Cupcakes!
+91
Ibbeltje
*Troela*
FruttiTutti
Flower_L
Suus
Raindrop
Stitch
JustMeDaan
Springflower
Marin
Champagne
CarpeDiem
smurfin22
dolfijntje24
SoGood
vlindertje
Salander
Sazzle
joyce0606
Nora
Feyd
TGR
Zonnebloem
Cupcake
kwak
Minx
mauwmauw
Ziva
Antibes
aardbeitje
peach
Gigi_
Elsje
Juul
NoName88
Joyce
Penny Blossom
Tazz
Rovine
Linnie1985
Vancity_girl
Spring
Dikkie Dik
Rush
Phileine
_Muppit
Verona
Ella
Sjaantje
Merai
Mamsie
Stoplicht
flower
sonly
Angela_1986
Jezzie
Highway
CCC
love
duckie
PiP
_Femme
Jerry
TukTuk
Sarah1985
Mida4you
Rebecca
Mari
Zora
claudiaveronique
Nietjuuh
Summerlovin
Arwyn
bolus26
xxjojootjexx
kuikje83
JD
lyke
Guus
SarahKey
Zwerver
Prosecco
Rosa
Bruintje Beer
nisavi
Lejow
nijntje4
VeryCherry
Marcellah89
Inge
Sugarfall
95 plaatsers
Pagina 29 van 40
Pagina 29 van 40 • 1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40
Re: Cupcakes!
Nobucta schreef:Jerry schreef:mijn ervaring is dat dat alsnog kan verschillen... Dus ik kan je er niks zinnigs over vertellen (en hoop stiekem dat iemand met dé tip komt zodat cakejes altijd hetzelfde formaat krijgen en welk bakblik het beste werkt in combi met welke papiertjes...)
Ik doe de papiertjes in vormpjes, zo'n bakblik met kuilen. Dan met een ijsschep 1 kwakje per papiertje, ijsschep strijk ik af met een mes zodat ze evenvol zitten. Wanneer ze uit de oven komen pak ik een vel bakpapier en leg dat bakpapiertje op de cupcakes, daarbovenop een zwaar bakblik. Ze zijn niet allemaal perfect gelijk, maar het komt redelijk in de buurt zo.
Dit waren mijn baksels van vorige week, had ze ook in paars (foto is niet denderend). Ik heb zin om er nog meer te maken, maar we hebben er nu al een aantal ingevroren en ik zag dat er ook al een aantal aan het bederven zijn.
Die ziet er lekker uit! Hoe heb je de toef gemaakt?
vlindertje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11
Met een apparaatje wat de moeder van mijn vriend van de zolder gevist heeft in een zeer jaren 80-verantwoorde verpakking. Het guldenprijsje zit er nog op. Het is een soort enorme injectiespuit met verschillende opzetstukjes.
In de toef zit gewoon kant en klaar spul, boter, kleurstof en vanille-essence. In de paarse had ik een scheut Baileys gedaan.
In de toef zit gewoon kant en klaar spul, boter, kleurstof en vanille-essence. In de paarse had ik een scheut Baileys gedaan.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Nobucta schreef:Met een apparaatje wat de moeder van mijn vriend van de zolder gevist heeft in een zeer jaren 80-verantwoorde verpakking. Het guldenprijsje zit er nog op. Het is een soort enorme injectiespuit met verschillende opzetstukjes.
Whahah een slagroomspuit bedoel je? Die kan je nog gewoon bij de blokker kopen.
Deze:
Gast- Gast
Ik ben nu aan het proberen om vanille cupcakes te maken met een brabant-toef.
Wiite botercreme met rode puntjes erdoor als ze brabantse vlag ben benieuwd.
Wiite botercreme met rode puntjes erdoor als ze brabantse vlag ben benieuwd.
Gast- Gast
Snoepy87 schreef:Nobucta schreef:Met een apparaatje wat de moeder van mijn vriend van de zolder gevist heeft in een zeer jaren 80-verantwoorde verpakking. Het guldenprijsje zit er nog op. Het is een soort enorme injectiespuit met verschillende opzetstukjes.
Whahah een slagroomspuit bedoel je? Die kan je nog gewoon bij de blokker kopen.
Deze:
Die heb ik nu ook net gekocht!
Lijkt heel makkelijk!
Gast- Gast
Brabantse cupcakes
Best tevreden voor de eerste keer cupcakes. Rode puntjes zijn alleen lang niet overal even mooi, omdat spuitmondje niet goed pastte.. Och, weer wat geleerd.
Best tevreden voor de eerste keer cupcakes. Rode puntjes zijn alleen lang niet overal even mooi, omdat spuitmondje niet goed pastte.. Och, weer wat geleerd.
Gast- Gast
vlindertje schreef:Lejow schreef:Springflower schreef:Ik wil ook graag wat meer expirimenteren met m'n cupcakes.. Kan iemand mij vertellen hoe zo'n impressiemat precies werkt?
Op de website van detaartshop.nl hebben ze wel van die matten, maar dan komt de print erop te liggen zeg maar.. en ik zou graag een print in m'n marsepein topping willen drukken. Iemand een idee?
En heeft iemand nog een leuk adresje voor leuke uitstekers?
Dat ligt eraan welke mat je neemt. Ik heb een mat waar de bloemen op de mat liggen, als je dat dan op je marsepein legt en met een deegroller er overheen gaat, liggen de bloemetjes 'in' je marsepein.
Ze zien er leuk uit Sarah! Hoe heb je de toef nou gemaakt?
Als ik een toef met een smaakje maak, maak ik merengue botercreme (1-2-3 verhouding dus bijv 30 gram eiwit, 60 gram suiker en 90 gram boter) en dan een smaakje erdoor, bijv saroma kloppudding. Die heb je ook in caramel!
Oh dat lijkt me wel erg lekker Lejow. Hoeveel gebruik je dan van een saroma pakje?
Op de gok, tot het lekker smaakt
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Nou geproeft.. En bluhhhhh!
Die toef smaakt echt naar boter.. Hoort dat? Heb er 250 poedersuiker in gedaan en 250 boter.. Lekker is het iig niet
Die toef smaakt echt naar boter.. Hoort dat? Heb er 250 poedersuiker in gedaan en 250 boter.. Lekker is het iig niet
Gast- Gast
Ik heb cupcake bakjes gekocht, allemaal vormpjes, siliconen vormen voor cupcakes, een deegroller & een keukenweegschaal! Nu nog marsepein en cupcakemix en zo'n spuitzak met mondjes en dan kan ik gaan beginnen met oefenen
Gast- Gast
Pippa schreef:Ik heb cupcake bakjes gekocht, allemaal vormpjes, siliconen vormen voor cupcakes, een deegroller & een keukenweegschaal! Nu nog marsepein en cupcakemix en zo'n spuitzak met mondjes en dan kan ik gaan beginnen met oefenen
Leuk!!
Ik heb ooit eens met zo'n spuitzak gedaan. Maar heb nu zo'n echte spuit en vond dat toch wel verrekte handig!
Gast- Gast
Wat voor spuit bedoel jij?
Edit, dit heb ik wel thuis..dat kan ook, toch? http://www.tescoma.com/pic/629910.jpg
Edit, dit heb ik wel thuis..dat kan ook, toch? http://www.tescoma.com/pic/629910.jpg
Gast- Gast
Oja, zie nu welke spuit je bedoelde, haha! Maar dan ga ik dat proberen voor een toef ook!
Gast- Gast
Pippa schreef:Oja, zie nu welke spuit je bedoelde, haha! Maar dan ga ik dat proberen voor een toef ook!
Hoop dat je toef lekkerder wordt dan die van mij.. Vraag me echt af wat er nou mis gegaan is
Gast- Gast
Ik heb die mix van Funcakes er nog bij gedaan en in de ene helft een scheutje vanille essence, in de andere een scheut Baileys. Misschien mist er zoiets nog een beetje? Verbaast me wel wat die van mij niet zo boterig smaakten, was één en al boter.
Die spuit is iig superfijn, al moet ik elke 3 caketjes weer hervullen. Zoek nog naar een systeem om dat makkelijker te maken.
Die spuit is iig superfijn, al moet ik elke 3 caketjes weer hervullen. Zoek nog naar een systeem om dat makkelijker te maken.
Rovine- Ratel
Ja ik moest ook na 3 cakejes hervullen, dat was wat lastig.
Misschien idd dat zoiets mist. Had er wel vanille suiker bij gedaan... Maar op zich zou het zo toch ook lekker moeten zijn?
Wilde er eigenlijk paar weggeven, maar durf t niet aan
Die van jou waren wel heel mooi, Nobucta!
Misschien idd dat zoiets mist. Had er wel vanille suiker bij gedaan... Maar op zich zou het zo toch ook lekker moeten zijn?
Gast- Gast
Witte botercreme is ook bedoeld meer voor het afsmeren van een taart, is inderdaad bv 250 gr boter en 250 gr poedersuiker, maar niet echt lekker om daar veel van te eten. Alhoewel dat ook weer per persoon verschilt, want er zijn er die het wel lekker vinden.
Misschien is het met een smaakje erdoor beter te doen? Vanille ofzo? Anders een andere witte toef maken? Meringue(schijf je dat zo?) of iets
Misschien is het met een smaakje erdoor beter te doen? Vanille ofzo? Anders een andere witte toef maken? Meringue(schijf je dat zo?) of iets
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
PrinsesBo schreef:Ja ik moest ook na 3 cakejes hervullen, dat was wat lastig.
jaaa weg geven mag altijd...ben wel proefkonijn
edit: ehm weet niet of ik wel lust na je eerdere berichtje die ik gemist had hahaha
Gast- Gast
Ik mag nu niet meer bakken tot de vriezer leeg is. Op de eettafel staan er ook nog een aantal die echt weggegooid moeten worden. En dinsdag ga ik een workshop volgen, kom ik ook weer met een taart thuis.
Zelf eet ik ze niet (altijd eentje om te proeven, meer niet) dus ik zit momenteel echt even met een overschot.
TD, als ik dat had geweten had je een bakje mee mogen nemen zondag, nu moeten we ze weggooien.
Zelf eet ik ze niet (altijd eentje om te proeven, meer niet) dus ik zit momenteel echt even met een overschot.
TD, als ik dat had geweten had je een bakje mee mogen nemen zondag, nu moeten we ze weggooien.
Rovine- Ratel
Oh joh Nobucta de volgende keer hahaha. Ene kant goed dat ik ze niet mee had hahah
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:TD, je mag proeven, maar of je wil? :geek:
whhah ja ik las je berichtje te laat over dat ze niet zo heel lekker smaakten whaha
Gast- Gast
Pagina 29 van 40 • 1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Cupcakes
» Cupcakes maken van cakemix?
» Cupcakes bewaren
» pistool cupcakes.. help!!
» Cupcakes voor studentenvereniging
» Cupcakes maken van cakemix?
» Cupcakes bewaren
» pistool cupcakes.. help!!
» Cupcakes voor studentenvereniging