N.a.v. Hoevaak was jij je handen?
+11
Roxi3
Highway
Shisha
Japie
Jeanette
rapa nui
Lindsya
Qiara
TGR
Susan
Error
15 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: N.a.v. Hoevaak was jij je handen?
Noa schreef:Ik snap alleen niet waarom je dan die gel erop smeert, terwijl je dan door de grond gaat van de pijn... Lijkt me dan toch dat je lichaam je iets duidelijk probeert te maken... Daarom mijn:
ah op die fiets.
Dat snap ik ook niet
Misschien dat ze er op dat moment niet direct bij stil staat dat ze wondjes en kloofjes heeft?
Gast- Gast
Ik was mijn handen nadat ik naar de wc ben geweest, voordat ik eten pak of ga koken en als ik "denk" dat ze vies zijn. Ik was mijn handen eigenlijk veel te vaak.
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
Thuis na het toiletbezoek en het koken
op mijn werk ( kinderopvang) hele dag door.
op mijn werk ( kinderopvang) hele dag door.
Elsje- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10
Noa schreef:Ik snap alleen niet waarom je dan die gel erop smeert, terwijl je dan door de grond gaat van de pijn... Lijkt me dan toch dat je lichaam je iets duidelijk probeert te maken... Daarom mijn:
Die gel is voor momenten waarop ik niet gewoon mijn handen kan wassen en ze toch wil desinfecteren, bijvoorbeeld als ik net boodschappen heb gedaan en mijn kinderen een broodje wil geven of zoiets dergelijks. En handcrème heb ik ook gewoon op zak, maar het topic gaat niet over handcrème, dus het leek me niet zo nodig om dat te vermelden.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Voor en nadat ik mijn lenzen in doe en mijn gezicht was, na een toiletbezoek, voor ik ga eten, voor tijdens en na het koken en verder wanneer ik denk dat het nodig is.
Alias- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
- na elk toiletbezoek
- nadat ik iets van mousse in mijn haar heb gedaan
- voor en tijdens het koken
- soms voor het eten
- na reizen met het OV
- als ik veel mensen een hand moet geven/net heb gegeven
Die desinfecterende gel gebruik ik eigenlijk alleen in het buitenland. Op reis kan je niet overal goed je handen wassen, en daar ben ik dus wel snel vies van mensen als ik ze alleen maar een hand heb gegeven (bijv Indonesie, waar ze geen toiletpapier kennen). Natuurlijk ga ik dan niet een seconde later mijn handen schoonmaken, maar wel zodra het niet meer zo opvalt.
Verder ben ik niet zo smetvrezerig eigenlijk, als er een keer ergens geen zeep is vind ik wassen met alleen water ook prima.
- nadat ik iets van mousse in mijn haar heb gedaan
- voor en tijdens het koken
- soms voor het eten
- na reizen met het OV
- als ik veel mensen een hand moet geven/net heb gegeven
Die desinfecterende gel gebruik ik eigenlijk alleen in het buitenland. Op reis kan je niet overal goed je handen wassen, en daar ben ik dus wel snel vies van mensen als ik ze alleen maar een hand heb gegeven (bijv Indonesie, waar ze geen toiletpapier kennen). Natuurlijk ga ik dan niet een seconde later mijn handen schoonmaken, maar wel zodra het niet meer zo opvalt.
Verder ben ik niet zo smetvrezerig eigenlijk, als er een keer ergens geen zeep is vind ik wassen met alleen water ook prima.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Ah, ok... ik vind het wel behoorlijk overtrokken hoor.... Niet lullig bedoeld, maar zovaak je handen wassen is toch overdreven? Ben je dan bang dat je kinderen er ziek van worden ofzo als je ze een broodje geeft, terwijl niet alle bacteriën dood zijn?Susan schreef:Noa schreef:Ik snap alleen niet waarom je dan die gel erop smeert, terwijl je dan door de grond gaat van de pijn... Lijkt me dan toch dat je lichaam je iets duidelijk probeert te maken... Daarom mijn:
Die gel is voor momenten waarop ik niet gewoon mijn handen kan wassen en ze toch wil desinfecteren, bijvoorbeeld als ik net boodschappen heb gedaan en mijn kinderen een broodje wil geven of zoiets dergelijks. En handcrème heb ik ook gewoon op zak, maar het topic gaat niet over handcrème, dus het leek me niet zo nodig om dat te vermelden.
Gast- Gast
Als ik net met mijn handen aan het winkelmandje en de pinautomaat heb gezeten vind ik het wel onhygiënisch om ze zonder handen wassen iets te eten te geven ja, vooral in de wintermaanden als er van alles heerst.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik was mn handen altijd nadat ik naar de wc ben geweest, voor ik ga eten (op mn werk sowieso), nadat ik heb schoongemaakt, tijdens het koken vaak wel een paar keer..
Gast- Gast
Nooit zo bij stilgestaan eigenlijk... Als je op die manier naar de wereld gaat kijken is eigenlijk alles vies... dan kun je wel aan de gang blijven. Een mens kan echt wel tegen een stootje. Laatst zag ik iemand met boterhamzakjes om zijn handen op een computer typen in de bibliotheek... Tja, ik weet niet. Ik vind het een voorbeeld van doorslaan, obsessief ergens mee bezig zijn.Susan schreef:Als ik net met mijn handen aan het winkelmandje en de pinautomaat heb gezeten vind ik het wel onhygiënisch om ze zonder handen wassen iets te eten te geven ja, vooral in de wintermaanden als er van alles heerst.
Gast- Gast
Maar heb je er wel eens bij stil gestaan hoe vaak zo'n pinautomaat of winkelmandje schoongemaakt wordt, eigenlijk? Als je erover nadenkt is het eigenlijk ook ronduit smerig. Een toilet bij een openbare aangelegenheid, laat zeggen Schiphol ofzo, wordt dagelijks meerdere malen schoongemaakt en daar doen we vaak heel vies over. Maar zo'n winkelmandje, daar wordt nooit een doekje overheen gehaald, en dat vinden we maar normaal.Noa schreef:Nooit zo bij stilgestaan eigenlijk... Als je op die manier naar de wereld gaat kijken is eigenlijk alles vies... dan kun je wel aan de gang blijven. Een mens kan echt wel tegen een stootje. Laatst zag ik iemand met boterhamzakjes om zijn handen op een computer typen in de bibliotheek... Tja, ik weet niet. Ik vind het een voorbeeld van doorslaan, obsessief ergens mee bezig zijn.Susan schreef:Als ik net met mijn handen aan het winkelmandje en de pinautomaat heb gezeten vind ik het wel onhygiënisch om ze zonder handen wassen iets te eten te geven ja, vooral in de wintermaanden als er van alles heerst.
Ik was mijn handen niet na winkelmandjes, geld aannemen, pinnen of wat dan ook. Maar ik wil wel weer geloven, a;s je er uiteindelijk goed bij stil gaat staan, dat die voorwerpen eigenlijk net zo vies zijn als een gemiddelde wc-bril.
Gast- Gast
^Ja, dat is inderdaad zo en als je er over na gaat denken zijn veel dingen erg smerig, ook bijvoorbeeld het knopje waar je op drukt in de tram. Ik ken mensen die wanneer ze de tram uit zijn gelijk naar hun desinfecterende gel grijpen... Misschien terecht, aan de andere kant geloof ik er zelf ook in dat als je alles compleet steriel houdt, je lichaam hieraan went en vervolgens van het minste al van slag raakt. Dat lijkt me nou ook niet bepaald gezond. Het menselijk lichaam is ervoor gemaakt om wel tegen een stootje te kunnen wat betreft bacteriën.
Voor mezelf maak ik meer de afweging: wil ik me hiermee bezighouden? Nee dus.
Voor mezelf maak ik meer de afweging: wil ik me hiermee bezighouden? Nee dus.
Gast- Gast
Ik grijp ook zelden tot nooit naar desinfecterende lotion omdat je daramee juist ook de goede bacteriën op je handen doodt. Dat is voor mij ook de enige reden om het niet te gebruiken, dan gebruik ik liever water en zeep. Maar ik snap in elk geval wel dat mensen bepaalde dingen vies vinden. En volgens mij zegt Susan alleen dat ze haar handen desinfecteert als ze vervolgens iets van eten aanraakt, en niet dat ze meteen na zo'n mandje of pinautomaat naar de desinfecterende lotion grijpt. En dat vind ik eigenlijk al heel wat minder rollende ogen-smiley-waardig
Gast- Gast
Maple schreef:I En volgens mij zegt Susan alleen dat ze haar handen desinfecteert als ze vervolgens iets van eten aanraakt, en niet dat ze meteen na zo'n mandje of pinautomaat naar de desinfecterende lotion grijpt. En dat vind ik eigenlijk al heel wat minder rollende ogen-smiley-waardig
Inderdaad. Ik snap de ophef ook niet zo, ben minder energie kwijt aan die desinfecterende gel dan als ik op een forum zo uitvoerig uit de doeken moet doen hoe obsessief een ander wel niet is.
Susan- Lady Post-a-lot
Het gaat toch niet om tijd... En ik vind het prima hoor, alleen wat maple ook al zei: je maakt er ook de goede bacterien mee dood die je lichaam juist beschermen. Dus uiteindelijk bereik je er eerder het tegenovergestelde mee...Susan schreef:Maple schreef:I En volgens mij zegt Susan alleen dat ze haar handen desinfecteert als ze vervolgens iets van eten aanraakt, en niet dat ze meteen na zo'n mandje of pinautomaat naar de desinfecterende lotion grijpt. En dat vind ik eigenlijk al heel wat minder rollende ogen-smiley-waardig
Inderdaad. Ik snap de ophef ook niet zo, ben minder energie kwijt aan die desinfecterende gel dan als ik op een forum zo uitvoerig uit de doeken moet doen hoe obsessief een ander wel niet is.
Gast- Gast
Waar maak je je nou eigenlijk druk om? Als Susan dat zo wil doen, prima toch? Daar doet ze jou geen kwaad mee, 't is niet dat ze de bacteriën even in je neus smeert ofzo. Ik snap je ophef nietNoa schreef:Het gaat toch niet om tijd... En ik vind het prima hoor, alleen wat maple ook al zei: je maakt er ook de goede bacterien mee dood die je lichaam juist beschermen. Dus uiteindelijk bereik je er eerder het tegenovergestelde mee...Susan schreef:Maple schreef:I En volgens mij zegt Susan alleen dat ze haar handen desinfecteert als ze vervolgens iets van eten aanraakt, en niet dat ze meteen na zo'n mandje of pinautomaat naar de desinfecterende lotion grijpt. En dat vind ik eigenlijk al heel wat minder rollende ogen-smiley-waardig
Gast- Gast
Als ze vies zijn. Om heel eerlijk te zijn probeer ik het zo in mogelijk te doen, m'n handen worden er vreselijk droog van en ik vind dat zo'n rotgevoel!
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: