Hoe lang kolven met dubbele kolf?
+5
Tania
teletascha
Happydobby
Ayla
joyce0606
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe lang kolven met dubbele kolf?
Vraagje aan degenen die alles of in ieder geval hele voedingen afkolven met een dubbele kolf: in welke intervallen doen jullie dat om zo veel mogelijk te kunnen produceren? Ik kolf nu telkens 2 of 3 keer (afhankelijk van of ik genoeg heb en of ik nog niet helemaal flauwval van vermoediheid;) ) 10 minuten (die pas beginnen te tellen bij de lange halen, de eerste 1-2 minuten stimuleerstand tel ik niet mee) met ongeveer 5 minuten pauze tussendoor. Kolf trouwens dag en nacht elke drie uur, misschien is dat nog van belang (maar die staat nu verder niet ter discussie, dat is met goede reden). Ben echt puur benieuwd naar hoe jullie elke afzonderlijke kolfsessie inrichten.
Anyway, het is allemaal nogal nieuw voor me en het gaat op zich wel aardig (heb tot nu toe meestal net genoeg en op de een of andere manier ben ik nog steeds nèt wakker genoeg om niet tijdens het kolven in slaap te vallen), maar ben benieuwd hoe jullie het doen en of ik misschien nog een beetje kan optimaliseren.
Anyway, het is allemaal nogal nieuw voor me en het gaat op zich wel aardig (heb tot nu toe meestal net genoeg en op de een of andere manier ben ik nog steeds nèt wakker genoeg om niet tijdens het kolven in slaap te vallen), maar ben benieuwd hoe jullie het doen en of ik misschien nog een beetje kan optimaliseren.
Gast- Gast
Re: Hoe lang kolven met dubbele kolf?
Ik kolfde elektrisch met een enkele kolf, maar was hier echt een uur bezig voor 1 voeding en kreeg het niet voor elkaar om dan een voorraad op te bouwen. ik kolfde met de medela swing, maar echt waardeloos. Hoe krachtiger je het ding zet hoe langzamer hij gaat....nu kolf ik alle voedimgen af met mijn avent handkolf, dan heb ik in 15 min. Een hele voeding bij.elkaar.
De afgelopen dagen heb ik het een beetje verwaarloosd, dus mijn productie is echt achteruit.gelopen, vandaag ga ik weerelke 2 uur kolven. K komt om de 4 uur.
De afgelopen dagen heb ik het een beetje verwaarloosd, dus mijn productie is echt achteruit.gelopen, vandaag ga ik weerelke 2 uur kolven. K komt om de 4 uur.
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10
Ik kolfde elke 2 uur, 10 minuten per keer, maar mijn productie was vrij snel goed op gang.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
joyce0606 schreef:Ik kolfde elektrisch met een enkele kolf, maar was hier echt een uur bezig voor 1 voeding en kreeg het niet voor elkaar om dan een voorraad op te bouwen. ik kolfde met de medela swing, maar echt waardeloos. Hoe krachtiger je het ding zet hoe langzamer hij gaat....nu kolf ik alle voedimgen af met mijn avent handkolf, dan heb ik in 15 min. Een hele voeding bij.elkaar.
Hier had ik met die kolf geen last van.
Verder geen tips helaas, ik heb geen ervaring met veel kolven. Ik kolf heel af en toe.
Gast- Gast
Ik kolf gewoon in1 keer, nooit met intervallen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Als mijn productie terug loopt kolf ik 10 - 5 - 3 min met 5 minuten tussendoor. En dan om de 3 uur, ook snachts tot het weer voldoende is. Heb de eerste weken ook om de 3 uur gekolft snachts, maar dan kwamen hun ook voor de voeding.
Bij normale productie kolf ik gewoon tot ik leeg ben.
Al heb ik natuurlijk wel 400cc per voeding nodig, de meeste vrouwen hebben aan de helft genoeg.
Welke kolf heb je? En hoeveel cc kolf je nu? Ga je ook fulltime kolven of alleen om het op gang te brengen?
Bij normale productie kolf ik gewoon tot ik leeg ben.
Al heb ik natuurlijk wel 400cc per voeding nodig, de meeste vrouwen hebben aan de helft genoeg.
Welke kolf heb je? En hoeveel cc kolf je nu? Ga je ook fulltime kolven of alleen om het op gang te brengen?
Gast- Gast
Edit: Heeft je kraamzorg toevallig een lactatiekundige in dienst? Mijn kraamzorg had dat wel, kreeg een nummer wat ik altijd mocht bellen met vragen, ook na de kraamtijd, erg fijn is dat om 'iemand achter de hand te hebben'.
En borstvoedingsthee drinken kan nooit kwaad, ik vind het nog lekker ook, drink het dagelijks.
En borstvoedingsthee drinken kan nooit kwaad, ik vind het nog lekker ook, drink het dagelijks.
Gast- Gast
De lactatiekundige stond hier gelukkig al op dag drie naast ons bed. Mijn productie is al best ok, kolf nu totdat onze kleine man genoeg kracht heeft om het allemaal live te kunnen drinken (hij heeft een vrij zware start gehad en was behoorlijk verzwakt, nu gaat het gelukkig helemaal de goede kant op ).
Gast- Gast
Wat goed dat ze er gelijk waren!freakielief schreef:De lactatiekundige stond hier gelukkig al op dag drie naast ons bed. Mijn productie is al best ok, kolf nu totdat onze kleine man genoeg kracht heeft om het allemaal live te kunnen drinken (hij heeft een vrij zware start gehad en was behoorlijk verzwakt, nu gaat het gelukkig helemaal de goede kant op ).
Fijn dat het de goede kant op gaat. Leg je hem wel regelmatig aan zodat hij het niet gaat verleren?
Gast- Gast
ik denk niet dat ze het verleren, ik heb K 4 weken niet meer aan de borst gehad...maar gister hapte hij gewoon vrolijk toe zoals het hoort! maar ik blijf fulltime kolven....maar voor het gevoel even aangelegt nadat mijn borsten al helemaal leeg waren.
maar misschien met een jonger kindje dat het anders is.....
joyce0606- Kletskop
Ik kolf gewoon totdat er niks meer uitkomt met de Medela Pump in Style. Ik kolf ongeveer 12 minuten en heb dan ongeveer 150-180 cc bij elkaar.
Het houdt dus wel in dat ik ongeveer 4 keer moest kolven voor 3 voedingen. Live voeden is toch veel praktischer, heb je tenminste altijd genoeg en gaat veel sneller ook.
Het houdt dus wel in dat ik ongeveer 4 keer moest kolven voor 3 voedingen. Live voeden is toch veel praktischer, heb je tenminste altijd genoeg en gaat veel sneller ook.
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Dat advies kreeg ik van de lactatiekundige, om regelmatig aan te blijven leggen. Maar bij mij hadden ze vanaf het begin moeite met aanhappen, de één snapte het niet zo als de voeding er niet gelijk uit liep en de ander deed het niet zo super door zijn vaste tongriempje. Misschien dat een kindje wat voldragen is het ook beter 'snapt' vanaf het begin.joyce0606 schreef:ik denk niet dat ze het verleren, ik heb K 4 weken niet meer aan de borst gehad...maar gister hapte hij gewoon vrolijk toe zoals het hoort! maar ik blijf fulltime kolven....maar voor het gevoel even aangelegt nadat mijn borsten al helemaal leeg waren.
En een kindje stimuleert het veel beter als hij even goed drinkt natuurlijk. Daar kan geen kolf tegenop.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Dat advies kreeg ik van de lactatiekundige, om regelmatig aan te blijven leggen. Maar bij mij hadden ze vanaf het begin moeite met aanhappen, de één snapte het niet zo als de voeding er niet gelijk uit liep en de ander deed het niet zo super door zijn vaste tongriempje. Misschien dat een kindje wat voldragen is het ook beter 'snapt' vanaf het begin.joyce0606 schreef:ik denk niet dat ze het verleren, ik heb K 4 weken niet meer aan de borst gehad...maar gister hapte hij gewoon vrolijk toe zoals het hoort! maar ik blijf fulltime kolven....maar voor het gevoel even aangelegt nadat mijn borsten al helemaal leeg waren.
En een kindje stimuleert het veel beter als hij even goed drinkt natuurlijk. Daar kan geen kolf tegenop.
Mijn zoontje snapte het ook niet helemaal goed, hij is ook met 36 weken geboren. Ik begreep op de neonatalogie dat dat vaker voorkwam inderdaad.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Hij komt ondertussen ook gewoon lekker twee keer per dag aan de borst inderdaad. Tongriempje had hij ook last van, is vakkundig verholpen door de lactatiekundige.
Gast- Gast
+1teletascha schreef:Ik kolf gewoon totdat er niks meer uitkomt met de Medela Pump in Style.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik heb ook fulltime gekolfd (nu nog 1 of 2x per dag, hoe het uitkomt). Ben met de medela swing begonnen maar wilde toch een dubbele om tijd te sparen. Een ameda lactine personal aangeschaft en heb hij een jaar mee gekolft, in het begin had ik binnen 7min beide borsten leeg en kolfde genoeg (om de 3u zo'n 250cc) voor T en de vriezer . Ik merkte dat de kolf steeds minder krachtig werd (waarschijnlijk slijtage?) en toen ik vorige week na een half uur nog maar 2 druppels had terwijl ik voelde aan mn borsten dat er wel degelijk melk in zat heb ik de medela swing weer tevoorschijn gehaald en nu kolf ik dan maar weer enkel. Heb geen idee hoelang ik nog door wil gaan maar zie t niet zitten om nog een nieuwe dubbele kolf aan te schaffen.
Een tip die ik eens gelezen heb om de productie op te schroeven is 5min kolven, 5min pauze, weer 5min kolven, 5min pauze, 3min. kolven een soort van wisselvoeden maar dan met de kolf. Ik kolfde zelf leeg, en ging na 10min en 2glazen drinken weer 5 min. kolven en had dan meestal weer een tsr en weer zo'n 30cc extra.
Een tip die ik eens gelezen heb om de productie op te schroeven is 5min kolven, 5min pauze, weer 5min kolven, 5min pauze, 3min. kolven een soort van wisselvoeden maar dan met de kolf. Ik kolfde zelf leeg, en ging na 10min en 2glazen drinken weer 5 min. kolven en had dan meestal weer een tsr en weer zo'n 30cc extra.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Jeetje, ik zit vaak wel een half uur te kolven voor een productie van 125 cc (1 borst), wat doen jullie dat het er zo snel uit komt? Mijn productie hoeft niet omhoog trouwens.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
*Lookie* schreef:Jeetje, ik zit vaak wel een half uur te kolven voor een productie van 125 cc (1 borst), wat doen jullie dat het er zo snel uit komt? Mijn productie hoeft niet omhoog trouwens.
Geen idee, ik had vanaf het begin een goede toeschietreflex met kolven. Ik ben ook altijd na 10 minuten wel klaar. Dan heb ik zo'n 200 cc gekolft.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Wisselt het nog per kolfbeurt? Ik heb 's morgens veel sneller mijn flessen vol als later op de dag als ik moe ben.*Lookie* schreef:Jeetje, ik zit vaak wel een half uur te kolven voor een productie van 125 cc (1 borst), wat doen jullie dat het er zo snel uit komt? Mijn productie hoeft niet omhoog trouwens.
Als ik even snel moet kolven en weg moet lukt het ook nooit zo vlot, als ik rustig zit dan gaat het vaak het beste. Een beetje borstcompressie wil ook weleens helpen om sneller te kolven.
Gast- Gast
Ik ben echt een waardeloze kolver, krijg er regelmatig niet meer dan 50cc uit... Hopelijk gaat het straks beter als ik moet werken en daar structureel ga kolven. Ik hou het meestal wel bij 10 minuten per kant, ga niet langer zitten als er toch nauwelijks nog wat uitkomt.
Maar ja, heb ook het voordeel dat ik geen zoogcompressen (dat heet toch zo?) hoef te gebruiken, want ik lek niet.
Maar ja, heb ook het voordeel dat ik geen zoogcompressen (dat heet toch zo?) hoef te gebruiken, want ik lek niet.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
hier ook wel snelle toeschietreflex dat ik juist een probleem hier, en hier met 15min ongeveer 150cc maar ligt ook wel aan het tijdstip van de dag hoor!
sinds gister kolf ik elke 2 uur, om mijn productie omhoog te krijgen, ik kolf dan in dezelfde tijd ongeveer 100cc. hij drinkt op dit moment 5 á 6 keer 120cc.
ik zou wel graag een elektrische kolf willen maar ben bang dat het niet goed werkt netzoals de swing die ik heb. maar dat is een geleende kolf, het zou dis kunnen dat het motortje minder wordt?
sinds gister kolf ik elke 2 uur, om mijn productie omhoog te krijgen, ik kolf dan in dezelfde tijd ongeveer 100cc. hij drinkt op dit moment 5 á 6 keer 120cc.
ik zou wel graag een elektrische kolf willen maar ben bang dat het niet goed werkt netzoals de swing die ik heb. maar dat is een geleende kolf, het zou dis kunnen dat het motortje minder wordt?
joyce0606- Kletskop
Ik ook niet, gelukkig. Al kolf ik op een goede ochtend mijn flessen helemaal vol, en er kan 300cc per fles in. Dus lekken en productie heeft in mijn geval niks met elkaar te maken. Zelfs als het voor mijn gevoel op springen staat lek ik geen druppel.blondje1313 schreef:Ik ben echt een waardeloze kolver, krijg er regelmatig niet meer dan 50cc uit... Hopelijk gaat het straks beter als ik moet werken en daar structureel ga kolven. Ik hou het meestal wel bij 10 minuten per kant, ga niet langer zitten als er toch nauwelijks nog wat uitkomt.
Gast- Gast
*Lookie* schreef:Jeetje, ik zit vaak wel een half uur te kolven voor een productie van 125 cc (1 borst), wat doen jullie dat het er zo snel uit komt? Mijn productie hoeft niet omhoog trouwens.
Geen idee. Gewoon ontspannen zitten denk ik? Net wat stofzuiger zegt, als je haast hebt, moe bent, of ergens zit waar je niet kunt ontspannen dan komt er bij mij ook minder. Hoe minder ik bezig ben met het aantal cc hoe meer er komt...
Lekken heb ik in het begin wel echt veel last van gehad, de eerste 2 weken was mijn truitje nogal wat keren drijfnat...ondanks zoogkompressen, dikke voedingsbh en om de 3u kolven. Als ik eens te laat kolfde dan voelde ik mijn tsr alweer...gelukkig is dat minder geworden en heb al een tijd geen zoogcompressen meer nodig.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag)
» Elektrisch kolven met een enkelzijdige kolf
» Dubbele stuitbevalling
» tweedehands kolf
» Dubbele tand
» Elektrisch kolven met een enkelzijdige kolf
» Dubbele stuitbevalling
» tweedehands kolf
» Dubbele tand
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: