Ander eten dan hondenvoer voor de hond?
+16
Lejow
sonly
May
RYW
Japie
Lies
Pien
VeryCherry
Jmdb
Caro
Guus
Jerry
Feline
Snoopy
TukTuk
SoezieQ
20 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?
Bitterkoek_ schreef:Caribbeanlover schreef:Bitterkoek_ schreef:Wat heeft je hond uiteindelijk gegeten op zn verjaardag vandaag?
Pasta, sperziebonen en rauwe biefstuk.
Oew nice Ik heb trouwens telkens het idee dat je een klein hondje hebt, klopt dat?
Dat klopt ja haha. Waarom dacht je dat?
Ja flauwe reacties sommigen dan he, maar ik ga serieus eens rustig die sites doorlezen ook die PB mij gaf via een pm.
Gast- Gast
Ow echt, ik had altijd een grotere hond in gedachte
(geen idee waarom)
Heeft je hond genoten van zijn verjaardagsmaal?
(geen idee waarom)
Heeft je hond genoten van zijn verjaardagsmaal?
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Schrok, schrok, schrok en weg was het dus ik denk van wel. Sowieso is het altijd zo op haha.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Bitterkoek_ schreef:Caribbeanlover schreef:Bitterkoek_ schreef:Wat heeft je hond uiteindelijk gegeten op zn verjaardag vandaag?
Pasta, sperziebonen en rauwe biefstuk.
Oew nice Ik heb trouwens telkens het idee dat je een klein hondje hebt, klopt dat?
Dat klopt ja haha. Waarom dacht je dat?
Ja flauwe reacties sommigen dan he, maar ik ga serieus eens rustig die sites doorlezen ook die PB mij gaf via een pm.
Geen idee, maar dat zegt mn gevoel. Ik heb bij jou nooit het idee gehad dat je geen grote hond had. Al denk ik ook niet dat je zo'n irritant-op-hoge-toon-kleffende-chiwawa hebt.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Maple schreef:Hier heb ik ook aan zitten dneken, maar als je erover nadenkt is het eigenlijk helemala niet zo raar. Een mens redt het prima zonder vlees en heeft voldoende vervangende produkten voor vlees. Maar voor ene hond geldt dit niet, zet een hond op een vegetarisch dieet en hij legt binnen een paar jaar het loodje. Of wordt in elk geval erg ziek.Lejow schreef:Ik zal wel spuit 11 zijn en wellicht is het al gezegd
Maar ik vind het raar dat jij vegetariër bent CBL, maar je het niet erg vindt om je hond dan weer wel een biefstukje te geven..
Idd.
Lejow moet weer eens perse zeuren tegen mij, want alles wat ik doe is kennelijk raar.
Mijn hond is een vleeseter, ik niet en om hem het vlees af te nemen vind ik niet kunnen.
Vlees is vlees idd.
Dus wat zeur je nou weer Lejow!
Nee, jij bent pas raar, blijkbaar vind je het niet erg dat ik hem brokken van vlees geef, maar een biefstuk is dan ineens raar.
Nee, ik ga mijn hond ook vegetarier maken, nou goed! Dat is pas raar als mensen dat doen. Vlees ligt toch in de winkel dus dan koop ik het ook.
Of ga je nu ook zeggen dat het raar is dat ik vlees bak voor mijn man en dus ook koop.
Diegene die nu raar is ben jij hoor Lejow.
Mijn hemel.. het was maar een opmerking hoor.
En dit was niet om te zeuren, ik bedacht het me gewoon.
Toen Maple begon over het vlees had ze inderdaad gelijk, had er op die manier nog even niet bij stil gestaan. Ach en wellicht ben ik wel raar, ik eet wel vlees, maar zodra het teveel op zijn oorspronkelijke vorm lijkt (een compleet varken op een bord bij de chinees), hoef ik het echt niet meer..
Dat is ook de reden dat ik hondenvoer anders vind dan een biefstukje.
En daarbij zeg ik niet dat JIJ raar bent, maar dat ik het hele biefstuk verhaal raar vind.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik heb maar heel weinig verstand van honden hoor, maar is dat niet ongezond voor ze om aardappels/pasta, groenten en jus te eten? Die granen/zetmeel en vetten lijken me geen natuurlijk voedsel voor een hond, maar misschien heb ik 't mis.
Gast- Gast
Maple schreef:Ik leg toch uit dat ik het niet raar vind?Jen_ schreef:Lejow schreef:Maple schreef:Hier heb ik ook aan zitten dneken, maar als je erover nadenkt is het eigenlijk helemala niet zo raar. Een mens redt het prima zonder vlees en heeft voldoende vervangende produkten voor vlees. Maar voor ene hond geldt dit niet, zet een hond op een vegetarisch dieet en hij legt binnen een paar jaar het loodje. Of wordt in elk geval erg ziek.Lejow schreef:Ik zal wel spuit 11 zijn en wellicht is het al gezegd
Maar ik vind het raar dat jij vegetariër bent CBL, maar je het niet erg vindt om je hond dan weer wel een biefstukje te geven..
Mjah das waar... al vind ik het in brokvorm dan toch wel anders dan puur een biefstukje.
Sorry ik vind vind het dan weer heel raar dat jullie dat raar vinden. Is niet niet gewoon lekker zeiken om het zeiken? Een hond heeft nou eenmaal vlees nodig, dat je zelf vegetarier bent doet daar toch niks aan af? Je kunt je hond moeilijk alleen groeten geven.
Edit: en ene hond alleen de groetjes geven, nee, daar wordt hij niet oud van
Hahahaha! Stom van mij. Nee groetjes alleen vullen geen maag
Gast- Gast
Lejow schreef:Caribbeanlover schreef:Maple schreef:Hier heb ik ook aan zitten dneken, maar als je erover nadenkt is het eigenlijk helemala niet zo raar. Een mens redt het prima zonder vlees en heeft voldoende vervangende produkten voor vlees. Maar voor ene hond geldt dit niet, zet een hond op een vegetarisch dieet en hij legt binnen een paar jaar het loodje. Of wordt in elk geval erg ziek.Lejow schreef:Ik zal wel spuit 11 zijn en wellicht is het al gezegd
Idd.
Lejow moet weer eens perse zeuren tegen mij, want alles wat ik doe is kennelijk raar.
Mijn hond is een vleeseter, ik niet en om hem het vlees af te nemen vind ik niet kunnen.
Vlees is vlees idd.
Dus wat zeur je nou weer Lejow!
Nee, jij bent pas raar, blijkbaar vind je het niet erg dat ik hem brokken van vlees geef, maar een biefstuk is dan ineens raar.
Nee, ik ga mijn hond ook vegetarier maken, nou goed! Dat is pas raar als mensen dat doen. Vlees ligt toch in de winkel dus dan koop ik het ook.
Of ga je nu ook zeggen dat het raar is dat ik vlees bak voor mijn man en dus ook koop.
Diegene die nu raar is ben jij hoor Lejow.
Mijn hemel.. het was maar een opmerking hoor.
En dit was niet om te zeuren, ik bedacht het me gewoon.
Toen Maple begon over het vlees had ze inderdaad gelijk, had er op die manier nog even niet bij stil gestaan. Ach en wellicht ben ik wel raar, ik eet wel vlees, maar zodra het teveel op zijn oorspronkelijke vorm lijkt (een compleet varken op een bord bij de chinees), hoef ik het echt niet meer..
Dat is ook de reden dat ik hondenvoer anders vind dan een biefstukje.
En daarbij zeg ik niet dat JIJ raar bent, maar dat ik het hele biefstuk verhaal raar vind.
Ja dat is best wel raar inderdaad. Vlees is vlees, hoe het er ook uitziet, het komt gewoon van een dier. Het een (brokjes) is niet minder erg dan een stuk heel vlees.
Gast- Gast
Maple schreef:Hier heb ik ook aan zitten dneken, maar als je erover nadenkt is het eigenlijk helemala niet zo raar. Een mens redt het prima zonder vlees en heeft voldoende vervangende produkten voor vlees. Maar voor ene hond geldt dit niet, zet een hond op een vegetarisch dieet en hij legt binnen een paar jaar het loodje. Of wordt in elk geval erg ziek.Lejow schreef:Ik zal wel spuit 11 zijn en wellicht is het al gezegd
in principe kan een hond zonder vlees, een kat niet. Die hebben taurine nodig. schoonzusje heeft er een heel onderzoek naar gedaan en hun honden eten al jaren vegetarisch. Zitten goed in de vacht en stinken niet. Hoe het precies zit weet ik ook niet maar het kan dus wel.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Als een kat taurine nodig heeft, kunnen ze ook zonder vlees. Zet je ze gewoon aan de redbull
Gast- Gast
Heb niet het hele topic gelezen hoor maar wilde toch even reageren
De hond van mijn zus krijgt alleen maar rauw vlees en eieren. (karkassen van eenden etc.). Hij had huidproblemen en ze had alles al geprobeerd, tot dat ze hoorde hoe hondebrokken gemaakt werden en dat het voor een hond juist gezond is om rauw vlees en eieren te eten.
Dat heeft ze toen een tijd geprobeerd en dat beestje heeft nu zo'n ontzettend prachtige vacht.
(een heel menu opstellen vind k wel erg ver gaan, met een scheut olijfolie, zout en peper etc. etc.)
De hond van mijn zus krijgt alleen maar rauw vlees en eieren. (karkassen van eenden etc.). Hij had huidproblemen en ze had alles al geprobeerd, tot dat ze hoorde hoe hondebrokken gemaakt werden en dat het voor een hond juist gezond is om rauw vlees en eieren te eten.
Dat heeft ze toen een tijd geprobeerd en dat beestje heeft nu zo'n ontzettend prachtige vacht.
(een heel menu opstellen vind k wel erg ver gaan, met een scheut olijfolie, zout en peper etc. etc.)
Gast- Gast
Maple schreef:Als een kat taurine nodig heeft, kunnen ze ook zonder vlees. Zet je ze gewoon aan de redbull
Gast- Gast
Fairytale schreef:Maple schreef:Hier heb ik ook aan zitten dneken, maar als je erover nadenkt is het eigenlijk helemala niet zo raar. Een mens redt het prima zonder vlees en heeft voldoende vervangende produkten voor vlees. Maar voor ene hond geldt dit niet, zet een hond op een vegetarisch dieet en hij legt binnen een paar jaar het loodje. Of wordt in elk geval erg ziek.Lejow schreef:Ik zal wel spuit 11 zijn en wellicht is het al gezegd
in principe kan een hond zonder vlees, een kat niet. Die hebben taurine nodig. schoonzusje heeft er een heel onderzoek naar gedaan en hun honden eten al jaren vegetarisch. Zitten goed in de vacht en stinken niet. Hoe het precies zit weet ik ook niet maar het kan dus wel.
Een dier die normaal vlees eet vegetarier te maken vind ik te ver gaan. Zij kan er dan wel onderzoek naar gedaan hebben, maar een hond heeft elke dag wel vlees nodig al is het maar een beetje.
Gast- Gast
Zij is fel tegen de bio-industrie. Hoe je het ook wendt of keert ook hondenvoer word daar van gemaakt. Eerder maakte ze het hondenvoer altijd zelf van vlees dat overbleef bij een biologische slager. In principe kan een mens ook niet goed zonder vlees. Mensen zijn dan misschien niet hoofdzakelijk vleeseters maar hebben het in kleine hoeveelheden wel nodig.
Hmm begin ineens te twijfelen of het wel taurine was...
Hmm begin ineens te twijfelen of het wel taurine was...
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Toen we eerst 1 hond hadden kreeg ze altijd brokken, en soms een blikje. IN het begin is ze veel ziek geweest dus kreeg ze speciale brokken, later gewone. Soms voor de lekker kip met rijst, of als ze ziek is idd. En soms een beetje kaas :p eerst kreeg ze altijd heel veel, maar nu we er nog 1 bij hebben bijna niet meer, omdat we niet willen dat de andere hond gaat schooien.
De 2e hond was ook weer een geval apart, vanuit de fokker kreeg hij Carocroc, daar liet hij echt de hele dag hele vieze winden van. Overgestapt op ander voer, ook geen succes. Farmfood geprobeerd, leek eerst de uitvinding van de eeuw, maar toch weer slechte ontlasting. Tip van een collega gehad, voer van een lokaal winkeltje hier.
Toen kreeg ik van mijn puppycursus-instructrice de tip om vers vlees te gaan geven, van Natudog. Het is echt heel ranzig, maar ze eten het goed en qua ontlasting gaat het ook best aardig nu *klopt af*. Ik wil eigenlijk proberen om de combinatie te blijven geven, in de ochtend brokken en in de avond vlees. Om verschillende redenen, het scheelt best veel geld, en in de ochtend vind ik het makkelijker om brokken te geven. Dus ik hoop dat ze het goed blijven doen op de combi, anders heb ik toch pech en zal ik helemaal over moeten stappen.
Verder ben ik ook altijd zo'n nerd die de honden iets anders/extra's wil geven op hun verjaardag/dierendag oid. Kan iets lekkers zijn, maar ook een nieuw kussen, bot of speeltje ofzo.
De 2e hond was ook weer een geval apart, vanuit de fokker kreeg hij Carocroc, daar liet hij echt de hele dag hele vieze winden van. Overgestapt op ander voer, ook geen succes. Farmfood geprobeerd, leek eerst de uitvinding van de eeuw, maar toch weer slechte ontlasting. Tip van een collega gehad, voer van een lokaal winkeltje hier.
Toen kreeg ik van mijn puppycursus-instructrice de tip om vers vlees te gaan geven, van Natudog. Het is echt heel ranzig, maar ze eten het goed en qua ontlasting gaat het ook best aardig nu *klopt af*. Ik wil eigenlijk proberen om de combinatie te blijven geven, in de ochtend brokken en in de avond vlees. Om verschillende redenen, het scheelt best veel geld, en in de ochtend vind ik het makkelijker om brokken te geven. Dus ik hoop dat ze het goed blijven doen op de combi, anders heb ik toch pech en zal ik helemaal over moeten stappen.
Verder ben ik ook altijd zo'n nerd die de honden iets anders/extra's wil geven op hun verjaardag/dierendag oid. Kan iets lekkers zijn, maar ook een nieuw kussen, bot of speeltje ofzo.
Primrose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 283
Punten : 389
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» n.a.v kattenvoer, wat voor hondenvoer geef jij?
» Doe 1 wens voor een ander.
» Voor de mensen met een hond...
» Wat voor eten maken voor vriendinnen??
» Wat heb je gekocht voor een ander, en waarom?
» Doe 1 wens voor een ander.
» Voor de mensen met een hond...
» Wat voor eten maken voor vriendinnen??
» Wat heb je gekocht voor een ander, en waarom?
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: