Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen!

+2
Marie
June
6 plaatsers

Ga naar beneden

Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen! Empty Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen!

Bericht  June di 27 aug 2013 - 23:54

Gisteren zag ik eFaqt en het leek me meteen iets voor mij! Wat is het? Ik heb even een stukje tekst van de website gehaald. Ik hoop dat hij het plakt. Het kost wel twee euro per maand, maar volgens mij is het echt ideaal. Je kunt het ook gewoon per maand opzeggen en ik heb dus besloten om het een maand te proberen. Je geeft met het ISBN-nummer aan om welk boek het gaat. Vervolgens zoekt eFaqt of hij het boek kent en of iemand anders dat boek al eens ingevoerd heeft. Als iemand anders er ook al mee aan de slag is geweest, kun je dus inzage krijgen in alle samenvattingen, mindmaps en vragen van die persoon. Echt ideaal! Het programma houdt bij hoeveel tijd je aan het studeren bent en als je tien minuten niets gedaan hebt, krijg je een waarschuwend piepje, maar na vijftig minuten geeft hij ook aan dat je eventjes mag pauzeren. Wat vinden jullie ervan? Volgens mijn vriend moet ik maar in het verkoopteam, omdat ik veel te enthousiast ben  laughcry. Gelukkig zag ik daar net nog vacatures voor op de website, dus wie weet Wink. Voor nu ben ik dat echter niet, maar ik ben wel enthousiast!

www.efaqt.com 

Studeren met eFaqt is heel gemakkelijk.

Vind snel relaties in de stof
Stel je zelf vragen en maak er vraag/antwoord kaartjes van per paragraaf. Zo leer je het snelst.

Onthoud alles 100% zeker
eFaqt zorgt ervoor dat jij je samenvatting op tijd en goed oefent om retentie te garanderen!

Blijf langer geconcentreerd!
Door pauze te houden deel je studieblokken goed op en blijf je bij de les. eFaqt geeft een seintje.

Gebruik samenvattingen
Per paragraaf kun je gebruik maken van de aantekeningen en flashcards van anderen.

Lees vanzelf begrijpend
Zonder structuur onthoud je nooit veel details. eFaqt wijst je op de inhoudsopgave en de structuur binnen de tekst.

Heb het overzicht en onthoud!
De inhoudsopgave van je boek is de structuur die je nodig hebt. eFaqt zorgt ervoor dat je het gebruikt!

Maak netjes aantekeningen
In eFaqt maak je net als op papier aantekeningen maar nu heel gestructureerd per paragraaf.

Mind Maps activeren het brein
Mind Maps zorgen ervoor dat je relaties zoekt. Dat is leren! De vorm activeert de rechter hersenhelft.

Test je leerstijl van Kolb
Krijg goede tips gebaseerd op je eigen leestijl. Ben jij een doener, een dromer, een denker of een beslisser?

Tips over voeding, slaap, etc.
Tijdens het studeren krijg je tips over voeding, slaap, je werkplek, concentratie en nog veel meer!

Doe de VAK test en krijg tips!
Ben je auditief, visueel of kinesthetisch ingesteld? Doe de test en krijg pakkende tips!

De perfecte samenvatting
Per paragraaf bouw je een samenvatting op uit flashcards, notities en mind maps.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen! Empty Re: Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen!

Bericht  Marie di 27 aug 2013 - 23:58

Ik heb er ook al mee gewerkt, het werkt best goed. Ik had ook een Proversie die betaald is, maar vond het weinig toegevoegde waarde omdat ik geen gebruik maak van de mindmaps. Dus nu de gratis versie, werkt prima!
Marie
Marie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen! Empty Re: Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen!

Bericht  Harrison wo 28 aug 2013 - 0:18

Het klinkt wel leuk maar ik denk dat het voor mij niet zo goed zou werken.
Ik werk al wel met een wekker om pauze te houden, dat werkt echt fantastisch. Wij noemen dat de pomodori-techniek omdat het gewonnen is met een kookwekker in de vorm van een tomaat haha!
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen! Empty Re: Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen!

Bericht  June wo 28 aug 2013 - 0:24

Harrison schreef:Het klinkt wel leuk maar ik denk dat het voor mij niet zo goed zou werken.
Ik werk al wel met een wekker om pauze te houden, dat werkt echt fantastisch. Wij noemen dat de pomodori-techniek omdat het gewonnen is met een kookwekker in de vorm van een tomaat haha!
Het is allemaal ook gebaseerd op onderzoek. Ik weet dat mindmaps en vragen maken inderdaad bij mij veel effectiever werkt, maar vaak doe ik het uiteindelijk toch niet. Ik ben wel benieuwd en ga het eens proberen! Jammer dat ik allemaal boeken heb van juni-augustus 2013 laughcry, dus het moet wel allemaal zelf.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen! Empty Re: Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen!

Bericht  June wo 28 aug 2013 - 0:26

Wij houden trouwens vaak gezamenlijk pauze met alle vriendinnen die in de UB studeren, dat vind ik ook heel fijn. Geen pomodori helaas, dat klinkt wel mooier!
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen! Empty Re: Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen!

Bericht  June wo 28 aug 2013 - 0:27

Marie schreef:Ik heb er ook al mee gewerkt, het werkt best goed. Ik had ook een Proversie die betaald is, maar vond het weinig toegevoegde waarde omdat ik geen gebruik maak van de mindmaps. Dus nu de gratis versie, werkt prima!
Ik vind die mind maps heel handig. Ik moet nu allemaal analysemethoden bestuderen en dan wil ik het wel eens proberen. Ik ben benieuwd. Aan mijn enthousiasme ligt het niet in ieder geval!
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen! Empty Re: Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen!

Bericht  Harrison wo 28 aug 2013 - 0:55

Mindmaps is met rechten best wel moeilijk te doen maar de rest klinkt op zich wel goed. Ik ga het misschien toch eens proberen!
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen! Empty Re: Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen!

Bericht  SuperGrover wo 28 aug 2013 - 2:00

Haha grappig dat je zo enthousiast bent. Iedereen heeft zijn eigen leermethode natuurlijk. Ik denk dat dit voor mij dus absoluut niet zou werken. Meestal heb ik het concentratievermogen van een goudvis, maar soms heb ik ineens een goede studiebui (meestal tegen de tijd dat deadlines beangstigend dichtbij komen). Zowel dat piepje als je 10 minuten niks hebt gedaan als dat berichtje na 50 minuten zou voor mij echt heel erg niet werken. Ik ben ervan overtuigd dat als ik 'gedwongen' lees, dus lezen terwijl mijn hoofd er eigenlijk niet naar staat, ik de stof minder goed opneem. Ik wil kunnen slacken wanneer dat nodig is, haha. En wanneer ik dan wel in een leesmood ben, wil ik pauze nemen wanneer ik daaraan toe ben, niet wanneer een programma dat wil.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen! Empty Re: Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen!

Bericht  Luce wo 28 aug 2013 - 2:04

Ik gebruik het ook, de gratis versie. Vind het op zich wel handig, maar ik heb niet het idee dat ik ineens veel betere cijfers haal ofzo smile
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen! Empty Re: Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen!

Bericht  Luce wo 28 aug 2013 - 2:06

Wat ik wel handig vind is dat je inderdaad vragen en antwoorden over kan nemen van anderen. Zo kun je zien of zij nog iets aanvullends hebben. Aangezien veel studenten van mijn opleiding dit ook gebruiken, komen er nog wel eens handige dingen voorbij Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen! Empty Re: Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen!

Bericht  June wo 28 aug 2013 - 2:43

SuperGrover schreef:Haha grappig dat je zo enthousiast bent. Iedereen heeft zijn eigen leermethode natuurlijk. Ik denk dat dit voor mij dus absoluut niet zou werken. Meestal heb ik het concentratievermogen van een goudvis, maar soms heb ik ineens een goede studiebui (meestal tegen de tijd dat deadlines beangstigend dichtbij komen). Zowel dat piepje als je 10 minuten niks hebt gedaan als dat berichtje na 50 minuten zou voor mij echt heel erg niet werken. Ik ben ervan overtuigd dat als ik 'gedwongen' lees, dus lezen terwijl mijn hoofd er eigenlijk niet naar staat, ik de stof minder goed opneem. Ik wil kunnen slacken wanneer dat nodig is, haha. En wanneer ik dan wel in een leesmood ben, wil ik pauze nemen wanneer ik daaraan toe ben, niet wanneer een programma dat wil.
Ik heb een beetje het gevoel dat er voor ieder wat wils is. Ik heb op de meeste dagen ook de concentratie van een goudvis namelijk, haha.

Luce: Ik hoop ook op meer mensen van mijn studie, want dat vragen delen lijkt me dus ideaal!
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen! Empty Re: Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen!

Bericht  Luce wo 28 aug 2013 - 2:59

Concentratie van een goudvis: check!
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen! Empty Re: Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen!

Bericht  GreenGrass wo 28 aug 2013 - 8:48

Volgens mij zou het voor mijn studie niet werken. 
Sowieso zijn er relatief weinig studenten die bepaalde vakken doen, laat staan dat ze zich daarbij al aanmelden. Daarbij betwijfel ik of je ermee beter zou studeren... 

Ik denk dat dit goed werkt bij massa-studies waar je veel tekst voor moet leren, zoals Rechten, Psychologie etc.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen! Empty Re: Hiermee ga ik alleen nog maar tienen halen!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum