Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ledikant of kinderwagen?

+28
Shopaholic
maiadebij
Luce
Parisienne
CCC
Tiara
Puggle
xxjojootjexx
Razz
Aimee
slaatje
tweeling
Fearie
M@niek
Tania
SarahKey
sanne-84
Limburg85
La Senza
Supertalentje
Sun88
Printje
Parel
Twellie
Slakje
Paper Crown
Linda
Caroow
32 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ledikant of kinderwagen? Empty Ledikant of kinderwagen?

Bericht  Caroow za 9 maa 2013 - 6:36

Ik heb te veel tijd om na te denken, mag dat duidelijk zijn.

We hebben nu toch maar besloten dat baby sowieso in de kraamweek 's nachts bij ons op de kamer gaat slapen.

Het ledikantje past bij ons in de kamer, het houdt niet over maar het past. Maar als ik die versleep naar onze kamer, waar slaapt baby overdag dan in? Ook in onze kamer? Of sliep jullie baby overdag niet in het ledikantje?

De kinderwagen gebruiken is ook een optie, maar ik vind dat niet zo'n veilig idee, met dat stof overal. Straks ligt hij ineens met zijn hoofd tegen de zijkant en krijgt hij geen lucht..

Of, geheime optie 3; zal ik toch maar een wieg en al die dingen gaan kopen?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant of kinderwagen? Empty Re: Ledikant of kinderwagen?

Bericht  Linda za 9 maa 2013 - 6:40

Ik zou het ledikantje gewoon op jullie kamer zetten en hem daar inderdaad ook overdag laten slapen.

Wij hebben een co-sleeper waar zoon op onze kamer in slaapt. Ook heeft hij een gewoon ledikant op z'n eigen kamer, maar die zal in het begin weinig gebruikt worden.
Daarnaast zal ik hem lekker vaak in de draagzak laten slapen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant of kinderwagen? Empty Re: Ledikant of kinderwagen?

Bericht  Paper Crown za 9 maa 2013 - 6:49

In het begin is hij zo klein dat hij zowat in je wagen zal verdwijnen dus bij dat stof komt hij niet hoor, gewoon opmaken zoals je een ledikantje ook zal doen dan gaat het prima maar ik zou anders toch het ledikant op je kamer zetten. Julian heeft een wieg, daar groeit hij bijna uit en dan gaat ie naar zijn eigen kamer.
Ik ben benieuwd waarom hij niet bij jullie ligt in het begin? Ik heb Julian gewoon in onze kamer gelegd als hij ging slapen, ging prima.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant of kinderwagen? Empty Re: Ledikant of kinderwagen?

Bericht  Caroow za 9 maa 2013 - 6:56

Mijn vriend denkt dat de baby nog steeds bij ons wil slapen als hij 8 is Rolling Eyes Hij vindt dat kinderen in hun eigen kamer horen te slapen. Inmiddels is hij het met mij eens dat de baby de eerste tijd niet door heeft waar hij is, als hij maar bij ons in de buurt is. Ik denk dat wanneer hij echt geboren is, mijn vriend het liefste bij de baby in bed zou gaan liggen, dus dat hij nog wel van mening veranderd.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant of kinderwagen? Empty Re: Ledikant of kinderwagen?

Bericht  Slakje za 9 maa 2013 - 6:58

Louise sliep ook meteen op haar eigen kamer, ben ik nu achter gekomen dat daardoor de bv toch ook wel mislukt is. Ik sliep absoluut beter, maar ik had het niet door dat ze honger had tot ze begon te huilen en dan was het al te laat.

Overdag sliep ze in de living in het park.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant of kinderwagen? Empty Re: Ledikant of kinderwagen?

Bericht  Twellie za 9 maa 2013 - 7:05

Beide kinderen heb ik de eerste tijd in de kinderwagen laten slapen. Ze waren toen nog zo hulpeloos dat ze zich niet tegen de zijkant aan hadden kunnen wurmen. Volgens mij na een paar maandjes (twee / drie) deed ik ze over naar het ledikant. Ik had wel een speciale matras laten maken voor in de kinderwagen, omdat de standaardmatrassen in de wandelwagen niet altijd even goed zijn.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant of kinderwagen? Empty Re: Ledikant of kinderwagen?

Bericht  Parel za 9 maa 2013 - 7:08

Slakje schreef:Louise sliep ook meteen op haar eigen kamer, ben ik nu achter gekomen dat daardoor de bv toch ook wel mislukt is. Ik sliep absoluut beter, maar ik had het niet door dat ze honger had tot ze begon te huilen en dan was het al te laat.

Overdag sliep ze in de living in het park.

Die laatste zin moet je even naar het Nederlands vertalen (ze sliep in de woonkamer in de box) anders staat het er heel raar haha

Hier zou ze ook niet bij ons op de kamer gaan. Toch 5 weken gehad, en gewoon in haar reiswieg, geen probleem.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant of kinderwagen? Empty Re: Ledikant of kinderwagen?

Bericht  Printje za 9 maa 2013 - 7:17

Hier beiden meteen op eigen kamer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant of kinderwagen? Empty Re: Ledikant of kinderwagen?

Bericht  Sun88 za 9 maa 2013 - 7:18

Hier een wieg gekocht, goedkope ging prima. Tot 10 weken heeft hij daarin gelegen, slapen overdag deed hij nauwelijks maar ik bracht hem wel naar onze kamer om te slapen.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant of kinderwagen? Empty Re: Ledikant of kinderwagen?

Bericht  Supertalentje za 9 maa 2013 - 7:18

Ik heb zijn ledikant bij ons op de kamer gezet, ik wilde hem niet laten wennen aan slapen in de wiegbak (als dat de enige oplossing was geweest zodat hij sliep had ik het wel gedaan hoor) en ik wilde hem dichtbij me hebben.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant of kinderwagen? Empty Re: Ledikant of kinderwagen?

Bericht  La Senza za 9 maa 2013 - 7:19

Ik had in eerste instantie het bedje ook bij ons op de kamer maar kwamen er na 4 dagen achter dat hij veel beter sliep op zijn eigen kamertje. Dus toen hebben we het bedje verplaatst naar zijn eigen kamer en vanaf toen heeft hij alleen maar op zijn eigen kamer geslapen, zowel 's nachts als overdag.

Hm, wat wilde ik nou met dit verhaal zeggen. Oja, ik zou gewoon het bedje bij jullie op de kamer zetten, kijken hoe dat gaat en hem overdag ook gewoon daar laten slapen. Gaat het niet, ga je dan wel naar een andere oplossing kijken.
La Senza
La Senza
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant of kinderwagen? Empty Re: Ledikant of kinderwagen?

Bericht  Caroow za 9 maa 2013 - 7:22

Printje schreef:Hier beiden meteen op eigen kamer.

En als je nou in bed had moeten blijven na de bevalling, had je het dan anders gedaan? Ben je nooit bang geweest om niet wakker te worden als de baby wakker is?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant of kinderwagen? Empty Re: Ledikant of kinderwagen?

Bericht  Printje za 9 maa 2013 - 7:24

Caroow schreef:
Printje schreef:Hier beiden meteen op eigen kamer.

En als je nou in bed had moeten blijven na de bevalling, had je het dan anders gedaan? Ben je nooit bang geweest om niet wakker te worden als de baby wakker is?

Nee want als ik in bed had moeten blijven had man de baby gehaald van het kamertje, ik gaf meteen fv trouwens.

En mijn beide kids hebben genoeg volume om ze te horen hahaha, het is de kamer naast ons. Enne van ff huilen krijgen ze niets :cheering: angel
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant of kinderwagen? Empty Re: Ledikant of kinderwagen?

Bericht  Gast za 9 maa 2013 - 7:25

Parel schreef:
Slakje schreef:Louise sliep ook meteen op haar eigen kamer, ben ik nu achter gekomen dat daardoor de bv toch ook wel mislukt is. Ik sliep absoluut beter, maar ik had het niet door dat ze honger had tot ze begon te huilen en dan was het al te laat.

Overdag sliep ze in de living in het park.

Die laatste zin moet je even naar het Nederlands vertalen (ze sliep in de woonkamer in de box) anders staat het er heel raar haha

Hier zou ze ook niet bij ons op de kamer gaan. Toch 5 weken gehad, en gewoon in haar reiswieg, geen probleem.

Hahaha!

Beneden slaapt ze in de wandelwagenbak. En boven slaapt ze in een wiegje op onze kamer. De oudste sliep de eerste weken in de wandelwagenbak bij ons op de kamer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant of kinderwagen? Empty Re: Ledikant of kinderwagen?

Bericht  La Senza za 9 maa 2013 - 7:27

Caroow schreef:
Printje schreef:Hier beiden meteen op eigen kamer.

En als je nou in bed had moeten blijven na de bevalling, had je het dan anders gedaan? Ben je nooit bang geweest om niet wakker te worden als de baby wakker is?
Gewoon de babyfoon op de hardste stand op je nachtkastje zetten. Cool
La Senza
La Senza
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant of kinderwagen? Empty Re: Ledikant of kinderwagen?

Bericht  Gast za 9 maa 2013 - 7:28

Caroow schreef:
Printje schreef:Hier beiden meteen op eigen kamer.

En als je nou in bed had moeten blijven na de bevalling, had je het dan anders gedaan? Ben je nooit bang geweest om niet wakker te worden als de baby wakker is?

Dat had ik wel. Bang om een voeding te vergeten ofzo. Heb ook wel eens van die dromen gehad dat ik de baby vergat te verzorgen. Met dit in mijn hoofd werd ik de eerste 2 weken vaker wakker dan zij. Dan keek ik snel op de klok of ik haar niet vergeten was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant of kinderwagen? Empty Re: Ledikant of kinderwagen?

Bericht  Caroow za 9 maa 2013 - 7:32

Printje schreef:
Caroow schreef:
Printje schreef:Hier beiden meteen op eigen kamer.

En als je nou in bed had moeten blijven na de bevalling, had je het dan anders gedaan? Ben je nooit bang geweest om niet wakker te worden als de baby wakker is?

Nee want als ik in bed had moeten blijven had man de baby gehaald van het kamertje, ik gaf meteen fv trouwens.

En mijn beide kids hebben genoeg volume om ze te horen hahaha, het is de kamer naast ons. Enne van ff huilen krijgen ze niets :cheering: angel

Het zal vast niet zo zijn hoor, maar ik ben echt bang dat ik niet wakker word als hij huilt. Ik slaap zo diep.. Zelfs nu ik een kamerolifant ben met dat logge lijf slaap ik nog heerlijk, ik kan me niet voorstellen dat ik na zijn geboorte spontaan niet meer zo diep slaap.

Ik kan mijn vriend hem natuurlijk gewoon laten pakken als hij thuis is, maar als ik echt met een enorme wond oid in bed lig en hij is niet thuis dan zal ik toch zelf er uit moeten..
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant of kinderwagen? Empty Re: Ledikant of kinderwagen?

Bericht  Limburg85 za 9 maa 2013 - 7:35

Je hoort je kind echt wel, ik was daar ook bang voor maar ik hoor iedere kick van ze ondanks dat ze beide gelijk op hun eigen kamer sliepen.
Bij de jongste hebben we geeneens een babyfoon en hoor hem nog luid en duidelijk als we beneden zitten :-).
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant of kinderwagen? Empty Re: Ledikant of kinderwagen?

Bericht  sanne-84 za 9 maa 2013 - 7:44

Onze planning was ook om de baby gewoon meteen op zn kamertje te leggen, maar de kraamhulp gaf ook aan dat het fijn was om je baby iig de eerste week op je slaapkamer te hebben. Wij leggen hem nu de eerste week in de de wandelwagenbak op onze kamer, maar denk dat ik hem overdag wel in zn eigen bedje laat liggen
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant of kinderwagen? Empty Re: Ledikant of kinderwagen?

Bericht  SarahKey za 9 maa 2013 - 7:53

Ik wou absoluut niet dat ik een pasgeboren baby meteen alleen op zijn kamertje ging leggen. Wij hadden een wiegje gekocht en daar lag S de eerste maand in. Pal naast mijn bed. Zodat ik elk kuchje zou kunnen horen.
Maar dat brak mij juist op na een maand Wink Dus meneer verkaste naar zijn eigen kamer. Wel nog in de wieg, want meteen een ledikant vond ik ook weer zo groot.
Een wandelwagen zou ik niet zo snel mee naar boven nemen, hoe onhandig. Bij een tweede gaan we het weer zo doen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant of kinderwagen? Empty Re: Ledikant of kinderwagen?

Bericht  Tania za 9 maa 2013 - 7:54

Ik hoor m'n kinderen niet zonder babyfoon als ik diep slaap, dan duurt het soms echt heel lang voordat ik wakker wordt. Wij hebben dan ook altijd de babyfoons aanstaan terwijl ze gewoon in de kamers naast ons slapen.

Bij ons hebben ze allebei in een wiegje geslapen de eerste maanden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant of kinderwagen? Empty Re: Ledikant of kinderwagen?

Bericht  Caroow za 9 maa 2013 - 7:55

Wij wonen in een appartement, de kinderwagen naar de slaapkamer rijden is dus niet de moeite smile

Maar niemand die zegt dat een wieg echt heel nodig is?

En hoe weet ik of het matrasje in de wagenbak goed genoeg is?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant of kinderwagen? Empty Re: Ledikant of kinderwagen?

Bericht  Gast za 9 maa 2013 - 7:57

Wij hebben het ledikantje op onze slaapkamer staan en ze slaapt overdag vaak beneden in de kinderwagenbak of in de draagdoek. Als ze boven zou slapen, zou ze ook op onze kamer slapen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant of kinderwagen? Empty Re: Ledikant of kinderwagen?

Bericht  SarahKey za 9 maa 2013 - 7:58

Dan is dat zo gedaan, wij zouden eerst een rare trap op moeten.
Tja ik vind een wieg beter dan een wandelwagen bak ivm de luchttoevoer. Lijkt me zo bedrukkend in een wangdelwagenbak, de wieg had tenminste spijlen. Of dat zit tussen mijn oren hoor Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant of kinderwagen? Empty Re: Ledikant of kinderwagen?

Bericht  Parel za 9 maa 2013 - 7:58

Wij hadden gewoon 2 klapstoelen op onze slaapkamer en namen de reiswieg mee naar boven. Ons matrasje is heel dik, puur gevoelsmatig zou jij al kunnen voelen of het wel of niet lekker ligt, denk ik.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant of kinderwagen? Empty Re: Ledikant of kinderwagen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum