Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kindje vernoemen

+25
blondje1313
LeeuwLeeuw
sheila123
Mamsie
Annie24
VeryCherry
minoessepoes
frolic
RYW
snoezel
Rupsie
Flip Fluitketel
Live Laugh Love
Bruintje Beer
Minx
Moon
JD
Novalee
Fiebje
Zininzon
Inge
Pien
Angela_1986
Puk
Lejow
29 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Kindje vernoemen - Pagina 2 Empty Re: Kindje vernoemen

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 6:50

Ik zou als tweede naam niet voor een verbastering kiezen.

H. heeft als tweede naam de naam van mijn zus: *
(Niet quoten aub)

Laatst aangepast door Hazeltje op za 12 maa 2011 - 21:47; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 7:18

Hier hebben beide kinderen als tweede naam Maria, dit is de naam van mijn moeder (Ria) als tweede naam heeft S.enna Carolina (schoonmoeder) *spijt spijt* en M.ara heeft 4 namen namelijk als derde Antonia (mijn overleden oma) en Carolina (schoonmoeder). Zelf heeft M.ara dus ook Antonia in haar doopnaam, ik hou niet van moderne verbasteringen.

Laatst aangepast door Mama_van2 op za 12 maa 2011 - 7:41; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 7:31

Ik zou de doopnaam ook gewoon laten staan. Dus roepnaam + Antonia. Maar ja, ik houd wel van klassieke namen. Zeker naast een modernere naam, als die niet te gek is, kan dat heel mooi zijn. Dus ik zou het mooi zo houden smile.

Gast
Gast

Bericht  Moon za 12 maa 2011 - 7:49

Mama_van2 schreef:Hier hebben beide kinderen als tweede naam Maria, dit is de naam van mijn moeder (Ria) als tweede naam heeft S.enna Carolina (schoonmoeder) *spijt spijt* en M.ara heeft 4 namen namelijk als derde Antonia (mijn overleden oma) en Carolina (schoonmoeder). Zelf heeft M.ara dus ook Antonia in haar doopnaam, ik hou niet van moderne verbasteringen.

Waarom heb je daar spijt van als ik vragen mag?
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Minx za 12 maa 2011 - 15:12

Mocht ik met mijn vriend kinderen krijgen. Dan zou ik zijn moeder graag vernoemen omdat ik haar naam leuk vind. Maar dan wel alleen in de vrouwelijke vorm. Ik had altijd wel een paar meiden namen die ik erg leuk vond maar maar 1 jongens naam. Tja beetje jammer dat mijn vriend nu zo heet. Die optie valt nu dus echt af, misschien als tweede naam maar dan moet het wel een kind van hem zijn.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 20:29

Wij hebben de kinderen wel vernoemd. Heel traditioneel met de doopnaam, en de roepnaam proberen we daar dan uit te halen.

De oudste is naar mijn moeder vernoemd, de jongste naar mn schoonvader. De tweeling wordt vernoemd naar mijn vader en schoonmoeder, dan hebben we iedereen gehad. We weten de geslachten nog niet, dus voor 2 jongens was het wel eve lastig, maar we zijn er uit.

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer za 12 maa 2011 - 20:45

S. is ook vernoemd alleen dan haar 2e naam en dan naar mijn vader die helaas is overleden. Hij heette Hendrik. En bij een meisje zou het Hendrike worden. Ook ouderwets maar ik vond het een mooie naam. Het past heel mooi bij haar 1e/roepnaam vind ik zelf.

Ik zelf vind Antonia best mooi. Als je er een andere naam van deze tijd als 1e naam doet en die erbij past valt het denk ik wel mee.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Live Laugh Love za 12 maa 2011 - 22:34

Wij willen ook graag vernoeme (als het ooit zo ver mag komen)
Alleen het probleem met vernoemen vind ik... dat je niet iedereen kan vernoemen.
Ik wil mijn vader vernoemen, omdat hij ziek is en misschien wel niet nog 5 jaar leeft. Mijn moeder gewoon omdat ik dat mooi vind. Al mijn oma's heten net als mijn moeder en ook mijn tweede naam is mijn moeders naam. Dus dan wordt de hele familie doorgezet. Eigenlijk zou ik ook wel mijn broertjes willen vernoemen (hebben ook leuke namen, waar we wel wat mee kunnen) Maar je ziet het,.. dan moeten we minstens 4 kinderen krijgen en dan heb ik het nog geen eens over mijn schoonfamilie gehad. Die gaan het natuurlijk niet leuk vinden als iedereen uit mijn familie vernoemd wordt en zij niet..
Hhahaah gelukkig hebben we nog wat tijd om te denken, maar das wel een dilemma..
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 23:09

Live Laugh Love schreef:Wij willen ook graag vernoeme (als het ooit zo ver mag komen)
Alleen het probleem met vernoemen vind ik... dat je niet iedereen kan vernoemen.
Ik wil mijn vader vernoemen, omdat hij ziek is en misschien wel niet nog 5 jaar leeft. Mijn moeder gewoon omdat ik dat mooi vind. Al mijn oma's heten net als mijn moeder en ook mijn tweede naam is mijn moeders naam. Dus dan wordt de hele familie doorgezet. Eigenlijk zou ik ook wel mijn broertjes willen vernoemen (hebben ook leuke namen, waar we wel wat mee kunnen) Maar je ziet het,.. dan moeten we minstens 4 kinderen krijgen en dan heb ik het nog geen eens over mijn schoonfamilie gehad. Die gaan het natuurlijk niet leuk vinden als iedereen uit mijn familie vernoemd wordt en zij niet..
Hhahaah gelukkig hebben we nog wat tijd om te denken, maar das wel een dilemma..

Je kunt toch ook combineren met de namen? Dat je meerdere namen geeft, en zo iedereen vernoemd.

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 12 maa 2011 - 23:15

Bij ons is het de mazzel, dat als ik het kind vernoem naar mijn schoonmoeder. Het ook gelijk vernoemd is naar mijn vriend Ă©n schoonvader (Doopnamen: Antonia, Antonio en Anton). Als ik het Wilhelmina noem is het vernoemd naar mij en mijn moeder. Dan alleen nog naar mijn vader. Iets met Johannes. En dan heb ik ze allemaal gehad haha.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Flip Fluitketel zo 13 maa 2011 - 0:09

Wij hebben onze dochter naar haar beide oma's vernoemd (dus mijn moeder en schoonmoeder). Haar 2e en 3e naam, dus haar doopnamen zijn vernoemd en we vonden dat ze beide een leuke naam hebben. En beide oma's waren erg trots dat we haar vernoemd hebben.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 0:53

Wij hebben bij Indy beide doopnamen gebruikt van de overleden oma's. J.ulia en W.ilhelmina. Wilde heel graag Julia als eerste naam maar dat wilde mijn vriend niet.
Bij Merle heb ik eigenlijk gekozen om mijn 2 hele goede vriendinnen te hernoemen zeg maar. Merle haar 2e naam is j.ocelynn (joyce en linda)
En bij een 3 zal het J.esley/j.elsey worden (als 2e naam dan he) naam mijn broer en mijn overleden neef (j.elle en we.sley)

Gast
Gast

Bericht  Rupsie zo 13 maa 2011 - 0:59

Onze dochter heeft 2 doopnamen. deze zijn vernoemd naar haar oma's.
Ons zoontje heeft ook 2 doopnamen, en deze zijn van de opa's namen gemaakt.
Nu bij de 3e weet ik nog niet zo goed hoe we het willen doen. 1 ding wil ik zeker, dat de 2e naam (1e doopnaam) vernoemd gaat worden naar mijn schoonmoeder (die is afgelopen jaar overleden). Dan weten we verder nog niet of deze ook een 2e doopnaam krijgt en zo ja naar wie we die dan gaan doen. Nog in dubio.
Rupsie
Rupsie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 308
Punten : 318

Bericht  snoezel zo 13 maa 2011 - 1:12

Wat leuk dat zoveel kindjes zijn vernoemd! Ik vind het altijd wel iets bijzonders hebben, zeker als ze niet vernoemd zijn om het vernoemen zoals het vroeger altijd gebeurde. Maar als eerbetoon aan een overledene vind ik heel mooi.

Onze dochter heeft als 2e naam de naam van mijn 11jaar geleden overleden zus (zij was 5 jaar ouder dan ik en was 21 toen ze overleed. Ze was mijn beste maatje, we deden altijd alles samen). Het stond al heel lang vast dat als we een dochter zouden krijgen ze vernoemd zou worden.
Mijn ouders reageerden emotioneel. Vooral mijn vader schoot vol, maar ze vinden het wel heel mooi.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  RYW zo 13 maa 2011 - 1:52

Mijn oudste zoon is vernoemd naar zijn beide opa's (die heten allebei Johannes), en mijn jongste zoon is vernoemd naar mijn vriendin, die als een zusje voor me is. Zij heeft heel erg veel voor me betekend door de jaren heen, en dit was een soort van eerbetoon.

Ik weet niet of ik het met een eventuele derde ook zou doen. Hangt ook een beetje van mijn vriend af, ik geloof dat hij het niet zo belangrijk vindt.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  frolic zo 13 maa 2011 - 2:17

Teun's 2e en 3e namen zijn zijn opa's en bij Miek dr oma's .. hebben het niet aangepast ofzo.

Ikzelf ben ook veroemd , mijn roepnaam was de 2e naam van mijn oma 2e naam maria ( ben katholiek ) 3e naam mijn opa .. ben daar best trots op !

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Bericht  minoessepoes zo 13 maa 2011 - 3:08

Ik heet zelf ook Antonia. Inderdaad ook een vernoeming naar mijn oma en ik heb ook de naam van mijn andere oma. Mijn oma's roepnaam was Tonia, maar dat is ook niet echt een moderne optie, mijn tante heet Tonnie (vernoemd naar haar moeder en tante). De zus van mijn oma heette namelijk ook Antonia en haar roepnaam was An.

Ik zou zelf mijn kinderen ook graag vernoemen, dat vind ik een mooie gedachte. De beide opa's van mijn vriend heette Jan en ook zijn vader heet zo en het is ook de tweede naam van mijn vriend, dus wij zouden dan ook voor Jan gaan of voor een meisje zou ik eerder kiezen voor Janne, ipv Janna.
Mijn moeder heet Adr.iana, Adr.i, dat zou voor een jongen Adriaan worden en zo heette mijn opa ook en mijn broer is ook weer naar hem vernoemd dus dat zou ik ook wel mooi vinden. Mijn vader heet Fred,erikus, Frits, waar we weer Frederieke van kunnen maken voor een meisje eventueel. Mijn schoonmoeder heeft alleen echt een vrouwennaam waar ik nog geen verbastering voor een jongen op heb kunnen bedenken mocht dat eventueel nodig zijn.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  VeryCherry zo 13 maa 2011 - 4:07

Ik heb mijn zoontje niet vernoemd. Ik ben wel vernoemd naar mijn de moeder van mijn moeder. Zij is al heel lang geleden overleden en ik heb haar nooit gekend.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 4:48

Ik weet niet of ik ooit wil vernoemen.
Vind het wel mooi, maar waarschijnlijk gaan we ze toch niet laten dopen.

Ikzelf heet naar mijn ouders, Petronella Martina.

Gast
Gast

Bericht  Novalee ma 14 maa 2011 - 1:09

PrinsesBo schreef:Ik weet niet of ik ooit wil vernoemen.
Vind het wel mooi, maar waarschijnlijk gaan we ze toch niet laten dopen.

Ikzelf heet naar mijn ouders, Petronella Martina.
Dat hoeft toch ook niet? Wij namelijk ook niet.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Annie24 ma 14 maa 2011 - 1:19

Onze zoon heet gewoon Y.estin, klaar Laughing Zowel mijn vriend als ik hebben geen seconde over vernoemen nagedacht. Onze familie kennende komt daar alleen maar (meer) ruzie van....
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Mamsie ma 14 maa 2011 - 1:31

Omze jongens zijn niet vernoemd naar opa's of oma's. Ze hebben alleen wel alle 3 als 3e naam L.J. (naam van mijn vriend. junior.)
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  sheila123 ma 14 maa 2011 - 2:39

Hier ook niet vernoemd,gewoon een leuke naam uitgekozen en dat hebben we voor deze baby ook gedaan. Onze familie zit iets te ingewikkeld in elkaar (aan beide kanten) om te vernoemen. :P
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  LeeuwLeeuw ma 14 maa 2011 - 22:12

Hier hebben we de namen van onze moeders als doopnamen gebruikt.
Ik wilde er ook perse wat mee doen aangezien mijn schoonmoeder ook niet meer leeft.

LeeuwLeeuw
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 56
Punten : 58
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 22:23

Wij gaan niet vernoemen.

Gast
Gast