welk bed na ledikant?
+3
Fiwen
Liadan
Leah
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
welk bed na ledikant?
Mijn dochtertje is nu de 2 jaar al gepasseerd en ben langzaam aan haar kamertje om aan het toveren tot een kinderkamer. Nu ben ik mij ook aan het verdiepen in peuterbedjes en kinderbedjes. Maar eigenlijk vind ik een peuterbed meer een commercieel geldklopperij. Het enige voordeel wat ik mij kan bedenken is dat het bedje kleiner is en wat meer geborgenheid kan geven. Maar dat kan ik ook weer weerleggen, aangezien J.aney met 2 weken al in een ledikant lag en daar ook heel goed in sliep, ondanks dat ze erin verzoop als het ware. Ik moet er wel bij vermelden dat ik geen peuterbedje wil waar de zijkanten van voeteneind tot hoofdeind helemaal is verhoogd. Daarnaast vind ik het ook zonde van het geld om voor een paar jaartjes een peuterbedje te moeten aanschaffen om vervolgens naar een groter bedje te gaan.
Dus...kan iemand mij nog meer voordelen noemen van een peuterbedje? En wat hebben jullie aangeschaft na een ledikant? En waar hebben jullie het bedje vandaan gehaald?
Leah- Fluisteraar
- Aantal berichten : 59
Punten : 69
Registratiedatum : 07-12-10
Re: welk bed na ledikant?
Wij wilden eerst voor een gewoon groot bed gaan, maar hebben toch voor een peuterbedje gekozen. De reden hiervoor is dat het een stuk kleiner is en beter in haar kamertje past, ze houdt daar nu een stuk meer ruimte over. Het bedje kan uiteindelijk doorschuiven naar ons volgende kindje en zal dus wel een aantal jaar gebruikt worden.
Wij hebben 'm gekocht bij van Asten in Tilburg.
Wij hebben 'm gekocht bij van Asten in Tilburg.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Wij zijn natuurlijk nog lang niet zover, maar als J. uit haar ledikantje gegroeid is willen we zo'n meegroeibedje van de Ikea kopen. Die kun je van 135 tot 205 cm verschuiven en dat lijkt ons ideaal.
Ik weet nu al dat ik deze wil --> http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S59827956
Ik weet nu al dat ik deze wil --> http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S59827956
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
@ Laidan: Hier komt geen tweede, dus een peuterbedje gebruiken wij dan echt maar kort. Ik denk dat ik anders inderdaad ook wel zonder twijfel een peuterbedje had gekocht. Wat je zegt is natuurlijk ook wel waar. Het scheelt wel een stuk ruimte. Heb je toevallig een foto van jullie peuterbed?
@ Fiwen: Een meegroei bed lijkt mij ook wel handig. Wat een leuk bedje zeg! Ik vind hem erg mooi. Ik zoek zelf alleen iets van hout dat geen spijlen heeft. Ik had zelf vroeger een bed met spijlen en daar stak mijn broertje toen zijn hoofd doorheen en zat vast. Dat zie ik mijn dochtertje ook zo doen hahaha. Wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jouw zou gebeuren, maar ik heb er een trauma aan over gehouden haha.
@ Fiwen: Een meegroei bed lijkt mij ook wel handig. Wat een leuk bedje zeg! Ik vind hem erg mooi. Ik zoek zelf alleen iets van hout dat geen spijlen heeft. Ik had zelf vroeger een bed met spijlen en daar stak mijn broertje toen zijn hoofd doorheen en zat vast. Dat zie ik mijn dochtertje ook zo doen hahaha. Wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jouw zou gebeuren, maar ik heb er een trauma aan over gehouden haha.
Leah- Fluisteraar
Ik heb voor N.ali dit bed:
Je kan dit bed helemaal uitbreiden tot halfhoogslaper(met glijbaan of trap)/hoogslaper/met uitvalbeveiliging of zonder.
Je kan dit bed helemaal uitbreiden tot halfhoogslaper(met glijbaan of trap)/hoogslaper/met uitvalbeveiliging of zonder.
Gast- Gast
Fiwen schreef:Wij zijn natuurlijk nog lang niet zover, maar als J. uit haar ledikantje gegroeid is willen we zo'n meegroeibedje van de Ikea kopen. Die kun je van 135 tot 205 cm verschuiven en dat lijkt ons ideaal.
Ik vraag me bij dat soort bedden altijd af hoe je dat moet doen met het matras. Hoe ben jij van plan dit te gaan doen?
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Dit is het bedje van Yara:
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
@ Yvonne: dat is een mooi bed! Zoiets staat hier ook op het verlanglijstje. Lijkt me heel handig met die laadjes eronder. Is dat gewoon een kinderbed? Of een peuterbed?
Ik weet niet meer wie het vroeg, maar bij een meegroeibed zit een speciaal matrasje. Een klein matrasje voor het kleinste formaat bed en wat verlengstukken van het matras voor als het bed uitgeschoven wordt.
Leah- Fluisteraar
@ Laidan: wat een schattig bedje! Echt een meidenbed.
Leah- Fluisteraar
Een vriendin van mij heeft een dochtertje van 2 en heeft na haar ledikant een 'gewoon' formaat bed gekregen en dat werkt heel goed. Ze vind het vooral fijn dat zij dan ook op haar bed kan zitten enzo.
Rosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10
Tja...ik denk toch ook dat mijn voorkeur uitgaat naar een gewoon bed van 90 bij 200. Als dat goed werkt, scheelt het toch weer in onnodige kosten.
Leah- Fluisteraar
Mijn voorkeur gaat ook uit naar een normaal formaat voor hierna, zodat je er zelf ook bij kunt liggen als ze gaan spoken (waren mijn neefje en nichtje erg goed in, en erbij gaan liggen werkte dan perfect).
Gast- Gast
Wij hebben voor de oudste een 1-persoons bed gekocht van Life-time. Dit bed kun je uitbreiden naar hoogslaper, stapelbed, glijbaan, boomhut, enz. We hebben er wel een plank voor, die konden we er bij kopen.
Voor de jongste willen we wel een peuterbed straks, omdat hij nu nog een tijdje bij zn zus op de kamer gaat, en dan is een peuterbed wel handiger. Later willen we dan het bed van de oudste ombouwen tot stapelbed, zodat daar iemand bij in kan, maar daar vinden we ze nu nog te jong voor.
Voor de jongste willen we wel een peuterbed straks, omdat hij nu nog een tijdje bij zn zus op de kamer gaat, en dan is een peuterbed wel handiger. Later willen we dan het bed van de oudste ombouwen tot stapelbed, zodat daar iemand bij in kan, maar daar vinden we ze nu nog te jong voor.
Gast- Gast
Wij hebben een peuterbed van Ikea. Ik wilde voor onze zoon wel een 1-persoonsbed, maar mijn vriend wilde dat niet.
Nu schuiven we deze over een tijd door en krijgt hij wel een 1-persoonsbed.
Nu schuiven we deze over een tijd door en krijgt hij wel een 1-persoonsbed.
Gast- Gast
Moon zoontje is nog maar 1,5 jaar maar we hebben het ledikantje binnenkort weer nodig. Daarom hebben we voor een peuterbed gekozen met een bedhekje. Op die manier is het toch nog een beetje meer geborgen dan een groot bed. ook vind ik het veel knusser in zijn kamer staan zo'n peuterbed. Zijn peuterbedje is 130 bij 80 cm.
Dit is hem, heb hem via een webwinkel (http://www.tomenlilly.nl/Winkel/17/Bar-Mar)
Dit is hem, heb hem via een webwinkel (http://www.tomenlilly.nl/Winkel/17/Bar-Mar)
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Wat een leuk bedje Nana !
Hoelang kunnen kindjes gemiddeld in een peuterbed? Weet iemand dat?
Gast- Gast
Razz_ schreef:Wat een leuk bedje Nana !
Tot einde basisschool als je geen heel lang kind hebt? Ok dat is misschien te lang maar tot 8 jaar moet wel lukken denk ik als je een gemiddeld kind hebt Zo'n peuterbed is best lang, 1.65m is die van ons. Daar kun je wel lang in.
Gast- Gast
wij hebben een meegroeibed van ikea gratis gekregen echter het meegroeimatras bestaat uit losse delen dus je hebt altijd kuilen en randen lijkt mij niet fijn liggen dus is ZL1 van meegroeibed 135 cm naar een 2 meterbed gegaan en is het meegroeibed doorgeschoven naar ZL2. Hij gaat zodra hij te groot wordt ook naar een groter bed.
missmarm- Fluisteraar
- Aantal berichten : 191
Punten : 238
Soortgelijke onderwerpen
» Slapen in ledikant.
» Ledikant Laken(s)
» Wieg/ledikant
» Hoofdbeschermer ledikant
» Wieg of ledikant?
» Ledikant Laken(s)
» Wieg/ledikant