Kramp
+19
Mamsie
SarahKey
PiP
Katjing
Susan
smooch
Printje
Caroow
loesje
vlinder-19
Linda
Rose
Twellie
Liadan
Minx
Happydobby
Dora
Clapperdie
Paper Crown
23 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Kramp
Au, ik heb vannacht 5x kramp in mijn kuiten gehad. Wtf is dit? Hoort dit erbij? Het was zo erg dat mijn man dacht dat de bevalling begonnen was.. (even afloppen)
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Re: Kramp
Hoort er helaas bij.. Veel water drinken schijnt nog wel eens te helpen.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Dat is een (helaas) veel voorkomend zwangerschapskwaaltje.
Grootmoeders tip is om dan 's nachts op een natte dweil gaan staan, maar of het werkt?
Grootmoeders tip is om dan 's nachts op een natte dweil gaan staan, maar of het werkt?
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
ja, hoort erbij. zrgen dat je voeten warm blijven. Kan ook duiden op een tekort van een bepaald voedingsmiddel, misschien dat iemand die weet?
Gast- Gast
Ja magnesium tekort.
Maar dit is 1 van de kwaaltjes, ik heb het eens zo erg gehad dat ik een dag moeilijk liep.
Maar dit is 1 van de kwaaltjes, ik heb het eens zo erg gehad dat ik een dag moeilijk liep.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Magnesium dacht ik...
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Rejoy. schreef:ja, hoort erbij. zrgen dat je voeten warm blijven. Kan ook duiden op een tekort van een bepaald voedingsmiddel, misschien dat iemand die weet?
Magnesium wil nog wel eens helpen
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Hier staat meer info
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Oja, dat heb ik ook af en toe gehad, dat doet zo'n pijn! Bij mij hielp het om meteen uit bed te springen en even te rekken.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Het kan op kaliumtekort wijzen, volgens mij zit dat onder andere veel in bananen.
Kramp wordt daarnaast ook veroorzaakt door kou, dus zorg dat je benen onder de deken liggen en zet geen airco aan als het warm is geweest.
Kramp wordt daarnaast ook veroorzaakt door kou, dus zorg dat je benen onder de deken liggen en zet geen airco aan als het warm is geweest.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Oh ja, en als je dan toch kramp in je kuit hebt: tenen vastpakken en met redelijke kracht achterover trekken, dan is gelijk de allerergste pijn weg en de kramp ook snel daarna. En daarna nog even de kuit stevig masseren, echt kneden, anders springt het er ook makkelijk weer in.
Twellie- Ratel
Mijn vriend heeft soms na een dag intensief sporten ook last van kramp in de kuiten, bij hem helpt het om dan tussendoor een glasje rivella te drinken.
Sinds hij dat doet heeft hij 's nachts geen kramp meer gehad.
Dus misschien helpt het voor jou ook?
Sinds hij dat doet heeft hij 's nachts geen kramp meer gehad.
Dus misschien helpt het voor jou ook?
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Twellie schreef:Oh ja, en als je dan toch kramp in je kuit hebt: tenen vastpakken en met redelijke kracht achterover trekken, dan is gelijk de allerergste pijn weg en de kramp ook snel daarna. En daarna nog even de kuit stevig masseren, echt kneden, anders springt het er ook makkelijk weer in.
Ga aub niet ineens veel kracht zetten de kans op spierscheuring is dan best groot. Heb beste kun je gaan staan en dan rustig de druk opbouwen. Ook weer niet te langzaam, maar ook niet in een keer.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Oh vreselijk is die kuitkramp! Ik had daar zo giga last van!
Ik heb manlief toen regelmatig wakker gemaakt om te vragen of hij het even wilde masseren, dat hielp wel goed.
Ik heb manlief toen regelmatig wakker gemaakt om te vragen of hij het even wilde masseren, dat hielp wel goed.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Toen mijn man doorhad dat het kramp in mijn kuit was pakte hij mijn voet vast en duwde mijn tenen richting mij zeg maar, toen was het weg. Maar verdorie, kan niet normaal lopen nu!
Rustig je tenen naar de toe trekken, en je kuit daarna wat masseren. En idd iets van magnesium halen, bel je vk ander ff voor wat je precies kunt halen, zijn kleine potjes/flesjes staat mij zo bij.
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
ja heel herkenbaak heb er ook last van nu ik zwanger ben.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Mijn oma had er ook altijd veel last van, haar tip: een blok zeep op de deken aan het voeteneind.
Al haar vriendinnen doen het nu ook en het schijnt echt te helpen
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Minx schreef:Twellie schreef:Oh ja, en als je dan toch kramp in je kuit hebt: tenen vastpakken en met redelijke kracht achterover trekken, dan is gelijk de allerergste pijn weg en de kramp ook snel daarna. En daarna nog even de kuit stevig masseren, echt kneden, anders springt het er ook makkelijk weer in.
Ga aub niet ineens veel kracht zetten de kans op spierscheuring is dan best groot. Heb beste kun je gaan staan en dan rustig de druk opbouwen. Ook weer niet te langzaam, maar ook niet in een keer.
Was een tip van mijn huisarts. Ik bedoel trouwens ook niet met grof geweld, maar met redelijke kracht.
Twellie- Ratel
Haha gek genoeg lees ik dit nu ook. Ik ga het proberenCaroow schreef:Mijn oma had er ook altijd veel last van, haar tip: een blok zeep op de deken aan het voeteneind.
Heb niet alles gelezen maar hier hielp het om op een koude tegelvloer te gaan staan.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Oh dat doet verschrikkelijk pijn! Ik had er ook veel last van en je voelt die pijn eigenlijk heel de dag door. Mijn vriend moest de pijn dan weg masseren midden in de nacht.
Geen tips maar ik ken de pijn.
Geen tips maar ik ken de pijn.
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Bij mij helpt het als ik gewoon plat op mijn voeten ga staan, of anders inderdaad je tenen naar je toe trekken.
Dat van die zeep heb ik ook wel eens gehoord, maar nooit geprobeerd.
Dat van die zeep heb ik ook wel eens gehoord, maar nooit geprobeerd.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik kreeg altijd als tip om soep te eten, omdat het ook wel zouttekort kan zijn!
Maar ik heb inderdaad gelezen dat het een zwangerschapskwaal is, ik heb gelukkig nog maar 1x kuitkramp gehad een paar weken terug en dat was juist toen ik net op stond.
Maar ik heb inderdaad gelezen dat het een zwangerschapskwaal is, ik heb gelukkig nog maar 1x kuitkramp gehad een paar weken terug en dat was juist toen ik net op stond.
Katjing- Fluisteraar
- Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12
Ik had het ook regelmatig en ben ook begonnen met magnesium. Merkte wel dat het hielp, als ik het 1 of 2 dagen vergat (2x daags) had ik wel weer erge krampen.
Het ging niet helemaal weg, maar die krampen kon ik met alleen al mijn been strekken en tenen naar mij toe doen wegkrijgen, dus zonder hulp van mijn handen.
Het ging niet helemaal weg, maar die krampen kon ik met alleen al mijn been strekken en tenen naar mij toe doen wegkrijgen, dus zonder hulp van mijn handen.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» kramp. bv versus kv
» Verschrikkelijke kramp
» Kramp in mijn buik
» Niet ongesteld in stopweek, wel kramp
» Verschrikkelijke kramp
» Kramp in mijn buik