Verschrikkelijke kramp
+3
Pussycat
JustMeDaan
Gray
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Verschrikkelijke kramp
Bij mijn eerste zwangerschap en nu ook bij de 2 heb ik snachts veel last van kramp in mijn benen, kuiten en tenen. Vanochtend werd ik om half 5 wakker van de pijn. ik had in beide benen tegelijk kramp. Mijn voet was 90 graden gedraaid en mijn tenen wijd open gesperd. Mijn man werd al heel gauw wakker en probeerde de kramp er uit te krijgen maar dat lukte pas na een minuut of 10. Ik had echt het gevoel dat mijn spieren, alles op knappen stonden. Het deed me zo ongelooflijk zeer dat ik niet meer durfde te slapen.Volgens mij heb ik de buren ook wakker gehouden met mn geschreeuw.
Is dit herkenbaar? hebben jullie een goeie tip mocht het weer gebeuren?
Nu nogsteeds voelen mijn benen en voeten erg raar/ verdoofd aan.
Is dit herkenbaar? hebben jullie een goeie tip mocht het weer gebeuren?
Nu nogsteeds voelen mijn benen en voeten erg raar/ verdoofd aan.
Gray- Fluisteraar
- Aantal berichten : 123
Punten : 582
Registratiedatum : 18-12-10
Re: Verschrikkelijke kramp
Zulke kramp komt vaak door een magnesiumtekort. Er zijn voedingssuplementen van.
Nog meer tips:
Wat kan je doen tegen kuitkramp?
Neem vaker een banaan, een banaan is rijk aan magnesium. In plaats hiervan kun je ook een tabletje magnesium per dag nemen (voedingssupplement).
Neem dagelijks één multivitaminetablet.
Zorg dat je warm blijft tijdens de slaap, het dragen van warme sokken in bed kan helpen.
Maak iedere dag een wandeling, lekker doorstappen in de buitenlucht werkt positief op de bloedsomloop en je beenspieren blijven in goede conditie.
Drink voldoende, 6-8 glazen per dag is het minimum. Probeer water of kruidenthee te gebruiken.
Bepaalde kruiden zoals cayennepeper, gember en knoflook zijn goed voor de bloedsomloop. Knoflook is verkrijgbaar in de vorm van capsules.
Nog meer tips:
Wat kan je doen tegen kuitkramp?
Neem vaker een banaan, een banaan is rijk aan magnesium. In plaats hiervan kun je ook een tabletje magnesium per dag nemen (voedingssupplement).
Neem dagelijks één multivitaminetablet.
Zorg dat je warm blijft tijdens de slaap, het dragen van warme sokken in bed kan helpen.
Maak iedere dag een wandeling, lekker doorstappen in de buitenlucht werkt positief op de bloedsomloop en je beenspieren blijven in goede conditie.
Drink voldoende, 6-8 glazen per dag is het minimum. Probeer water of kruidenthee te gebruiken.
Bepaalde kruiden zoals cayennepeper, gember en knoflook zijn goed voor de bloedsomloop. Knoflook is verkrijgbaar in de vorm van capsules.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Eet je nog wel zout? Door te weinig zout krijg je kramp, ik weet niet zeker of dit in de zwangerschap ook zo is. Anders, mocht je weer kramp krijgen, ook een kopje bouilon ofzo eten, dat is zout en dan krijg je minder snel kramp.
Gast- Gast
Het meeste doe ik toch al. Ik loop/ beweeg nog veel. eet veel fruit/ bananen. Eet voldoende zout. Slik vitaminepillen en ik draag sokken in bed..
Gray- Fluisteraar
Wat zegt je verloskundige ervan?
Houd je soms veel vocht vast?
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Pussycat schreef:Wat zegt je verloskundige ervan?
nee, ik hou helemaal geen vocht vast. ze zegt er ook weinig van.ik moet maandag weer aan dan zal ik het nog eens vragen
Gray- Fluisteraar
Bij zwangerschapscursus hoorde ik dat je dan een stuk zeep aan je voeteneind moet leggen. Geen idee wat de gedachte daarachter is, maar je kan het altijd proberen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Bij zwangerschapscursus hoorde ik dat je dan een stuk zeep aan je voeteneind moet leggen. Geen idee wat de gedachte daarachter is, maar je kan het altijd proberen.
O wat vreemd. Maar tis het proberen waard.
Maar het geschreeuw dat herken ik wel hoor. Kramp is zo ontzettend pijnlijk! Ik heb tijdens de zwangerschap van L mijn auto pardoes op de vluchtstrook geplant toen ik kramp kreeg.
Ik slik hier magnesium.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb ook wel eens gehoord dat zwangeren die kramp hebben een nagelvijl onder hun matras leggen. Waarschijnlijk een bakerpraatje maar je kan het altijd proberen.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Ik had voor de zwangerschap altijd al veel kramp en tijdens helemaal. Wat ik heb gehoord en zelf ook altijd doe is naar de badkamer en je voet op een koude vloer zetten en dan proberen je voet in de vloer te duwen, doe de koude vloer zakt de pijn vaak al aardig weg. Door je spieren op de juiste manier te spannen neemt de kramp af.
Na de zwangerschap is het heel gek. Ineens verdwenen, terwijl ik er al jaren last van had
Na de zwangerschap is het heel gek. Ineens verdwenen, terwijl ik er al jaren last van had
Gast- Gast
Ik had er ook zo´n last van en had er dan ook nog rusteloze benen bij. Wat bij mij uiteindelijk heel goed hielp was Fittline Restorate. Dat is een voedingssuplement (poeder) oplosbaar in water en het was over...
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Kramp
» Leuke en verschrikkelijke reclames
» Meest verschrikkelijke cadeau..
» kramp. bv versus kv
» Wat was je meest verschrikkelijke vakantie ooit?
» Leuke en verschrikkelijke reclames
» Meest verschrikkelijke cadeau..
» kramp. bv versus kv
» Wat was je meest verschrikkelijke vakantie ooit?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: