Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dubbele stuitbevalling

+4
bella
Fiwen
Parisienne
Teddyaapje
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Dubbele stuitbevalling Empty Dubbele stuitbevalling

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 8:03

.


Laatst aangepast door _MamaRosa_ op vr 26 okt 2012 - 22:08; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbele stuitbevalling Empty Re: Dubbele stuitbevalling

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 8:05

_MamaRosa_ schreef:Vandaag al weer 34 weken zwanger, het komt allemaal dichtbij nu. Eergisteren nog weer voor controle geweest, en de eigenwijsjes liggen nogsteeds beide in stuit. Nu zal dat ws. niet meer gaan veranderen.
Ik heb de keus om normaal te bevallen, dus een dubbele stuitbevalling.
Aan de ene kant ben ik er helemaal klaar voor, maar aan de andere kant vind ik het ook wel heel eng.
Een keizersnee zie ik ook niet zitten, je hebt dan toch een langer herstel, en met 2 peuters en 2 baby's is dat ook niet erg handig, maar goed, als het alsnog moet, dan is dat eenmaal zo.

Ik weet niet wat ik precies met dit topic wil, maar wilde het toch even van me afschrijven.
Ik kijk erg naar de geboorte uit, maar soms ben ik best wel bang, als ik heel eerlijk ben....

Kan ik mij goed voorstellen. Toen mijn ventje in stuit leek te liggen zag ik al erg op tegen de bevalling, gelukkig lag hij op tijd weer in de juiste positie.

Is er nog een mogelijkheid bij een tweeling, om uitwendig te draaien? Of lijkt jou dat niets?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbele stuitbevalling Empty Re: Dubbele stuitbevalling

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 8:06

Ik snap het heel goed dat je het spannend vind.
En ik kan ook heel goed allebei de kanten van het verhaal begrijpen.
Lastig! hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbele stuitbevalling Empty Re: Dubbele stuitbevalling

Bericht  Teddyaapje vr 4 maa 2011 - 8:08

Ik denk dat draaien niet lukt bij een tweeling of wel? Ik heb geen ervaring met een tweeling en geen ervaring met een stuitbevalling maar ik snap heel goed dat je het eng vindt. Ik zou niet weten welke keuze ik zou maken als ik in jouw schoenen zou staan.
Ik wil je heel veel succes wensen!!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbele stuitbevalling Empty Re: Dubbele stuitbevalling

Bericht  Parisienne vr 4 maa 2011 - 8:21

Wat een lastige keuze zeg. Ik snap heel goed dat je bang bent voor de bevalling! Een enkele stuitligging lijkt mij al niks, maar de kans dat het kindje nog kan draaien (desnoods uitwendig) is aanwezig. Bij een tweeling lijkt die kans mij minimaal?! Veel succes in ieder geval!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbele stuitbevalling Empty Re: Dubbele stuitbevalling

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 8:22

Ow wat ga jij hard zeg met je zwangerschap! Geen idee van (stuit) bevallingen verder haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbele stuitbevalling Empty Re: Dubbele stuitbevalling

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 8:25

.


Laatst aangepast door _MamaRosa_ op vr 26 okt 2012 - 22:09; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbele stuitbevalling Empty Re: Dubbele stuitbevalling

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 8:46

Wat ga je hard!
I. heeft gedraait tot sowieso 37 weken, vanaf begin tot een week of 32-34 lagen ze beiden dwars, maar daarna is I. alsnog een beetje gaan variëren, met 37 weken lag hij in stuit, met 38 weken weer dwars. Kon het ook precies voelen steeds.

Las overigens een week of twee terug - weet helaas niet meer waar - een vrouw die in 2 uur tijd is bevallen van een tweeling die beiden in stuit lagen.

Nog geen voortekenen gehad?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbele stuitbevalling Empty Re: Dubbele stuitbevalling

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 9:00

Kan het me goed voorstellen hoor, dat je je zo voelt.
Geeft de gyn een sterkere voorkeur aan voor een bepaalde bevalling of niet?

Sterkte!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbele stuitbevalling Empty Re: Dubbele stuitbevalling

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 9:26

Coco schreef:Wat ga je hard!
I. heeft gedraait tot sowieso 37 weken, vanaf begin tot een week of 32-34 lagen ze beiden dwars, maar daarna is I. alsnog een beetje gaan variëren, met 37 weken lag hij in stuit, met 38 weken weer dwars. Kon het ook precies voelen steeds.

Las overigens een week of twee terug - weet helaas niet meer waar - een vrouw die in 2 uur tijd is bevallen van een tweeling die beiden in stuit lagen.

Nog geen voortekenen gehad?

Heb je dat misschien gelezen op de tweelingmamahyve? Daar had ik nl. een topic geopend.

@ BA: De gyn raadt een gewone bevalling aan. Ze hebben er in dit ziekenhuis goede ervaringen mee, maar goed, ik ben degene die het moet doen, ookal staan er 10 man om me heen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbele stuitbevalling Empty Re: Dubbele stuitbevalling

Bericht  Fiwen vr 4 maa 2011 - 9:45

Lastige keuze, snap dat je het moeilijk vind.

Hoe zijn je andere bevallingen verlopen behalve dat het 8-ponders waren? Vlotte ontsluiting en bevalling of duurde het allemaal erg lang en moeizaam?
Als de vorige goed en vlot zijn verlopen moet een stuit (of in jouw geval 2 stuiten) geen probleem zijn. Het is ook zo dat ze bij een stuit en bij een tweeling heel snel ingrijpen als ze denken dat het niet gaat lukken. Sneller dan bij een eenling in hoofdligging. Ze houden dan de richtlijnen veel strakker aan en als je niet snel genoeg vordert wordt het alsnog een keizersnee. En als de gynaecoloog een gewone bevalling aanraad kun je erop vertrouwen dat hij ook echt van mening is dat het je zal lukken.

Het herstellen van een keizersnee moet je inderdaad niet onderschatten, zeker niet als je naast de tweeling ook nog 2 andere kinderen hebt rondlopen.

Maar zoals je zegt, het blijft jouw keuze en je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt want als jij een dubbele stuitbevalling totaal niet ziet zitten dan gaat het ook niet lukken en kun je beter kiezen voor een geplande keizersnee.

Heel veel succes met het maken van je keuze.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbele stuitbevalling Empty Re: Dubbele stuitbevalling

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 9:48

Lijkt me erg lastig voor je om een keus te maken zeg, wil je veel succes wensen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbele stuitbevalling Empty Re: Dubbele stuitbevalling

Bericht  bella vr 4 maa 2011 - 10:09

Wat bijzonder eigenlijk dat er dan dus over al wat anders aangeraden word.
Mijn dochter lag in stuit, en ik mocht absoluut niet via de normale weg bevallen, want daar hadden ze teveel slechte ervaringen mee.
Keizersnee dus.
Mijn zoon heeft tot 38 weken ook nog gedraaid, maar ja, die zat er lekker alleen. En met 41 weken gewoon bevallen.

Lastig hoor, het herstel duurt inderdaad even, en naast je 2 nieuwe kindjes, heb je natuurlijk ook de 2 anderen nog. Dus wat herstel betreft zou ik het wel weten. Maar wanneer weet je of je de juiste keuze maakt?
Succes met het maken van je keuze!
En wat spannend dat het dus nu snel dichtbij komt. Ik ben tante van een tweeling, en 2 tegelijk blijft toch een heel bijzonder iets!
(ook al ben je tante smile )
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbele stuitbevalling Empty Re: Dubbele stuitbevalling

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 11:25

_MamaRosa_ schreef:
Heb je dat misschien gelezen op de tweelingmamahyve? Daar had ik nl. een topic geopend.

Nee, las het in een tijdschrift bij mijn tante, weet alleen niet meer welke.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbele stuitbevalling Empty Re: Dubbele stuitbevalling

Bericht  Océane vr 4 maa 2011 - 11:45

Heb even ingelogd om hier even te reageren. Mijn kleine eigenwijs is ook in stuit geboren, gewoon via de natuurlijke weg. Het was mijn eerste bevalling en de gyn stond er volledig achter het zo te proberen. Alles is dan ook rustig en redelijk vlot verlopen. Ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal, maar ik vond het niet extreem zwaar ofzo. Achteraf gezien, op dat moment vond ik het vreselijk haha Laughing

Mijn nicht is bevallen van een tweeling, waarvan de 2e in stuit geboren is (de eerste lag wel met het hoofdje naar beneden) en ze vertelde dat de 2e er zeer snel uitkwam, aangezien nummer 1 de weg al vrij had gemaakt zeg maar :-)

edit: Ik ben trouwens volledig op mijn gyn af gegaan, want ik wist het ook echt niet wat ik nou moest doen. Achteraf ben ik zeer blij dat ze gewoon zo geboren is. Een keizersnede schijnt toch ook vrij zwaar te zijn over het algemeen.
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbele stuitbevalling Empty Re: Dubbele stuitbevalling

Bericht  PapillonRose vr 4 maa 2011 - 12:05

Moeilijke situatie, sterkte met het maken van de keuze hug
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbele stuitbevalling Empty Re: Dubbele stuitbevalling

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 21:07

Moeilijk.
Hier hebben we bij de 2e ook bedacht hoe en wat omdat die heel lang in stuit ligt. Nu ligt de kleine ook nog in stuit, maar goed hier nog kans dat ze draait. Ik denk wel dat ik voor een stuitbevalling zou gaan. Zo en zo omdat er ook een 8,5 ponder door gegaan is. En inderdaad qua herstel lijkt het me prettiger. Lijkt me inderdaad ook dat ze bij enige twijfel over gaan op een ks overgaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbele stuitbevalling Empty Re: Dubbele stuitbevalling

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 22:10

Fiwen schreef:Lastige keuze, snap dat je het moeilijk vind.

Hoe zijn je andere bevallingen verlopen behalve dat het 8-ponders waren? Vlotte ontsluiting en bevalling of duurde het allemaal erg lang en moeizaam?
Als de vorige goed en vlot zijn verlopen moet een stuit (of in jouw geval 2 stuiten) geen probleem zijn. Het is ook zo dat ze bij een stuit en bij een tweeling heel snel ingrijpen als ze denken dat het niet gaat lukken. Sneller dan bij een eenling in hoofdligging. Ze houden dan de richtlijnen veel strakker aan en als je niet snel genoeg vordert wordt het alsnog een keizersnee. En als de gynaecoloog een gewone bevalling aanraad kun je erop vertrouwen dat hij ook echt van mening is dat het je zal lukken.

Het herstellen van een keizersnee moet je inderdaad niet onderschatten, zeker niet als je naast de tweeling ook nog 2 andere kinderen hebt rondlopen.

Maar zoals je zegt, het blijft jouw keuze en je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt want als jij een dubbele stuitbevalling totaal niet ziet zitten dan gaat het ook niet lukken en kun je beter kiezen voor een geplande keizersnee.

Heel veel succes met het maken van je keuze.

De 1e bevalling duurde 24 uur, van de 1e tot de laatste wee. Ontsluiting ging erg langzaam, persen hier thuis een uur, en daarna in het ziekenhuis nog een uur. De 2e ging wat sneller, wel alsnog 16 uur, maar het laatste stuk ging heel erg snel, en het persen was met 3 persweeen gebeurd.

Ik ben daarom nu ook niet zozeer bang voor het persen, en ik ben er ook wel klaar voor om voor een dubbele stuit te gaan, maar het zijn er toch 2, en dat maakt het voor mij nog wat moeilijker.
Voor nu sta ik er wel 100% achter hoor, en angst zul je toch wel houden denk ik, het is ook niet zomaar wat natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbele stuitbevalling Empty Re: Dubbele stuitbevalling

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 22:40

De 2e is er vaak wel snel he, de eerste heeft de weg vrij gemaakt...

Ben echt benieuwd wat je krijgt joh, en of het nou i of 2 eiig is. Je gaat het wel laten onderzoeken toch, als het 2 jongens of 2 meiden krijgt?

Bij hoeveel weken had jij eigenlijk je eerste echo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbele stuitbevalling Empty Re: Dubbele stuitbevalling

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 22:50

Beauty Addict schreef:De 2e is er vaak wel snel he, de eerste heeft de weg vrij gemaakt...

Ben echt benieuwd wat je krijgt joh, en of het nou i of 2 eiig is. Je gaat het wel laten onderzoeken toch, als het 2 jongens of 2 meiden krijgt?

Bij hoeveel weken had jij eigenlijk je eerste echo?

Ja, ik weet dat de 2e er vaak wel snel is, en de weg is bij mij sowieso al vrij is de 2e keer wel gebleken, haha! Maar het is bij een tweeling ook altijd spannend of de 2e niet snel gaat draaien, dat vind ik ook wel een eng idee. Maar goed, dat heb je ook als de baby's wel goed liggen.

Ik weet niet of we het laten onderzoeken, als er twijfel is misschien wel, maar wat ik heb gehoord kost dit nog wel aardig wat. En ik denk toch steeds meer dat het een jongen en een meisje zijn, droom er bijna iedere nacht over nu! Ook inclusief de namen die we hebben.

Ik had mijn 1e echo met 10 weken en 1 dag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbele stuitbevalling Empty Re: Dubbele stuitbevalling

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 23:19

_MamaRosa_ schreef:
Beauty Addict schreef:De 2e is er vaak wel snel he, de eerste heeft de weg vrij gemaakt...

Ben echt benieuwd wat je krijgt joh, en of het nou i of 2 eiig is. Je gaat het wel laten onderzoeken toch, als het 2 jongens of 2 meiden krijgt?

Bij hoeveel weken had jij eigenlijk je eerste echo?

Ja, ik weet dat de 2e er vaak wel snel is, en de weg is bij mij sowieso al vrij is de 2e keer wel gebleken, haha! Maar het is bij een tweeling ook altijd spannend of de 2e niet snel gaat draaien, dat vind ik ook wel een eng idee. Maar goed, dat heb je ook als de baby's wel goed liggen.

Ik weet niet of we het laten onderzoeken, als er twijfel is misschien wel, maar wat ik heb gehoord kost dit nog wel aardig wat. En ik denk toch steeds meer dat het een jongen en een meisje zijn, droom er bijna iedere nacht over nu! Ook inclusief de namen die we hebben.

Ik had mijn 1e echo met 10 weken en 1 dag.

Ooh ik denk dat je twee meiden krijgt haha. (echt nergens op gebaseerd, maar goed vond het leuk om even mede te delen. Ben echt benieuwd! Very Happy )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbele stuitbevalling Empty Re: Dubbele stuitbevalling

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 23:20

_MamaRosa_ schreef:
Beauty Addict schreef:De 2e is er vaak wel snel he, de eerste heeft de weg vrij gemaakt...

Ben echt benieuwd wat je krijgt joh, en of het nou i of 2 eiig is. Je gaat het wel laten onderzoeken toch, als het 2 jongens of 2 meiden krijgt?

Bij hoeveel weken had jij eigenlijk je eerste echo?

Ja, ik weet dat de 2e er vaak wel snel is, en de weg is bij mij sowieso al vrij is de 2e keer wel gebleken, haha! Maar het is bij een tweeling ook altijd spannend of de 2e niet snel gaat draaien, dat vind ik ook wel een eng idee. Maar goed, dat heb je ook als de baby's wel goed liggen.

Ik weet niet of we het laten onderzoeken, als er twijfel is misschien wel, maar wat ik heb gehoord kost dit nog wel aardig wat. En ik denk toch steeds meer dat het een jongen en een meisje zijn, droom er bijna iedere nacht over nu! Ook inclusief de namen die we hebben.

Ik had mijn 1e echo met 10 weken en 1 dag.
Is dat echt zo duur dan?
Met een jongen en een meisje hoef je idd niet te twijfelen.
Bij ons is er ook echt geen twijfel mogelijk met 1 placenta en een heel dun tussenvliesje...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbele stuitbevalling Empty Re: Dubbele stuitbevalling

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 23:25

MamaRosa ik denk bij jou ook steeds 2 meisjes.

BA weet jij al wat je krijgt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbele stuitbevalling Empty Re: Dubbele stuitbevalling

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 23:28

Arden schreef:MamaRosa ik denk bij jou ook steeds 2 meisjes.

BA weet jij al wat je krijgt?
Ja, ik weet het al. Met 99% zekerheid, zal het met de 20 weken echo nog wel een keer navragen.
Maar ja, ik krijg er 2 van hetzelfde geslacht en iedere 2 weken een echo, dus is het meer een kunst om het niet te weten dan om het wel te weten haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbele stuitbevalling Empty Re: Dubbele stuitbevalling

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 23:30

Ok. Ben benieuwd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbele stuitbevalling Empty Re: Dubbele stuitbevalling

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum