Wieg/ledikant
+19
nillis
Mida4you
Slakje
sabje
Tiara
Flower_L
Linda
_Jet
ekjir@M
Flip Fluitketel
meisje
Jezzie
PiP
Liadan
Viva
yes1984
Floor
Aimee
Sun88
23 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wieg/ledikant
Hey Meiden,
Wij zijn nu aan het orienteren op babykamers en hebben al heel wat moois gezien.. Alleen wat ik mij afvraag; graag zouden wij de kleine de eerste tijd bij ons op de kamer willen laten slapen. Maar hoe hebben jullie dat gedaan, zowel een wieg en ledikant aangeschaft? Of ledikant op de ouder slaapkamer gezet?
Een extra wiegje kost niet zo veel, maar als je voor beide alle benodigdheden moet aanschaffen, matras, lakentjes e.d. wordt het toch best prijzig voor een relatief korte periode. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Groetjes,
Sun
Wij zijn nu aan het orienteren op babykamers en hebben al heel wat moois gezien.. Alleen wat ik mij afvraag; graag zouden wij de kleine de eerste tijd bij ons op de kamer willen laten slapen. Maar hoe hebben jullie dat gedaan, zowel een wieg en ledikant aangeschaft? Of ledikant op de ouder slaapkamer gezet?
Een extra wiegje kost niet zo veel, maar als je voor beide alle benodigdheden moet aanschaffen, matras, lakentjes e.d. wordt het toch best prijzig voor een relatief korte periode. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Groetjes,
Sun
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Re: Wieg/ledikant
Wij hadden geen wiegje, maar het ledikantje bij ons op de kamer gezet. Alleen voelde dat denk ik voor mijn zoontje te groot en onveilig, want hij weigerde erin te slapen. Wij hebben toen alsnog een mozesmandje(wieg) aangeschaft en deze in het ledikant gezet, daarin sliep hij beter.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Wij hadden een wieg en een ledikant (inmiddels alleen nog een ledikant).
Wij hebben alles inderdaad ook voor de wieg aangeschaft (waarvan alles nu weer te koop staat en het merendeel niet is gebruikt, beetje enthousiast geweest met kopen )
Wij hebben alles inderdaad ook voor de wieg aangeschaft (waarvan alles nu weer te koop staat en het merendeel niet is gebruikt, beetje enthousiast geweest met kopen )
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Wij hebben een wieg en een ledikant. J. heeft bijna vier weken bij ons geslapen in de wieg. Maar hij heeft een hele poos in de wieg overdag beneden geslapen, en 's nachts in zijn ledikantje. Ik was er heel blij mee dat we beide hebben. De wieg staat nu op zolder...
* Edit: de dekentjes en lakentjes gebruik je ook in de kinderwagen. Dat scheelt!
* Edit: de dekentjes en lakentjes gebruik je ook in de kinderwagen. Dat scheelt!
Laatst aangepast door yes1984 op vr 20 apr 2012 - 8:35; in totaal 1 keer bewerkt
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Wij hebben een wiegje en ledikant.
Wiegje gekregen van mijn oom en tante + matras etc.
Dus voor ons kostte het niets extra's.
Ledikant kan ook, maar een wiegje vind ik wel wat extra's hebben, zo klein, zo lief:heart:
Wiegje gekregen van mijn oom en tante + matras etc.
Dus voor ons kostte het niets extra's.
Ledikant kan ook, maar een wiegje vind ik wel wat extra's hebben, zo klein, zo lief:heart:
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Onze kinderen hebben de eerste tijd in een wieg op onze slaapkamer geslapen (is een familiewieg). Mijn dochter ging naar haar eigen kamer in haar ledikant toen ze niet meer in de wieg paste. Toen onze zoon niet meer in de wieg paste hebben we een tweede ledikant aangeschaft, die omgebouwd tot co-sleeper en daar slaapt hij nu in onze slaapkamer.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben beiden aangeschaft.
Een ledikant past sowiezo niet in onze kamer, maar een klein bedje leek mij ook knusser voor de kleine.
Je moet idd wel extra spullen aanschaffen, op het matrasje na kan je dat ook zo duur maken als je het zelf wilt!
Een ledikant past sowiezo niet in onze kamer, maar een klein bedje leek mij ook knusser voor de kleine.
Je moet idd wel extra spullen aanschaffen, op het matrasje na kan je dat ook zo duur maken als je het zelf wilt!
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Wij hebben een familiewieg, die komt op onze kamer. Op het slaapkamertje komt en ledikant, gekocht bij de babykamer.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Onze oudste heeft in een leenwiegje geslapen, de tweede komt in het gewone ledikant op onze kamer (omgebouwd tot co-sleeper)
Gast- Gast
Liadan schreef:Onze kinderen hebben de eerste tijd in een wieg op onze slaapkamer geslapen (is een familiewieg). Mijn dochter ging naar haar eigen kamer in haar ledikant toen ze niet meer in de wieg paste. Toen onze zoon niet meer in de wieg paste hebben we een tweede ledikant aangeschaft, die omgebouwd tot co-sleeper en daar slaapt hij nu in onze slaapkamer.
Dit gaan wij nu ook doen. Ze ging naar haar eigen kamer toen ze 7 maanden was, maar ik kon niet wennen en zij ook niet. Dus nu ligt ze tijdelijk in een campingbedje en gisteren is het ledikant gekocht om een co-sleeper van te maken!
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Wij hadden een wieg en een ledikant. De (familie)wieg stond de eerste 3maanden op onze slaapkamer. Na ongeveer 3 maanden ging ze zonder enige moeite in het ledikant op haar eigen kamer slapen.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Wij hadden bij de eerste geen wiegje maar alleen een ledikantje. Ik vond het zonde om een wiegje en toebehoren te halen voor die korte tijd. Achteraf hebben we daar best spijt van gehad. J. kon niet wennen aan de ruimte in het ledikant en heeft de eerste tijd in de wandelwagenbak geslapen. Daarmee was het probleem wel opgelost maar iedere keer moest die wagenbak van boven naar beneden en weer terug.
Voor de volgende heb ik nu een wiegje gekocht in Duitsland van Roba. Die kostte 184 euro en daar zit een matrasje, hemeltje, beddengoed e.d. bij. Je kan er een co-sleeper van maken door 1 zijde er uit te halen en met beugels aan de rand van je bed te zetten. Het enige wat ik er nog bij moest halen waren een dekentje en een hoeslakentje maar dat gebruik je ook allemaal in de kinderwagen.
Voor de volgende heb ik nu een wiegje gekocht in Duitsland van Roba. Die kostte 184 euro en daar zit een matrasje, hemeltje, beddengoed e.d. bij. Je kan er een co-sleeper van maken door 1 zijde er uit te halen en met beugels aan de rand van je bed te zetten. Het enige wat ik er nog bij moest halen waren een dekentje en een hoeslakentje maar dat gebruik je ook allemaal in de kinderwagen.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Registratiedatum : 24-11-10
Wij hebben deze trouwens. De meeste roba wiegen hebben pastelkleuren, daar zijn wij niet zo van...
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Registratiedatum : 24-11-10
Wij hadden alleen een ledikant en die stond gewoon op haar eigen kamer. S heeft 2 nachten in de bak van haar kinderwagen bij ons gelegen en daarna al in haar ledikant op haar eigen kamer.
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
Wij hadden een familiewieg op onze kamer staan en een ledikant op haar eigen kamer. Ze heeft nog geen week in die wieg geslapen. We hebben toen van een Ikea bedje een co-sleeper gemaakt, daar heeft ze tot 11 maanden in gelegen, daarna is ze in haar eigen ledikant op haar kamer gaan slapen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
wij hadden geen wiegje op onze kamer. L's ledikant stond eerste weken op onze kamer, daarna op zijn eigen kamertje.
Voor evt tweede kindje weet ik nog niet. Gok dat L's ledikant dan op onze kamer komt, L. in een groot bed, en baby2 een 'nieuw' (tweedehands) ledikant. Ga er niet speciaal een wiegje voor kopen, of ik moet er één goedkoop vinden.
Voor evt tweede kindje weet ik nog niet. Gok dat L's ledikant dan op onze kamer komt, L. in een groot bed, en baby2 een 'nieuw' (tweedehands) ledikant. Ga er niet speciaal een wiegje voor kopen, of ik moet er één goedkoop vinden.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Wij hebben (gelukkig) wel een wiegje gekocht, onze dochter heeft er heel lang in gelegen bij ons op de kamer en soms nog wel eens. Vind het ideaal, het is niet zo groot als een ledikant voor op je slaapkamer erbij.
Ben wel benieuwd trouwens hoe jullie van een ledikant een co-sleeper hebben gemaakt.
Ben wel benieuwd trouwens hoe jullie van een ledikant een co-sleeper hebben gemaakt.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Wij hebben de wieg van mijn tante mogen lenen. M.ax heeft hier denk ik een week of 4 bij ons op de kamer geslapen. Daarna er nog overdag in gelegen. Ik hoop bij een tweede ook de wieg weer te mogen lenen. Vond het wel fijn om hem bij ons op de kamer te hebben. Vooral 's nachts met voeden. Mijn man vond het wat minder die werd wakker van ieder kreuntje.
sabje- Prater
- Aantal berichten : 872
Punten : 890
Wiegjes
Ooit, als ik een baby mag krijgen, wil ik zo'n mooi nostalgisch wiegje!
Ooit, als ik een baby mag krijgen, wil ik zo'n mooi nostalgisch wiegje!
Gast- Gast
Wij hadden een wiegje en een ledikant. Het wiegje was een reiswieg, een mand met een onderstel. Ook makkelijk om mee te nemen als je op visite gaat. .
Gast- Gast
Wij hebben een ledikant en daar slaapt ze prima in. Tenzij ze ziekjes is, dan komt ze bij ons op de kamer slapen en dan slaapt ze in de draagmand van de kinderwagen.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Wij hadden toen die tijd een wieg gekocht. Daar heeft ze ongeveer 4 weken ingelegen bij ons op de kamer. Daarna is ze op haar eigen kamertje gaan liggen in haar ledikantje.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
T heeft de eerste week in de wandelwagenbak bij ons op de kamer geslapen en is toen naar haar eigen bedje (ledikant) gegaan.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Wij gaan zo kijken voor een nieuwe babykamer, en ik denk ook wel dat er een wiegje nu bij komt, omdat wij straks op zolder ook gaan slapen.
Gast- Gast
Wij hebben in de laatste weken van de zwangerschap toch nog een co-sleeper gekocht. We wilden onze dochter graag bij ons op de kamer, maar het ledikantje was te groot. Ook met de co-sleeper is het aardig krap, maar het wil wel. Bij onze co-sleeper kun je de zijkant ook weer maar boven schuiven. Overdag slaapt ze dan in de wieg los van het bed, 's nachts zet ik het ding weer tegen mijn bed aan en de zijkant weer naar beneden. Ze blijft bij ons slapen totdat ze er niet meer in past. In vind het ideaal.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wieg of ledikant?
» Van wieg naar ledikant, hoe aanpakken?
» Iemand ervaring met de wieg: Childwood Wieg Rotan
» nav wieg, Plaats een foto van de wieg
» Wieg kinderwagen
» Van wieg naar ledikant, hoe aanpakken?
» Iemand ervaring met de wieg: Childwood Wieg Rotan
» nav wieg, Plaats een foto van de wieg
» Wieg kinderwagen
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: