Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

+16
Lejow
sonly
May
RYW
Japie
Lies
Pien
VeryCherry
Jmdb
Caro
Guus
Jerry
Feline
Snoopy
TukTuk
SoezieQ
20 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  TukTuk zo 6 maa 2011 - 22:49

Caribbeanlover schreef:SoezieQ, ik ga zo naar AH, dank je voor je tip. Zien die er ook uit als echte hamburgers?

Angelnyn, mijn schoonmoeder geeft hun poezen soms ook wel eens rauwe kip, maar door kans op salmonella zou ik dat dus nooit doen ook niet bij een hond. Ik weet dat ze van nature jagers zijn, maar nu ze al jaren bij de mens leven zijn ze gewend aan andere soorten dus gekookt eten. Om dan ineens rauw vlees te geven vind ik niet goed voor onze hond.

Door het hoge zuurgehalte in hun maag, heeft salmonella geen kans op overleven, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 22:51

Onze hond vroeger kreeg meestal wel etensresten. Sperzibonen, rijst, klein beetje aardappel... we gingen hem na het eten eerst uit laten, en dan kwam hij terug gerend vol verwachting wat voor extra's er in zijn bak zou zitten. Hij was ook teleurgesteld als hij alleen maar brokken kreeg op gegeven moment, verwend mormel Suspect

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 22:53

AngelNyn schreef:
Caribbeanlover schreef:SoezieQ, ik ga zo naar AH, dank je voor je tip. Zien die er ook uit als echte hamburgers?

Angelnyn, mijn schoonmoeder geeft hun poezen soms ook wel eens rauwe kip, maar door kans op salmonella zou ik dat dus nooit doen ook niet bij een hond. Ik weet dat ze van nature jagers zijn, maar nu ze al jaren bij de mens leven zijn ze gewend aan andere soorten dus gekookt eten. Om dan ineens rauw vlees te geven vind ik niet goed voor onze hond.

Door het hoge zuurgehalte in hun maag, heeft salmonella geen kans op overleven, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken smile

Ja weet niet durf het niet aan. Is het niet anders voor katten dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  RYW zo 6 maa 2011 - 22:56

Mijn ouders geven hun hond ook van dat Rodi-vlees, dat kan je inderdaad gewoon bij de supermarkt krijgen. Dat valt erg in de smaak smile

Loop anders een dierenwinkel in vandaag. Ze hebben echt enorm veel lekkere hapjes voor dieren tegenwoordig, en misschien kunnen ze je vraag over blikvoer ook beantwoorden.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 23:13

Alleen als de hond ziek is krijgt hij gekookte rijst (soms met kip), omdat dat lichter verteerbaar is dan brokken. Anders krijgt hij alleen zijn normale voer. Soms krijgt hij een hondensnoepje, een kluif heeft hij altijd tot z'n beschikking.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 23:14

RYW schreef:Mijn ouders geven hun hond ook van dat Rodi-vlees, dat kan je inderdaad gewoon bij de supermarkt krijgen. Dat valt erg in de smaak smile

Loop anders een dierenwinkel in vandaag. Ze hebben echt enorm veel lekkere hapjes voor dieren tegenwoordig, en misschien kunnen ze je vraag over blikvoer ook beantwoorden.

Rodi ken ik daar heeft hij eens van die stinkpens van gehad, bah! haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 23:18

AngelNyn schreef:
Caribbeanlover schreef:SoezieQ, ik ga zo naar AH, dank je voor je tip. Zien die er ook uit als echte hamburgers?

Angelnyn, mijn schoonmoeder geeft hun poezen soms ook wel eens rauwe kip, maar door kans op salmonella zou ik dat dus nooit doen ook niet bij een hond. Ik weet dat ze van nature jagers zijn, maar nu ze al jaren bij de mens leven zijn ze gewend aan andere soorten dus gekookt eten. Om dan ineens rauw vlees te geven vind ik niet goed voor onze hond.

Door het hoge zuurgehalte in hun maag, heeft salmonella geen kans op overleven, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 561177

Dit heb ik idd ook gehoord/gelezen, dat je gewoon rauwe kip kunt geven. Maar varkensvlees bij katten is ook geen succes, da's niet goed voor ze!

Dus de biefstuk niet bakken, CBL, maar gewoon lekker rauw geven! Of een lekkere kluif kopen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 23:23

Was maar echt een ini mini beetje olie en hij had er geen last van.
Denk dat mijn man gaat zeiken als ik het rauw geef.

Varkensvlees rauw dat wist ik al dat dat fout is ook voor de mens.

Btw, het vlees moet je wel als je het koopt gelijk rauw geven als je voorkeur voor rauw vlees uitgaat. Ontdooi je het, dan is dat weer anders en niet goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  TukTuk ma 7 maa 2011 - 0:54

wolletjes schreef:
AngelNyn schreef:
Caribbeanlover schreef:SoezieQ, ik ga zo naar AH, dank je voor je tip. Zien die er ook uit als echte hamburgers?

Angelnyn, mijn schoonmoeder geeft hun poezen soms ook wel eens rauwe kip, maar door kans op salmonella zou ik dat dus nooit doen ook niet bij een hond. Ik weet dat ze van nature jagers zijn, maar nu ze al jaren bij de mens leven zijn ze gewend aan andere soorten dus gekookt eten. Om dan ineens rauw vlees te geven vind ik niet goed voor onze hond.

Door het hoge zuurgehalte in hun maag, heeft salmonella geen kans op overleven, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 561177

Dit heb ik idd ook gehoord/gelezen, dat je gewoon rauwe kip kunt geven. Maar varkensvlees bij katten is ook geen succes, da's niet goed voor ze!

Dus de biefstuk niet bakken, CBL, maar gewoon lekker rauw geven! Of een lekkere kluif kopen!

Nee maar ik had het ook over kip Wink
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 1:00

Zero schreef:Onze hond vroeger kreeg meestal wel etensresten. Sperzibonen, rijst, klein beetje aardappel... we gingen hem na het eten eerst uit laten, en dan kwam hij terug gerend vol verwachting wat voor extra's er in zijn bak zou zitten. Hij was ook teleurgesteld als hij alleen maar brokken kreeg op gegeven moment, verwend mormel Suspect
Hahaha same here.. Die honden aten echt alles Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 1:07

_Donnaa schreef:
Zero schreef:Onze hond vroeger kreeg meestal wel etensresten. Sperzibonen, rijst, klein beetje aardappel... we gingen hem na het eten eerst uit laten, en dan kwam hij terug gerend vol verwachting wat voor extra's er in zijn bak zou zitten. Hij was ook teleurgesteld als hij alleen maar brokken kreeg op gegeven moment, verwend mormel Suspect
Hahaha same here.. Die honden aten echt alles Very Happy
Zo'n hond ruft dan toch de organen uit z'n lijf?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Guus ma 7 maa 2011 - 1:16

Storm schreef:
_Donnaa schreef:
Zero schreef:Onze hond vroeger kreeg meestal wel etensresten. Sperzibonen, rijst, klein beetje aardappel... we gingen hem na het eten eerst uit laten, en dan kwam hij terug gerend vol verwachting wat voor extra's er in zijn bak zou zitten. Hij was ook teleurgesteld als hij alleen maar brokken kreeg op gegeven moment, verwend mormel Suspect
Hahaha same here.. Die honden aten echt alles Very Happy
Zo'n hond ruft dan toch de organen uit z'n lijf?

lol!

maar idd, van het juiste voer gaan ze in alle opzichten veel minder stinken!
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 1:33

8 jaar. Hele leeftijd al. heb je de hond al vanaf pup?

Wij geven onze hond wel eens iets anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 1:35

Storm schreef:
_Donnaa schreef:
Zero schreef:Onze hond vroeger kreeg meestal wel etensresten. Sperzibonen, rijst, klein beetje aardappel... we gingen hem na het eten eerst uit laten, en dan kwam hij terug gerend vol verwachting wat voor extra's er in zijn bak zou zitten. Hij was ook teleurgesteld als hij alleen maar brokken kreeg op gegeven moment, verwend mormel Suspect
Hahaha same here.. Die honden aten echt alles Very Happy
Zo'n hond ruft dan toch de organen uit z'n lijf?
Nee zo`n beest is dat toch gewend? Als die blikvoer kregen, dan gingen ze juist ruften, omdat dat anders is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  May ma 7 maa 2011 - 1:39

De hond van mijn ouders krijgt 's ochtends brokken, tussen de middag een boterham, en 's avonds de helft van de hoeveelheid brokken die ze 's ochtends krijgt aangevuld met sperciebonen.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 2:02

CB, wat voor brokken geef jij je hond dan?

Rauw vlees is idd veel beter voor je hond, dan bv de kip eerst te koken.
Je zou je eens in moeten lezen op een forum voor honden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Guus ma 7 maa 2011 - 2:05

dat vlees voor honden uit de diepvries moet je juist rauw geven he, niet koken of bakken oid!
gewoon laten ontdooien en klaar, daar is het speciaal voor gemaakt smile
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 2:08

Caribbeanlover schreef:

Alleen maar droogvoer geven wil ik niet omdat hij het gewend is zoals nu. Vind het ook zielig net als mensen die alleen droogvoer aan hun katten geven.


Zielig? Dat is helemaal niet zielig! Blikvoer is er voor mensen die het inderdaad zielig vinden dat hun hond of kat elke dag hetzelfde krijgt. Pure marketing dus! Je betaalt voor meer dan 80% water en je huisdier heeft het niet nodig en krijgt er sneller diarree en stinkende ontlasting door.
Mijn kat krijgt al jaren elke dag dezelfde brokjes op aanraden van de dierenarts, die blikvoer grote onzin vindt om bovengenoemde redenen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 2:09

Goochempie schreef:dat vlees voor honden uit de diepvries moet je juist rauw geven he, niet koken of bakken oid!
gewoon laten ontdooien en klaar, daar is het speciaal voor gemaakt smile

Goed dat je t ff zegt idd Wink
Wilde het ook zeggen, maar hoopte dat ze het wel zou snappen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 2:24

De honden van mijn vriendin eten standaard met de pot mee, met hondenvoer er doorheen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 3:02

Prinses Bo, ik heb wel eens gehoor dat je de kip eerst moet koken vandaar en hij heeft er nooit last van gehad.

Goochempie, volgens mij is het beste als je het dan rauw geeft om het direct als je het koopt in de koelkast te doen en nog die dag te geven. Dus steeds vlees te geven wat niet uit de vriezer komt.

Was net bij AH en ze hadden erg weinig keuze vond ik dus heb ik niks gekocht. Heb biefstuk en verse sperziebonen gekocht en had al wat pasta gekookt dus dat krijgt hij vanavond.

Met de pot mee eten is helemaal niet goed omdat zo dier oa vetten binnenkrijgt die slecht voor hem zijn.

Onze hond heeft regelmatig last van diarree en winden laten (doen mensen ook vaak zat btw), maar ik wil die blikken eerst opmaken en ga dan eens Rodi ed proberen en zal eens op die BARF site lezen voor tips ed.

Vanavond ga ik eens proberen de biefstuk rauw te geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 3:03

Caribbeanlover schreef:
Met de pot mee eten is helemaal niet goed omdat zo dier oa vetten binnenkrijgt die slecht voor hem zijn.
Ze doen het er prima op :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 3:08

Onze honden kregen vroeger altijd ehm.. Frolix? of zo? Geloof ik. In de ochtend en 's avonds met de pot mee eten.... Zijn allemaal gezond en oud geworden hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 3:20

Caribbeanlover schreef:Prinses Bo, ik heb wel eens gehoor dat je de kip eerst moet koken vandaar en hij heeft er nooit last van gehad.

Goochempie, volgens mij is het beste als je het dan rauw geeft om het direct als je het koopt in de koelkast te doen en nog die dag te geven. Dus steeds vlees te geven wat niet uit de vriezer komt.

Was net bij AH en ze hadden erg weinig keuze vond ik dus heb ik niks gekocht. Heb biefstuk en verse sperziebonen gekocht en had al wat pasta gekookt dus dat krijgt hij vanavond.

Met de pot mee eten is helemaal niet goed omdat zo dier oa vetten binnenkrijgt die slecht voor hem zijn.

Onze hond heeft regelmatig last van diarree en winden laten (doen mensen ook vaak zat btw), maar ik wil die blikken eerst opmaken en ga dan eens Rodi ed proberen en zal eens op die BARF site lezen voor tips ed.

Vanavond ga ik eens proberen de biefstuk rauw te geven.

Dat is zeer waarschijnlijk omdat je hem slechte brokken/voer geeft.
Watvoor brokken krijgt hij?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 3:41

Jen_ schreef:De honden van mijn vriendin eten standaard met de pot mee, met hondenvoer er doorheen.

Is zij diegene die jouw vorige hond heeft?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? - Pagina 2 Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum