gegaan. De oude poes moest niet zoveel van de kater hebben, en die kleine was eigenlijk gelijk wel vriendjes met de kater.
Helaas hebben we in januari de oude poes in moeten laten slapen en nu zijn de kater en het kleintje wel dichter naar elkaar toe getrokken. Alleen laat ook hier de kater zo af en toe eens zien dat hij de baas is.

Voor de kater is het wel goed geweest, want hij is een stuk speelser weer geworden sinds die kleine erbij is!

Een kater of een poes maakt volgens mij dus weinig uit. Alleen als een poes jong in aanraking komt kan ze wel sneller krols worden (en dat is niet grappig hehe), maar als je haar laat helpen is dat ook opgelost.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes Empty Re: een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 22:57

Ik raad een poesje aan dan smile Leeftijd maakt op zich niet heel veel uit, Frits hier is ook 5, maar nog onwijs speels. Als ik bij hem een kitten zou zetten, speelt hij die kitten eruit Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes Empty Re: een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 23:01

Ik zou een kater aanraden. Volgens mij heb ik toen gelezen dat 2 mannetjes elkaar eerder lijken te accepteren dan als er een vrouwtje bij een mannetje bij komt. Onze kater was 1 en toen kwam onze andere kater erbij. De eerste 3 weken was het vechten en blazen en daarna ging het goed. Ze kunnen elkaar nu niet meer missen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes Empty Re: een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 23:11

Wij hebben een kitten (poes) bij een oudere poes gezet. Ze zijn geen vriendinnen, maar ze accepteren elkaar wel. Soms verkoopt de oudere poes de kleine "zomaar" een mep en andersom en afgelopen week "betrapte" ik ze samen op de bank, terwijl e naast elkaar lagen, tegen elkaar aan. Dat hebben ze voorheen nog nooit gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes Empty Re: een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes

Bericht  TGR za 29 okt 2011 - 23:17

Qua geslacht maakt het niet zoveel uit wat je erbij neemt. Als ze allebei geholpen zijn lijkt me het niet zoveel uitmaken.


TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes Empty Re: een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes

Bericht  Sarah1985 zo 30 okt 2011 - 0:07

Ok dank je voor de reacties we gaan straks kijken bij een nestje. Vind het wel spannend hebben dat nog.nooit gedaan. Onze andere kat hebben we gekregen van vrienden die hadden hem voor ons uitgezocht. dat nestje waar we gaan kijken die mensen vroegen er 25 euro voor is dat normaal
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes Empty Re: een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes

Bericht  MADDIE zo 30 okt 2011 - 0:24

Wat leuk zeg!! Ik vind zelf 25 euro niet heel veel. Ik zou ook even vragen of ze ontwormd en geënt zijn en geen katje nemen uit een nest waarbij je de moeder niet hebt gezien. Ik spreek uit ervaring dat dat heel veel ellende kan opleveren.
En of het klikt tussen katten ligt ook aan het karakter. Als je een wat angstige kat hebt gaat het vaak wat moeilijker.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes Empty Re: een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 0:24

Zijn de kittens dan ontwormd en ontvlooid? Dan vind ik €25,- wel een okay bedrag. Zijn vaak de bedragen die worden gevraagd om handelaren of slangeigenaren te weren hè smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes Empty Re: een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes

Bericht  Inge zo 30 okt 2011 - 1:05

Sarah1985 schreef:Ok dank je voor de reacties we gaan straks kijken bij een nestje. Vind het wel spannend hebben dat nog.nooit gedaan. Onze andere kat hebben we gekregen van vrienden die hadden hem voor ons uitgezocht. dat nestje waar we gaan kijken die mensen vroegen er 25 euro voor is dat normaal
Als ze ontwormd en ontvlooid en geënt zijn wel.
Wij hebben onze 2 kittens bij een kittenopvang vandaan en daar vroegen ze 65,- per kitten. ivm chippen, inenten, ontvlooien en ontwormen.

Meeste mensen vragen er een bedragje voor om impulsieve mensen tegen te houden en net wat Bazinga zegt zodat ze niet als slangenvoer eindigen.

Het beste voor een kitten is als ze tot 12 weken bij de moeder blijven. in de wet staat 8 weken en de meeste mensen doen de kittens weg na 8 weken, maar 12 weken is beter.

Als je naar een asiel gaat heb je vaak ook nog korting als je de kitten laat helpen
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes Empty Re: een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes

Bericht  Lejow zo 30 okt 2011 - 1:56

Wilde net zeggen inderdaad dat het het beste is om de kitten 12 weken bij de moeder te laten!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes Empty Re: een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 2:05

Lejow schreef:Wilde net zeggen inderdaad dat het het beste is om de kitten 12 weken bij de moeder te laten!

Jaajaa, wilde je nét zeggen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes Empty Re: een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes

Bericht  Lejow zo 30 okt 2011 - 2:10

Bazinga schreef:
Lejow schreef:Wilde net zeggen inderdaad dat het het beste is om de kitten 12 weken bij de moeder te laten!

Jaajaa, wilde je nét zeggen...

nerd
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes Empty Re: een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 2:19

Lejow schreef:
Bazinga schreef:
Lejow schreef:Wilde net zeggen inderdaad dat het het beste is om de kitten 12 weken bij de moeder te laten!

Jaajaa, wilde je nét zeggen...

nerd

Very Happy

Door dit soort topics wil ik ook weer kittennnn... Maar gaat mammalief vast niet okay vinden :P Weet wel; als ik ooit weer een kitten neem, ga ik 100x checken wat 't geslacht is. Wij namen MoZus omdat 't een poesje zou zijn en dat zou beter zijn, samen met Frits.. En maar knokken die 2! Nu, 3.5 jaar later, nóg, altijd ruzie! Tja 't bleek ook een katertje te zijn laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes Empty Re: een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes

Bericht  Raindrop zo 30 okt 2011 - 2:28

Haha Bazinga! Ik wil er ook een kitten of een andere kat bij! Alleen mijn vriend wilt het (nog) niet.

Sarah1985, leuk dat jullie een kitten willen nemen.
Wij betaalden voor onze kitten 45 euro bij het dierenasiel. We hebben hem na een half jaar laten castreren en toen kregen we een bon voor een zakje voer van het dierenasiel.
Zorg trouwens wel dat de kitten lang genoeg bij zijn moeder blijft. Onze kitten is veel te vroeg bij de moeder weggehaald en dat merken we nu echt wel. En ik vind het ook gewoon ontzettend zielig voor kittens als ze zo vroeg worden weggehaald bij hun moeder.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes Empty Re: een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes

Bericht  Sarah1985 zo 30 okt 2011 - 3:07

We hebben er 1 zwart wit met grijs heel lief. Onze grote kat gromt en blaast veel nog maar zal wel minder worden
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes Empty Re: een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes

Bericht  Lejow zo 30 okt 2011 - 3:08

Oh dat is snel gegaan :P
Ja blazen is meestal in het begin, aan elkaar wennen, rangorde bepalen enz.

En is het een kater of een poes? en hoe oud?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes Empty Re: een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes

Bericht  Sarah1985 zo 30 okt 2011 - 3:22

Hetis een mannetje en 11 weken oud. Hij ligt nu lekker te slapen bij mijn man. We hadden gister dat nestje al gezien op marktplaats. Iemand tips voor een naam. OnZe andere heet spikie
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes Empty Re: een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 3:28

Spikkel Very Happy
Dirk?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes Empty Re: een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes

Bericht  Raindrop zo 30 okt 2011 - 3:49

- Yuga (zo heet onze kater).
- Zorro
- Guus
- Garfield
- Gipsy
- Shiva
- Simba
- Sam
- Gizmo
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes Empty Re: een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes

Bericht  Sarah1985 zo 30 okt 2011 - 6:29

dit is hem, en nog steeds geen naam haha. Onze andere kat vind het maar niks en ligt op zijn vertrouwde plekje, en ondertussen de brokjes van de kitten opeten hihi
een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes 30-10-11%2B-%2B1
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes Empty Re: een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes

Bericht  Raindrop zo 30 okt 2011 - 6:41

Oh wat een schatje!! I love you
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes Empty Re: een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes

Bericht  MADDIE zo 30 okt 2011 - 10:08

Mijn poesjes aten ook eerst moeilijk. Dat bleek te komen doordat het niet hetzelfde was als dat ze gewend waren. ze waren babycat van royal canin gewend.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes Empty Re: een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes

Bericht  TukTuk zo 30 okt 2011 - 10:10

Ik zou sowieso mixen met het voer wat ze daar kregen. Je mag ze namelijk niet in 1x over laten stappen op ander voer. En vaak moeten ze ook gewoon even wennen, en dat eten komt dan echt wel. Zolang ze maar goed drinken, is het niet erg!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes Empty Re: een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes

Bericht  Raindrop zo 30 okt 2011 - 10:16

AngelNyn schreef:Ik zou sowieso mixen met het voer wat ze daar kregen. Je mag ze namelijk niet in 1x over laten stappen op ander voer. En vaak moeten ze ook gewoon even wennen, en dat eten komt dan echt wel. Zolang ze maar goed drinken, is het niet erg!

Inderdaad! Dat hebben wij ook gedaan en dat werkt volgens mij ook het beste.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes Empty Re: een nieuwe kitten. Naam bedenken en andere kitten vraagjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum