Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de samenwoners: zitten jullie op 1 lijn qua geld?

+22
Flinder
Verona
minoessepoes
Merai
sanne-84
Arwyn
Miss G
studiebol
Roxi3
Silver
Snoes
Mida4you
Winegum
Lynn_
Joli86
Caroow
Pien
Dennenappel
Atelier Madame
Coccinelle
lieke89
nina
26 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Voor de samenwoners: zitten jullie op 1 lijn qua geld? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: zitten jullie op 1 lijn qua geld?

Bericht  Arwyn di 8 maa 2011 - 7:26

Niet helemaal. We hebben een gezamenlijk rekening waar we een deel van ons inkomen op storten. Hier gaan de vaste lasten, boodschappen, cadeautjes ed vanaf. Daarnaast hebben we nog een eigen rekening en daar betalen we dingen voor onszelf van zoals kleding, gadgets ed. Ik koop makkelijker kleine dingen als kleding (ik koop vooral goedkope dingen, dus het is meestal maar een paar tientjes voor meerdere items) en dat doet mijn vriend eigenlijk nooit (krijgt hij wel van mij, haha). Hij is daarentegen makkelijker in in een keer veel geld uitgeven. Hij koopt niet vaak iets, maar als hij iets koopt, is het gelijk iets als een nieuwe telefoon, een PS3 of een nieuwe computer. Ik doe dat dus eigenlijk helemaal niet.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de samenwoners: zitten jullie op 1 lijn qua geld? - Pagina 2 Empty Re: Voor de samenwoners: zitten jullie op 1 lijn qua geld?

Bericht  sanne-84 di 8 maa 2011 - 8:15

ja en nee.
mn vriend geeft sneller geld uit aan duurdere dingen (dure kleding, auto), ik geef sneller geld uit aan de kleinere dingen (die ik dus dan ook wel iets meer koop)
maar ik let wel veel meer op reclames dan hij. bijv hondenbrokken, scheelt soms 6 euro, dan denk ik koop meteen 2 zakken, maar da vind hij dan weer onzin (lees teveel moeite)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Merai do 10 maa 2011 - 6:19

Wij zitten gelukkig wel op een lijn, we hebben een gezamenlijke rekening, een gezamelijke spaarrekening en dan nog elk onze eigen rekeningen. Mijn vriend is zelfstandige dus hij heeft ook nog een bedrijfsrekening, vandaar dat we het niet helemaal samenvoegen. Ik ben blij dat we het alletwee belangrijk vinden om een buffer te hebben, daardoor hebben we sinds we samenzijn al flink kunnen sparen.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075

Bericht  minoessepoes do 10 maa 2011 - 6:31

Wij verdienen even veel. En we hebben hele lage vaste lasten.
We hebben ieder onze eigen rekening gehouden en we hebben een gezamenlijke rekening geopend. Van die rekening betalen we de huur e.d., boodschappen en treinkaartjes als we samen weg gaan. Wat over is van die rekening sparen we voor leuke dingen zoals uit eten of vakantie.

En we bepalen dus verder zelf wat we met onze eigen rekening doen. Maar we sparen alle twee wel aanzienlijk en dat ook met de gedachten om ooit samen een huis te kopen, maar we hebben geen afspraken gemaakt hoeveel we per maand moeten sparen of iets dergelijks, we zitten wat dat betreft wel op 1 lijn!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 23:29

Ja, qua inkomen en uitgaven nagenoeg hetzelfde. We sparen ook ongeveer hetzelfde. Soms hou ik aan het einde van de maand net iets meer over en daar betaal ik dan nog wat luxe dingen van.

Gast
Gast

Bericht  Verona ma 14 maa 2011 - 0:14

Qua huishoud pot, vaste uitgave en sparen zitten we compleet op 1 lijn. Maar qua uitgave aan spullen enzo niet. Dat is ook de reden waarom we 2 aparte rekeningen hebben waarop een bedrag staat die we vrij uit kunnen geven. Dan kan hij gewoon ps3 spelletjes kopen of andere dingen doen zonder dat ik er last van heb. En tja als hij al na 1 week geen geld meer heeft is dat zijn probleem.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708

Bericht  Flinder ma 14 maa 2011 - 0:41

Mijn vriend verdient meer dan ik en zal dat waarschijnlijk ook altijd doen. Qua uitgaven zitten we wel op dezelfde lijn, we geven vrij makkelijk geld uit aan etentjes e.d. maar sparen voor grotere uitgaven en we zijn geen impulsieve kopers. Mijn vriend geeft veel geld uit aan wielrennen en dat vind ik wel eens zonde. Nu hebben we allebei nog een aparte rekening voor de hobby's dus ik denk dat we dat maar zo houden, dan hoef ik er ook niet over te zeuren ;-)
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676

Bericht  Snack a Jack ma 14 maa 2011 - 0:55

Wij hebben 1 rekening waar alles op binnen komt. Vind dit veel overzichtelijker dan 2 aparte rekeningen. Als 1 van ons een grote uitgave wil doen dan is nooit een probleem.
Snack a Jack
Snack a Jack
Prater
Prater

Aantal berichten : 718
Punten : 722
Registratiedatum : 12-03-11

Bericht  Fearie ma 14 maa 2011 - 2:31

Qua inkomsten zitten wij gelijk, qua uitgaven redelijk.

Ik werk bij een bewindvoeringskantoor en beheer dus andermans financien, hierdoor beheer ik eigenlijk onze financien. Mijn vriend vraagt zich soms ook wel eens af of hij ook niet in budgetbeheer zit haha :P
Ik zorg dat alle rekeningen betaald worden en dat we maandelijks sparen, voor de rest krijgt hij dan meestal gewoon datgene wat overblijft.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 3:26

Kwa inkomsten zitten we niet gelijk, ik werk maar 16 t/m 24 uur, en mijn vriend 36 uur smile dus hij verdiend beduidelijk meer dan mij!

Kwa uitgaven zitten we ook zeker niet gelijk Wink hij koopt werkelijk nooit iets, en ik soms teveel, haha! Maar het gaat vaak wel in overleg, tenzij ik het echt nodig heb (kleding, spullen voor de kleine enz). Maar extra's (dvd's, boeken, uitjes enz) doe ik 9 van de 10 keer wel in overleg smile

Edit: We hebben wel een gezamelijke rekening, dus dat maakt het wel overzichtelijk.

Gast
Gast

Bericht  Ella wo 16 maa 2011 - 6:03

Ja gelukkig wel. Maar dat zal ook komen door wat je verdient. Als je het wat krapper hebt dan let je er denk ik meer op dan wanneer dat niet hoeft
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Novalee wo 16 maa 2011 - 6:09

Ja, eigenlijk 100%. We smijten het beide niet over de balk en hebben geen dure hobby's. Maar we vinden het allebei leuk om het uit te geven aan uit eten gaan/op een terrasje zitten en dat soort dingen. Ik heb geen inkomen, maar in de tijd dat ik het wel had ging het eigenlijk op dezelfde manier. Nu leef ik dus eigenlijk van zijn geld (al zien we dat beiden niet zo) maar ik hoef me nooit te verantwoorden ofzo als ik iets voor mezelf koop.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: