Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stuitbevalling

+10
Océane
Puggle
Jezzie
Wennes
Thunder
Chelle
Dora
Liadan
Pandora
Fiebje
14 plaatsers

Ga naar beneden

Stuitbevalling Empty Stuitbevalling

Bericht  Fiebje do 24 jan 2013 - 7:44

Een vriendin van mij is 37 wkn en het kindje ligt in stuit. Ze gaan het deze week oroberen te draaien maar er is aangegeven dat er maar een kleine kans is dat het lukt.

Maar voor een 'stuitbaby' ligt ze er wel het meest gunstig bij dus kan ze ook natuurlijk bevallen. Haar vk adviseerde het haar ook maar iedereen om haar heen verklaart haar voor gek en zegt dat ze een keizersnede moet laten doen. Alleen ik niet, haar moeder sprak me gisteren aan; of ik wel goed bij mijn hoofd was want een stuitbevalling is hartstikke gevaarlijk. En hoe ik dat nou kon zeggen. Zie ik het nu verkeerd? Een vk adviseert het toch niet zomaar? Hier zijn er toch ook meiden bevallen terwijl het kindje in stuit lag? Of resulteert het toch vaak in een spoedkeizersnede? ik wil mijn vriendin graag supporten dus tips e.d zijn van harte welkom.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stuitbevalling Empty Re: Stuitbevalling

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 7:48

Ik zou ook voor een stuitbevalling gaan. De daadwerkelijke risico's zijn echt niet zo groot als iedereen doet geloven. Natuurlijk zijn de risico's wel hoger, maar ook niet zo hoog dat de kans groter is dat het mis gaat, dan dat het goed gaat. Vaginale bevalling heeft heel veel voordelen tov bevallen met een keizersnede.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stuitbevalling Empty Re: Stuitbevalling

Bericht  Pandora do 24 jan 2013 - 7:52

Volgens mij heeft Aqualala goed ervaringen met een stuitbevalling.
Zelf ik bij Y. een keizersnee gehad, niet omdat ze in stuit lag hoor, maar ik vond het best heftig. Uiteindelijk ben ik redelijk snel hersteld maar het viel me wel een beetje tegen t.o.v. een vaginale bevalling. Ook merk ik nu aan mijn lichaam dat ik na de bevalling van F. veel sneller weer mijn oude figuur terug had dan nu maar dat kan natuurlijk ook komen omdat dit mijn tweede kindje was.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stuitbevalling Empty Re: Stuitbevalling

Bericht  Liadan do 24 jan 2013 - 7:56

Ik was ook voor een stuitbevalling gegaan. Mijn zoon heeft heel lang dwars gelegen dus bij hem is het niet aan de orde geweest maar ik heb er toen al wel over nagedacht voor het geval hij in stuit zou draaien.
Mijn dochter heeft ook nog wel een tijdje in stuit gelegen maar is ruim van tevoren goed gedraaid, bij haar zou ik waarschijnlijk ook voor een stuitbevalling gegaan zijn.
Maar zelf heb ik dus geen ervaring, ik zou als ik jouw vriendin was niet teveel luisteren naar mensen om haar heen, maar wel naar de gynaecoloog en verloskundige luisteren en heel goed uitzoeken wat de voor en nadelen zijn. En dan haar gevoel volgen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stuitbevalling Empty Re: Stuitbevalling

Bericht  Dora do 24 jan 2013 - 7:58

Pandora schreef:Volgens mij heeft Aqualala Oceane goed ervaringen met een stuitbevalling.
Zelf ik bij Y. een keizersnee gehad, niet omdat ze in stuit lag hoor, maar ik vond het best heftig. Uiteindelijk ben ik redelijk snel hersteld maar het viel me wel een beetje tegen t.o.v. een vaginale bevalling. Ook merk ik nu aan mijn lichaam dat ik na de bevalling van F. veel sneller weer mijn oude figuur terug had dan nu maar dat kan natuurlijk ook komen omdat dit mijn tweede kindje was.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Stuitbevalling Empty Re: Stuitbevalling

Bericht  Fiebje do 24 jan 2013 - 8:01

Liadan schreef:Ik was ook voor een stuitbevalling gegaan. Mijn zoon heeft heel lang dwars gelegen dus bij hem is het niet aan de orde geweest maar ik heb er toen al wel over nagedacht voor het geval hij in stuit zou draaien.
Mijn dochter heeft ook nog wel een tijdje in stuit gelegen maar is ruim van tevoren goed gedraaid, bij haar zou ik waarschijnlijk ook voor een stuitbevalling gegaan zijn.
Maar zelf heb ik dus geen ervaring, ik zou als ik jouw vriendin was niet teveel luisteren naar mensen om haar heen, maar wel naar de gynaecoloog en verloskundige luisteren en heel goed uitzoeken wat de voor en nadelen zijn. En dan haar gevoel volgen.

Dit laatste heb ik haar geadviseerd. Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Jammer dat aanstaande oma's zo hun stempel erop willen drukken.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stuitbevalling Empty Re: Stuitbevalling

Bericht  Chelle do 24 jan 2013 - 8:02

Ikzelf ben geboren d.m.v. een stuitbevalling.
Mijn moeder vond het een "fijne" bevalling. Ze trokken me er zo aan mijn benen uit. :-)

Ik denk dat er tegenvoordig veel benauwder over wordt gedacht. Tuurlijk, misschien zijn de risico's grotrer maar inderdaad, de verloskundige weet echt wel waar ze het over heeft.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stuitbevalling Empty Re: Stuitbevalling

Bericht  Thunder do 24 jan 2013 - 8:18

Mijn jongste lag ook in stuit. Als hij niet gedraaid was had ik ook een stuitbevalling gedaan.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stuitbevalling Empty Re: Stuitbevalling

Bericht  Wennes do 24 jan 2013 - 8:30

Een kennis heeft een stuitbevalling gedaan en kindje is na de bevalling overleden door complicaties van de bevalling Sad
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stuitbevalling Empty Re: Stuitbevalling

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 8:33

Wennes schreef:Een kennis heeft een stuitbevalling gedaan en kindje is na de bevalling overleden door complicaties van de bevalling Stuitbevalling 1371890812

als complicaties door de stuitbevalling of door complicaties van de bevalling?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stuitbevalling Empty Re: Stuitbevalling

Bericht  Wennes do 24 jan 2013 - 9:52

Rejoy. schreef:
Wennes schreef:Een kennis heeft een stuitbevalling gedaan en kindje is na de bevalling overleden door complicaties van de bevalling Stuitbevalling 1371890812

als complicaties door de stuitbevalling of door complicaties van de bevalling?

Door de stuitbevalling.
Ze kwamen pas met 8cm ontsluiting erachter dat kindje in stuit lag. De gyn zei dat de kleine het goed deed en ouders mochten kiezen gewoon bevallen of keizersnee, ze kozen voor gewone.
Uiteindelijk ging het persen door se stuit niet goed waardoor kindje benauwd kreeg en toen een klaplong kreeg en is overleden.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stuitbevalling Empty Re: Stuitbevalling

Bericht  Jezzie do 24 jan 2013 - 10:00

Chelle schreef:Ikzelf ben geboren d.m.v. een stuitbevalling.
Mijn moeder vond het een "fijne" bevalling. Ze trokken me er zo aan mijn benen uit. :-)

Ik denk dat er tegenvoordig veel benauwder over wordt gedacht. Tuurlijk, misschien zijn de risico's grotrer maar inderdaad, de verloskundige weet echt wel waar ze het over heeft.

Mee eens.
Mijn broertje en ik zijn ook allebei in stuit geboren. En mijn moeder heeft twee prettige bevallingen gehad.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stuitbevalling Empty Re: Stuitbevalling

Bericht  Puggle do 24 jan 2013 - 10:03

Wennes schreef:
Rejoy. schreef:
Wennes schreef:Een kennis heeft een stuitbevalling gedaan en kindje is na de bevalling overleden door complicaties van de bevalling Stuitbevalling 1371890812

als complicaties door de stuitbevalling of door complicaties van de bevalling?

Door de stuitbevalling.
Ze kwamen pas met 8cm ontsluiting erachter dat kindje in stuit lag. De gyn zei dat de kleine het goed deed en ouders mochten kiezen gewoon bevallen of keizersnee, ze kozen voor gewone.
Uiteindelijk ging het persen door se stuit niet goed waardoor kindje benauwd kreeg en toen een klaplong kreeg en is overleden.

Maar is ook wel weer een uitzondering denk ik, gebeurt natuurlijk niet vaak dat ze niet weten dat een kindje in stuit ligt.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stuitbevalling Empty Re: Stuitbevalling

Bericht  Océane do 24 jan 2013 - 10:54

Mijn oudste is inderdaad in stuit geboren, onvolkomen stuit dus met beiden beentjes naar boven. Deze bevalling was wel zwaarder dan die van de jongste, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat dat de eerste bevalling was voor mij. Ik ben nog altijd blij dat ik het geprobeerd heb en dat ze zo geboren is. Ik vond de keuze ontzettend moeilijk (ks of stuitbevalling), en ik heb uiteindelijk onder begeleiding van de gyn. besloten om voor een stuitbevalling te gaan, ik vertrouwde de man volledig daarin. Het enige dat ik 'raar' vond was dat je de vordering eigenlijk niet goed voelt tijdens het persen. De jongste voelde ik namelijk 'zakken' zeg maar, maar dat voelde ik niet met de oudste omdat het onderlichaam natuurlijk veel minder 'hard' is. Ik heb wel duizend keer gevraagd of het wel vorderde.
Ze is na 3 kwartier persen geboren in 2 persweeën, eerst onderlichaam daarna hoofdje. Pas toen hebben ze haar opgevangen zeg maar... Ik zou weer voor een stuitbevalling kiezen, maar ik snap dat de keuze zo vreselijk moeilijk is. Ik heb er zelf ook voor gestaan.
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stuitbevalling Empty Re: Stuitbevalling

Bericht  Happydobby do 24 jan 2013 - 11:05

Puggle schreef:
Wennes schreef:
Rejoy. schreef:
Wennes schreef:Een kennis heeft een stuitbevalling gedaan en kindje is na de bevalling overleden door complicaties van de bevalling Stuitbevalling 1371890812

als complicaties door de stuitbevalling of door complicaties van de bevalling?

Door de stuitbevalling.
Ze kwamen pas met 8cm ontsluiting erachter dat kindje in stuit lag. De gyn zei dat de kleine het goed deed en ouders mochten kiezen gewoon bevallen of keizersnee, ze kozen voor gewone.
Uiteindelijk ging het persen door se stuit niet goed waardoor kindje benauwd kreeg en toen een klaplong kreeg en is overleden.

Maar is ook wel weer een uitzondering denk ik, gebeurt natuurlijk niet vaak dat ze niet weten dat een kindje in stuit ligt.

Vk's gaan nog wel een de mist in, zeker waar ik woon worden er geen liggingsechos gemaakt, bij een collega van me braken thuis de vliezen, weeën begonnen, VK kwam en voelde toen pas de stuit, naar het ziekenhuis, nog even geprobeerd maar de ontsluiting bleef steken dus kz. Stel je voor dat bij mijn collega eerst de navelstreng kwam, dan had het kindje niet meer geleefd.

Hopelijk lukt die draaipoging fiebje, je kan haar ook nog spinningbaby's adviseren, dat is een site met tips over oefeningen om evt het kindje te draaien.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stuitbevalling Empty Re: Stuitbevalling

Bericht  Roodkapje do 24 jan 2013 - 16:45

Ik ben zelf in stuit geboren en het schijnt een horrorbevalling te zijn geweest. Maar die ervaringen zouden mijzelf er niet van weerhouden hebben om het te proberen mits het een gunstige positie is. Mijn moeder heeft het mij wel altijd afgeraden om het te proberen vanwege haar ervaringen. Gelukkig draaide elk kind optijd de goede kant op.

Zusje is nu zwanger, kind in onvolkomen stuit, bijna geen vruchtwater, geen ruimte etc. De vk wil draaien maar heeft al gezegd dat de kans dat het lukt klein is. Zij wil niet draaien omdat de kans zo klein is en ze niet dalijk alsnog een spoed keizersnede wil mocht het weer teruggedraaid zijn als de weeen beginnen.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stuitbevalling Empty Re: Stuitbevalling

Bericht  Flower_L do 24 jan 2013 - 20:20

Heel eerlijk gezegd vind ik.het ook vreemd dat niet bij iedere zkh bevalling nog even een echo wordt gemaakt. Kwestie van 10sec. lijkt me.

Hier is bij beide meerdere malen gezegd dat het stuitkindjes waren...geen van beide bleek op echo. Dus als .ze het op.die manier verkeerd voelen.....dan andersom ook lijkt me.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stuitbevalling Empty Re: Stuitbevalling

Bericht  Sterrin_ do 24 jan 2013 - 20:39

Mijn tweeling lag beide in stuit en ik zo ook normaal bevallen. In 'mijn' zh adviseren ze dat ook, omdat een keizersnee toch ook risico's geeft.

Uiteindelijk kreeg ik wel een spoedkeizersnee tijdens de inleiding, maar dat had een andere reden.

Mijn zus is een paar weken voor mij bevallen, ook stuit, en dat is heel goed verlopen.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stuitbevalling Empty Re: Stuitbevalling

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum