Kinderen vernoemen naar grootouders?
+29
Floor
Thunder
Viva
Supertalentje
PapillonRose
Tiara
Flip Fluitketel
Blond
Lilou
Makamba
-Ieniemienie-
Aagje!
Slakje
Pien
Lejow
slaatje
LMCurious
Marin
Caramba
Roodkapje
Twellie
Bruintje Beer
Printje
Puggle
Star007
Dora
SarahKey
Annie24
kwak
33 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Kinderen vernoemen naar grootouders?
Hebben jullie dat gedaan of zijn jullie van plan om dit te doen?
Mijn broer is vernoemd naar de vader van mijn vader en ik heb zowel de naam van mijn moeders moeder als de naam van de moeder van mijn vader meegekregen. Helaas zijn ze bij mijn broer zijn roepnaam compleet vergeten door te geven en staat mijn roepnaam op de derde plaats in mijn naam, i.p.v. op de eerst plaats. We heten volgens de gemeente en overige instanties dus anders, dan voor vrienden en familie.
Zelf wil ik mijn eventuele kinderen wel vernoemen. Maar mijn vaders naam is niet geweldig en mijn moeders naam is ook echt niet iets wat ik mijn eventuele kinderen zou willen aandoen. Dus ik was eigenlijk benieuwd hoe jullie het hebben gedaan?
Mijn broer is vernoemd naar de vader van mijn vader en ik heb zowel de naam van mijn moeders moeder als de naam van de moeder van mijn vader meegekregen. Helaas zijn ze bij mijn broer zijn roepnaam compleet vergeten door te geven en staat mijn roepnaam op de derde plaats in mijn naam, i.p.v. op de eerst plaats. We heten volgens de gemeente en overige instanties dus anders, dan voor vrienden en familie.
Zelf wil ik mijn eventuele kinderen wel vernoemen. Maar mijn vaders naam is niet geweldig en mijn moeders naam is ook echt niet iets wat ik mijn eventuele kinderen zou willen aandoen. Dus ik was eigenlijk benieuwd hoe jullie het hebben gedaan?
Laatst aangepast door Maura op vr 23 maa 2012 - 10:49; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Kinderen vernoemen naar grootouders?
D. is vernoemd naar mijn moeder, mijn moeder haar 2de naam is E.. Dat vonden wij te ouderwets en wij hebben er E. gemaakt.
we hadden trouwens ook af gesproken dat als het een jongetje zou worden dat hij werd vernoemt naar de vader van mijn man.
we hadden trouwens ook af gesproken dat als het een jongetje zou worden dat hij werd vernoemt naar de vader van mijn man.
Laatst aangepast door kwak op vr 23 maa 2012 - 20:26; in totaal 1 keer bewerkt
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Y. heeft 1 naam en die is 100% van hemzelf. Een vernoeming is er niet in terug te vinden.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Siem is wel vernoemd. Naar beide opa's.
Siem heet officieel ook anders dan zijn roepnaam. Siem is afgeleid van Simon.
Ik vond vernoemen belangrijk. Mijn vader is overleden dus of Siem nu een jongen of meisje zou worden, vernoemd zou hij worden.
Siem heet officieel ook anders dan zijn roepnaam. Siem is afgeleid van Simon.
Ik vond vernoemen belangrijk. Mijn vader is overleden dus of Siem nu een jongen of meisje zou worden, vernoemd zou hij worden.
Als mijn vriend en ik ooit kids mogen krijgen gaat dat bij een jongetje naar zijn broer zijn (wel een andere naam, maar wel afgeleid daarvan). Bij een meisje wordt er een combi gemaakt van beide moeders hun namen.
Laatst aangepast door Yoyo op vr 23 maa 2012 - 11:24; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Wij hebben ze in de doopnamen vernoemd.
Als A. een jongen zou zijn zou ze A.nouk F.rederik L.eonardus heten, naar haar opa's. Maar nu is het J.ohanna M.aria
En voor M. hadden we anders als het een jongetje zou het L.eondardus F.rederik zijn. Maar nu is het L.eonarda F.rederika.
Als A. een jongen zou zijn zou ze A.nouk F.rederik L.eonardus heten, naar haar opa's. Maar nu is het J.ohanna M.aria
En voor M. hadden we anders als het een jongetje zou het L.eondardus F.rederik zijn. Maar nu is het L.eonarda F.rederika.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Ik zelf zou dat nooit doen. Ik zie het hele nut van vernoemen ook niet. Het is een uniek kind, waarom dan vernoemen naar andere familieleden?
Edit: Hier krijgt ze trouwens sowieso geen doopnamen of iets, wij zijn niet gelovig.
Edit: Hier krijgt ze trouwens sowieso geen doopnamen of iets, wij zijn niet gelovig.
Laatst aangepast door Star007 op vr 23 maa 2012 - 10:52; in totaal 1 keer bewerkt
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Wij willen ons meisje een tweede naam geven afgeleid van mijn overleden schoonvader. Alleen weten we niet echt hoe. Hij heet namelijk p.eter alleen ons nichtje heeft als tweede naam al p.etra. En verder kun je niks met p.eter. Erg lastig dus.
Laatst aangepast door Puggle op vr 23 maa 2012 - 10:54; in totaal 1 keer bewerkt
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Hier ook geen vernoemingen. Vind het anders als een vd ouders overleden zou zijn maar ik ga niet de ene oma wel laten vernoemen en de andere niet. En aangezien hij geen doopnamen heeft hield het al snel op.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Wat ik in mijn post was vergeten te zeggen is dat S.iem nog aardig dichtbij zijn echte roepnaam ligt. Dat is weleens anders. Vind S.iem trouwens ook een erg mooie naam.
Laatst aangepast door Maura op vr 23 maa 2012 - 11:06; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik ben niet vernoemd naar mijn grootouders; maar ik denk dat ik bij mijn kinderen wel wil doen. Voor een jongen is het gemakkelijk, dan wordt het beide opa's samen in 1 naam ... Een meisje wordt lastig, ik kan NIKS bedenken wat leuk is van beide moeders.
Laatst aangepast door Pippa op za 24 maa 2012 - 2:13; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
S. is met de 2e naam vernoemd naar mijn overleden vader. Hij heette Hendrike. Voluit heet ze Sa.rah Hendrik.e
D. is niet vernoemd maar als hij een meisje was zou hij met zijn 2e naam Jacoba heette net als mijn schoonmoeder.
D. is niet vernoemd maar als hij een meisje was zou hij met zijn 2e naam Jacoba heette net als mijn schoonmoeder.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Beide kinderen zijn bij ons vernoemd naar de grootouders, twee keer letterlijk, één keer met een kleine aanpassing.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Tuinstoel schreef:Beide kinderen zijn bij ons vernoemd naar de grootouders, twee keer letterlijk, één keer met een kleine aanpassing.
Ik zit mijn hoofd echt te breken over wie jij bent
Gast- Gast
Pippa schreef:Tuinstoel schreef:Beide kinderen zijn bij ons vernoemd naar de grootouders, twee keer letterlijk, één keer met een kleine aanpassing.
Je weet hoe mijn dochter heet .
Twellie- Ratel
Tuinstoel schreef:Pippa schreef:Tuinstoel schreef:Beide kinderen zijn bij ons vernoemd naar de grootouders, twee keer letterlijk, één keer met een kleine aanpassing.
Ah Mijn vriend heeft de naam afgekeurd
Gast- Gast
Pippa schreef:Tuinstoel schreef:Pippa schreef:Tuinstoel schreef:Beide kinderen zijn bij ons vernoemd naar de grootouders, twee keer letterlijk, één keer met een kleine aanpassing.
Ah jammer zeg! Vond hij je andere namen wel leuk?
Twellie- Ratel
Nee daar doen wij niet aan. Je krijgt ook scheve gezichten ( althans bij mijn schoonfam ( die zou ik al helemaal nooit vernoemen).
We hebben O. wel vernoemd naar zijn grote zus die als 2e naam Ol.ivia heeft. Puur omdat we echt weg waren van O. zijn naam en tja, dan maar nog een keer die naam maar dan in mannelijke vorm
Voor nr 4 hebben we nog wat twijfels, jongensnaam staat vast, wordt niets vernoemd. Meisjesnaam kan evt vernoemd worden naar beide zussen of een hele eigen naam krijgen.. maar ook daar zijn nog 2 opties voor. Drama:)
We hebben O. wel vernoemd naar zijn grote zus die als 2e naam Ol.ivia heeft. Puur omdat we echt weg waren van O. zijn naam en tja, dan maar nog een keer die naam maar dan in mannelijke vorm
Voor nr 4 hebben we nog wat twijfels, jongensnaam staat vast, wordt niets vernoemd. Meisjesnaam kan evt vernoemd worden naar beide zussen of een hele eigen naam krijgen.. maar ook daar zijn nog 2 opties voor. Drama:)
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Tuinstoel schreef:Pippa schreef:Tuinstoel schreef:Pippa schreef:Tuinstoel schreef:Beide kinderen zijn bij ons vernoemd naar de grootouders, twee keer letterlijk, één keer met een kleine aanpassing.
Ah jammer zeg! Vond hij je andere namen wel leuk?
Wellicht dat die ineens toch overstag gaat, als ik de naam tegen die tijd vaak genoeg noem, haha! Ja, een deel wel, en een deel vond die sneu.
Gast- Gast
Mochten wij kinderen krijgen, dan zou ik ze niet willen vernoemen naar mijn vader en zeker niet naar mijn moeder.
Ook zou ik ze niet snel naar de ouders van mijn vriend willen vernoemen.
Maar we zien het wel als de tijd daar is.
Ook zou ik ze niet snel naar de ouders van mijn vriend willen vernoemen.
Maar we zien het wel als de tijd daar is.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Onze dochter is met haar 2de naam vernoemd naar de oma's.
We hebben de 3-letterige voornaam van mijn moeder en de 5-letterige voornaam van mijn schoonmoeder door elkaar gehusseld en daar een mooie hippe 4-letterige vernoeming van gemaakt.
We hebben de 3-letterige voornaam van mijn moeder en de 5-letterige voornaam van mijn schoonmoeder door elkaar gehusseld en daar een mooie hippe 4-letterige vernoeming van gemaakt.
Gast- Gast
De namen van mijn vader en vriend's vader zijn samen de (dubbele) naam van m'n vriend zelf. Toevallig! Dus we gaan zeker vernoemen!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Nee, we hebben niet vernoemd, gewoon gekozen wat we mooi vinden.
Gast- Gast
Wordt het dan X.X. Jr.? Of draai je gewoon de twee X-en om?Marin schreef:De namen van mijn vader en vriend's vader zijn samen de (dubbele) naam van m'n vriend zelf. Toevallig! Dus we gaan zeker vernoemen!
Gast- Gast
Star007 schreef:Ik zelf zou dat nooit doen. Ik zie het hele nut van vernoemen ook niet. Het is een uniek kind, waarom dan vernoemen naar andere familieleden?
+1. Ik zie het nut er ook niet van in. Bovendien hebben wij niet zo'n zodanig goede band met onze ouders dat we wilden vernoemen. Zoon heeft wel 2 namen, maar dat zijn namen die we mooi vonden en een mooie betekenis hadden. Baby krijgt ook 2 namen.
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Je kind vernoemen naar jezelf
» 2 kinderen naar bed
» 'Kinderen die naar creche gaan zijn socialer'
» Naar verjaardagen met kinderen
» Alleen met 2 kinderen, naar bed brengen
» 2 kinderen naar bed
» 'Kinderen die naar creche gaan zijn socialer'
» Naar verjaardagen met kinderen
» Alleen met 2 kinderen, naar bed brengen