Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dubbele woonlast, durf jij het aan?

+12
Lady4
Teddyaapje
Gympie
Susan
Bloom
LDJ
Linda
Aziraphale
Ooh La La!
Tania
Dennenappel
Sarah1985
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Dubbele woonlast, durf jij het aan? Empty Dubbele woonlast, durf jij het aan?

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 7:20

Als je een woning ziet waar je verliefd op bent, zou je het dan aandurven om je huidige woning te koop te zetten en tegelijkertijd jullie droomhuis aan te kopen?

Waarom wel/niet?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Dubbele woonlast, durf jij het aan? Empty Re: Dubbele woonlast, durf jij het aan?

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 7:21

In deze tijd zou ik dat niet aandurven.

Gast
Gast

Dubbele woonlast, durf jij het aan? Empty Re: Dubbele woonlast, durf jij het aan?

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 7:23

Nee, dat zou misschien voor een paar maanden te doen zijn, dan is de buffer op. En reken maar dat je huis langer dan dat te koop staat, tegenwoordig. Sowieso vind ik het zonde geld want dat steek ik dan liever in een verbouwing of inrichting.

Gast
Gast

Bericht  Sarah1985 do 27 sep 2012 - 7:26

nee tenzij ik zeker weet dat mijn huis over een paar maanden verkocht word. Anders zou ik het niet doen en ook niet kunnen betalen
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Dennenappel do 27 sep 2012 - 7:34

Nee, ik zou dat risico niet nemen. Al helemaal niet in deze tijden, waarin huizen gemiddeld lang te koop staan.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 7:36

Nee.

Gast
Gast

Bericht  Tania do 27 sep 2012 - 7:42

Nee, tenzij het geen probleem is om dubbele lasten te hebben. Maar wij zouden dat niet op kunnen brengen dus ik zou echt eerst ons huidige huis willen verkopen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Ooh La La! do 27 sep 2012 - 7:45

Ja.

Mijn vriend en ik hebben vorig jaar een nieuwbouwhuis gekocht dat eind dit jaar opgeleverd wordt. Ons huidige huis is heel klein (50m2) en het nieuwe is 2x zo groot en qua prijs was het erg gunstig.
Wij zijn er direct voor gegaan omdat dit een super kans was.

Momenteel staat ons huis 6 maanden te koop en hebben we straks dubbele lasten.
Mocht ons huis niet voor maart 2013 verkocht zijn, dan gaan we verhuren.
Tot juni kunnen we de dubbele lasten zonder problemen dragen. Daarna ook nog wel, maar minder relaxt dan daarvoor.

Vooral mijn vriend is er erg relaxt onder. Hij heeft een goede baan en kan alle lasten in zijn eentje dragen als het moet. Was dit niet het geval, dan hadden we het denk ik ook niet gedaan.

Laatst aangepast door Ooh La La! op do 27 sep 2012 - 7:47; in totaal 1 keer bewerkt

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  Aziraphale do 27 sep 2012 - 7:47

Nee. Wij kwamen voor deze situatie te staan een paar maanden terug en hebben uiteindelijk besloten het niet te doen. Hierdoor is het huis zeer waarschijnlijk aan onze neus voorbij gegaan. Het huis is onder voorbehoud verkocht aan iemand anders maar staat nu, dik 10 weken later, nog steeds te koop...Maar wij denken er nog weinig aan en zijn blij dat we nog in ons huidige huis zitten smile

Laatst aangepast door Aziraphale op do 27 sep 2012 - 9:15; in totaal 2 keer bewerkt
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Linda do 27 sep 2012 - 7:47

Nee, dat risico zou ik niet willen lopen. We zouden het een paar maanden trekken, maar daarna niet meer.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  LDJ do 27 sep 2012 - 9:10

Nee, zeker niet in deze tijd.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Bloom do 27 sep 2012 - 9:31

!

Laatst aangepast door Bloom op zo 1 sep 2013 - 6:22; in totaal 1 keer bewerkt
Bloom
Bloom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 59
Punten : 69
Registratiedatum : 08-12-11

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 9:57

Nee, dat risico zou ik niet nemen.

Laatst aangepast door Luce op do 27 sep 2012 - 10:07; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Susan do 27 sep 2012 - 10:02

Wij hebben het destijds wel gedaan, maar achteraf heb ik wel in de rats gezeten. Ons huis was binnen zes weken verkocht, maar het heeft best lang geduurd voor alles rond was en het echt zeker was dat het doorging. Uiteindelijk hebben we zes maanden dubbele lasten gehad, we hadden een overbruggingskrediet, dus dat hebben we kunnen redden, maar die onzekerheid was naar en daardoor kon ik ook niet echt van ons nieuwe huis genieten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gympie do 27 sep 2012 - 11:13

Nee. En niet alleen niet in deze tijd, maar sowieso niet.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Teddyaapje do 27 sep 2012 - 11:30

Als t echt mijn droomhuis was wel. Al zou ik proberen zo'n contract op te stellen dat je pas aan d koop vastzit als je eigen woning verkocht is.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 17:29

Ja, wij hebben het wel gedaan. In juni 2011 wij dit huis gekocht. Aan het andere huis moest ook nog wat gebeuren. Dat hebben wij gedaan en toen te koop gezet. Dat was eind mei 2012 met 8 weken hebben wij het verkoopcontract van dat huis getekend. Dat was ook geluk hebben. Wij zouden zo nog 2,5 jaar kunnen leven.

Gast
Gast

Bericht  Lady4 do 27 sep 2012 - 21:29

Nee. Mijn vriend en ik hebben ons droomhuis eigenlijk al gevonden en zijn nu hard aan jet nadenken wat te doen. Het huis moet nog gebouwd worden en ik heb mijn huis vorig jaar gekocht. Ik denk niet dat mijn huis maanden te koop zal staan, het is gewoon een hele mooie starterswoning, maar toch vind ik het een behoorlijk risico om twee huizen te bezitten.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 21:38

Nee. Wij hebben een halfjaar met dubbele lasten gezeten, en dat heeft ons best veel geld gekost. Uiteindelijk hebben we het huis net niet met verlies verkocht, maar dat was voordeliger dan nog een halfjaar met dubbele lasten te zitten.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 21:40

Nee ik zou dat nu niet aandurven. We hebben een paar keer een mooi huis gezien, maar nooit serieus overwogen te gaan kopen. Áls het ons lukt ons huis te verkopen, verkopen we zeker met onderwaarde, dat moet in de nieuwe hypotheek worden opgenomen, dus dat is al een nadeel. En wie weet staat ons huis jaren te koop. Er staan 2 andere woningen in mijn straat te koop, de ene nu al bijna 3 jaar, de andere bijna 2 jaar.

Dus nee, wij blijven mooi zitten waar we nu zitten en wachten het rustig af..

Gast
Gast

Bericht  Susan do 27 sep 2012 - 22:23

Teddyaapje schreef:Als t echt mijn droomhuis was wel. Al zou ik proberen zo'n contract op te stellen dat je pas aan d koop vastzit als je eigen woning verkocht is.

Maar dan wentel je je probleem af op de verkopers van het andere huis. Ik zou geloof ik niet akkoord gaan met zulke voorwaarden, dan is je eigen huis 'verkocht' en dan ben je alsnog afhankelijk van de verkoop van andermans huis. Dan kun je net zo goed zelf wachten op een andere koper (en dat zou ik dan doen ook).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Paper Crown do 27 sep 2012 - 22:25

Susan schreef:
Teddyaapje schreef:Als t echt mijn droomhuis was wel. Al zou ik proberen zo'n contract op te stellen dat je pas aan d koop vastzit als je eigen woning verkocht is.

Maar dan wentel je je probleem af op de verkopers van het andere huis. Ik zou geloof ik niet akkoord gaan met zulke voorwaarden, dan is je eigen huis 'verkocht' en dan ben je alsnog afhankelijk van de verkoop van andermans huis. Dan kun je net zo goed zelf wachten op een andere koper (en dat zou ik dan doen ook).

Ja inderdaad. Zoiets kan niet, op papier niet.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  SoGood do 27 sep 2012 - 22:29

Nee, wij durven het niet aan. Er staan hier in de staat 44 appartementen te koop waarvan er vorig jaar een handvol verkocht zijn. No

En toen wij hier kwamen wonen was het vechten om dit appartement, stonden ze met z'n allen in de rij. Dus we wachten maar, wie weet is het morgen verkocht.. En het heeft ook voordelen om hier nog even te wonen.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Mute_ do 27 sep 2012 - 22:37

Paper Crown schreef:
Susan schreef:

Ja inderdaad. Zoiets kan niet, op papier niet.

Dit kan wel hoor. Onder voorbehoud verkoop eigen woning. Er zullen alleen weinig verkopers in mee gaan, denk ik. Aangezien je je huis niet aan andere geinteresseerden kwijt kan in die periode.
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 22:37

Hoe graag ik het ook zou willen, wij doen het niet.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: