Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slapen in ledikant.

4 plaatsers

Ga naar beneden

Slapen in ledikant. Empty Slapen in ledikant.

Bericht  Puggle vr 10 aug 2012 - 22:53


L. Slaapt vanaf het begin in een wieg bij ons op de kamer. Daar slaapt ze prima in, ook ligt ze in de box en daar slaapt ze ook goed. Nu ben ik sinds een week aan het proberen haar in der eigen bed te leggen, alleen gaat dit voor geen meter.
Ik probeer het ' s'ochtends en ' s avonds en het gaat dan 10 min goed en dan gaat ze huilen en stopt niet. Dus haal ik haar eruit en dan is het weer goed.

Iemand nog tips wat ik kan doen of dat ik het zo goed doe?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen in ledikant. Empty Re: Slapen in ledikant.

Bericht  Pinkel vr 10 aug 2012 - 23:03

Puggle schreef:
L. Slaapt vanaf het begin in een wieg bij ons op de kamer. Daar slaapt ze prima in, ook ligt ze in de box en daar slaapt ze ook goed. Nu ben ik sinds een week aan het proberen haar in der eigen bed te leggen, alleen gaat dit voor geen meter.
Ik probeer het ' s'ochtends en ' s avonds en het gaat dan 10 min goed en dan gaat ze huilen en stopt niet. Dus haal ik haar eruit en dan is het weer goed.

Iemand nog tips wat ik kan doen of dat ik het zo goed doe?

Slaapt je dochtertje ook wel eens in de wagenbak? Als dat het geval is zou je kunnen proberen om de wagenbak in het ledikantje te zetten en haar daar in te laten slapen. Sommige kindjes vinden het niet fijn om in zo'n "groot" bedje te liggen. Een wiegje of wagenbak is een stuk kleiner waardoor ze zich sneller geborgen voelen.

Deze tip heb ik van mijn schoonzus gehoord. Haar premature zoontje sliep nl ook niet in het ledikantje, maar wel in de wagenbak, ook als deze in het bedje stond!
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen in ledikant. Empty Re: Slapen in ledikant.

Bericht  Sanne za 11 aug 2012 - 0:30

Leg je je dochtertje wakker in bed of slaapt ze dan al bijna?

Hier heeft het erg geholpen om H. echt op tijd in bed te leggen. Zodra ze twee à drie keer in haar oogjes heeft gewreven, breng ik haar naar bed. Meestal ligt ze dan nog even tegen zichzelf te kletsen, maar na een minuut of 5 slaapt ze. Als ze uiteindelijk te moe is om nog zelfstandig in slaap te vallen, dan lukt het slapen in haar ledikantje ook nooit zo goed. Als ik haar bijvoorbeeld in slaap wieg en dan in haar ledikantje leg en ze wordt na een paar minuten weer even wakker, dan begint ze ook gelijk te huilen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen in ledikant. Empty Re: Slapen in ledikant.

Bericht  Puggle za 11 aug 2012 - 1:15

Ik leg haar op bed als ze nog wakker is. Dit geld ook voor de wieg en de box. Ik blijf het maar gewoon proberen steeds het zal uiteindelijk wel gaan lukken hoop ik.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen in ledikant. Empty Re: Slapen in ledikant.

Bericht  Twellie za 11 aug 2012 - 3:33

Sowieso moet ze eerst denk ik snappen dat ze daar niet 'maarzo' is achter gelaten maar dat het de bedoeling is om daar te gaan slapen. Om die reden heb ik altijd één slaapplek aangehouden: eerst alleen de wieg, later alleen het bed. Met als uitzondering trouwens de draagdoek waar ze ook wel eens in slaapt. Verder wat ook al werd gezegd: beter te vroeg naar bed dan te laat, bij de leeftijd van jouw dochter bracht ik de kinderen altijd zo'n drie kwartier na wakker worden weer naar bed.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen in ledikant. Empty Re: Slapen in ledikant.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum