Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kindje vernoemen

+25
blondje1313
LeeuwLeeuw
sheila123
Mamsie
Annie24
VeryCherry
minoessepoes
frolic
RYW
snoezel
Rupsie
Flip Fluitketel
Live Laugh Love
Bruintje Beer
Minx
Moon
JD
Novalee
Fiebje
Zininzon
Inge
Pien
Angela_1986
Puk
Lejow
29 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Kindje vernoemen Empty Kindje vernoemen

Bericht  Lejow za 12 maa 2011 - 3:24

Ik denk zo nu en dan eens na over hoe ik in de toekomst mijn kindje zou willen noemen.
Nu is 2,5 jaar geleden mijn schoonmoeder overleden en ik zou het een mooie gedachten vinden om haar te vernoemen.

Haar doopnaam was A.ntonia, roepnaam T.onny.
Nu vind ik dit veel te 'gewoon'. Hebben jullie leuke ideeën hoe je deze naam zou kunnen verbasteren?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje vernoemen Empty Re: Kindje vernoemen

Bericht  Puk za 12 maa 2011 - 3:42

Ik vind het wel mooi om je kindje te vernoemen, maar waarom moet het dan verbasterd worden? Je kunt toch een moderne voornaam nemen? En dan als 2e of 3e naam Antonia ofzo.
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje vernoemen Empty Re: Kindje vernoemen

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 3:43

Antonie voor jongen

Toni voor meisje

Tone voor meisje


Mijn moeder hoopt trouwens dat wij haar vernoemen. Ze heet Christine, roepnaam Tineke. Nou had ze bedacht: Tieke of Titi. Eh...Tieke is wel heel erg lief. maar Titi? Ehw no.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje vernoemen Empty Re: Kindje vernoemen

Bericht  Angela_1986 za 12 maa 2011 - 3:47

Mijn broertje en ik zijn ook vernoemd naar onze grootouders. Mijn broertje heeft als doopnamen de namen van onze opa's en ik heb als doopnamen die van onze oma's.
Misschien is dat voor jou ook een optie?

Ik vind soms bij verbasteringen dat de link met de originele naam ver te zoeken is... Er schiet me nu zo ook niets te binnen hoe je T.onny zou kunnen verbasteren.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje vernoemen Empty Re: Kindje vernoemen

Bericht  Pien za 12 maa 2011 - 3:53

wij gaan ook vernoemen, onze dochter krijgt als tweede naam een verkorting van de naam van mijn overleden zus.
ik ben zelf alleen erg bang naar de reactie van mijn ouders, ben bang dat ze het niet leuk vinden!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje vernoemen Empty Re: Kindje vernoemen

Bericht  Inge za 12 maa 2011 - 3:55

Pien schreef:wij gaan ook vernoemen, onze dochter krijgt als tweede naam een verkorting van de naam van mijn overleden zus.
ik ben zelf alleen erg bang naar de reactie van mijn ouders, ben bang dat ze het niet leuk vinden!
Hoezo niet?
Vind dat echt een hele mooie gedachte juist
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje vernoemen Empty Re: Kindje vernoemen

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 3:55

Waarom ben je bang dat ze het niet leuk vinden Pien? Omdat het een verbastering is, of omdat het te confronterend is? Ik vind het wel een heel erg lief en dierbaar idee. Kan je ze van te voren niet inlichten? Niet dat je je iets van hun mening aan moet trekken, het is jouw keuze voor jouw kindje, maar als je er echt bang voor bent, kan je dat toch doen? Ik ben heel erg benieuwd naar de naam van jullie meisje! Zijn jullie er voor de eerste naam al uit?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje vernoemen Empty Re: Kindje vernoemen

Bericht  Pien za 12 maa 2011 - 4:00

ik ben bang voor hoe hun reageren, heel emotioneel denk ik... daarnaast word mijn overleden zus dood gezwegen, mijn ouders hebben nooit over haar gepraat en het is een beetje een taboe bijna om erover te beginnen. mijn moeder begint de laatste tijd wel vaker over haar te praten maar mijn vader niet.... die heb ik zelfs nog nooit haar naam horen zeggen!

de naam is op 2 letters ingekort waardoor er een leuke vlotte naam is ontstaan. ik denk zelfs dat mensen niet eens de naam gelijk linken aan haar... de eerste naam zijn we al zo'n 3,5 jaar overuit! we zagen een tv serie met een hele leuke meid/ dame en ze had ook nog eens een super leuke naam in de serie!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje vernoemen Empty Re: Kindje vernoemen

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 4:02

Wat zonde dat dat zo stilgezwegen wordt joh. Ik vind het juist een heel mooi gebaar als je haar zo vernoemd. Ik zou het zeker doen, als jij je er goed bij voelt. Het is hun kind wat ze stilzwijgen, maar jouw zus die jij herinnert (weet niet of je haar echt gekend hebt, maar de gedachte is sowieso mooi).


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje vernoemen Empty Re: Kindje vernoemen

Bericht  Pien za 12 maa 2011 - 4:06

nee, ik heb haar niet gekend! ze heeft maar 5 dagen geleefd, was 2,5 maand te vroeg geboren. maar ondanks dat heb ik echt een gemis gehad in mijn leven, mijn leven zou zo anders geweest zijn als zij er wel was!

niet quoten graag, haar naam is jou naam alleen dan met een letter erachter!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje vernoemen Empty Re: Kindje vernoemen

Bericht  Zininzon za 12 maa 2011 - 4:10

Angela_1986 schreef:Mijn broertje en ik zijn ook vernoemd naar onze grootouders. Mijn broertje heeft als doopnamen de namen van onze opa's en ik heb als doopnamen die van onze oma's.
Misschien is dat voor jou ook een optie?

Mijn doopnamen zijn H.eleen (oma L.enie) M.aria (oma M.arie + katholiek). Mijn ouders wilden me eerst de voornaam M.arleen geven, combinatie van beide, maar toen werd er al iemand anders geboren met die naam en is het iets heel anders geworden.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje vernoemen Empty Re: Kindje vernoemen

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 4:58

Mijn forumnaam of mijn echte naam? want mijn echte naam een letter er achter zou wel een gekke naam zijn eerlijk gezegd, of ik moet iets over het hoofd zien. Wil je 'm pmen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje vernoemen Empty Re: Kindje vernoemen

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 5:03

Marin schreef:Mijn forumnaam of mijn echte naam? want mijn echte naam een letter er achter zou wel een gekke naam zijn eerlijk gezegd, of ik moet iets over het hoofd zien. Wil je 'm pmen?
Ook wel de vertaling van het woordje 'haven' in het euh.... Spaans? Wink Komt toch wel veel voor!

Hmmm... haven in het spaans is puerto. Maargoed, denk aan water, denk aan een klein rustiek haventje met jachtjes en zeilbootjes erin, en ineens denk je.... hey!


Laatst aangepast door Maple op za 12 maa 2011 - 5:05; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje vernoemen Empty Re: Kindje vernoemen

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 5:03

Ja dat is m'n forumnaam. Ik doelde op m'n echte naam, dat ik daar niet echt een letter achter kan bedenken die past. Wel twee, met -ke op het eind ofzo. Maar ik denk inderdaad dat ze m'n forumnaam bedoeld Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje vernoemen Empty Re: Kindje vernoemen

Bericht  Fiebje za 12 maa 2011 - 5:05

wij (mijn zusjes en ik) zijn allemaal vernoemd in onze doopnamen en onze roepnamen zijn daar weer van afgelegd. Als we een dochter krijgen zal ze vernoemd worden naar haar oma's. En haar roepnaam wordt een verbastering van de naam van mijn vriend z'n overleden moeder. jongensnaam zijn we nog niet over uit.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje vernoemen Empty Re: Kindje vernoemen

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 5:06

Marin schreef:Ja dat is m'n forumnaam. Ik doelde op m'n echte naam, dat ik daar niet echt een letter achter kan bedenken die past. Wel twee, met -ke op het eind ofzo. Maar ik denk inderdaad dat ze m'n forumnaam bedoeld Wink
Of jouw echte naam en dan e=a?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje vernoemen Empty Re: Kindje vernoemen

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 5:08

Haha ja maar da's niet er achter Wink

Maakt verder niet uit hoor, maar snapte niet goed wat ze bedoelde haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje vernoemen Empty Re: Kindje vernoemen

Bericht  Novalee za 12 maa 2011 - 5:10

Wij willen naar mijn vader vernoemen omdat hij helaas is overleden. Hij was dol op kinderen en had het geweldig gevonden om opa te worden. Ik weet alleen niet of we het nu al doen of dat we nog wachten tot we eventueel een jongen zouden krijgen. Het gaat sowieso niet de roepnaam worden, maar waarschijnlijk de tweede of misschien wel derde naam.


Laatst aangepast door Novalee op za 3 nov 2012 - 13:11; in totaal 1 keer bewerkt
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje vernoemen Empty Re: Kindje vernoemen

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 5:14

Janna is de naam van de (lang geleden al overleden) lievelingszus van mijn oma, mijn moeder heeft Janna als doopnaam. Ik denk dat ik twee mensen héél blij (en één heel emotioneel) zou maken als ik Janna als (doop)naam zou kiezen tegen die tijd, maar ik heb het nog nooit besproken met mijn man. De naam vind ik eigenlijk wel mooi, misschien meer door het idee eracter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje vernoemen Empty Re: Kindje vernoemen

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 5:17

Mijn zoontje heeft als tweede naam de naam van mijn vader (en eigenlijk ook opa). Als het een meisje was geweest was haar tweede naam een mengemoes van de naam van mijn oma's en moeder en schoonmoeder

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje vernoemen Empty Re: Kindje vernoemen

Bericht  Novalee za 12 maa 2011 - 5:20

*


Laatst aangepast door Novalee op za 3 nov 2012 - 13:12; in totaal 1 keer bewerkt
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje vernoemen Empty Re: Kindje vernoemen

Bericht  Lejow za 12 maa 2011 - 6:37

Het zou dan sowieso de tweede naam worden. Als eerste naam zou ik zelf graag iets 'kiezen'.
En natuurlijk kan Antonia ook, maar vroeg me af of jullie andere leuke ideeën hadden!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje vernoemen Empty Re: Kindje vernoemen

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 6:40

Mijn schoonvader heet (An)Ton, en als ik een jongetje in de doopnaam zou vernoemen, dan zou ik iets van Anthony doen. Eigenlijk hou ik het toch graag wat hipper, ik hou niet zo van die lange oud-Hollandse doopnamen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje vernoemen Empty Re: Kindje vernoemen

Bericht  JD za 12 maa 2011 - 6:41

mochten wij in de toekomst kinderen mogen krijgen, en het wordt een jongetje, dan wil ik hem graag vernoemen naar mijn overleden neefje. Maar het wordt dan wel zijn 2e naam, niet zijn roepnaam.
Als het een meisje wordt vind ik een 2e naam wel mooi, maar dan wordt het gewoon een naam die ik mooi vindt, niet een vernoeming naar oma's ofzo... dan wordt het maria catharina ariane ofzo....vind ik veelste oudbollig/katholiek klinken....

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje vernoemen Empty Re: Kindje vernoemen

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 6:46

Maple schreef:
Marin schreef:Ja dat is m'n forumnaam. Ik doelde op m'n echte naam, dat ik daar niet echt een letter achter kan bedenken die past. Wel twee, met -ke op het eind ofzo. Maar ik denk inderdaad dat ze m'n forumnaam bedoeld Wink
Of jouw echte naam en dan e=a?
Haar echte naam met een n erachter maybe?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje vernoemen Empty Re: Kindje vernoemen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum