Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jeuk aan handen

5 plaatsers

Ga naar beneden

Jeuk aan handen Empty Jeuk aan handen

Bericht  Gast vr 12 apr 2013 - 6:46

Sinds woensdag heb ik met vlagen enorme jeuk aan mijn handen. Woensdag was het het heftigst, compleet met dikke galbulten. Ze leken zo uit het niets op te komen zetten. Na verloop van tijd trok het weg, donderdag kwamen er weer wat bultjes opzetten, maar die zijn nu ook weg. Hoewel ik nu het idee heb dat er aan de binnenkant van mn hand weer galbulten zitten. De jeuk blijft met vlagen komen en zit op steeds weer wisselende plekken op m'n handen. Op m'n vingers, op de buitenkant van m'n hand, in m'n handpalmen. De plek waar het jeukt, en zéker als er galbulten zitten, voelt ook warmer aan dan de rest van m'n hand.

De meest logische verklaring lijkt me een allergische reactie ergens op. Maar waarop? Ik heb woensdag schelpen gezocht, maar heb ze eigenlijk amper aangeraakt, dus dat lijkt me sterk. Ik heb geen idee of ik allergisch ben voor schelpdieren, ik eet ze sowieso nooit omdat ze me al niet lekker lijken :P Verder heb ik aan wasverzachter zitten denken, maar dan zou ik over m'n hele lichaam uitslag moeten hebben. Mijn vriend denkt aan shampoo, douchegel of het Amelandse water wat uit de kraan komt (we zijn een midweek weg geweest), maar ook daarbij lijkt mij ook ik het gewoon over m'n hele lichaam moet hebben.

Ik word echt gék van de jeuk! Ik probeer niet te krabben, niet te wrijven, maar da's nog lastig. Wat kan dit zijn en wat kan ik ertegen doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk aan handen Empty Re: Jeuk aan handen

Bericht  Pinkel vr 12 apr 2013 - 6:52

Je zou methol-talkpoeder er op kunnen doen, dit verzacht de jeuk! Mocht het niet weggaan, zou ik volgende week even langsgaan bij je huisarts voor een zalfje ofzo.
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk aan handen Empty Re: Jeuk aan handen

Bericht  Sam vr 12 apr 2013 - 6:53

Antihistaminica slikken. Werkt tegen allergische reactie. Te koop bij Lidl of Kruidvat.
Misschien ook koelen?
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk aan handen Empty Re: Jeuk aan handen

Bericht  Gast vr 12 apr 2013 - 6:56

Antihistamine slik ik alvast preventief voor m'n hooikoorts (daar verachten ze ook een piek van, dit weekend, dus ben al begonnen met slikken), maar dat helpt helaas niet. Had stiekem wel gehoopt dat het zou helpen Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk aan handen Empty Re: Jeuk aan handen

Bericht  Linnie1985 vr 12 apr 2013 - 6:57

Zijn het grote of kleine bultjes? Ik heb namelijk last van exceem (gelukkig niet extreem ofzo) en soms zitten er ook ineens bultjes op een vinger en het jeukt verschikkelijk. Gelukkig is het sinds een tijdje weg, maar ben bang dat het met warmte weer terug komt...
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk aan handen Empty Re: Jeuk aan handen

Bericht  Gast vr 12 apr 2013 - 7:00

Het zijn echt galbulten, variërend van een halve cm tot soms we twee cm of meer doorsnede.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk aan handen Empty Re: Jeuk aan handen

Bericht  Luce vr 12 apr 2013 - 7:08

Hier werkt vitamine B. Heb hetzelfde als jou gehad. Had bij mij te maken met voedsel. Vit B werkte bij mij om de huid te kalmeren
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk aan handen Empty Re: Jeuk aan handen

Bericht  Linnie1985 vr 12 apr 2013 - 7:10

Lennox schreef:Het zijn echt galbulten, variërend van een halve cm tot soms we twee cm of meer doorsnede.

Als je op exzeem zoekt op google en dan afbeeldingen, zie je op sommige foto's ook grote galbulten, moet je even kijken of dat hetzelfde is dit kwam ik bijv. tegen:

http://www.huidarts.com/patinfo/uploads/1150054176_Foto_blaasjeseczeemhandfolder.jpg
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk aan handen Empty Re: Jeuk aan handen

Bericht  Esperanza vr 12 apr 2013 - 7:29

Heb je toevallig iets van handcrème gebruikt? Daar krijg ik het namelijk van, al zijn het bij mij kleine bultjes.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk aan handen Empty Re: Jeuk aan handen

Bericht  Gast vr 12 apr 2013 - 7:31

Linnie1985 schreef:
Lennox schreef:Het zijn echt galbulten, variërend van een halve cm tot soms we twee cm of meer doorsnede.

Als je op exzeem zoekt op google en dan afbeeldingen, zie je op sommige foto's ook grote galbulten, moet je even kijken of dat hetzelfde is dit kwam ik bijv. tegen:

http://www.huidarts.com/patinfo/uploads/1150054176_Foto_blaasjeseczeemhandfolder.jpg
Nee, daar lijkt het (gelukkig) niet op.

Luce, hoe ben je daar achter gekomen dan? Gewoon vitamine B slikken en toen ging het over? Ik heb het thuis staan maar slik het niet heel consequent, misschien toch maar doen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk aan handen Empty Re: Jeuk aan handen

Bericht  Luce vr 12 apr 2013 - 8:08

Kreeg ik voorgeschreven door een natuurkundig arts. Vitamine B zorgt o.a voor een versterking van je darmvliezen. Dit en zink was het enige wat hielp tegen de allergie bij mij. Reguliere weg al bewandeld. Als ik het niet slik, krijg ik het weer. Van die kleine jeukende galbultjes. Ik had ze jaren terug als hele dikke plekken op mijn benen en armen. En door te krabben maak je het alleen erger.

Kan trouwens wel heel goed hoor dat het door die schelpdieren komt. Dat is wel een van de bekendere allergietriggers.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk aan handen Empty Re: Jeuk aan handen

Bericht  Sam vr 12 apr 2013 - 8:37

Luce, super tip! Bedankt!
Mijn vriend heeft zulke bultjes op zijn rug en wordt met tijden gek van de jeuk. Alles al geprobeerd, bij alle artsen geweest. Niks helpt.

We gaan jouw tips nu proberen. Wie weet helpt het. Het is iig iets wat we in de 5 jaar nog niet gehoord hebben.
Gebruik jij tabletten?
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk aan handen Empty Re: Jeuk aan handen

Bericht  Luce vr 12 apr 2013 - 9:25

Ja, tabletten inderdaad. Zink ook. Suiker is ook een trigger, dus misschien ook even kijken naar zijn eetpatroon?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk aan handen Empty Re: Jeuk aan handen

Bericht  Gast vr 12 apr 2013 - 9:26

Suiker! Ik eet weinig suiker, nouja, vrij geregeld chocola, maar ik heb wel suikerbrood op als ontbijt, de afgelopen dagen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk aan handen Empty Re: Jeuk aan handen

Bericht  Luce vr 12 apr 2013 - 9:29

Ik heb toen de tip mee gekregen , geen gewoonte maken van producten die meer dan 10-15 procent suiker bevatten. Dus labels lezen. In lightproducten zit aspartaam en zoetstof he, dus ook daar op letten. En alles wat verpakt zit, bevat over het algemeen ook veel suiker. Dus gewoon een beetje basis eten.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk aan handen Empty Re: Jeuk aan handen

Bericht  Gast za 13 apr 2013 - 5:32

Dit is m'n hand vandaag, nu voornamelijk uitslag op links. Het jeukt niet tot nauwelijks vandaag, als het wel jeukt heb ik grote galbulten, nu zijn het zoals je ziet kleinere bultjes. Van de suiker komt het denk ik niet, suiker heb ik tot nu toe maar heel weinig gegeten vandaag, en toch is dit net weer op komen zetten.

Jeuk aan handen C9bfa9dfab7cebb312315786004480a4_zpsabb51d16

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk aan handen Empty Re: Jeuk aan handen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum