kramp. bv versus kv
+4
Tania
Liadan
Dora
Pien
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
kramp. bv versus kv
Onze dochter krijgt bv maar omdat ik niet voldoende heb vullen we dit aan met kv.
Nu valt ons op dat ze na bv vaker en meer krampjes heeft. Ik eet heel gezond, eet Geen ui, knoflook, scherpe dingen of hele gekruide dingen, geen koolzuur, geen alcohol, geen koolsoorten...
Ik drink veel water en thee. Eet bruin brood, voldoende zuivel, groente en fruit, aardappels pasta of rijst.
Wat kan ik nog meer doen of juist laten?
Kan dit ook een teken zijn van koemelkallergie?
Nu valt ons op dat ze na bv vaker en meer krampjes heeft. Ik eet heel gezond, eet Geen ui, knoflook, scherpe dingen of hele gekruide dingen, geen koolzuur, geen alcohol, geen koolsoorten...
Ik drink veel water en thee. Eet bruin brood, voldoende zuivel, groente en fruit, aardappels pasta of rijst.
Wat kan ik nog meer doen of juist laten?
Kan dit ook een teken zijn van koemelkallergie?
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Re: kramp. bv versus kv
Voor hoe lang zou ik dat moeten doen dan?!
Pien- Ratel
Gewoon een paar dagen, dan kan je zien of ze daar op reageert, als ze dan nog steeds krampen krijgt dan ligt het niet daar aan.
Gast- Gast
Snoepy87 schreef:Gewoon een paar dagen, dan kan je zien of ze daar op reageert, als ze dan nog steeds krampen krijgt dan ligt het niet daar aan.
Dit dus! Je merkt het snel genoeg denk ik of ze er anders op reageert, of niet.
Gast- Gast
Volgens mijn huisarts moet je dit ongeveer 2 weken doen voordat je pas resultaat ziet.
En dan moet je echt heel goed alle verpakkingen bekijken.
En dan moet je echt heel goed alle verpakkingen bekijken.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn man heeft voorgesteld om gewoon een paar dagen alleen kunstvoeding te geven en wel te blijven kolven. Dat vriezen we dan gewoon in en dan merken we het sneller. Mocht het dan beter gaan, stop ik met de borstvoeding. Hoe jammer het ook is, het kost me erg veel energie en als ik dan ook nog zuivel moet laten staan word het me echt te zwaar...
Pien- Ratel
Ik zou niet meteen aan koemelkallergie denken maar aan 'gewoon' krampjes. Mijn kinderen reageerden beiden heel sterk op paprika. Verder heb ik weken geen koolzuurhoudende drank gedronken en geen chocola en tomaat en de rest wat jij opnoemt.
Ons zoontje had vooral in de avond veel last van krampjes en onze dochter had het ook vooral 's avonds. Geef jij de kunstvoeding toevallig overdag en de borstvoeding 's avonds, want misschien is dat bij jullie ook wel zo.
En het is ook zo dat veel kinderen de eerste 3 maanden last hebben van krampjes, dat is heel normaal. Maar wel vervelend dat jullie meisje meer op borstvoeding lijkt te reageren dan op flesvoeding.
Ons zoontje had vooral in de avond veel last van krampjes en onze dochter had het ook vooral 's avonds. Geef jij de kunstvoeding toevallig overdag en de borstvoeding 's avonds, want misschien is dat bij jullie ook wel zo.
En het is ook zo dat veel kinderen de eerste 3 maanden last hebben van krampjes, dat is heel normaal. Maar wel vervelend dat jullie meisje meer op borstvoeding lijkt te reageren dan op flesvoeding.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Krijgt ze op bepaalde tijden bv/kv? Want ons zoontje had vaak 'savonds en begin van de middag de meeste krampjes. Dus dan zou het ook aan de tijd kunnen liggen ipv aan de borstvoeding.
Edit; Ik zie nu pas dat Liadan al hetzelfde had gezegd
Edit; Ik zie nu pas dat Liadan al hetzelfde had gezegd
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Weet je zeker dat ze krampjes heeft? Een vriendin van me liet ook zuivelprodukten staan maar het bleek dat er geen goed ritme in de dag zat, hij had helemaal geen krampjes.
Volgens mij is het zo met BV dat je echt niet iets zou hoeven te laten, vanwege mijn vriend eten wij altijd erg gekruid, M. heeft wel eens wat last van krampjes maar inmiddels gaat het erg goed.
Ik eet en drink gewoon alles behalve alcohol dan.
Hopelijk vind je snel een oorzaak of groeit ze er overheen.
Dit staat op borstvoeding.com
Een moeder die borstvoeding geeft moet zeer voorzichtig zijn met wat ze eet
Niet waar!
Een borstvoedende moeder zou moeten proberen evenwichtig te eten, maar ze hoeft geen speciaal voedsel te eten, noch bepaald voedsel te vermijden. Een borstvoedende moeder hoeft geen melk te drinken om melk te kunnen maken. Ze hoeft zich geen gekruide voedingswaren, knoflook, kool of alcohol te ontzeggen. Een borstvoedende moeder zou een gewoon gezond evenwichtig eetpatroon moeten volgen. Bepaalde voedingswaren die de moeder eet kunnen de baby last bezorgen, maar dat komt niet vaak voor. Gewoonlijk kunnen 'krampjes', 'winderigheid' en huilen verholpen worden door de techniek van het voeden te veranderen in plaats van de voedingsgewoonten van de moeder.
Volgens mij is het zo met BV dat je echt niet iets zou hoeven te laten, vanwege mijn vriend eten wij altijd erg gekruid, M. heeft wel eens wat last van krampjes maar inmiddels gaat het erg goed.
Ik eet en drink gewoon alles behalve alcohol dan.
Hopelijk vind je snel een oorzaak of groeit ze er overheen.
Dit staat op borstvoeding.com
Een moeder die borstvoeding geeft moet zeer voorzichtig zijn met wat ze eet
Niet waar!
Een borstvoedende moeder zou moeten proberen evenwichtig te eten, maar ze hoeft geen speciaal voedsel te eten, noch bepaald voedsel te vermijden. Een borstvoedende moeder hoeft geen melk te drinken om melk te kunnen maken. Ze hoeft zich geen gekruide voedingswaren, knoflook, kool of alcohol te ontzeggen. Een borstvoedende moeder zou een gewoon gezond evenwichtig eetpatroon moeten volgen. Bepaalde voedingswaren die de moeder eet kunnen de baby last bezorgen, maar dat komt niet vaak voor. Gewoonlijk kunnen 'krampjes', 'winderigheid' en huilen verholpen worden door de techniek van het voeden te veranderen in plaats van de voedingsgewoonten van de moeder.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Tegen mij is ook gezegd alleen op te letten met pittig eten. Verder niks laten.
Gast- Gast
wij merkten ook dat Milou beter reageerde op kv toen ze een keer een nachtje bij m'n ouders bleef slapen en ik nog niet genoeg voorraad had gekolfd. We hebben toen ook gekolfd terwijl ze kv kreeg, en heeft geen krampjes meer gehad. Totdat ik weer een keer (3x geprobeerd) bv gaf (overigens ook uit de fles, om dat ook uit te sluiten). Dus ik ben toen ook gestopt. Het is jammer, maar als het echt scheelt voor d'r dan is het naar mijn idee kiezen tussen 2 kwaden; krampjes die ze heeft/allergien etc. die ze misschien krijgt.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Wij gebruikten de Nutrilon Omneo en de krampjes werden meteen zeer veel minder. Overigens kreeg hij dus alleen kv en geen bv erbij
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
ik heb het allemaal gelezen, kom morgen even reageren. kraamvisite is net weg en ben doodop, zo laatste fles en dan heerlijk slapen!
Pien- Ratel
Mijn zoontje had savonds/ snachts ook meer last van krampjes dan overdag. Hij heeft nooit kv gehad. De krampjes werden na een week of 2 ofzo (weet t ook niet meer precies) minder. Ik at alles, alleen pittige, sterk gekruide dingen liet ik staan (dat vindt ik zowiezo al niet zo lekker) en in het begin dronk ik geen koolzuur. Ik heb een keer een gehaktstaaf met satesaus gegeten (redelijk pittig) en merkte dat mijn zoontje daarop reageerden. Deze heb ik dus een tijdje achterwege gelaten. Toen ik na een maand of 2 er weer een at had hij er geen last meer van.
Ik zou de bv en kv eens op een ander moment van de dag geven, misschien is het het tijdstip en niet de voeding (zoals anderen ook al zeiden). Blijkt t aan de melk te liggen dan zou ik een week of 2/3 kolven en het invriezen en het dan nog eens proberen.
Ik zou de bv en kv eens op een ander moment van de dag geven, misschien is het het tijdstip en niet de voeding (zoals anderen ook al zeiden). Blijkt t aan de melk te liggen dan zou ik een week of 2/3 kolven en het invriezen en het dan nog eens proberen.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Hier is het ook halerwege de avond krampjes-tijd, kan er de klok op gelijk zetten. Maakt niet uit wat ik eet, het is gewoon het tijdstip.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Kramp
» Verschrikkelijke kramp
» Kramp in mijn buik
» Niet ongesteld in stopweek, wel kramp
» Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap...
» Verschrikkelijke kramp
» Kramp in mijn buik
» Niet ongesteld in stopweek, wel kramp
» Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: